Medal of honor Airborn på Vista?
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-04-08 19:07

Jeg skulle installere ovenstående på en vista notebook, men den kommer kun
lige i gang med installationen, før den stopper uden varsel. DVD-skiven
fejler ikke noget.
Så læste jeg på EA´s hjemmeside, at laptop versioner af forskellige
grafikkort ikke understøttes af vista.
På denne pc er det et ati radeon 2400, som umiddelbart skulle være stort
nok.
Kan det være rigtigt, at hvis det er laptop, så kan det ikke lade sig gøre,
eller kender nogen en måde at omgå begrænsningen på?

Kurt

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-04-08 09:57

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kan det være rigtigt, at hvis det er laptop, så kan det ikke lade sig
> gøre, eller kender nogen en måde at omgå begrænsningen på?

Hej Kurt
Nej det spil kan godt kører på en laptop med et ATI 2400, jeg har lige
prøvet det på min
Acer 7720G , men DET er ikke en fornøjelse ;) sådan et spil skal spilles på
en stationær pc med et rigtigt grafikkort.

Mvh
Kurt Lund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-08 10:18

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Acer 7720G , men DET er ikke en fornøjelse ;) sådan et spil skal spilles
> på en stationær pc med et rigtigt grafikkort.

Mærkeligt. Det gik i stå hele tiden under installationen, som den simpelthen
hoppede ud af. Den vil installere et eller andet lille program i starten og
der hopper den af - uden fejlmeddelelser eller noget andet.
På andre pc.er virker skiven.

Kurt

Fra : Hagar

Dato : 22-04-08 12:10

> [...]
> Kan det være rigtigt, at hvis det er laptop, så kan det ikke lade sig
> gøre, eller kender nogen en måde at omgå begrænsningen på?

Prøv det her link http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Find det spile du vil finde ud af om det kan køre på din maskine og test det
så. Det tager ikke lang tid før du får et svar.

Hagar

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-08 10:20

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Find det spile du vil finde ud af om det kan køre på din maskine og test
> det så. Det tager ikke lang tid før du får et svar.

Tak for linket. Nu nåede jeg lige præcis at aflevere dem den 22/4 kl. 1200,
idet de skal bruges som konfirmationsgaver. Men så må jeg evt. have den ene
tilbage igen.
Men selv om testen skulle vise, at den kan bruges, så ved jeg ikke lige
hvordan jeg kommer forbi problemet med, at den hopper ud af
installationsprogrammet.

Kurt

Fra : Hagar

Dato : 25-04-08 10:49

> [...]
> Men selv om testen skulle vise, at den kan bruges, så ved jeg ikke lige
> hvordan jeg kommer forbi problemet med, at den hopper ud af

Gad vide om det er den shader funktion der spiller dig et pus, for hvis din
maskine ikke understøtter denne funktion, så kan du ikke bruge spillet, men
det er ren gæt fra min side.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shader

Her er noget mere om shader, godt nok fra nvidia
http://developer.download.nvidia.com/shaderlibrary/webpages/shader_library.html

Typisk, nu har jeg så kigget på dit grafikkort, og det kan køre med shader
4, og nu har jeg lige fundet alt det andet

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-04-08 14:13

> [...]
>
> Typisk, nu har jeg så kigget på dit grafikkort, og det kan køre med shader
> 4, og nu har jeg lige fundet alt det andet

Man kan jo undre sig over, at Kurt Lund kunne installere det, når der på
deres hjemmeside står:
Styresystem: WinXP / Vista*
Processor: 2.8 GHz Intel P4 / AMD 64 2800+ eller bedre
Hukommelse: 1.0 GB Ram
Fri diskplads: 9.1 GB
DVD speed: 8x speed
Grafikkort: 128 Mb med Pixel Shader 3.0**
DirectX version: Version 9.0c (inkluderet)
Styring: Tastetur / Mus
Hastighed / Multiplayer:
512 kbps; 2-12 personer
*Windows Vista kræver Intel 3.0 GHz eller AMD Athlon 64 3800+ processor.
**Understøttede grafikkort: NVIDIA GeForce 6600 GT eller større (GeForce
6800XT, 6800LE, 7100GS, 7200GS, 7200LE, 7300GS, 7300GT ikke understøttet);
ATI Radeon X1300 Pro eller større
Laptop versioner af disse grafikkort er ikke understøttet.

Men det er måske så derfor, at det kører dårligt.
Nu kan jeg så se på en anden pc, at det er/var når den installerede Ageia,
at den hoppede af. Men det burde ikke være et problem, idet det åbenbart er
noget understøttelse af specielle cpu.er, hvor spillet godt kan køre, selv
om Ageia ikke er understøttet.
Til orientering er jeg nok ikke på nettet den næste uges tid.

Kurt