forsikrings skade.
Fra : DW

Dato : 24-04-08 17:25

Der er en som har bakket ind i min cykel og væltet den.
Jeg har navn og tlf nr på vedkomne, har talt med hende.
Det var en lejebil hun kørte i, og hun har ikke tid til at kontakte
bilfirmaet før næste uge.

Men hvad skal jeg gøre?
Kontakte mit forsikrings selskab og anmelde skaden?
Skaderne overstiger ikke min selvrisiko på kasko.

Der er også lidt uenighed omkring forholdende for ulykken, og så blev
jeg lidt nysgerrig.
Hvordan ligger landet hvis jeg har parkeret ulovligt, fx ved en gul
kantsten?
Hun har parkeret ulovligt?

Fra : K*N

Dato : 24-04-08 17:31

"DW" <dw@invalidespammerdyr.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad skal jeg gøre?
> Kontakte mit forsikrings selskab og anmelde skaden?
> Skaderne overstiger ikke min selvrisiko på kasko.

Har du kasko på din cykel? Eller hvad er det du prøver at fortælle?

> [...]
> lidt nysgerrig.
> Hvordan ligger landet hvis jeg har parkeret ulovligt, fx ved en gul

Uanset hvordan du/hun har parkeret giver det jo ikke ret til at køre ind i
din cykel eller for den sags skyld andre ting.

Knud

Fra : Carsten

Dato : 24-04-08 18:42

"DW" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad skal jeg gøre?
> Kontakte mit forsikrings selskab og anmelde skaden?

Yes, ring til dem og forklar det der er sket. Så ved de helt sikkert hvordan
den skal kringles.

> Skaderne overstiger ikke min selvrisiko på kasko.

Huh ?? det er din cykel som er ødelagt - right ? sådan en har normalt ikke
kasko og din eventuelle bils kasko har intet med denne sag at gøre.

> Der er også lidt uenighed omkring forholdende for ulykken

Det er op til forsikringsselskaberne at vurdere. Der kommer bl.a. din - og
hendes - skadesbeskrivelse ind i billedet. Vidner er en god ting her !

> Hvordan ligger landet hvis jeg har parkeret ulovligt, fx ved en gul
> kantsten?

...at du evt. overtræder færselsloven giver ikke andre påkørselsret.

> Hun har parkeret ulovligt?

Næppe nogen betydning, men hvis hun har parkeret et sted hvor udsynet (når
hun skal derfra igen) er dårligt så skader det naturligvis hendes side af
sagen.

Carsten