Køb/Import af BluRay film (R2)
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-05-08 17:43

Halløj.

Hvor køber I jeres Region 2 BluRay film?

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 09-05-08 18:50

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message
> Halløj.
>
> Hvor køber I jeres Region 2 BluRay film?

www.ebay.com eller www.ebay.co.uk

Men hvorfor kun region "2" som det jo ikke hedder mere?

Mange film er faktisk regionsfri, så udnyt dog dollarkursen og køb fra the
states.

Stor liste over hvilke titler som er "regionfree" finder du her:
http://bluray.liesinc.net/

Og når du nu har set dine nyindkøbte film og ikke vil beholde, så smid dem
til salg her. Vi kan ligesågodt købe brugt af hinanden og spare lidt der
også

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-05-08 05:50

Anders B. Hyltoft <anders.fjerndettehyltoft@mail.dk> declared in:
48248ec6$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message

> www.ebay.com eller www.ebay.co.uk
>
> Men hvorfor kun region "2" som det jo ikke hedder mere?

Ikke?
Der står da et 2-tal på bagsiden af PS3 spillene. Hm.
Hvad hedder det så for film? Det eneste jeg kan se er noget "SDH"...

> Mange film er faktisk regionsfri, så udnyt dog dollarkursen og køb
> fra the states.

Skal jeg så slå 100Hz fra på mit TV for ikke at ødelægge det, eller
vil filmen bare blive afspillet forkert, oder wie? De kører jo 60Hz.

> Stor liste over hvilke titler som er "regionfree" finder du her:
> http://bluray.liesinc.net/

Mange tak.

> Og når du nu har set dine nyindkøbte film og ikke vil beholde, så
> smid dem til salg her. Vi kan ligesågodt købe brugt af hinanden og
> spare lidt der også

Jeg går ud fra du mener:
dk.marked.privat.tv+video.dvd

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 10-05-08 15:39

> Jeg går ud fra du mener:
> dk.marked.privat.tv+video.dvd

Jo selvfølgelig... lige en svipser

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 10-05-08 21:23

SNIP

> Ikke?
> Der står da et 2-tal på bagsiden af PS3 spillene. Hm.
> Hvad hedder det så for film? Det eneste jeg kan se er noget "SDH"...

Jeg mener forøvrigt overhovedet ikke at der er regionsbegrænsninger på PS3
spillene. But I could be mistaken...

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 11-05-08 06:00

Anders B. Hyltoft <anders.fjerndettehyltoft@mail.dk> declared in:
48260435$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> SNIP

> Jeg mener forøvrigt overhovedet ikke at der er regionsbegrænsninger
> på PS3 spillene. But I could be mistaken...

Jeg er tidligere stødt på lidt modstridende meldinger på det område,
men det ser godt nok ud til at der IKKE er det.

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-05-08 08:07

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Skal jeg så slå 100Hz fra på mit TV for ikke at ødelægge det, eller
> vil filmen bare blive afspillet forkert, oder wie? De kører jo 60Hz.

Nej de kører 24 fps både i region A og B, så det er et problem som hører
fortiden til (det du tænker på er alm. DVD, hvor der er forskel på PAL
og NTSC)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-05-08 20:02

Optimus Prime wrote:

> Nej de kører 24 fps både i region A og B, så det er et problem som hører
> fortiden til (det du tænker på er alm. DVD, hvor der er forskel på PAL
> og NTSC)

Er PAL ikke 25 fps?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : JYH

Dato : 10-05-08 09:33

Anders B. Hyltoft wrote:

> Men hvorfor kun region "2" som det jo ikke hedder mere?

Hvad hedder det så nu?

Fra : BorreBoy

Dato : 10-05-08 11:14

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i meddelelsen

> Hvad hedder det så nu?

Region B

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 18-05-08 21:34

"Anders B. Hyltoft" <anders.fjerndettehyltoft@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men hvorfor kun region "2" som det jo ikke hedder mere?
>
> Mange film er faktisk regionsfri, så udnyt dog dollarkursen og køb fra the
Alle film er regionsfri med "AnyDVD"

Jens

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-05-08 05:39

Jens "Lyrik" Bech <lyrik@heaven.dk> declared in:
g0q3si$11qs$1@newsbin.cybercity.dk :
> "Anders B. Hyltoft" <anders.fjerndettehyltoft@mail.dk> skrev i
> meddelelsen news:48248ec6$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Alle film er regionsfri med "AnyDVD"

Min PC er ikke tilsluttet mit TV. Jeg foretrækker at se filmene på
min PS3, der sikkert også har et bedre drev end man kan få til en PC,
og så have to skærme tilsluttet til min PC.
Besides:
Monitors: 22" 1680x1050 226BW
TV: 37" 1920x1080 37pfl9732D med ambilight ^^

Fra : Optimus Prime

Dato : 19-05-08 07:35

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Min PC er ikke tilsluttet mit TV. Jeg foretrækker at se filmene på
> min PS3, der sikkert også har et bedre drev end man kan få til en PC,
> og så have to skærme tilsluttet til min PC.

Hmm hvorfor skulle drevet i en PS3 være bedre end dem man kan købe til
PC - mon ikke det er fra samme hylde hos leverandøren?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-05-08 16:44

Optimus Prime <optimus@prime.dk> declared in:
48311f91$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Hmm hvorfor skulle drevet i en PS3 være bedre end dem man kan købe til
> PC - mon ikke det er fra samme hylde hos leverandøren?

Ikke efter hvad jeg har hørt.

Fra : Optimus Prime

Dato : 20-05-08 07:32

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Ikke efter hvad jeg har hørt.

Interessant, har du nogen kilder på det?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-05-08 18:07

Optimus Prime <optimus@prime.dk> declared in:
4832704f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Interessant, har du nogen kilder på det?

Kun hvad jeg har læst af subjektive kommentarer i konsol
og dvd/bluray grupperne. Men google kan sikkert finde noget:

http://www.ultimateavmag.com/hddiscplayers/1206ps3blu/
http://arstechnica.com/news.ars/post/20080118-new-nlu-ray-2-0-spec-makes-ps3-the-most-future-proof-player.html
http://www.engadgethd.com/2007/01/02/playstation-3-as-blu-ray-player-how-does-it-rate/

Det kan da være at det er ved at være en dateret påstand?
Der kan jo være kommet nye, bedre afspillere på markedet.

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-05-08 08:39

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> Det kan da være at det er ved at være en dateret påstand?
> Der kan jo være kommet nye, bedre afspillere på markedet.

Ahh jeg har vist misforstået dig - troede du mente selve BD-ROM
drevet... Du snakker om hele afspilleren ik?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 21-05-08 16:16

Optimus Prime <optimus@prime.dk> declared in:
4833d19e$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Ahh jeg har vist misforstået dig - troede du mente selve BD-ROM
> drevet... Du snakker om hele afspilleren ik?

Begge dele, går jeg da ud fra.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 19-05-08 10:10

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> min PS3, der sikkert også har et bedre drev end man kan få til en PC,
> og så have to skærme tilsluttet til min PC.

Det er min heller ikke. Jeg foretrækker også at se film på min PS3.
Men hvis du har Blu-Ray på din PC kan du gøre med filmene hvad du har lyst
og evner til, inden de spiller på din PS3.
Jeg kan for eksempel gøre alt med filmene.

Hilsen
Jens

Fra : BorreBoy

Dato : 10-05-08 06:51

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen
> Halløj.
>
> Hvor køber I jeres Region 2 BluRay film?

Jeg bruger normalt QXL:
http://www.qxl.dk/Film_&_Serier/HD-DVD/Blue-Ray/Blue-Ray/Blue-Ray%20region%20B/2/List44265/P/0/1/12

Fra : René Lønstrup

Dato : 10-05-08 14:12

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen
> Halløj.
>
> Hvor køber I jeres Region 2 BluRay film?

http://www.amazon.co.uk
http://www.axelmusic.dk
http://www.axelmusic.com
http://www.coolshop.dk
http://www.dvdcity.dk
http://www.dvd.co.uk
http://www.play.com

Alt afhængig af hvor der er tilbud denne uge

René Lønstrup
[insert random ingenious quote here...]

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-05-08 21:19

Peter Knutsen wrote:

> Er PAL ikke 25 fps?

Jo, men HDTV (herunder Blu-Ray) er hverken PAL eller NTSC.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-05-08 00:40

Peter Knutsen wrote:

> Hvor mange FPS er HDTV?

Typisk 24 (film), 25, 30, 50, eller 60.

--
Jesper Lund

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 16-05-08 19:26

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen
> Halløj.
>
> Hvor køber I jeres Region 2 BluRay film?
Amazon.co.uk
Men overvej også at leje hos den lokale videoudlejning. Der er masser af
udbud. 3 premierefilm for en hund.

Jens