Hvor kan jeg købe den?
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 27-04-08 14:42

Hej!
Jeg leder efter filmen "The Mating Habits of the Earthbound Human" som på
dansk hedder "Mænd er fra Mars og kvinder er fra Venus" -
http://us.imdb.com/title/tt0165874/

Jeg vil meget gerne købe den på DVD og den skal have danske undertekster.
Jeg har kigget på de dvd-butikker jeg umiddelbart kender, uden held
(moviezoo, dvdoo og axelmusic). Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan
købe den?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Jesper

Dato : 27-04-08 20:02

Peter (8450) <usenet@vesterbro24.invalid> wrote:

> [...]
> Jeg har kigget på de dvd-butikker jeg umiddelbart kender, uden held
> (moviezoo, dvdoo og axelmusic). Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan

Her:
<http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/110864/The-Mating-Habits-Of-The-Ear
thbound-Human/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0>
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 27-04-08 21:22

On Sun, 27 Apr 2008 21:02:24 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Her:
>http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/110864/The-Mating-Habits-Of-The-Earthbound-Human/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

og her:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1038636982335683

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Jesper

Dato : 27-04-08 23:29

Martin Mose Larsen <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote:

> og her:
> http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1038636982335683
>
> sayonara
> Martin Mose Larsen

Play tager 119 kr for den (¤15,95), Laserdisken 229 kr! Det er da en
prisforskel der vil noget.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-04-08 05:57

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

>Play tager 119 kr for den (€15,95), Laserdisken 229 kr! Det er da en
>prisforskel der vil noget.

Vær opmærksom på at Play formidler fra nogle amerikanske firmaer
(Playtrade), så det er for det første region 1 (kræver en regionsfri
afspiller og der er ikke danske tekster) og for det andet er der
risiko for told (25% plus 150 kr. i gebyr).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper

Dato : 28-04-08 07:38

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote:

> [...]
> afspiller og der er ikke danske tekster) og for det andet er der
> risiko for told (25% plus 150 kr. i gebyr).

Det er den samme R1 udgave som Laserdisken og Play sælger. Risikoen for
at en brevforsendelse med 1 DVD bliver taget i tolden er uhyre beskeden!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-04-08 17:48

>Det er den samme R1 udgave som Laserdisken og Play sælger.

Og hvordan passer det med at spørgeren ønsker danske tekster??

>Risikoen for
>at en brevforsendelse med 1 DVD bliver taget i tolden er uhyre beskeden!

Det kommer nok lidt an på hvem der sender. De store engelske som play,
sendit, choicesuk m.v. som sender fra kanaløerne er i stor fare for at
blive taget. Et mindre firma fra US vil formentlig slippe igennem, men
det må være en kalkuleret risiko. Det kan ende med at blive en dyrt
køb.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-04-08 17:03

Lars Kim Lund wrote:

> [...]
> afspiller og der er ikke danske tekster) og for det andet er der
> risiko for told (25% plus 150 kr. i gebyr).

Hvordan er risikoen for at modtage en R1 film som heller ikke har
engelske undertekster?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mr D

Dato : 28-04-08 17:06

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> Lars Kim Lund wrote:

> Hvordan er risikoen for at modtage en R1 film som heller ikke har engelske
> undertekster?

100%

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-04-08 17:52

Mr D wrote:

> 100%

Jeg synes ellers jeg kan huske at der var engelske undertekster på den
"Dragonslayer" jeg lånte for halvandet år siden, netop for at teste om
min nyindkøbte "maskine" kunne afspille R1/NTSC (det kunne den).

Husker jeg forkert?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : John Hinge

Dato : 29-04-08 08:37

On 28 apr 2008 Peter Knutsen was heard to say:

> Hvordan er risikoen for at modtage en R1 film som heller ikke har
> engelske undertekster?

En del af dem er 'fintede' og bruger Closed Captions, til undertekster,
og det har jeg ikke lige fundet ud af at få min dvdspiller/tv til at
gøre noget ved..

Jeg har ofte Engelske tekster kørende på ting jeg se, fordi der
også på engelsksprogede ting ka være en tendens til at skuespillere
mumler og gør ved, og så er jeg sikker på at få det hele med :)
--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-04-08 11:24

John Hinge wrote:
> [...]
>
> En del af dem er 'fintede' og bruger Closed Captions, til undertekster,
> og det har jeg ikke lige fundet ud af at få min dvdspiller/tv til at

Okay. Det har jeg endnu ikke været ude for, men mon ikke det er sådan en
tekst-TV-agtig ting?

(Du kan e.v.t. prøve at slå "closed captions" samt "subtitles" på i
engelsk Wikipedia, og så vende tilbage hertil hvis du har fundet noget
brugbart.)

> Jeg har ofte Engelske tekster kørende på ting jeg se, fordi der
> også på engelsksprogede ting ka være en tendens til at skuespillere
> mumler og gør ved, og så er jeg sikker på at få det hele med :)

Det har jeg også. De danske undertekster er tit distraherende dårlige,
men engelske undertekster er en god støtte for mine svage øren.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-04-08 06:55

Peter (8450) wrote:
> Hej!
> Jeg leder efter filmen "The Mating Habits of the Earthbound Human" som
> på dansk hedder "Mænd er fra Mars og kvinder er fra Venus" -
> http://us.imdb.com/title/tt0165874/

Jeg vil så gerne tilføje at hvis der er nogen der ikke har set den
endnu, bør de absolut gøre det

Efter min overbevisning en af de mest oversete komedier i lang tid :)

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-08 18:04

Lars Kim Lund wrote:

> [...]

Det er også min erfaring. Size matters.

> [...]
> blive taget. Et mindre firma fra US vil formentlig slippe igennem, men
> det må være en kalkuleret risiko. Det kan ende med at blive en dyrt køb.

Tjaah, hvis en DVD til 85 kroner bliver taget, vil jeg nægte modtagelse
af forsendelsen. Hellere miste de 85 kroner end betale 150 i gebyr til
PostDK mafiaen.

Med den nuværende dollarskurs, kan man købe for 16.50 dollars og stadig
være under 80 kroners grænsen. Det er varens værdi uden fragt som er
afgørende. Forsendelse fra USA til København koster ofte mindre end fra
Roskilde til København.

Hvis man køber hos <http://www.axelmusic.com>, er man dog ude over alle
disse problemer, da de sender til dig fra en EU adresse.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-08 18:07

Mr D wrote:

> 100%

Øh? I langt de fleste tilfælde er der enten English eller English HoH
(hard of hearing) subtitles. Man kan checke det på forhånd i databaser
som <http://www.dvdcompare.net> eller covers scans på <http://
www.axelmusic.com>.

--
Jesper Lund