Ny bil gode råd på vejen. Mitsubishi vs Sk~
Fra : Rene Larsen

Dato : 22-03-08 17:03

Hejsa i gruppen,

Tænkte i kunne evt give nogle gode råd med på vejen da jeg står og
skal skifte min gamle bil ud....

Nuværende bil : Ford Escort, 1,6, 90HK, Årgang 1996 - Benzin

Jeg har kig på følgende biler.

Mitsubishi Lancer 1,6 , 98 HK , Årgang 2007 - Benzin
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mitsubishi-Lancer-1,6-Invite-st.car-5d_ID264004449.htm

Skoda Fabia 1,9 TDi Ambiente Combi - Diesel
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Fabia-1,9-TDi-Ambiente-Combi-5d_ID471201646.htm

Det kunne være rart med nogle feedback på disse to modeller da det er
lige præcis disse to typer biler som jeg pt har brændt mig fast på?

For / Imod
Fordele / Ulemper

Lidt om mit kørsels forbrug kører omkring 20-25.000 årligt.
Har en datter som jeg af og til henter på sjælland. Så bilen må gerne
være rimelig ok at køre i til en lang distance tur af og til.
Jeg skifter ikke bil tit når jeg køber bil så er det gerne for at
beholde den til døden os skiller. Så der skal også tænkes lidt på
senere hen i livet med værksteds regninger, men er ikke typen som
absolut skal på værkstedet hvor jeg købte bilen, kan skam sagtens
finde de værksteder som ikke er helt så dyre som Skoda/Mitsubishi. Men
der er jo stadigvæk også en værkstedspris for disse typer værksteder..
Her snakker vi senere i bilens leve tid, i starten skal den jo til
service for at opretholde så meget garanti som muligt.

håber i kan give lidt lys med her på mit fremtidige bil køb.

Fra : Baumspieler

Dato : 23-03-08 10:32

"Rene Larsen" <Grespion@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er næsten som sammenligne leverpostej og reumolade de to du har sat dig
for.

Mitsubishi 98 HK er noget under motoriseret og vil opleves totalt bovlam i
forhold til 1,9 TDI maskinen.

Alene af den grund ville jeg klart vælge Fabia'en, men der er også andre
gode grunde til vælge Fabiaen.

Den går væsentligt længere på literen.
Bygge kvaliteten er i top
Det er en populær bil hvilken vil sige total økonomien bliver væsentligt
bedre
Fabiaen er bedre udstyret

Kunne nok finde på en del flere men klart Skodaen herfra

/Jan

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-03-08 13:22

[...]

Lanceren er klart den flotteste, jeg syntes det er en af de mest stilrene
siden A6'eren Stc. kom på gaden, økonomisk set udfra drift alene skoda'en,
tdi'erne går længere på literen og jeg er nu mest til diesel. Begge biler
burde rimelige driftsikre og ikke ha alverden af fejl og de har nok
nogenlunde det samme udstyr.

Stef

Fra : Jesper

Dato : 24-03-08 13:13

> [...]
> service for at opretholde så meget garanti som muligt.
>
> håber i kan give lidt lys med her på mit fremtidige bil køb.

1.9 tdi´eren har eksisteret i mere end en decade, så der er rigtig mange
værksteder der kan håndtere den.
GÃ¥r efter sigende let 400.000-500.000 med almindelig omsorg - men har en
tandrem der skal skiftes hver 120.000-150.000 km og det koster penge.

Jesper

Fra : Rene Larsen

Dato : 24-03-08 16:16

So far so good..

Takker for de pt indkommende svar, og har i flere indskydelser kom
endelig med jeres gode råd - det koster jo intet.

Men status på min bil køb har idag været ude og prøve køre begge
biler.

Skoda 1,9 TDi - Virkelig god motorkraft kørte dog kun i by og
hovedevej så kender den ikke ved motorvejskørsel
- En lille ulempe er jeg pt synes der er en del
motor støj, men ikke så meget at det skader noget, men motoren kan
høres.
- Ellers en ganske lille fornuftig bil, dog synes
jeg pladsen på bagsæderne er måske lidt trange. ( har to små børn på 5
og 6 år som ja støvler børnehave og deslige.)
- Pris 214.000 på GADEN uden min gamle spand i
bytte. Dyrer i anskaffelse, men hva med senere?

Lancer 1,6 - God bil ikke det samme riv fornemmelse som i Skodaen
´s TDi motor, men okay at køre i ellers
- Masser af plads i kabinen, det giver en god
rummelig familie bil der er virkelig meget plads til familien.
- Set i forhold til Skoda´s TDi motor så er den
her knap så økonomisk at køre rundt i som Skodaén mit årlige
kørselsforbrug er vel omkring 25.000 km om året.
- Pris 158.000 på GADEN pt pris (med min gamle
spand i bytte. Så det er jo den billige at anskaffe sig nu men hva med
senere?

Generelt set synes jeg begge biler er rigtig gode, nu ligger mine
spekulationer heller ikke så meget på bilens første leveår nok nærmere
bilernes sidste leveår... Der spekulerer jeg
på om hvilken en er billigst at "vedligeholde" når man snakker bilen
som "gammel"

Kom frisk med jeres indskud på denne topic.

Med venlig hilsen

Rene Larsen

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 25-03-08 23:16

Rene Larsen <Grespion@gmail.com> wrote in news:88d63006-1a44-4b6b-9de5-
432a36d25b36@e10g2000prf.googlegroups.com:

> Lancer 1,6 - God bil ikke det samme riv fornemmelse som i Skodaen
> - Pris 158.000 på GADEN pt pris (med min gamle

158? Listeprisen siger godt 200+metal og levering??

Hvis du er medlem af FDM er der benzin<>diesel beregner på deres side:
http://www.fdm.dk/medlem/biler/okonomi/benzindiesel/benzindiesel.htm

> på om hvilken en er billigst at "vedligeholde" når man snakker bilen
> som "gammel"

Nu er gammel jo relativt. Det er min opfattelse at begge biler holder
rigtig godt.
Mitsubishi har et højt reservedelsindex.

Med dit kørselsbehov ville jeg vælge Fabia'en.

--
vh, Erik BH

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-03-08 00:19

Erik B. Hansen wrote:
[snip]
> Nu er gammel jo relativt. Det er min opfattelse at begge biler holder
> rigtig godt.
> Mitsubishi har et højt reservedelsindex.

Absolut en underdrivelse. Min Galant skal sjældent på værksted. Til
gengæld koster det kassen, når den skal. Den sparer så at sige sammen
til at flå muldvarpen.

Fly

Fra : Rene Larsen

Dato : 26-03-08 13:55

> 158? Listeprisen siger godt 200+metal og levering??

Hey hvis du nu ser den øverste besked så er mitsubishien en model som
lige har trillet lidt :)

den er fra 2007 :)

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 28-03-08 22:33

Rene Larsen <Grespion@gmail.com> wrote in news:7c26065b-67ba-4e65-ae59-
9461cb4e1780@e23g2000prf.googlegroups.com:

> Hey hvis du nu ser den øverste besked så er mitsubishien en model som
> lige har trillet lidt :)
>
> den er fra 2007 :)

Ah.. og har kørt 25000. Jeg læste dem som nye biler begge to.

--
vh, Erik BH