penge fra forældre/sviger
Fra : Carina &Tonny

Dato : 25-04-08 20:14

Kære gruppe

Bær over med mig såfremt jeg har overset en tråd,- jeg ved den er der, men
har ikke kunne finde den rigtige.
Problem:
Vi skal "låne" 100.000 af forældre/svigermor. Hvorledes gøres dette mest
"hensigtsmæssigt" for alle parter.

Med venlig hilsen

Tonny Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-04-08 21:31

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/search?group=dk.videnskab.jura&q=l%C3%A5n+til+datter&qt_g=Search+this+group

> Problem:
> Vi skal "låne" 100.000 af forældre/svigermor. Hvorledes gøres dette mest
> "hensigtsmæssigt" for alle parter.

Hvis du med "låne" mener at I bare skal have pengene foræret uden at
skulle betale skat af det, er det meget simpelt.

Hver forældre kan skattefrit give sit barn 55.300 kroner i 2007 og
hver svigerforælder må skattefrit give et svigerbarn 19.300 kroner i
2007. Så har din mand to forældre er det slet ikke noget problem. Har
han kun en forælder, må I "kun" få 74.600 kroner i år, men næste år må
de jo give det samme. Så I opretter et rentefrit familielån som
beskrevet i tråden ovenover på de sidste 25.400 kroner, som
forælder/svigerforælder så forærer jer næste år.

Jeg håber det giver mening.

Mvh Trine

Fra : Carina &Tonny

Dato : 27-04-08 19:24