Kørekortkoder.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-03-08 12:14

Bag på kørekortet, under rubrikkerne hvor det er angivet hvilke
kategorier man har lov til at føre, er der nogen talkoder.

Der findes bl.a. en kode der hedder 250.

Hvor mange herinde véd hvad den står for?

Hvor mange har den?

Hvornår har dem der ikke har den, tænkt sig at få forholdet bragt i
orden?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-03-08 12:20

Folmer Rasmussen wrote:
> Bag på kørekortet, under rubrikkerne hvor det er angivet hvilke
> kategorier man har lov til at føre, er der nogen talkoder.

Næh, ikke på mit.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-03-08 12:21

> [...]
>
> Hvor mange herinde véd hvad den står for?
>
> Hvor mange har den?
>
> Hvornår har dem der ikke har den, tænkt sig at få forholdet bragt i

Det er kun et krav til nye bilister og erhvervs chauffører der skal stå
250 bag på kortet.

250 = Førstehjælpskursus
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-03-08 12:42

On Fri, 21 Mar 2008 12:21:19 +0100, "Brian Sørup"
<camaropower454@hotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Det er kun et krav til nye bilister og erhvervs chauffører der skal stå
>250 bag på kortet.
>
>250 = Førstehjælpskursus

>--

Det kan da godt være, men det kunne da ikke skade hvis du havde det
alligevel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-03-08 14:20

> Det kan da godt være, men det kunne da ikke skade hvis du havde det
> alligevel.

Jeg har det skam, det fik jeg inde hos Cirkus Milli´
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : J W Nielsen

Dato : 21-03-08 12:24

> Der findes bl.a. en kode der hedder 250.
>
> Hvor mange herinde véd hvad den står for?
>
> Hvor mange har den?

Ka' man vinde noget, hvis man har den ???
Jeg har en 250 og aner ikke hvad den betyder - et bud kunne være at man skal
bruge briller/kontaktlinser ???

Folmer - i betragtning af antallet af indlæg fra dig på det seneste, er jeg
nødt til at spørge, om du er nået efterlønsalderen

Go' påske
/Jørgen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-03-08 12:40

On Fri, 21 Mar 2008 12:24:23 +0100, "J W Nielsen"
<jorgen@fjern5nielsen.dk> wrote:

>Ka' man vinde noget, hvis man har den ???
>Jeg har en 250 og aner ikke hvad den betyder - et bud kunne være at man skal
>bruge briller/kontaktlinser ???

>--

Du må på et tidspunkt have taget et førstehjælpskursus.
Briller/kontaktlinser er 450

>--

>Folmer - i betragtning af antallet af indlæg fra dig på det seneste, er jeg
>nødt til at spørge, om du er nået efterlønsalderen

>--

Bare en pause mellem to jobs.

>--

>Go' påske
>/Jørgen

>--

I lige måde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-08 12:58

Folmer Rasmussen skrev:
> Bare en pause mellem to jobs.

Hu?????

Er du ved at skifte vognmand, eller er det blot et udslag at påske?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-03-08 15:48

On Fri, 21 Mar 2008 12:58:01 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hu?????
>
>Er du ved at skifte vognmand, eller er det blot et udslag at påske?

>--

Bare en mindre etnisk udrensning. Der kom en polak eller en rumæner
forbi, som var billigere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-03-08 20:27

Folmer Rasmussen skrev:

> Du må på et tidspunkt have taget et førstehjælpskursus.
> Briller/kontaktlinser er 450

Næ, det er erhvervskort kat B og D.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-08 11:21

Folmer Rasmussen wrote:

> Du må på et tidspunkt have taget et førstehjælpskursus.
> Briller/kontaktlinser er 450

Pudsigt. Jeg har 100, 01.06, 400 (2011-02-20). Jeg har 1.hjælp, og skal
bruge linser eller briller.

--
vh
Torben

Fra : Niels Pein

Dato : 21-03-08 16:18

"Folmer Rasmussen" skrev ...

> Hvornår har dem der ikke har den, tænkt sig at få forholdet
> bragt i orden?

Aldrig.
Jeg har ikke blot taget førstehjælpskursus, men holder det også vedlige med
opfølgende kurser flere gange årligt. Og jeg er 112% ligeglad med om det
står i mit kørekort eller ej.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-03-08 16:26

On Fri, 21 Mar 2008 16:18:10 +0100, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.landekode> wrote:

> [...]
>opfølgende kurser flere gange årligt. Og jeg er 112% ligeglad med om det

Det skal du ikke være. Så kan vi jo ikke rykke roen af dig, hvis vi
skulle gribe dig i at snige dig udenom.

Der findes jo masser af mennesker der ikke puster i hvad som helst.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Pein

Dato : 21-03-08 16:55

"Folmer Rasmussen" skrev ...

> Det skal du ikke være. Så kan vi jo ikke rykke roen af dig, hvis vi
> skulle gribe dig i at snige dig udenom.

Oh ja. Det var jo faktisk en fin begrundelse for at sørge for, at det netop
_ikke_ kommer til at stå på kortet.

> Der findes jo masser af mennesker der ikke puster i hvad som helst.

Inkl. mig. Jeg har faktisk sådan en lille "pustedims" (kan ikke huske hvad
den hedder) liggende i bilen. Den til at sætte hen over "offeret" hvis man
synes tingene er for klamme. Vist en forholdsvis ny "gadget" til
førstehjælp.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Møller

Dato : 21-03-08 17:04

Niels Pein skrev:

> [...]
> den hedder) liggende i bilen. Den til at sætte hen over "offeret" hvis man
> synes tingene er for klamme. Vist en forholdsvis ny "gadget" til

Ambu® LifeKey ?

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-03-08 17:08

On Fri, 21 Mar 2008 16:54:39 +0100, "Niels Pein"
> [...]

>den hedder) liggende i bilen. Den til at sætte hen over "offeret" hvis man
>synes tingene er for klamme. Vist en forholdsvis ny "gadget" til

Njaaarh.

Hvis vedkommende virkelig er så ilde tilredt, at han/hun har behov for
at blive pustet op, så er vedkommende nok ligeglad med, om der ryger
et skjorteærme man kan puste igennem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 21-03-08 19:25

Folmer Rasmussen skrev:

> Hvornår har dem der ikke har den, tænkt sig at få forholdet bragt i
> orden?

Jeg har det ikke, men qua mit arbejde bliver evnen holdt løbende vedlige.

Personlig mener jeg at førstehjælpskursus kun har meget begrænset værdi,
hvis det ikke løbende bliver holdt vedlige.

Thore

Fra : René Løweneck

Dato : 21-03-08 21:56

Hej Folmer !

> Bag på kørekortet, under rubrikkerne hvor det er angivet hvilke
> kategorier man har lov til at føre, er der nogen talkoder.

Nej, koderne angiver ikke kun hvad man har lov til at føre. Det kunne også
være krav til køretøjets indretning, krav til førerens udstyr mv. Se evt.
mere her:
http://nbb.kommuneinformation.dk/365/kk507.pdf

> Der findes bl.a. en kode der hedder 250.
> Hvor mange herinde véd hvad den står for?

Indehaveren har gennemgået et kursus i nødhjælp.

> Hvor mange har den?

Aner det ikke. Jeg har f.eks. ikke og dem jeg kender har heller ikke. Jeg
har 425 og min søster 450.

> Hvornår har dem der ikke har den, tænkt sig at få forholdet bragt i
> orden?

Hvorfor det ?
Er der da krav om at have kode 250 på sit kørekort ?

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Leonard

Dato : 21-03-08 22:00

On Fri, 21 Mar 2008 21:55:50 +0100, René Løweneck wrote:

> mere her:
> http://nbb.kommuneinformation.dk/365/kk507.pdf

Jeg kan godt undre mig lidt over kode 150.
Hvorfor er det ikke nødvendigt, når man kører privat i personbilen, men
i alle andre tilfælde?

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : René Løweneck

Dato : 23-03-08 09:42

Hej Leonard !

> Jeg kan godt undre mig lidt over kode 150.

Jeg kan godt undre mig over mange ting i FL ))

> Hvorfor er det ikke nødvendigt, når man kører privat i personbilen, men
> i alle andre tilfælde?

Nu er jeg jo ikke lovgiver, men jeg kunne forstille mig et eller andet med
øget ansvar i erhvervskørsel. Men omvendt kunne jeg da også sagtens
forstille mig, at man er hjemfalden til bøde (og klip), hvis man har kode
150 i sit kørekort og bliver taget i sin private bil uden briller.

Fra : Leonard

Dato : 23-03-08 10:05

On Sun, 23 Mar 2008 09:42:27 +0100, René Løweneck wrote:

> Men omvendt kunne jeg da også sagtens
> forstille mig, at man er hjemfalden til bøde (og klip), hvis man har kode
> 150 i sit kørekort og bliver taget i sin private bil uden briller.

Nu er der jo en fast liste med hvad man kan få klip for, så frygten for
at blive klippet er ofte vildt overdrevet.
Derudover kan jeg ikke se hvordan man kan få en bøde for ikke at
overtræde reglerne?

Fra : martin bjerre

Dato : 22-03-08 10:28

> [...]
>
> Hvor mange herinde véd hvad den står for?
>
> Hvor mange har den?
>
> Hvornår har dem der ikke har den, tænkt sig at få forholdet bragt i

Sjovt nok ved jeg at jeg burde have 150 og 250 stående på mit kort, men der
står intet.

Martin

Fra : Leonard

Dato : 22-03-08 11:23

On Sat, 22 Mar 2008 10:28:10 +0100, martin bjerre wrote:

> Sjovt nok ved jeg at jeg burde have 150 og 250 stående på mit kort, men der
> står intet.

Kan du så forklare hvorfor du skal køre med briller i store biler og
erhverv, men ikke i en lille bil når det er privat?

Jeg forstår bare ikke formålet med kode 150.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-03-08 15:11

Leonard skrev:

> Kan du så forklare hvorfor du skal køre med briller i store biler og
> erhverv, men ikke i en lille bil når det er privat?
>
> Jeg forstår bare ikke formålet med kode 150.

Næ, det virker lidt underligt. Men jeg ved at kravet til erhvervsmæssig
persontransport kræver bedre syn. Man skal kunne se længere nede på
tavlen når man er til test. Mon det er for at kunne tælle småpengene,
når man kører taxi?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : martin bjerre

Dato : 22-03-08 16:54

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Leonard
> Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ja, kravet til synet er blevet skærpet siden jeg fik B kort (1988) Da jeg
fik C og CE i 2003 var kravet til synet så højt at jeg måtte have briller
for at kunne få kortet. Det virker bare lidt tåbeligt, at man skal kunne se
bedre for at køre lastbil (forstår det godt hvis det var bus)
Noget andet tåbeligt, er at mit C/CE kort gælder til jeg bliver 50....Mit
B/BE kort gælder til jeg bliver 70

Martin

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 22-03-08 15:52

"Folmer Rasmussen" skrev i meddelelsen

> Der findes bl.a. en kode der hedder 250.
>
> Hvor mange herinde véd hvad den står for?

http://nbb.kommuneinformation.dk/kommune.asp?kommunekode=99&blanketid=365
Nederst på siden er alle talkoderne. Jeg selv har en kode 100.

Kenn H. Jensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-03-08 09:42

On Sat, 22 Mar 2008 15:51:42 +0100, "Kenn H. Jensen"
<find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev i meddelelsen

>http://nbb.kommuneinformation.dk/kommune.asp?kommunekode=99&blanketid=365
>Nederst på siden er alle talkoderne. Jeg selv har en kode 100.

Jeg har en 01.06 samt en 400 (der dog er udløbet)

--
I'm not dead yet, I just smell bad.