Mobilselskab udelukker mig som kunde på tv~
Fra : Jean

Dato : 23-04-08 18:05

Hej NG!

Jeg har flere gange benyttet mig af gode tilbud hos et bestemt mobilselskab.
Tilbuddene går ud på at man flytter et nummer gratis fra et andet selskab
til det pågældende selskab, hvor man så får en gratis low-price mobiltelefon
og/eller gratis taletid tilgengæld.

Nu har mobilselskabet afskået mig fra at bruge flere af deres tilbud med
begrundelsen at jeg har brugt "for mange af deres tilbud", og de derfor
mener det er misbrug.

Jeg har på ingen måde brudt deres betingelser. Og alt forbrug betales forud,
så det er ikke fordi jeg skylder dem penge på nogen måde.

Er det lovligt at udelukke en kunde på den måde?

På forhånd tak.

Mvh Jean.

Fra : K*N

Dato : 23-04-08 18:25

Selskaberne bestemmer selv hvem de gider handle med - og det omfatter
åbenbart ikke dig for tiden.

Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-08 18:40

Jean skrev:

> Er det lovligt at udelukke en kunde på den måde?

Det kommer an på hvad deres betingelser siger og om disse er
oplyst (eller lettilgængelige) før aftalen indgås.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 23-04-08 18:45

Bertel Lund Hansen skrev:
> Det kommer an på hvad deres betingelser siger og om disse er
> oplyst (eller lettilgængelige) før aftalen indgås.

Selve abonnementsbetingelserne er lettilgængelige.
Og der kan ikke umiddelbart finde noget om at jeg har misligholdt min aftale
med dem.

Jeg vil helst undgå at poste linket til deres betingelser, da jeg så
indirekte giver dem reklame...
.... men hvis det er nødvendigt for at jeg kan få et brugbart svar, så må jeg
jo gøre dette.

Mvh Jean.

Fra : Holst

Dato : 23-04-08 19:02

Jean wrote:

> Selve abonnementsbetingelserne er lettilgængelige.
> Og der kan ikke umiddelbart finde noget om at jeg har misligholdt min aftale
> med dem.

Det er vel heller ikke et spørgsmål om at misligholde en aftale.

De ønsker derimod blot ikke at indgå en ny aftale med dig. Troløse
snyltere som dig er jo ikke gode kunder for selskaberne, og hvis de
gentagne gange har haft dårlige erfaringer med dig, er der jo ikke noget
underligt ved, at de ikke fremover ønsker at indgå en ny aftale med dig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-04-08 20:22

Holst skrev den 23-04-2008 20:01:

> [...]
> gentagne gange har haft dårlige erfaringer med dig, er der jo ikke noget
> underligt ved, at de ikke fremover ønsker at indgå en ny aftale med dig.

Er det så ikke selskabet som ikke kan finde ud af at skrue en
produktpakke sammen som gør, at de tjener penge?

Hvad så når man går igennem Bilka flere gange efter Bilkas kø-tilbud.
Er der også grænser for det?
Naturligvis går man ud på parkeringspladsen og pakker varerne og går ind
igen køber ny portion og ud til bilen osv osv osv osv?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-04-08 20:35

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> Er det så ikke selskabet som ikke kan finde ud af at skrue en
> produktpakke sammen som gør, at de tjener penge?

Kender du begrebet "loss leader"?

--
// Wegge
<http://blog.wege.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Bjarne

Dato : 24-04-08 05:36

Holst skrev:

> [...]
> gentagne gange har haft dårlige erfaringer med dig, er der jo ikke noget
> underligt ved, at de ikke fremover ønsker at indgå en ny aftale med dig.

Du har da vist nogle sælsomme moralforestillinger om tro og snylt.

Telefonselskabernes verden handler om at forøge aktionærernes profit ved
at få kunderne til at betale så meget som muligt for så lidt som muligt.

Det gør man bl.a. ved at markedsføre forskellige fordelagtige tilbud.
Der er ingen som tvinger selskaberne til at give disse tilbud.

Hvis et selskab ikke giver kunderne det tilbud, som de har markedsført,
så er der tale om at falsk reklame, snyd og fup.

Bjarne

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-04-08 19:03

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> Det kommer an på hvad deres betingelser siger og om disse er oplyst
> (eller lettilgængelige) før aftalen indgås.

Betingelserne er først relevante, når der er indået et
kundeforhold. Her taler vi om gentagne oprettelser af nye aftaler.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-04-08 19:01

"Jean" <ask@me> writes:

> Er det lovligt at udelukke en kunde på den måde?

Med den begrundelse du har fået, så ja.