Skift af forlygte pære i Chrysler voyager
Fra : Søren Blom

Dato : 20-03-08 19:42

Jeg er en af dem, er der det mindste galt med bilen, så får jeg nogen til at
kikke på det, mest fordi jeg har firmanbil men også fordi jeg ikke har
forstand på biler, hvilket gør at jeg nu har brug for jeres hjælp.

Her i Påsken har vi besøg af en Chrysler voyager og dens ejer. højre
forlygte pære skal skiftes og hvordan gør JEG så det, har prøvet at google
mig til værkstedshåndbog, uden større held, er der en som kan hjælpe mig med
nogen vedledning og samtidig fortælle mig hvor jeg kan købe dne pære jeg
skal bruge.

Har opdaget at der er kommet en T Hansen 5 minutter fra hvor vi bor, kan jeg
mon finde en ny pære der?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 20:08

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev :

>Her i Påsken har vi besøg af en Chrysler voyager og dens ejer. højre
>forlygte pære skal skiftes og hvordan gør JEG så det

Hvorfor søren (hehe.....) er det lige pludseligt endt med at være din
opgave ?

Luk frontklappen op - der er nok et håndtag til det job, gemt et sted
- og kig bag på lygtehuset - sidder der et stort sort dæksel, skal det
af, og man kommer til bagsiden af forlygten

kig om ikke der sidder en anordning med en bøjle, der holder pæren
fast i lygten

>Har opdaget at der er kommet en T Hansen 5 minutter fra hvor vi bor, kan jeg
>mon finde en ny pære der?

Måske, måske ikke - er i ikke begavet med en bensinstation i jeres
omegn, der foruden pølser i svøb, måske kan have et sortiment i lamper

Hvis du er meget heldig ( Hvis ! ) er der måske ligefrem en opvakt
person, der kan andet end fedte fingre på pølser

btw.... Sådan en opgave burde sgu' være obligatisk viden ;) men
visse biler taget i betragtning er folk nok undskyldt
--
Jan_stevns

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-03-08 05:18

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> btw.... Sådan en opgave burde sgu' være obligatisk viden ;) men
> visse biler taget i betragtning er folk nok undskyldt

Hvis du har hybermobile fingre kan overstående nok lade sig gøre... Men der
er sku ikke meget plads at komme til på på de nyere biler

Gætter på at det er en H4 eller H7 pære der sidder deri .. Begge burde
TSvansen have.. Jeg ville dog selv købe dem på nærmeste tank.. Køb endelig 2
pære for den i den anden side springer nok også snart

Jan S <--- Helt enig i at det burde være en del af køreprøven at der skulle
skiftes en pære + hjulskift

Erik

Fra : Møller

Dato : 21-03-08 11:44

OZ3BTO skrev:

> Gætter på at det er en H4 eller H7 pære der sidder deri ..

Til de der ikke vil gætte:
http://kortlink.dk/philips/4xxq

>Begge burde TSvansen have..
Ja:
http://thansen.dk/products.asp?c=1705382552&n=-2027216377
Køb kvalitet: f.eks Osram, Philips

Jeg ville dog selv købe dem på nærmeste tank..

Hvis ny THansen ligger nærmere hos spørger er han nok ligeglad med hvad du vil.
Køb endelig 2
> pære for den i den anden side springer nok også snart

Så skift dem begge samtidig og gem hen uoverbrændte som reserve.

> Jan S <--- Helt enig i at det burde være en del af køreprøven at der skulle
> skiftes en pære + hjulskift

og med i sikkerhedstest hos EUROCAP

og som krav til bilsælgere: enhver pære skulle kunne skiftet på under 1 min for at ham må beskæftige
med salg af biler. Mange andre erhvervsdrivende skal jo også kunne dokumentere deres færdigheder og
firmasikkerhed overfor myndigheder.

Og udførlig beskrivelse skal være i servicebogen.

Mange der kører rundt med lys som på en gammel MC, bruger som undskyldning, at det kan de ikke, men
de kan nok heller ikke skifte hjul, og her kører de ikke videre før hjulet er skiftet: "ellers
bliver det jo ødelagt";-( 5-600 kr) mod en ulykke p.g.a. manglende lys, her kræves der vist lidt
oplysning.

Møller

Fra : Søren Blom

Dato : 21-03-08 14:48

"jan_stevns" skrev

> [...]
> - og kig bag på lygtehuset - sidder der et stort sort dæksel, skal det
> af, og man kommer til bagsiden af forlygten

Tak, grunden til at det var mig der skulle skifte pæren, er at jeg trods alt
kun har 10 tommelfingere, hvor ejen af bilen dårlig nok ved hvad der er op
og ned på en skruetrækker, men pæren er skiftet, det visdte sig at der lå et
par nye i bilen, så ingen ko på isen.

Det skal lige isges, at jeg godt kan finde ud af hvad der er hvad på en bil,
men det med selv at rode med tingene er ikke det jeg gør så meget i, udover
at fylde diverse væsker på, når det er påkrævet.

Tænk engang at ahve biler som sit levebrød og ikke viden ret meget om dem,
men velkommen til min verden

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-08 14:59

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev :

>Tænk engang at ahve biler som sit levebrød og ikke viden ret meget om dem,
>men velkommen til min verden

det er da fair nok - Så er det jo herligt hvis vi kan række hinanden
en hånd.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 20:13

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev :

>har prøvet at google mig til værkstedshåndbog

Du skulle have googlet lidt anderledes <fnis>

nemlig skrive denne tekst i søgefeltet

"voyager replace headlamp bulb"

og vupti :

How do you replace the headlight bulb located on a 2002 Plymouth
Voyager?

In: Plymouth Voyager

Ok just done it (well mine is a 2003 Chrysler Voyager - but I guess
its the same vehicle).These are the instructions for the LH lamp.

Open up the bonnet, and look at the areas above the headlamp and in
front of the battery.
You should be able to locate 3 hex headed bolts, with screw slots (so
you can turn them with a spanner or a flat blade screw driver). They
are about 8mm in diameter. Oh 8mm is about 1/4 inch.

Undo all three completely and place somewhere safe, the headlamp unit
will become loose.
Prise it out gently so as not to damage it.
On the back of the headlamp you'll see a number of plastic push fit
"Tupperware" covers. Pull the one of behind the bulb that you need to
replace and the back of the bulb is revealed.
Easy!
Reassembly is he reverse process.
Now if anyone can tell me how to get my lamps to point to the opposite
side of the road (my car is set up for right hand driving in the UK
but I drive on the continent allot)...

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 20-03-08 21:30

jan_stevns skrev:
> Søren Blom <soren@blom.dk> skrev :

> Du skulle have googlet lidt anderledes <fnis>

Har du nu været ude i drivhuset igen

> [...]

> Now if anyone can tell me how to get my lamps to point to the opposite
> side of the road (my car is set up for right hand driving in the UK

Med den service bør der være en oversættelse med.
Du forventer vel ikke, at Søren skal i gang med Babelfiskn?

og hvor finder du et supermarked med benzinstander der har pærer og andet bilrelateret

Har i nabolaget kan de der winebrødssælgende ungemøer sgu da ikke kende forskel på en pære og et
æble og de går da helt i spagat hvis du skulle spørge efter en bundproppakning af kobber eller et
luftfilter. Det eneste de har med filter er da cigaretter og OB

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 21:53

Møller <em@upsg2n.dk> skrev :

>Har du nu været ude i drivhuset igen

Niks - det er der ikke , jeg glemte at købe et i sin tid

>Med den service bør der være en oversættelse med.
>Du forventer vel ikke, at Søren skal i gang med Babelfiskn?

Det er da det mindste man kan forlange

>og hvor finder du et supermarked med benzinstander der har pærer og andet bilrelateret

Tjaehhh - der er vel et .............. et eller andet sted ?

> [...]
>luftfilter. Det eneste de har med filter er da cigaretter og OB

Tror du på mig, når jeg påstår ..... øehh ved nærmere efter tanke -
glem det ;)

Hvis folk aflægger mig et besøg iført bil, fordi noget skal laves - er
de da velkomne, men de får eddermuggeme selv lov til at få sorte
fingre - så skal jeg nok ævle løs, komme med dumme bemærkninger etc.

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 20-03-08 22:52

jan_stevns skrev:

> Hvis folk aflægger mig et besøg iført bil, fordi noget skal laves - er
> de da velkomne, men de får eddermuggeme selv lov til at få sorte
> fingre - så skal jeg nok ævle løs, komme med dumme bemærkninger etc.

Det er jeg ikke i tvivl om

mon brormand ikke vil påstå, at dine dine kæbeled bliver slidt før knæledene.
eller at du er solbrændt på tungen.

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-03-08 01:34

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

tihi
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-03-08 23:01

Søren Blom wrote:
> [...]
> købe dne pære jeg skal bruge.
>
> Har opdaget at der er kommet en T Hansen 5 minutter fra hvor vi bor,

De har så vidt jeg husker et fuldt sortiment i Osram pærer. Livet er for
kort til THansens "egne" fabrikater.

Osram og Philips går man ikke helt galt i byen med.

/F