Fiat brava lampe lyser og motor lyder mærk~
Fra : LotteL

Dato : 23-03-08 12:55

Hej Alle

Jeg har en Fiat Brava fra 1997 hvor lampen "fejl ved indsprøjtningssystem"
lyser og motoren lyder til at have mistet en cylinder( lyder som en
folkevogn)

Er der nogle der har en anelse om hvad der kan være galt med den og hvor jeg
skal "sætte ind" for at kunne få den køredygtig igen.

Håber nogle kan svare/hjælpe.

Venlig hilsen og god påske

Lotte

Fra : alexbo

Dato : 23-03-08 13:45

"LotteL" skrev

> Er der nogle der har en anelse om hvad der kan være galt med den og hvor
> jeg skal "sætte ind" for at kunne få den køredygtig igen.

Du kan i hvert fald åbne motorhjelmen og trække i de ledninger du kan se,
der er fire ledninger til tændrør de skal sidde fast og fire ledninger til
indsprøjtningsdyser de skal sidde fast.

Evt. rokke i dysestikkende imens motoren kører, rok ikke i tændledninger
imens de kan støde, ikke noget farligt men et pænt smæld i fingrene.

mvh
Alex Christensen

Fra : John Sahl

Dato : 23-03-08 15:06

LotteL wrote:
> [...]
>
> Er der nogle der har en anelse om hvad der kan være galt med den og
> hvor jeg skal "sætte ind" for at kunne få den køredygtig igen.

Det er formentligt en af dyserne der er gået i stykker/er tilstoppet.

Du kan fjerne dem en af gangen, og på den måde lokalisere hvilken det er.
Den som ikke laver en ændring i motorgangen er synderen.

Jeg kender vist en der har nogen på lager, så sig til hvis det er du vil
have en brugt i stedet for at købe en ny.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : LotteL

Dato : 24-03-08 15:14

Hej Alle

Nu har jeg forsøgt mig med nedenståede råd og hjælp og det var ikke noget af
det, andre gode forslag før jeg rykker alle hårerne ud på mit hoved ?

Er det iøvrigt farligt at køre i den( skal bruge den til-fra arbejde hver
dag - ca 100 km )

Venlig hilsen
Lotte

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-08 15:43

LotteL skriver:

> Nu har jeg forsøgt mig med nedenståede råd og hjælp og det var ikke noget af
> det, andre gode forslag før jeg rykker alle hårerne ud på mit hoved ?

Ind på et værksted.

Der må da kunne læses fejl ud af styringen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 24-03-08 16:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> LotteL skriver:

> Ind på et værksted.
>
> Der må da kunne læses fejl ud af styringen.

Yes, og Fiat plejer at kunne gøre det ret billigt. Jeg stemmer stadig på en
dyse.