linielængde?
Fra : Jubii

Dato : 17-05-08 06:33

Hvor indstiller man linielængden i windows mail?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-05-08 15:57

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> Hvor indstiller man linielængden i windows mail?

Funktioner - Indstillinger - fanen Send og så ned på knapperne med
Indstillinger for almindelig tekst

Kurt

Fra : Jubii

Dato : 17-05-08 16:16

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
>>
> Funktioner - Indstillinger - fanen Send og så ned på knapperne med Indstillinger for
> almindelig tekst
>
> Kurt

tak, den var sat til 95 for nyheder, og det er godt nok synes jeg. Måske skulle den op på 120,
så rigtig lange links ikke ombrydes midt i det hele.

Fra : Ole C

Dato : 17-05-08 16:50

Jubii skrev blandt andet:

> tak, den var sat til 95 for nyheder, og det er godt nok synes jeg.
> Måske skulle den op på 120, så rigtig lange links ikke ombrydes midt
> i det hele.

Standard er 76 tegn - og det bør ikke være et problem at lange links
bliver ombrudt.

--
vh
Ole C

Fra : Jubii

Dato : 18-05-08 02:52

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Standard er 76 tegn - og det bør ikke være et problem at lange links bliver ombrudt.

En "standard" fra 80'erne hvor skærmen ikke kunne vise mere end 80 tegn og grafik var store
firkanter.
Underligt at folk hænger på den endnu.
Men jeg har fået en klage at et link jeg sendte i en nyhedsgruppe blev ombrudt. Hele linket var
der men x antal tegn var ikke en del af linket. Fejl hos modtageren?

Fra : Lars E. P.

Dato : 18-05-08 06:29

Sun, 18 May 2008 03:52:22 +0200, skrev "Jubii" <jubii@msn.com> :

>En "standard" fra 80'erne hvor skærmen ikke kunne vise mere end 80 tegn og grafik var store
>firkanter.
>Underligt at folk hænger på den endnu.

Hvorfor er der underligt?

Du skal være opmærksom på, at jo længere en linie er, jo sværere er
det at læse den.

Og jeg skal f.eks. scrolle vandret for at læse dit indlæg fordi dine
linier er længere end de ca. 76 tegn som man normalt bruger. Og det
gider jeg ikke, så ofte springer jeg dine indlæg over.

Så gå tilbage til de 76 tegn pr. linie, det vil gøre det lettere for
de fleste andre.

Hilsen Lars

Fra : Jubii

Dato : 18-05-08 07:28

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gider jeg ikke, så ofte springer jeg dine indlæg over.
>
> Så gå tilbage til de 76 tegn pr. linie, det vil gøre det lettere for

Ok, så er jeg på 76 tegn, og lægger lige det link ind jeg fik klage på var
ombrudt.
"(PS. Er din linjelængde korrekt, min nyhedslæser vil hele tiden
ombryde?)?
http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/foreninger.html

Min skærmopløsning er 1280x1024 så man vænner sig vel til at læse tekst på
en anden måde.

Fra : Max

Dato : 18-05-08 11:37
Fra : Jubii

Dato : 18-05-08 15:45

> Hej Jubii

> Virker fint i en OE her.

Og den blev da også fint qouted tilbage.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-05-08 16:41

On Sun, 18 May 2008 12:37:15 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jubii

>Virker fint i en OE her.

Også i Agent
mvh Ebeb

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-06-08 12:49

On Sun, 18 May 2008 08:28:11 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

> [...]
>ombrudt.
>"(PS. Er din linjelængde korrekt, min nyhedslæser vil hele tiden

Også OK her - men man kan nogle gange forhindre ombrydning ved at "pakke
den ind" med:
<url:
http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/foreninger.html>

>Min skærmopløsning er 1280x1024 så man vænner sig vel til at læse tekst på
>en anden måde.

Mener du "tenniskamp-metoden"

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ole C

Dato : 18-05-08 09:07

Jubii skrev blandt andet:

> En "standard" fra 80'erne hvor skærmen ikke kunne vise mere end 80
> tegn og grafik var store firkanter.
> Underligt at folk hænger på den endnu.

Det har andre kommenteret - og jeg ser at du har ladet dig overtale

> Men jeg har fået en klage at et link jeg sendte i en nyhedsgruppe
> blev ombrudt. Hele linket var der men x antal tegn var ikke en del af
> linket. Fejl hos modtageren?

Det skyldes muligvis/sandsynligvis at modtageren bruger en
ikke-opdateret version af OE - eller at der bruges en nyhedslæser, hvor
producenten ikke har opdaget behovet for lange links.....

--
vh
Ole C

Fra : Jubii

Dato : 18-05-08 15:51

> Det har andre kommenteret - og jeg ser at du har ladet dig overtale

Ja, synes det var gode argumenter.

> Det skyldes muligvis/sandsynligvis at modtageren bruger en ikke-opdateret
> version af OE - eller at der bruges en nyhedslæser, hvor producenten ikke
> har opdaget behovet for lange links.....

Jeg paster lige fra hans detaljer:

Fra : Ole C

Dato : 18-05-08 19:00

Jubii skrev blandt andet:

> Jeg paster lige fra hans detaljer:

Ups - Mac-programmer har jeg ingen forstand på.....

--
vh
Ole C