Caesar 3 på XP?
Fra : Kate

Dato : 03-05-08 16:33

Jeg har 2 computere, en stationr og en bærbar. Begge har Win Xp
installeret.
På den stationære kan jeg sagtens spille Caesar 3, men ikke på den
bærbare. Når jeg prøver at starte spillet får jeg denne fejlmeddelses:
"E:/ Er ikke et gyldigt win32-program"

Nogen her som kan forklare mig hvorfor den kan køre på den ene maskine,
men ikke den anden, når nu de begge har WinXP på?

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Inge

Dato : 03-05-08 17:47

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen her som kan forklare mig hvorfor den kan køre på den ene maskine,
> men ikke den anden, når nu de begge har WinXP på?

Hej Kate

Du får lige et link til forskellige løsninger:
http://www.kandu.dk/spg75031.aspx . Jeg tror at jeg selv brugte at
højreklikke og så vælge at køre det som win 95.
Der findes en patch til Cæsar 3 her:
http://www.gamexperts.com/index.php?patch_id=109 .
Dejligt spil ellers, så god fornøjelse når du får det til at virke.
Der kan være flere grunde, men det må klogere folk end jeg kunne forklare ;)

mvh
Inge

Fra : Kate

Dato : 03-05-08 21:10

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> wrote in

> Hej Kate
>
> Du får lige et link til forskellige løsninger:
> http://www.kandu.dk/spg75031.aspx . Jeg tror at jeg selv brugte
> at højreklikke og så vælge at køre det som win 95.

Tak, inge. Jeg kendte jo godt den med at højreklikke, men havde
fuldstændigt svedt den ud.
Indtil for at par år siden spillede jeg Ceasar 3 temmeligt meget, så
købte jeg Sims2 og spillede det i kængere tid. Da jeg fik denne bærbare
for knapt 1½ år siden kunne jeg hverken installere Caesar eller Sims2
og har så ikke spillet så meget, men en oprydning har frembragt begge
spil igen.
Nu fik jeg installeret Caesar, men ved slutningen af mission 2, jeg
havde vel 550 mennesker, gik den ned og låste...øvøvøv.

> [...]
> Dejligt spil ellers, så god fornøjelse når du får det til at
> virke. Der kan være flere grunde, men det må klogere folk end jeg

Linket virkede ikke, men ved at søge ihærdigt på Sieras egen hjemmeside
fandt jeg en patch som jeg vil prøve at installere og se om det ændrer
noget.

Et lille ps. Har du prøvet Caesar 4? Er det bedre eller er det
ligemeget med at købe det hvis jeg får gang i 3'eren?

Tak for din hjælp.

Fra : Inge

Dato : 04-05-08 17:06

> [...]
>
> Et lille ps. Har du prøvet Caesar 4? Er det bedre eller er det
> ligemeget med at købe det hvis jeg får gang i 3'eren?

Hej Kate,

Sorry for uvirksomt link, jeg havde ikke efterprøvet det.

Nej jeg har desværre ikke prøvet Caesar 4, jeg blev ellers helt vild da jeg
så det skulle udkomme, indtil jeg så at det kræver et specielt grafikkort.
Jeg har før været uheldig og købt URU som ikke ville virke med det
grafikkort jeg har. Glemte lige at læse hvad der står med ultrasmå
bogstaver.

Jeg spiller ikke så meget lige for tiden, men ellers er det Pharaoh
(Cleopatra) der kører, og det virker godt nok. Nu har jeg spillet det siden
det udkom for nogen år siden og har ikke været igennem alle baner endnu.
Ellers har jeg kørt Myst-serien, som altså var svær for mig.

Jeg håber du får det til at virke.

mvh
Inge

Fra : Kate

Dato : 06-05-08 20:42

> [...]
> spillet det siden det udkom for nogen år siden og har ikke været
> igennem alle baner endnu. Ellers har jeg kørt Myst-serien, som

Jeg har spillet Pharaoh nogle få gange hos en ven som har det, men må
indrømme at jeg ikke gad købe for jeg syntes det var alt for lig med
Ceasar 3

åhh, jeg håber da Caesar 4 kan køre på min pc, for nu har jeg købt det
brugt, venter bare på at det skal ankomme.

> Jeg håber du får det til at virke.

Jeg fik spillet forleden dag i nogle timer, så det lader til at
patch'en virker.
Tak for hjælpen, for jeg fik jo sparket til at undersøge nærmere