/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjææælp! cyklen vil ikke trække..:-(
Fra : Rune Zimmermann


Dato : 18-07-01 08:19

Jeg har lige skiftet indsugningsstudserne på min gs650, men nu vil den ikke
trække med mindre jeg kører med choker. Jeg kan suplere med, at jeg har
skiftet det originale filter ud med 4 kn-filtre, da den originale kasse ikke
er til at får frem eller tilbage, men det er vel ikke problemet, eller?


Rune



 
 
boe (18-07-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-07-01 08:36


"Rune Zimmermann" <rune@spiffer.dk> wrote in message news:3b5537f1$0$374$

> men det er vel ikke problemet, eller?

Det er det vel - logisk set - hvis du ikke har ændret andet... Har du dysset
om efter at du har sat KN filtre på? Er de nye muffer monteret, så de er
tætte?

Bo, VF1000F



Søren Ottosen (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 18-07-01 08:47


Jeg kan suplere med, at jeg har
>skiftet det originale filter ud med 4 kn-filtre, da den originale kasse
ikke
>er til at får frem eller tilbage, men det er vel ikke problemet, eller?

Jo det er det, du skal sikkert have større dyser i.



Søren Ottosen





Rune Zimmermann (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Rune Zimmermann


Dato : 18-07-01 09:52

ØHHH.....ja-tak for hjælpen, men...
-Dyset om?
hvad hvem hvordan?

Rune

"Søren Ottosen" <soreotto@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3b553de0$0$334$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg kan suplere med, at jeg har
> >skiftet det originale filter ud med 4 kn-filtre, da den originale kasse
> ikke
> >er til at får frem eller tilbage, men det er vel ikke problemet, eller?
>
> Jo det er det, du skal sikkert have større dyser i.
>
>
>
> Søren Ottosen
>
>
>
>



boe (18-07-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-07-01 10:22


"Rune Zimmermann" <rune@spiffer.dk> wrote in message
news:3b554def$0$69657$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ØHHH.....ja-tak for hjælpen, men...
> -Dyset om?
> hvad hvem hvordan?

Kort fortalt, så er en dyse en lille skrue, som sidder inde i din MC´s
karburator. Skruen er udstyret med et hul, hvis størrelse bestemmer
forholdet mellem luft og benzin, som bliver sprøjtet ind i cylinderne. Nu
har du jo tilført mere luft ved at sætte KN filtre på, som tillader større
luftmængde at passere end det originale filter. Dermed har du også ændret på
forholdet mellem luft og benzin i cylindrene, og det retter man så op ved at
ændre på størrelsen af hullet i dysen = sætte andre dyser i karburatorerne.
Hvis du intet ved om det selv, skal du finde én som gør eller køre ned til
din forhandler. Pas på med at køre for længe, idet en for mager blanding
giver en dårligere køling af stemplerne, som du dermed risikerer at brænde
hul i.

Bo, VF1000F



Rune Zimmermann (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Rune Zimmermann


Dato : 18-07-01 11:48

OK! altså niks pille..

Nu har jeg pillet det hele af igen og monteret det originale filter igen. Nu
kører den bare derudad, men den vil ikke køre i tomgang...????

Rune


"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:3b55554b$0$9448$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Rune Zimmermann" <rune@spiffer.dk> wrote in message
> news:3b554def$0$69657$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > ØHHH.....ja-tak for hjælpen, men...
> > -Dyset om?
> > hvad hvem hvordan?
>
> Kort fortalt, så er en dyse en lille skrue, som sidder inde i din MC´s
> karburator. Skruen er udstyret med et hul, hvis størrelse bestemmer
> forholdet mellem luft og benzin, som bliver sprøjtet ind i cylinderne. Nu
> har du jo tilført mere luft ved at sætte KN filtre på, som tillader større
> luftmængde at passere end det originale filter. Dermed har du også ændret

> forholdet mellem luft og benzin i cylindrene, og det retter man så op ved
at
> ændre på størrelsen af hullet i dysen = sætte andre dyser i
karburatorerne.
> Hvis du intet ved om det selv, skal du finde én som gør eller køre ned til
> din forhandler. Pas på med at køre for længe, idet en for mager blanding
> giver en dårligere køling af stemplerne, som du dermed risikerer at brænde
> hul i.
>
> Bo, VF1000F
>
>



boe (18-07-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-07-01 12:01


"Rune Zimmermann" <rune@spiffer.dk> wrote in message
news:3b556914$0$1019$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> OK! altså niks pille..
>
> Nu har jeg pillet det hele af igen og monteret det originale filter igen.
Nu
> kører den bare derudad, men den vil ikke køre i tomgang...????

Stoppet luftfilter? Utætte muffer, stadigvæk. Karburatorjustering.
Dårlige tændrør/ukorrekt tændingsjustering....

Jeg har lige været inde på din hjemmeside. Du har jo skilt hele dit hus
ad!!! Er du tovlig, mand? Sæt din MC til service, du har alligevel ikke tid
til det her pjat-justering

Bo, VF1000F



Armand (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-01 12:18


boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:3b55554b$0$9448$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> Kort fortalt, så er en dyse en lille skrue, som sidder inde i din MC´s
> karburator. Skruen er udstyret med et hul, hvis størrelse bestemmer
> forholdet mellem luft og benzin, som bliver sprøjtet ind i cylinderne.

Mnaeh :-/

Selvom en dyse i almindelighed opfattes som en "spreder"; gælder det for
dyserne i en karburator, at de kun er "plomber"!
D.v.s. at de begrænser mængden af bensin der løber igennem; imens at
blandingsforholdet opstår efter(!) at denne mængde blandes med det luft
der strømmer igennem karburatoren!


Til strengen:
Enkeltfiltre på C.V.-karburatorer á de der sidder på næsten alle
modeller idag, er ikke en særlig god ide!
Selvom man kommer over et evt. inddysningsproblem, vil man ved højere
hastigheder og/eller ved bestemte vindretninger/benstillinger opleve at
motoren går ujævnt - Dette p.g.a. turbulens der slår direkte igennem
filteret og påvirker C.V.-princippets membran => får gasspjældet til at
bevæge sig uhensigtsmæssigt!
--
Armand.
(teknikfreak)







boe (18-07-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 18-07-01 12:34


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9j3r6a$2jgf$5@news.cybercity.dk...

> > Kort fortalt, så er en dyse en lille skrue, som sidder inde i din MC´s
> > karburator. Skruen er udstyret med et hul, hvis størrelse bestemmer
> > forholdet mellem luft og benzin, som bliver sprøjtet ind i cylinderne.
>
> Mnaeh :-/
>
> Selvom en dyse i almindelighed opfattes som en "spreder"; gælder det for
> dyserne i en karburator, at de kun er "plomber"!
> D.v.s. at de begrænser mængden af bensin der løber igennem; imens at
> blandingsforholdet opstår efter(!) at denne mængde blandes med det luft
> der strømmer igennem karburatoren!

Armand, din gamle ost! - det er jo det samme jeg skriver At skruens
hulstørrelse bestemmer hvor meget benzin der bliver blandet i luften før
indsprøjtning i cylinderen. Hvis hullet er mindre, vil der jo blive blandet
mindre benzin i luften, ja?

Kan du ikke give Rune nogle mere kvalificerede tomgangs-hints i stedet for
mine smågæt.

Hvordan går det i øvrigt med Hondaen?

Bo, VF1000F




Armand (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-01 16:37


boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:3b557431$0$9451$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:9j3r6a$2jgf$5@news.cybercity.dk...
>
> > > Kort fortalt, så er en dyse en lille skrue, som sidder inde i din
> > > MC´s karburator. Skruen er udstyret med et hul, hvis størrelse
> > > bestemmer forholdet mellem luft og benzin, som bliver sprøjtet ind
i
> > > cylinderne.
> > Selvom en dyse i almindelighed opfattes som en "spreder"; gælder det
> > for dyserne i en karburator, at de kun er "plomber"!
> Armand, din gamle ost! - det er jo det samme jeg skriver At
> skruens hulstørrelse bestemmer hvor meget benzin der bliver blandet i
> luften før indsprøjtning i cylinderen. Hvis hullet er mindre, vil der
jo
> blive blandet mindre benzin i luften, ja?

JA!

Jeg var for forudindtaget af netop folks gængse opfattelse af dyser som
"spredere", til at jeg netop kom til at læse dit indlæg som gældende den
fejltagelse. Sorry!
Men min pointe kom dog frem

> Kan du ikke give Rune nogle mere kvalificerede tomgangs-hints i stedet
> for mine smågæt.

Jo, jo!
Men indlæggene har krydset hinanden!

Jeg husker ikke om Rune har hørt den med startspray'en!?
Sprøjt startspray ind omkring karburator og stutse med motoren kørende -
Hvis den stiger i omdrejninger, er det fordi at den suger falsk luft et
sted!

- Ellers kan det være en hængende chokerdyse! (?)
- Måske det blot er en grundig synkronisering af de fire karburatorer
der skal til?
- Endvidere kan luftskruerne trænge til en justering på den aldrende
model - Men eftersom at det er et problem der er opstået nu, tror jeg
ikke at
det skyldes dette!
- Endelig kan det være en mør membran, eller forkert isat membran (hvis
Rune har haft den ende adskilt?)

> Hvordan går det i øvrigt med Hondaen?

Vældigt!
Den er skudt af i sidste uge!

--
Armand.
(der i eftermiddags lige måtte låne den Duc. der er i familien, for at
nyde vejret! Og den lyder jo godt (Måtte love at begynde at skrive
positivt
om Duc. på gruppen, for at kunne låne den!!))






Rune Zimmermann (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Rune Zimmermann


Dato : 18-07-01 20:44

Svar på følgende.
>
> Jeg husker ikke om Rune har hørt den med startspray'en!?
> Sprøjt startspray ind omkring karburator og stutse med motoren kørende -
> Hvis den stiger i omdrejninger, er det fordi at den suger falsk luft et
> sted!

jeg har prøvet den der med æter...desværre ude resultat.

> - Ellers kan det være en hængende chokerdyse! (?)
> - Måske det blot er en grundig synkronisering af de fire karburatorer
> der skal til?
> - Endvidere kan luftskruerne trænge til en justering på den aldrende
> model - Men eftersom at det er et problem der er opstået nu, tror jeg
> ikke at
> det skyldes dette!
> - Endelig kan det være en mør membran, eller forkert isat membran (hvis
> Rune har haft den ende adskilt?)

Jeg har ikke haft noget adskilt på selve karburatoren ud over luftfilter og
indsugningsstudse.

Og til Bo kan jeg sige hvad angår mit hus, så er det samlet igen...

Hvad er det man siger?..selvgjort er velgjort...Gælder det ikke også
motorcykler?

Rune



Armand (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-07-01 22:22


Rune Zimmermann <rune@spiffer.dk> skrev i en
news:3b55e6ab$0$353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Jeg husker ikke om Rune har hørt den med startspray'en!?
> jeg har prøvet den der med æter...desværre ude resultat.

Desværre?
Det er da et godt tegn!

> > - Ellers kan det være en hængende chokerdyse! (?)
> > - Måske det blot er en grundig synkronisering af de fire
karburatorer
> > der skal til?
> > - Endvidere kan luftskruerne trænge til en justering på den aldrende
> > model - Men eftersom at det er et problem der er opstået nu, tror
jeg
> > ikke at det skyldes dette!
> Jeg har ikke haft noget adskilt på selve karburatoren ud over
luftfilter og
> indsugningsstudse.

Til trods derfor står de ovenfor tilbagestående bud stadig ved magt!

--
Armand.




Harald Blaatand (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Harald Blaatand


Dato : 23-07-01 18:33


"Rune Zimmermann" <rune@spiffer.dk> skrev i en meddelelse
news:3b55e6ab$0$353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Svar på følgende.
> >
> > Jeg husker ikke om Rune har hørt den med startspray'en!?
> > Sprøjt startspray ind omkring karburator og stutse med motoren kørende -
> > Hvis den stiger i omdrejninger, er det fordi at den suger falsk luft et
> > sted!
>
> jeg har prøvet den der med æter...desværre ude resultat.
>
> >
Kan også ved samme lejlighed checke for overgang i tændings
systemet,medbring ildsluknings udstyr!

Mvh HB



Armand (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-07-01 23:40


Harald Blaatand <bigtwin@larsen.mail.dk> skrev i en
news:3b5c6007$0$744$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Rune Zimmermann" <rune@spiffer.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b55e6ab$0$353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > Jeg husker ikke om Rune har hørt den med startspray'en!?
> > > Sprøjt startspray ind omkring karburator og stutse med motoren
> > > kørende Hvis den stiger i omdrejninger, er det fordi at den suger
> > > falsk luft et sted!
> Kan også ved samme lejlighed checke for overgang i tændings
> systemet,medbring ildsluknings udstyr!

Temmelig relevant pointe! =

--
Armand.





SLH (25-07-2001)
Kommentar
Fra : SLH


Dato : 25-07-01 11:16

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9ji9i5$28d9$3@news.cybercity.dk>...
> > Kan også ved samme lejlighed checke for overgang i tændings
> > systemet,medbring ildsluknings udstyr!
>
> Temmelig relevant pointe! =
>
Jep, jeg prøvede at sprøjte pronto på tændingen på golfen sidste år, med
motoren i gang. Den var blevet noget fugtig efter at have stået en god uges
tid. Der gik lystigt ild i motorrummet, mens jeg øvede et par
stepdansetrin...
Der var i øvrigt synlige udvendige gnister på strømfordelerdækslet.
--
Søren
lindholt@person.dk


Henry (18-07-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 18-07-01 08:45

> Jeg har lige skiftet indsugningsstudserne på min gs650, men nu vil den
ikke
> trække med mindre jeg kører med choker. Jeg kan suplere med, at jeg har
> skiftet det originale filter ud med 4 kn-filtre, da den originale kasse
ikke
> er til at får frem eller tilbage, men det er vel ikke problemet, eller?
Jo lige præcist kan det godt være problemet. Du må ned og få det dyset om,
jeg vil tro at K&N har et kit du kan bruge som passer (nogenlunde) til dine
fire filtre. Har du også en uoriginal udstødning (med mere lyd) kan det
yderligere være en fordel at få den dyset om.

mvh
Henry



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste