In the Valley of Elah / eller : USA fuck y~
Fra : Peter Heide

Dato : 18-05-08 00:22

WOW ?

Blade Runner i biffen ? So what ? den har vi set siden 80erne

http://www.imdb.com/title/tt0478134/

Denne hér er en NY film. Da jeg så omslaget til filmen ,med det amerikanske
flag blafrende i baggrunden; havde jeg brækspanden klar ;men blev glædeligt
overrasket ; en film om en far hvis søn har været i krig i Irak og ikke
vender hjem til familiens trykke skød, efter endt tjeneste. Farmand; som har
en fortid i militærpolitiet: ,stiller sig ikke tilfreds med den
oficielleudgave af sin søns forsvinden, han begynder at grave og finder
artige ting om sin søns tid
i Irak.

Filmen er selvfølgelig ikke gennemført. Der SKAL findes formildende
omstændigheder hvorfor folk i en presset situation gør som de gør i filmen.
Men tag ikke fejl ; budskabet er klart !

Tommy Lee Jones spiller pisse godt ; kunne været blevet til en omgang
sentimitalt omgang nonsens men det hér er altså en fin film! men hvis man
syntes at krigen i Irak er BINGO, såååå skal man nok ikke se den

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-08 14:13

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in

> WOW ?
> Blade Runner i biffen ? So what ? den har vi set siden 80erne

Du har tydeligvis ikke set den. Hvis man kunne li' Blade Runner, så skylder
man sig selv at se denne version. Digital redigering som den burde være.
Stemningsfyldt.

> [...]
> sentimitalt omgang nonsens men det hér er altså en fin film! men hvis
> man syntes at krigen i Irak er BINGO, såååå skal man nok ikke se den

Tak for tippet. Sådan et Stars And Stripes på plakaten vil normalt osse få
mig til at haste videre.