Salg af andelslejlighed til under prisen
Fra : Henrik Ax

Dato : 30-04-08 13:45

Der var ingen interesserede købere via ventelister til min andelslejlighed.
Jeg skal derfor selv finde en køber.
Nu får jeg at vide af administrator, at jeg ikke må gi' afslag på prisen
uden at folk på ventelisterne igen får købsmulighed.
Kan det være rigtigt?
Administrator begrunder det med "det står ikke i vedtægterne men i den
almindelige lovgivning".

På forhånd tak,
Henrik

Fra : Per Christoffersen

Dato : 30-04-08 13:58

"Henrik Ax" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu får jeg at vide af administrator, at jeg ikke må gi' afslag på prisen
> uden at folk på ventelisterne igen får købsmulighed.

Nej.

> Administrator begrunder det med "det står ikke i vedtægterne men i den
> almindelige lovgivning".

Den almindelige lovgivning siger intet om det. Der er kun en lov, der
specifikt omtaler priser på andelsboliger, og det er andelsboligloven
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=27362 (§5)
Den taler kun om en maksimumspris.
Den omtaler overhovedet ikke ventelister, som er et forhold, der udelukkende
reguleres af foreningen selv.
Jeg synes du skal bede administrator om en præcis henvisning til hvilken lov
og § han har i tankerne.

I øvrigt: Der er jo intet der har forhindret folk på ventelisten i at give
et bud på lejligheden på en reduceret pris

/Per

Fra : Henrik Ax

Dato : 30-04-08 15:29

Per Christoffersen wrote:

> [...]
> udelukkende reguleres af foreningen selv.
> Jeg synes du skal bede administrator om en præcis henvisning til

Mange tak!
Jeg ta'r kontakt til administrator og be'r om en bedre forklaring.

> I øvrigt: Der er jo intet der har forhindret folk på ventelisten i at
> give et bud på lejligheden på en reduceret pris

Ok. De breve administrator udsender indbyder desværre ikke til at byde en
anden pris.
Det vil jeg nævnte når jeg taler med ham igen.

/Henrik

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 30-04-08 21:20

Henrik Ax sendte dette med sin computer:
> [...]
> Kan det være rigtigt?
> Administrator begrunder det med "det står ikke i vedtægterne men i den

Som også i tråden, kender jeg ingen lovgivning der refererer til det.
Du må meget gerne poste administrators forklaring her.
Mvh
Niels

Fra : per christoffersen

Dato : 01-05-08 20:07

"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> skrev i en meddelelse

> Som også i tråden, kender jeg ingen lovgivning der refererer til det.
> Du må meget gerne poste administrators forklaring her.

Ja, det kunne da være spændende at se den

/Per

Fra : Henrik Ax

Dato : 01-05-08 21:48

per christoffersen wrote:
> Ja, det kunne da være spændende at se den

Jeg har sendt en venlig mail til administrator hvor jeg spørger til
lovgrundlaget.
Jeg vender tilbage når jeg får et svar.

/Henrik