Klasse BlueRay-film?
Fra : Nicolai

Dato : 01-05-08 16:23

Hej!

Jeg har bestilt en BlueRay afspiller. Vil nogen anbefale en klasse film så
jeg kan se hd-potentialet?

Fra : Zeki

Dato : 01-05-08 17:12

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg har bestilt en BlueRay afspiller. Vil nogen anbefale en klasse film så
> jeg kan se hd-potentialet?

Kingdom of Heaven - directors cut. Anmeldelse her:

http://bluray.highdefdigest.com/206/kingdomofheavendc.html

"Fox used quotes from director Ridley Scott trumpeting the stellar quality
of the high-def master made for 'Kingdom of Heaven,' so if this disc was
anything less than magnificent, it would be branded another strike against
Blu-ray. Not to worry -- this 2.35:1 widescreen 1080p/MPEG-2 encode (at
24mbps) really is quite excellent."

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-05-08 18:07

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Jeg har bestilt en BlueRay afspiller. Vil nogen anbefale en klasse film så
> jeg kan se hd-potentialet?

Ratatouille er helt fantastisk - både som film, men absolut også som
demonstration af hvor sublimt Blu-Ray kan se ud. Som regel vinder man ikke
voldsomt meget ved animerede film, men netop Ratatouille er fyldt med
detaljerede teksturer og rottehår. Die Hard 4 er også utroligt flot, men en
elendig film. Den restaurerede Blade Runner gør det også fint, på trods af
alderen, og så er det jo en fremragende film. Spider-Man 3 er også en
nydelse. Hvis du bare vil sidde og sluge flotte billeder, er BBC's Planet
Earth ganske fremragende, men måske ikke teknisk helt i toppen (hvilket
absolut ikke betyder den er dårlig).

Se evt. denne tråd som har lidt holdninger til hvad der er flot:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Nicolai

Dato : 05-05-08 08:51

> Se evt. denne tråd som har lidt holdninger til hvad der er flot:
> http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316

Kongelink - tak!

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 02-05-08 06:34

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg har bestilt en BlueRay afspiller. Vil nogen anbefale en klasse film så
> jeg kan se hd-potentialet?

Tilslutter mig de allerede angivne film. Og prøv så at tjekke "2001, a space
odyssey" ud fra 1968. Det er helt vildt hvor godt man kan scanne gamle
kvalitets formater. Den er fra 1968, men står uhyggeligt godt i forhold til
flere nye film.

Og køb se ellers "Digital Video Essentials" på Blu-Ray, så er du langt i at
have et ordentligt kalibreret anlæg.
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Lyrik

Dato : 10-10-08 23:57

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Jeg har bestilt en BlueRay afspiller. Vil nogen anbefale en klasse film så
> jeg kan se hd-potentialet?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Når man køber i stedet for at leje bør det være en film man kan tage frem
igen og igen, synes jeg.
"GALAPAGOS" er sådan en film. Netop naturen ønsker man at se i mindste
detalje. Her kommer High Def til sin ret. Det kan ikke eftergøres med
opskalering af en DVD. Det stikker for vildt af fra alt andet man har
set.Uopslidelig film 2 skiver:
http://www.amazon.co.uk/Galapagos-Blu-ray/dp/B000VA3J1G/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1223677986&sr=1-2

En andden naturfilm som vil overvælde dig med scenerier fra hele Jorden er
"PLANET EARTH" med 5 skiver :
http://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-Complete-BBC-Blu-ray/dp/B000SKNIWE/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1223678359&sr=1-2

Er du til Science fiction så er der klassikeren "BLADE RUNNER" Flot
klassiker:
http://www.amazon.co.uk/Blade-Runner-Blu-ray-Harrison-Ford/dp/B000UBMWG4/ref=sr_1_8?ie=UTF8&s=dvd&qid=1223678686&sr=1-8

Danske film så er der "FLAMMEN OG CITRONEN" kan hentes i den nærmeste FONA.

Jens