Indkøbstur syd for grænsen
Fra : Fly Christensen

Dato : 20-03-08 13:48

Lidt sent måske, men i radion her til morgen påstod de, at medarbejderne
hos real i Schleswig-Holstein strejker.
Så, til dem af jer, som vil købe ind syd for grænsen, skal IKKE køre til
FördePark.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Møller

Dato : 20-03-08 16:32

Fly Christensen skrev:
> [...]
> hos real i Schleswig-Holstein strejker.
> Så, til dem af jer, som vil købe ind syd for grænsen, skal IKKE køre til

Påstod??

Hvad er det for en service?
Tog du ikke flux og kørte der ud, så vi kunne få en førstehåndsøjnvedneberetning om den aktuelle
situation

Møller

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-03-08 18:11

On Thu, 20 Mar 2008 16:32:00 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Påstod??
>
>Hvad er det for en service?
>Tog du ikke flux og kørte der ud, så vi kunne få en førstehåndsøjnvedneberetning om den aktuelle
>situation

Hehe. Jeg er lige kommet hjem derudefra. Rent kaos. De almindelige
personale strejker, så teamlederne pakker varer på hylderne, mens at de
studerende hygger sig ved kassen.

Hvordan ser man forskel på en danskers og en tyskers indkøbsvogn?

Danskerens er fyld med chokolade, faxekondi og ceres øl. Tyskerens er
dynget op med alt muligt andet skrammel.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : tp

Dato : 20-03-08 20:02

> [...]
> hos real i Schleswig-Holstein strejker.
> Så, til dem af jer, som vil købe ind syd for grænsen, skal IKKE køre til

Nå, men var også dernede. Der var tydligvis rigtigt mange danskere der
havde fundet ud af at det var hverdag i tyskland idag. Endnu værre var det
at en lastbil udbrændte på motorvejen omkring Chr.feld. , hvilket
resulterede i den længdste kø jeg har prøvet i dk (1time og 45 min for 6km,
i radioen sagde de at den nåede op på 10km, hvorefter de lukkede motorvejen
et stykke tid for at få det helt rydet )

Fra : Møller

Dato : 20-03-08 21:05

tp skrev:

> [...]
> 6km, i radioen sagde de at den nåede op på 10km, hvorefter de lukkede
> motorvejen et stykke tid for at få det helt rydet )

Hvad var det for en chauffør
Ja jeg spørger bare.
Stopper blot fordi traileren bryder i brand, og kobler den fra og køre videre?

Kunne han ikke havde taget hele sankthansbålet med til en frakørsel eller rasteplads i stedt for at
genere almindelige mennesker.

Klage over kø i 1 3/4 time, du må være ret ung ,o)

Møller

Fra : tp

Dato : 20-03-08 23:57

> Hvad var det for en chauffør
> Ja jeg spørger bare.
> Stopper blot fordi traileren bryder i brand, og kobler den fra og køre
> videre?

? næh der stod godt nok blot en udbrændt trailer og en masse brandbiler +
contrainer lastbiler til at indeholde hvad der have været i den hænger, men
skulle chafføren have efterladt den og blot kørt?!?! og ovenikøbet så få m
fra en afkørsel?

> Kunne han ikke havde taget hele sankthansbålet med til en frakørsel eller
> rasteplads i stedt for at genere almindelige mennesker.
>
> Klage over kø i 1 3/4 time, du må være ret ung ,o)

føler mig ikke sådan, men jeg indrømmer at når vi kører sydover, kører jeg
om natten = næsten ingen stau. Til hverdag kører jeg MC = who cares om der
er kø

Fra : Møller

Dato : 21-03-08 12:01

tp skrev:

> [...]
> + contrainer lastbiler til at indeholde hvad der have været i den
> hænger, men skulle chafføren have efterladt den og blot kørt?!?! og

Han koblede fra og fjernede sig fra den brændende trailer, afstand til afkørsel kender jeg ikke men
med mindre det var eksplosiver han kørte med, skulle ilden ikke kunne brede sig fremad hvis han
holder en fart på 80-90 km/t eller skal han da have en god medvind.

Hvis du kan give koordinater, kan vi jo se på GoogleEarth hvor det præcist var

Mine overvejelser gik ligeså meget på, at havde han overvejet muligheden om at få den væk fra
motorvejen?
Ligesom ved mange andre banale uheld i trafikken: der er mange der lader bilen stå midt i trafikken
for man kunne jo komme til at flænse et dæk op ved at køre bort fra vejbanen. ;-(

Biler skal væk fra vejbanen, om den så få et par buler fra eller til er fløjtende ligegyldig, eller
totalskadet for den sagsskyld. Bare væk med blik, der er ingen grund til at uheldet skal udvikle sig
til en ulykke, eller at en ulykke skal blive værre.

Hvad man siger nu ved jeg ikke men før: personer tv blik th, sikre 1.hjælp og så videre.

Jeg ville ikke tøve med at fjerne et køretøj fra vejbanen, hvis det kunne gøres uden at eller andre
liv og førlighed blev truet.
Lastbiler er et fremragende bolværk medens man fjerner alt blik og personer. Og så videre med
trafikken, resten tager hospitaler, politi og forsikringsselskaber sig af.

Jeg har set en helt ny taxa få klippet taget:
Han var ikke involveret i uheldet, men gav husly for en tilskadekommende: redningsmandskabet ville
ikke tage ansvar for at flytte personen før han var fikseret, han kunne jo have fået en skade i ryg
eller hals. Og det kunne kun lade sig gøre ved at klippe stolper og tage person op.

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-03-08 12:56

Møller skrev:
> [...]
> med, skulle ilden ikke kunne brede sig fremad hvis han holder en fart på
> 80-90 km/t eller skal han da have en god medvind.

Hvis det er hans hjullejer den er galt med, hvad der typisk er årsag til
at der går ild i en trailer, kan det godt være lidt svært at få så meget
fart på at ilden ikke breder sig.

> Hvis du kan give koordinater, kan vi jo se på GoogleEarth hvor det
> præcist var
> Mine overvejelser gik ligeså meget på, at havde han overvejet muligheden
> om at få den væk fra motorvejen?

Har du overvejet at det er op til 30 tons du vil have ham til at slæbe
væk fra vejen, på hjul der måske ikke kan køre rundt?

> Ligesom ved mange andre banale uheld i trafikken: der er mange der lader
> bilen stå midt i trafikken for man kunne jo komme til at flænse et dæk
> op ved at køre bort fra vejbanen. ;-(

Til mig at se er der en vis forskel på et punkteret dæk og en trailer
der er i brand.

> [...]
> fløjtende ligegyldig, eller totalskadet for den sagsskyld. Bare væk med
> blik, der er ingen grund til at uheldet skal udvikle sig til en ulykke,

Det vil sige at du sætter din fremkommelighed højere end om chaufføren
reder en trækker til ½-1 mill. kr fordi han nu kan?

> [...]
> Lastbiler er et fremragende bolværk medens man fjerner alt blik og
> personer. Og så videre med trafikken, resten tager hospitaler, politi og

Jeg tror vi er over i den religion, igen, hvor du vil frem uden egentlig
at have noget at køre frem efter. (Læs: Det du er på vej frem for at
købe er ved at brænde op i den bil du vil have væk så du kan komme frem.)

Den sag er vist ikke helt færdig.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Møller

Dato : 21-03-08 13:36

Finn Guldmann skrev:
> [...]
Kan du se det humoristiske indslag her, eller er du komplet blottet for muligheden for at læse
mellem liniere.

Igen:
> [...]

> Har du overvejet at det er op til 30 tons du vil have ham til at slæbe
> væk fra vejen, på hjul der måske ikke kan køre rundt?

Hvorfor skulle jeg det, det er ikke mig der sidder i lastbilen, se ovenfor: han skulle overveje, og
det har han så gjort

> Til mig at se er der en vis forskel på et punkteret dæk og en trailer
> der er i brand.

Jo og det er så to forskellige ting, kan man ikke bruge det ene til en analogi?
igen:

Men her skriver jeg jo om banale uheld i trafikken, hvor involverede sætte materiel over sikkerhed;
Så det er dig der ikke vil eller kan læse.

> Det vil sige at du sætter din fremkommelighed højere end om chaufføren
> reder en trækker til ½-1 mill. kr fordi han nu kan?

Nej det har jeg ikke skrevet og du ville kunne finde noget indlæg hvor jeg har givet udtryk for det:
Jeg vil begrænse uheld til at udvikle sig til ulykker o.s.v. er noget af det første du burde havde
lært på et 1. hjælpskursus.
Skal vi lige tage en hurtig repetition:

Førstehjælpens fire grundregler
Stands ulykken
Giv livreddende førstehjælp
Tilkald hjælp
Giv fortsat almindelig førstehjælp

> Jeg tror vi er over i den religion, igen, hvor du vil frem uden egentlig
> at have noget at køre frem efter. (Læs: Det du er på vej frem for at
> købe er ved at brænde op i den bil du vil have væk så du kan komme frem.)

Så skal vi lige friske et par op,

Jeg siger intet om min fremkommelighed, det er dig der atter og atter bringer den på bane, jeg vil
begrænse uheld, og du fange ikke ironien i at han blot kunne havde taget sit bål med sig
men skal vi ikke lade den brænde ud her

Men pointe var, at ofte tænker bilister i uheld sig ikke om, de sætte materielle værdier højere end
sikkerhed, og her retter du bager for smed: jeg er fløjtende ligeglad med en trailer til 1-2-3 mill.
det er sikkerheden, og her har chaufføren så valgt at redde trækker ved at lade trailer stå, om han
kunne havde flyttet den kan jeg og vil jeg ikke afgøre, men prøv at forstå hvad jeg skrev og ikke
hvad du tror jeg skrev.

> Den sag er vist ikke helt færdig.
Vist?

Møller

Fra : hanzen

Dato : 21-03-08 11:43

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nå, men var også dernede. Der var tydligvis rigtigt mange danskere der
> havde fundet ud af at det var hverdag i tyskland idag.

Os der bor nær grænsen ved man skal holde sig væk fra tyske butikker
Skærtorsdag og St.Bededag.
--
hilzen
hanzen