offentlig parkering ingen nr plade.
Fra : DW

Dato : 22-04-08 16:37

Nu har jeg to gange på en måned fået nakket min nrplade fra motorcyklen,
mens den holdt parkeret.
Det er jeg selvsagt temmelig træt af. 590 kr ud af vinduet hvergang og
en masse bøvl.
Så jeg er nået til to muligheder...
Enten svejse boltene fast så den ihvertfald ikke bare kan skrues af. MEd
dertilhørende risiko for, at en sur tyv hærværker maskinen istedet.
Eller sætte den på med velcro og tage den med, når jeg går.
MEn så render jeg vel ind i nogen problemer med ingen plade og offentlig
parkering?
Evt tage en SH kopi af pladen, skrive "kopi" hen over, laminere og sætte
på så det kan ses når den rigtige plade er taget af?

Havner jeg i formeget juridisk bøvl ved at holde uden plade?

Fra : Jakob

Dato : 22-04-08 16:41

"DW" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på så det kan ses når den rigtige plade er taget af?
>
> Havner jeg i formeget juridisk bøvl ved at holde uden plade?

Ja det gør du. Det er ikke tilladt at holde på offentligt areal uden
nummerplade. Jeg tror i praksis ikke der vil blive problemer med at du
benytter en kopi, så længe den tydeligt angiver at det er en kopi, og du
naturligvis husker at sætte den rigtige på når du skal køre. Men lovligt er
det ikke.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-04-08 16:50

> Havner jeg i formeget juridisk bøvl ved at holde uden plade?

Ja - en helt ujuridisk men praktisk løsning er en alarm og en
overtræksgarage. Måske det er nok til at en tyv tager en anden (mere
tilgængelig) nummerplade næste gang ...

Det er vel det samme som med indbrud af designer møbler og b&o stereo. Har
en tyv haft et godt udbytte venter han lige med at komme igen til tingene er
genanskaffet ...

Fra : René

Dato : 24-04-08 14:20

> [...]
> på så det kan ses når den rigtige plade er taget af?
>
> Havner jeg i formeget juridisk bøvl ved at holde uden plade?

Ikke for at opfordre til noget www.showplate.se

René

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-08 15:28

> Ikke for at opfordre til noget www.showplate.se

Ja de er da billigere end en ny original, men mon ikke en tyv også ville
stjæle den - og så er han ligevidt ....

Jeg ville nok pop-nitte den fast og se om ikke det var nok til at tyven ikke
gad tage den.

Fra : DW

Dato : 24-04-08 15:36

Anders Majland skrev:

> [...]
> stjæle den - og så er han ligevidt ....
>
> Jeg ville nok pop-nitte den fast og se om ikke det var nok til at tyven

yea ender med epoxy på boltene, og epoxy i kærven.
Så håber jeg bare at han ikke bliver sur og volder cyklen istedet.

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-08 15:51

> yea ender med epoxy på boltene, og epoxy i kærven.
> Så håber jeg bare at han ikke bliver sur og volder cyklen istedet.

Problemet med bolte med lim/gevindsikring er at detr opdager tyven først når
han står og prøver at skrue det af. Med popnitter eller "sikkerhedsskruer"
kan han se at værktøjet ikke passer inden han går igang...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-08 21:28

Anders Majland skrev:

> Problemet med bolte med lim/gevindsikring er at detr opdager tyven først når
> han står og prøver at skrue det af. Med popnitter eller "sikkerhedsskruer"
> kan han se at værktøjet ikke passer inden han går igang...

Det skal du ikke være sikker på. En dag jeg kom ud til min cykel
på bangården (Horsens) hvor den plejer at kunne stå i fred et par
dage, så var det ene af to plasticbånd der holder låsen på plads,
klippet over.

Først da det var sket, gik det op for tyven, at det ikke løste
problemet med stålbøjlen der var ført gennem hjulet og låst fast.

Såeh ...

--
Bertel