Sangster som Tintin?
Fra : Smurf

Dato : 20-04-08 18:45

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-04-08 22:37

> http://z.about.com/d/movies/1/0/Z/I/8/nanny01140612.jpg
> og Gollum som Haddock?
> http://www.uk.imdb.com/title/tt0983193/

Spielberg er åbenbart i gang med en ny børnefilm.

Mark

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-04-08 21:41

"Mark Thomas Gazel" skrev i en meddelelse

> Spielberg er åbenbart i gang med en ny børnefilm.

Er Tintin kun for børn ??

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Holst

Dato : 21-04-08 21:54

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Er Tintin kun for børn ??

Ja, ligesom for eksempel Indiana Jones er.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-08 22:09

> Er Tintin kun for børn ??

Næ, bestemt ikke, men jeg kan da frygte at Spielbergs udgave er.

Mark

Fra : Per

Dato : 22-04-08 12:27

> Næ, bestemt ikke, men jeg kan da frygte at Spielbergs udgave er.

Arh, det var da være hvis det var George Lucas.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-04-08 20:21

> Arh, det var da være hvis det var George Lucas.

Når man ser ham der skal spille Tintin, så ser det ret slemt ud. Men på den
anden side, så er der jo noget om at filmen skal være computeranimeret, så
knægten skal måske bare bruges til at modellere en computerudgave af Tintin.

Mark

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-04-08 21:45

Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> på den anden side, så er der jo noget om at filmen skal være
> computeranimeret, så knægten skal måske bare bruges til at modellere

Jeg synes nu, Rhys-Davies (Gimli) havde været selvskrevet som kaptajn
Haddock.

Per V

--
"Bag enhver stor mand står en undrende svigermor."

Hubert Humphrey

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-04-08 06:41

Per Vadmand wrote:
> Jeg synes nu, Rhys-Davies (Gimli) havde været selvskrevet som kaptajn
> Haddock.

Ja, det er oplagt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-04-08 12:41

Mark Thomas Gazel skrev:
> Når man ser ham der skal spille Tintin, så ser det ret slemt ud.

Hvad mener du?
Knægten er 18 år gammel.
Hvor gammel vil du mene, tin-tin er i de tidlige albums?

Fra : Holst

Dato : 23-04-08 12:51

Rune Zedeler wrote:

> Hvad mener du?
> Knægten er 18 år gammel.
> Hvor gammel vil du mene, tin-tin er i de tidlige albums?

Nu er Tintin efter min mening ret ensartet i sin fremtoning og adfærd
(sådan mere eller mindre i hvert fald) igennem albumene. Jeg har altid
selv anset ham for en fyr omkring 21-år eller så - med et ungt og
umodent udseende.

Men visse anser ham for at være endnu yngre. Man kan blandt andet læse
lidt om hans alder på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tintin_and_Snowy#Background

Jeg er blot ikke helt enig i de 15-18 år. Chang (eller hvordan det nu
staves) er derimod en fyr omkring de 16 år og efter min mening en lille
håndfuld år yngre end Tintin.

Så en knægt på 18 år kan sikkert helt fint spille Tintin.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-04-08 12:57

Holst skrev:
> Nu er Tintin efter min mening ret ensartet i sin fremtoning og adfærd

Jeg er ikke enig - jeg synes han ser mere ungdommelig ud i de første albums.
Jeg har opfattet ham som stigende fra 18 til måske 22 igennem albummerne.

> http://en.wikipedia.org/wiki/Tintin_and_Snowy#Background

Hmm, den giver mig så ikke ret.

Til gengæld sætter den tintin til at være endnu yngre. Så er Sangster jo
helt perfekt aldersmæssigt.

-Rune

Fra : Holst

Dato : 23-04-08 13:16

Rune Zedeler wrote:

> Jeg er ikke enig - jeg synes han ser mere ungdommelig ud i de første albums.
> Jeg har opfattet ham som stigende fra 18 til måske 22 igennem albummerne.

Måske har du ret. Det er snart nogle år siden jeg sidst læste et
Tintin-album.

> Hmm, den giver mig så ikke ret.
>
> Til gengæld sætter den tintin til at være endnu yngre. Så er Sangster jo
> helt perfekt aldersmæssigt.

Ja. Jeg synes bare, at en alder på 15-18 år ikke passer til hans
opførsel. Som der også står på Wikipedia:

"The comics however treat him more as a worldly young adult, as shown by
the absence of concerns like parents or school, as well as by his wide
solo travels all over the globe. He's certainly old enough to enter a
pub and drink a beer in The Black Island."

Så vidt jeg erindre, så er der da ingen baggrundsinformation om at han
er forældreløs eller lignende. Han er en ung mand, der er flyttet
hjemmefra. Var han vitterlig omkring 16 år, så var det jo næsten
nødvendigt med en forklaring på, hvorfor en så ung fyr render verden rundt.

Chang, for nu at drage ham ind i billedet igen, er jo netop forældreløs.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-04-08 22:29

> Hvad mener du?
> Knægten er 18 år gammel.
> Hvor gammel vil du mene, tin-tin er i de tidlige albums?

Tintin er en lidt speciel figur, hvis man taler alder, baggrund osv., da
ingen af disse ting er særligt skarpt defineret. Figuren er fuldstændig flad
og hul på sin vis, hvilket gør at alle kan tage ham til sig på en eller
anden måde.

Personligt har jeg altid betragtet Tintin som en sen teenager af udseende og
tøjstil, men i midten eller slutningen af tyverne. Men det er rigtig at han
virker yngre i de tidlige historier, men de er også mere barnlige og naive.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/