/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Det er meget for dårligt
Fra : Cindy


Dato : 16-05-08 19:29





Jeg har i 8 år været glad for Cybercity og altid talt rosende om dem o.s.v.
o.s.v. Men det er jo helt ude i hampen så dårlig en behandling, man får nu.

I alle de år har jeg brugt news groups over hele verden, men det her, det er
under al kritik. Er der nogen der har nogen ide om, hvor mange der sidder
i samme situation som jeg og ikke kan komme i kontakt med et eneste
mennesker over news groups.

Ja nu er jeg jo spændt på om jeg får forbindelse her.


Venligst


Cindy



 
 
Mads (16-05-2008)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 16-05-08 23:58

On Fri, 16 May 2008 20:28:41 +0200, "Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk>
wrote:

>
>
>
>
>Jeg har i 8 år været glad for Cybercity og altid talt rosende om dem o.s.v.
>o.s.v. Men det er jo helt ude i hampen så dårlig en behandling, man får nu.
>
>I alle de år har jeg brugt news groups over hele verden, men det her, det er
>under al kritik. Er der nogen der har nogen ide om, hvor mange der sidder
>i samme situation som jeg og ikke kan komme i kontakt med et eneste
>mennesker over news groups.
>
>Ja nu er jeg jo spændt på om jeg får forbindelse her.
>
>
>Venligst
>
>
>Cindy
>
Jeg har også opgivet Cybercity. Ikke kun på grund af deres
elendige håndtering af problemerne med news serveren, men
også fordi Cybercity er "blacklisted" hos Comcast, en af de
store amerikanske Internetudbydere. Det resulterer i at mails
sendt via CC til en Comcast kunde bliver afvist som SPAM
og det er lidt surt hvis man som jeg har familie og venner i USA.

Jeg har flere gange kontaktet CC om problemet. Den første
gang det skete løste de problemet på et par dage.
Anden gang tog det en måned og derefter har de ikke engang
gidet svare når man skriver til dem, vel at mærke en pæn og
høflig forespørgsel.

Så nu har jeg taget konsekvensen og opsagt mit CC abb og
bestilt en opkobling hos en af konkurenterne, endda en der
er både hurtigere og billigere end den gamle.

Så farvel Cybercity. R.I.P.

Rudi Stegen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 17-05-08 19:53

Hej Mads, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg har også opgivet Cybercity. [....] fordi Cybercity er
> "blacklisted" hos Comcast
.....

> Jeg har flere gange kontaktet CC om problemet.

Det bør retfærdigvis siges, at CC måske ikke kan gøre det fjerneste ved
problemet. Enhver udbyder (internet, hosting etc.) kan jo frit
blackliste hvem som helst på deres mailservere.

Og det er ikke altid, at det sker speciel rationelt.

Fx var temmelig mange IP'er fra World Online Danmark nogle gange havnet
på en sådan liste hist og pist. Et af disse steder var næsten
tragikomisk, da disse gud hjælpe mig benyttede Spamcop som en del af
deres liste... (Ja, dybt suk).

Det er en af grundene til, at jeg aldrig vil anvende mailhoster, hvor
man bliver tvunget filtreret. (Fx ligger mit domæne hos Flexhost og er
aldeles ufiltreret. Så kan jeg selv bestemme, om jeg vil gøre dit og
dat eller ej).

At du så ufrivilligt har fået et kæmpeproblem, fordi du skal sende
*til* et af disse filtreringsaggressive mailhostere er så en anden sag.
(Man kan jo ikke bede andre om at få en postkasse et seriøst sted ;)

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Mads (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 17-05-08 23:40

On Sat, 17 May 2008 20:52:52 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Det bør retfærdigvis siges, at CC måske ikke kan gøre det fjerneste ved
>problemet. Enhver udbyder (internet, hosting etc.) kan jo frit
>blackliste hvem som helst på deres mailservere.

Jeg er helt enig og det er da heller ikke det jeg er sur på CC over.
Det er jo ikke CC som har sendt SPAM ud. Det er noget en af CC's
kunder har gjort, hvorpå alle andre CC kunder må betale prisen,
eller ihvertfald dem der prøver at sende en email til en Comcast
kunde.

Næh, det jeg er sur over er at CC som godt kunne løse problemet
de første gange, nu slet ikke gider svare når jeg gør opmærksom på
at problemet er opstået igen. Det er jo ikke fordi problemet ikke kan
løses. Når mine emails bliver returneret fra Comcast er det med en
udførlig forklaring på hvorfor det er sket og oplysninger om hvordan
man får fjernet spærringen, nemlig ved at lade sin udbyder kontakte
Comcast. CC kunne sagtens gøre dette de første gange det skete,
men altså ikke længere. Nu bliver man bare ignoreret.

mvh Mads

Andreas Plesner Jaco~ (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 18-05-08 09:27

On 2008-05-17, Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:
>
>>Det bør retfærdigvis siges, at CC måske ikke kan gøre det fjerneste ved
>>problemet. Enhver udbyder (internet, hosting etc.) kan jo frit
>>blackliste hvem som helst på deres mailservere.
>
> Jeg er helt enig og det er da heller ikke det jeg er sur på CC over.
> Det er jo ikke CC som har sendt SPAM ud. Det er noget en af CC's
> kunder har gjort, hvorpå alle andre CC kunder må betale prisen,
> eller ihvertfald dem der prøver at sende en email til en Comcast
> kunde.

Jeg kender ikke til Comcasts anti-spam-systemer, men hvordan kan du vide
at der reelt er sendt spam fra CC?

--
Andreas

Mads (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 18-05-08 10:02

On Sun, 18 May 2008 08:26:59 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Jeg kender ikke til Comcasts anti-spam-systemer, men hvordan kan du vide
>at der reelt er sendt spam fra CC?

Bevares, det kan jeg jo heller ikke. Det er hvad Comcast påstår og jeg
har jo ikke andet end det at forholde mig til. Jeg ved jo kun at jeg
hver gang modtager det nedenstående og at de første par gange
fik CC løst problemet i en periode, men at de nu ignorerer det.
Den første gang fik jeg en lang forklaring fra CC's support om at de
jo ikke kunne kontrollere hvad deres kunder postede, så det var den
slags der skete.

mvh Mads

-----------

This is the mail system at host cicero-fbr1.cybercity.dk.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<xxxxxx@comcast.net>: delivery temporarily suspended: host
mx1.comcast.net[76.96.62.116] refused to talk to me: 554
IMTA20.westchester.pa.mail.comcast.net comcast 212.242.40.5 Comcast
BL004
Blocked for spam. Please see

http://www.comcast.net/help/faq/index.jsp?faq=SecurityMail_Policy18628

------------------------------------------------------------------------

Reporting-MTA: dns; cicero-fbr1.cybercity.dk
X-Postfix-Queue-ID: EBF483D25F9
X-Postfix-Sender: rfc822; xxxxxxx@it.dk
Arrival-Date: Mon, 18 Feb 2008 00:35:39 +0100 (CET)
Content-Type: text/plain

Final-Recipient: rfc822; xxxxxxxx@comcast.net
Original-Recipient: rfc822;xxxxxxx@comcast.net
Action: failed
Status: 4.0.0
Remote-MTA: dns; mx1.comcast.net
Diagnostic-Code: smtp; 554 IMTA20.westchester.pa.mail.comcast.net
comcast
212.242.40.5 Comcast BL004 Blocked for spam. Please see

http://www.comcast.net/help/faq/index.jsp?faq=SecurityMail_Policy18628

------------------------------------------------------------------------

Received: from smtp2.cybercity.dk (smtp2.cybercity.dk
[212.242.43.252])
by cicero-fbr1.cybercity.dk (Postfix) with ESMTP id EBF483D25F9
for <xxxxxxx@comcast.net>; Mon, 18 Feb 2008 00:35:39 +0100 (CET)
Received: from user4.cybercity.dk (user4.cybercity.dk [212.242.41.50])
by smtp2.cybercity.dk (Postfix) with ESMTP id 40320313C38
for <xxxxxx@comcast.net>; Mon, 18 Feb 2008 00:35:22 +0100 (CET)
Received: from [10.0.0.2] (0x3e42cdbd.adsl.cybercity.dk
[62.66.205.189])
by user4.cybercity.dk (Postfix) with ESMTP id 8E02C50112
for <xxxxxxx@comcast.net>; Mon, 18 Feb 2008 00:34:58 +0100 (CET)
Message-ID: <47B8C4A2.1000707@it.dk>
Date: Mon, 18 Feb 2008 00:34:58 +0100
From: Mads <xxxxxxx@it.dk>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.9 (Windows/20071031)
MIME-Version: 1.0
To: Mike <xxxxxx@comcast.net>
Subject: The missing
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="------------030006050709000000060106"


Jens G (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 18-05-08 10:07

On Sat, 17 May 2008 00:57:37 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Jeg har også opgivet Cybercity. Ikke kun på grund af deres
>elendige håndtering af problemerne med news serveren, men
>også fordi Cybercity er "blacklisted" hos Comcast, en af de
>store amerikanske Internetudbydere. Det resulterer i at mails
>sendt via CC til en Comcast kunde bliver afvist som SPAM
>og det er lidt surt hvis man som jeg har familie og venner i USA.

Jeg har også problemer med at sende til Comcast kunder via min
hjemmeside. Jeg vælger at se det sådan at det er Comcast der er for
restriktive.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.
Flatrate til Vesteuropa, USA, Canada og Kina for 99 kr/måned.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste