Nu med Mondeo i garagen :-)
Fra : PMH

Dato : 21-03-08 16:34

Hej

Så er der "ny" vogn i garagen.

Jeg spurgte jo i denne tråd
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/87032a39c64d35b2/a2b0fe4d4096a4bd?hl=da#a2b0fe4d4096a4bd

om råd ang. køb af Pug. 406, eller Mondeo.
Jeg har nu købt en Mondeo 1.8 Trend 125 hk. fra 2001, med
145.000 km på samvittigheden, og det virker som en rigtig fin bil.
Der var jo noget snak om rust i døre og klap på sådan en
svend, så jeg undersøgte lidt om sagen.
Det er sealingen det er galt med på de første modeller, og
for 1 år siden fik min nye Mondeo skiftet alle døre, motorhjelm
og bagklap på garantien. Hele bilen på nær taget blev malet, og
efterfølgende blev bilen undervognsbehandlet.
Så der står en nydelig bil idag.
Og til en pris på 110k ved forhandler med reklamation, så mener
jeg det er en ok handel.
Jeg havde trods alt en Passat jeg skulle af med i bytte, og have
140k på en check ved siden af..

Nå, men det var bare for at afslutte den tråd jeg havde startet..

God påske til alle, og tak til de som kom med gode råd og
erfaringer, det er ikke første gang denne gruppe har hjulpet mig,
så det er bare alletiders.

Mvh
PMH

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 21-03-08 22:59

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så er der "ny" vogn i garagen.

Tillykke med gryden!

Fra : Jens Andersen

Dato : 22-03-08 01:24

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@tv.dk> skrev i en meddelelse

> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med gryden!

En Mondeo kaldet en gryde? Har altid hørt det hed en jallagryde = en
Bmw

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 22-03-08 02:48

"Jens Andersen" <tcp-999@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> En Mondeo kaldet en gryde? Har altid hørt det hed en jallagryde =
> en Bmw
Indrømmet... en 'gryde' er vist, i slang-historisk forstand, en bus..! Der
skulle ha' stået 'øsen'...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-03-08 07:58

On Sat, 22 Mar 2008 01:24:09 +0100, "Jens Andersen" <tcp-999@ofir.dk>
wrote:

> En Mondeo kaldet en gryde? Har altid hørt det hed en jallagryde = en
>Bmw

Kebab-Taunus?

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-03-08 10:45

Hej!

Jens Andersen wrote:

> En Mondeo kaldet en gryde? Har altid hørt det hed en jallagryde = en Bmw

Ja, man skal passe på hvad man kalder folks biler. Kan erindre, at en kom til at
kalde en bil i markedsgruppen for en 'potte'. Det betød jo bare bil for
spørgeren, men ejeren tog det pænt personligt. Hans 200k+ bil var ihvertfald
ikke en potte

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : PMH

Dato : 22-03-08 12:24

> [...]
> til at kalde en bil i markedsgruppen for en 'potte'. Det betød jo bare bil
> for spørgeren, men ejeren tog det pænt personligt. Hans 200k+ bil var

hehe..
Jeg skal love jer for at jeg tager det ikke tungt
hvad en bil kaldes..
Jeg er bare glad for at der ikke længere står en bil til 1/4 mill.
i garagen og fylder..

PMH