Hvilken sliber til gulv? (Båndsliber / Exc~
Fra : Morten

Dato : 20-04-08 21:55

Hej!

Jeg har slebet mit trægulv gulvsliber/kantsliber, men der mangler lige lidt
småting hvor de 2 maskiner ikke kan komme til.

Hvilken af disse 2 vil være mest egnet til jobbet? (Jeg leder formegentlig
efter den der har mest slibekraft, da de andre gulv-makiner jo er enormt
kraftige)

Båndsliber
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6963&n=10

Excentsliber
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7244&n=10

?

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 21-04-08 09:20

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter den der har mest slibekraft, da de andre gulv-makiner jo er enormt

Jeg har lige købt en excentsliber fra HN, og jeg syntes ikke den er til
krævende opgaver. Skulle slibe et bræt på 7x45 3 mm ned, og det kunne den
ikke, medmindre jeg brugte enormt lang tid på det.
Båndsliberen laver jo slibespor i samme retning, hvilket jo heller ikke er
særligt optimalt.
Så excentsliberen er nok bedst, men overvej at købe en 125 mm bosch, eller
ligende. Den er meget bedre!

Mvh
Mads

Fra : Morten

Dato : 21-04-08 14:23

"Mads Kristiansen" <tager.ingen.chancer@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke, medmindre jeg brugte enormt lang tid på det.
> Båndsliberen laver jo slibespor i samme retning, hvilket jo heller ikke er

Hmm både og - for en gulvsliber er jo også en båndsliber, bare enormt stor -
så den laver jo også slibespor .. der er ideen jo så bare at man skifter til
finere papir (slutter af med korn 100) så det kunne man vel også bare gøre
med båndsliberen?

> Så excentsliberen er nok bedst, men overvej at købe en 125 mm bosch, eller
> ligende. Den er meget bedre!

Så er det bare at det blir' en ret dyr løsning, når jeg ikke har så meget at
bruge den til ellers :)

Fra : Henning

Dato : 21-04-08 15:21

On Sun, 20 Apr 2008 22:55:02 +0200, "Morten"
<FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>efter den der har mest slibekraft, da de andre gulv-makiner jo er enormt

Lej den i stedet - koster ~50,-/dag hos Silvan o.a. steder.

Fra : Morten

Dato : 21-04-08 15:50

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Lej den i stedet - koster ~50,-/dag hos Silvan o.a. steder.

Læs mit indlæg ....

Fra : Henning

Dato : 21-04-08 16:15

On Mon, 21 Apr 2008 16:50:25 +0200, "Morten"
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>"Henning" < @> skrev i en meddelelse

>Læs mit indlæg ....

Det har jeg gjort I stedet for at bruge ~200,- på et dårligt stykke
værktøj som du aldrig kommer til at bruge mere, så lej et rigtigt til
~50,- og få overstået jobbet på en time Udlejer kan formodentlig
anbefale dig hvilken model der kan bruges til dit job - og hvilket
sandpapir

Fra : Henning

Dato : 21-04-08 16:20

> [...]

>Jeg har slebet mit trægulv gulvsliber/kantsliber, men der mangler lige lidt
>småting hvor de 2 maskiner ikke kan komme til.

Læs forresten denne artikel
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=1104&a=7045