En god opskrift på Berberie Andebryst
Fra : Søren Barbré Pederse~

Dato : 18-07-01 10:57

Er der nogen, der har en super lækker opskrift på tilberedning af og
tilbehør til Berberie andebryst?

Søren

Fra : Kat

Dato : 18-07-01 11:20

Søren skrev:
> Er der nogen, der har en super lækker opskrift på tilberedning
af og
> tilbehør til Berberie andebryst?

Jeg synes, at nedenstående er utroligt lækkert!
http://www.karoline.dk/visopskrift.asp?id=182
/kat

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-07-01 15:30

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> wrote in message

> af og
>
> Jeg synes, at nedenstående er utroligt lækkert!
> http://www.karoline.dk/visopskrift.asp?id=182

Meget enig - dog har jeg droppet smørret og benytter alene det fedt
andebrysterne afgiver ved stegningen. Og så foretrækker jeg at stege knap så
lang tid - ca 12 minutter på fedtsiden først og så en ca. 8 minutter på
kødsiden bagefter. Herved bliver andebrystet rosa (er forholdsvis afslappet
mht. salmonella - især med en filet, der ikke er i nærheden af knogler og
indmad).
Retten kan være svær at sætte vin til - god bourgogne passer, bordeaux-typer
slet ikke. Prøv eventuelt med en oversøisk Pinot Noir.

mvh
Jan

Fra : Rikke og Per

Dato : 16-08-01 22:19

Ellers prøv at grille andebrystet - det er virkelig godt.

Men pas på når du griller skindsiden - fedtet drypper ned på kullene - og så
står der pludselig flammer op omkring kødet.

Den skal ha' ca. lige så længe som på stegepanden - evt. kortere - men prøv
dig frem - det afhænger jo også af hvor meget FUT der er på grilen.

Per

Fra : Jan Boegh

Dato : 17-08-01 16:14

"Rikke og Per" <NOSPAMperikke@get2net.dk> wrote in message

> Ellers prøv at grille andebrystet - det er virkelig godt.
>
> Men pas på når du griller skindsiden - fedtet drypper ned på kullene - og

> står der pludselig flammer op omkring kødet.

Eller - for os, der er udstyret med en kuglegril - bruges indirekte
grilning.

mvh
Jan