Norsk parkeringsbøde
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-05-08 16:49

Under et besøg i Oslo har jeg formentlig parkeret ulovligt. Der har ikke
været nogen seddel i forruden, men da jeg har været på den angivne adresse
på detg pågældende tidspunkt er den jo nok god nok.

Det der undrer mig er at jeg får et brev fra London. Til hvem udleverer det
danske motor kontor oplysninger om mit registreringsnummer???

kan hvem som helst få udleveret mine personlige oplysninger bare de har mit
registreringsnummer??

og hvad er reglerne? kan jeg tvinges til at betale???

Peter

Fra : K*N

Dato : 01-05-08 17:19

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message
> [...]
> mit registreringsnummer??
>
> og hvad er reglerne? kan jeg tvinges til at betale???

I Norge har man åbenbart arrangeret sig med et P-selskab med hjemsted i
England.
Og det danske motorkontor udleverer ikkedata til hvem som helst, men har man
en 'lovlig' adgang hertil - f .eks. en autorisation fra de norske
myndigheder, ja så er det nok muligt at få dem udleveret.

Betaler du ikke kan du sendes til inkasso som for enhver anden regning - det
er muligvis for dyrt for P-selskabet at gøre det - men er beløbet stort nok
kører man da bare igennem. Og betaler du ikke er det ikke sikkert du (din
bil!!) vil være velkommen i Norge næste gang.

Knud

Fra : John N. H.

Dato : 01-05-08 18:10

"Peter K. Nielsen" skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Det der undrer mig er at jeg får et brev fra London. Til hvem
> udleverer det danske motor kontor oplysninger om mit

Ja, den er go' nok. Det er den sædvanlige metode, i hvert fald over for
udlændinge.

> kan hvem som helst få udleveret mine personlige oplysninger bare de
> har mit registreringsnummer??

Næppe.

> og hvad er reglerne? kan jeg tvinges til at betale???

Du har da mulighed for at komme med en indsigelse over for opkrævningen.
Men du skal have en rimelig god forklaring, ukendskab til de norske
regler er ikke tilstrækkeligt...........
Ellers betal med det samme, det bliver i sidste ende billigst.

Hvis man undlader at betale bompenge på deres betalingsveje, får du også
brev fra London.
Jeg har et par gange oplevet, at den danske BroBizz ikke blev scannet
ved passage af betalingsanlæg, så jeg kender godt systemet.
En forklaring om, at Bizz'en var korrekt monteret i forruden, og at det
ikke var hensigten at snyde, var nok til, afgiften blev annulleret. Men
det hjælper selvfølgelig ikke dig, desværre.

John
; -))