Sjovt nok....
Fra : Kim2000

Dato : 27-05-08 16:09

Så er der nogle film der er så facisnerende uden at være rigtig gode. Tag nu
det gyldne kompas, gik i bio og så den, den fængede ikke rigtig, men jeg har
altså købt den alligevel og her 2. gang siger jeg det samme. Der er et eller
andet over den, måske er det fordi hele ideen er genial, men det hele hænger
alligevel ikke sådan helt supergodt sammen. Jeg vil sikkert se den igen på
et tidspunkt og sikkert igen sige et mja.... Den er bare superflot og der er
en fed dialog, men også meget tomgang.

Gad vide hvad det er med den film.

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-05-08 18:31

> [...]
> sikkert se den igen på et tidspunkt og sikkert igen sige et mja.... Den er
> bare superflot og der er en fed dialog, men også meget tomgang.

Har du læst bøgerne? De er rigtig spændende, en del bedre end filmen synes
jeg.. Og de er ikke så slemme at komme i gennem, som LOTR er :)

Jeg glæder mig til de nye film, især "Skyggekniven", det bliver skægt at se
hvordan de bærer sig ad med at lave cgi'en til kniven.

Mvh Anders

Fra : Holst

Dato : 27-05-08 20:25

Anders Houmark wrote:

> Har du læst bøgerne? De er rigtig spændende, en del bedre end filmen synes
> jeg.. Og de er ikke så slemme at komme i gennem, som LOTR er :)

Nu har jeg naturligvis kun et meget begrænset grundlag at udtale mig på,
men jeg har endnu ikke oplevet, at bogen, en film er baseret på, ikke er
bedre end filmen.

Der er givetvis film derude, hvor filmen er bedre end bogen, men jeg er
ikke stødt på dem.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-05-08 22:29

> [...]
> bedre end filmen.
>
> Der er givetvis film derude, hvor filmen er bedre end bogen, men jeg er

"Lord of the Rings" er da et glimrende eksempel.

Mark

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-05-08 04:08

Mark Thomas Gazel skrev:

> "Lord of the Rings" er da et glimrende eksempel.

Nej.

Fra : Holst

Dato : 28-05-08 14:11

Mark Thomas Gazel wrote:

> "Lord of the Rings" er da et glimrende eksempel.

Filmen er helt sikkert flot, og den fortjener efter min mening også al
den ros, den har fået. Men selv jeg, som absolut ikke er nogen
tolkienist, men dog har læst Hobitten og Ringenes Herre, finder bestemt
bøgerne bedre end filmene.

Fra : Kim2000

Dato : 28-05-08 14:27

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dog har læst Hobitten og Ringenes Herre, finder bestemt bøgerne bedre end

Hobbiten synes jeg så er ganske forfærdelig (nåede kun til side 100), men de
sidste tre er gode (købte den serie der blev udgivet sammen med filmene).

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-05-08 03:55

Holst skrev:

> [...]
> bedre end filmen.
>
> Der er givetvis film derude, hvor filmen er bedre end bogen, men jeg er

Bibelen?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-05-08 15:38

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> declared in:
483cc96a$0$90269$14726298@news.sunsite.dk :

> Bibelen?

Meget af den, ja.
Men Johannes' åbenbaring vil være svær at filmatisere...

Fra : Holst

Dato : 28-05-08 15:41

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Meget af den, ja.
> Men Johannes' åbenbaring vil være svær at filmatisere...

Man kan klare meget med CGI i dag.

Fra : Silver

Dato : 28-05-08 17:05

> Man kan klare meget med CGI i dag.

Sgu osse den som vil kræve netop det for at kunne vise det meste.....

Silver.

Fra : Optimus Prime

Dato : 29-05-08 07:24

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:
> Bibelen?

Ha ha er du gal en ballade der kunne blive ud af det... kan levende
forestille mig alle de religion's og "I think this movie is racist
because" inspirerede tråde på IMDB's forum LOL

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-06-08 06:08

Holst skrev:

> [...]
> bedre end filmen.
>
> Der er givetvis film derude, hvor filmen er bedre end bogen, men jeg er

"De Ti Bud" KAN kun være bedre end bogen!!! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 31-05-08 21:51

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg glæder mig til de nye film, især "Skyggekniven", det bliver skægt at
> se hvordan de bærer sig ad med at lave cgi'en til kniven.

Du skal ikke glæde dig for tideligt. Filmen var en massiv
fiasko i USA og selvom den til gengæld klarede sig godt
i resten af verden, er det stadig ikke nok til at de har givet
grønt lys til fortsættelserne.