|
| Sådan skal en V8 lyde :-) Fra : Ukendt |
Dato : 19-03-08 22:47 |
| | |
Brian Sørup (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 20-03-08 07:54 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
news:47e189cd$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
> kommentarer
>
Her er en der lyder mindst ligeså godt :
http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Mama´s kitchen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Mama´s kitchen |
Dato : 20-03-08 08:50 |
|
Hej
Nej det tivertifald den ikke gør. Den turbo, når den først kommer igang
lyder nu bedst
Mvh
Anders
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47e209e1$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> news:47e189cd$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
>> kommentarer
>>
>
> Her er en der lyder mindst ligeså godt :
> http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
>
| |
Jan Vennike (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 20-03-08 09:41 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47e209e1$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> news:47e189cd$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
>> kommentarer
>>
>
> Her er en der lyder mindst ligeså godt :
> http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
Den lyder sgu noget "tøset" - ikke noget dyb bulder, som så'en en US V8 SKAL
have i tomgang.
Nææ, den her - guf lyd: http://youtube.com/watch?v=pKPhT9gPz5Y
--
Jan
Remove the cat in the emailaddress to reach me
| |
Brian Sørup (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 20-03-08 10:04 |
|
"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:47e22303$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47e209e1$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Her er en der lyder mindst ligeså godt :
>> http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk
>> --
>
> Den lyder sgu noget "tøset" - ikke noget dyb bulder, som så'en en US
> V8 SKAL have i tomgang.
>
> Nææ, den her - guf lyd: http://youtube.com/watch?v=pKPhT9gPz5Y
>
Det er vel *hag og besmag*
Min havde rustfri udstødning, det tog noget af bulderet, 300C'eren er jo
også belastet, det giver en halt anden lyd.
Jeg har desværre ikke et lydklip med min under belastning....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Leon Hulstrøm (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Leon Hulstrøm |
Dato : 20-03-08 10:20 |
|
> Den lyder sgu noget "tøset" - ikke noget dyb bulder, som så'en en US V8
> SKAL have i tomgang.
>
> Nææ, den her - guf lyd: http://youtube.com/watch?v=pKPhT9gPz5Y
tøf tøf... hvem gider eje en smallblock :-/ Så hellere noget mild race
prep'd 540cui bigblock med en god knast så den står og ruller med 3"
rustfrie udstødninger
Måske en lille Mopar lyd!! fra noget 440 eller 426Hemi
Nu hvor solen skinner kommer jeg til at savne 64' Skylark med 455" :-/ ...
men når min 54m2 garage står helt færdig ryger VAG ud i kulden og noget nyt
Detroit iron ind.
-Leon
| |
Per D. (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per D. |
Dato : 20-03-08 10:32 |
|
> Den lyder sgu noget "tøset" - ikke noget dyb bulder, som så'en en US V8
> SKAL
> have i tomgang.
>
Sådan skal 4 stk v8 motorer lyde, når de bliver brugt til noget "fornuftigt"
)
http://youtube.com/watch?v=gSs-V-PAxzA
Per D.
| |
Kim Voss Schrader (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 20-03-08 11:57 |
|
Hej!
Per D. wrote:
....
> Sådan skal 4 stk v8 motorer lyde, når de bliver brugt til noget "fornuftigt"
> )
I så fald kommer man ikke udenom denne:
http://youtube.com/watch?v=oOGJLoVi-Bg
Hehe :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 16:54 |
|
Man kan også gå den anden vej (åbenbart
http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY&NR=1
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:47e242f8$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Per D. wrote:
> ...
>> Sådan skal 4 stk v8 motorer lyde, når de bliver brugt til noget
>> "fornuftigt" )
>
> I så fald kommer man ikke udenom denne:
>
> http://youtube.com/watch?v=oOGJLoVi-Bg
>
> Hehe :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 18:03 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen
news:47e2887d$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Man kan også gå den anden vej (åbenbart
> http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY&NR=1
LOL
Han burde have installeret el-start. Fanme træls at starte op søndag morgen
for at smutte til bageren
--
/HB
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 18:20 |
|
"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:47e298e0$0$2002$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen
> news:47e2887d$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Man kan også gå den anden vej (åbenbart
>> http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY&NR=1
>
> LOL
> Han burde have installeret el-start. Fanme træls at starte op søndag
> morgen for at smutte til bageren
Ja, og det synes naboerne garanteret også
>
> --
> /HB
>
| |
Kim Voss Schrader (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 20-03-08 18:45 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 18:58 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:47e2a2b1$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Lasse K. wrote:
>
>> Man kan også gå den anden vej (åbenbart
>> http://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY&NR=1
>
> Stort :) Men fyfassan den er besværlig/langsommelig at starte. Og så er
> lyden jo ren pølle
Jep .. hehe
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 12:13 |
|
Det er jo ikke engang en bil. Nej det siger ikke mig noget.
"Per D." <ginge@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47e22f3c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Den lyder sgu noget "tøset" - ikke noget dyb bulder, som så'en en US V8
>> SKAL
>> have i tomgang.
>>
>
> Sådan skal 4 stk v8 motorer lyde, når de bliver brugt til noget
> "fornuftigt" )
>
> http://youtube.com/watch?v=gSs-V-PAxzA
>
> Per D.
>
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 12:12 |
|
Tæt på, men ikke bedre
"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:47e22303$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47e209e1$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
>> news:47e189cd$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
>>> kommentarer
>>>
>>
>> Her er en der lyder mindst ligeså godt :
>> http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk
>> --
>> Brian Sørup
>> Volvo V70 2,5T Aut.
>
>
> Den lyder sgu noget "tøset" - ikke noget dyb bulder, som så'en en US V8
> SKAL have i tomgang.
>
> Nææ, den her - guf lyd: http://youtube.com/watch?v=pKPhT9gPz5Y
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the emailaddress to reach me
>
| |
Møller (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-03-08 12:27 |
| | |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 17:05 |
|
Møller wrote:
>
> men har man glemt the one and only: Eleanor
>
Det der er jo kun en efterligning af den rigtige Eleanor.
I den oprindelige film var det en '73 Mustang Mach 1 (gul) som var
hovedpersonen i en ca. 50 minutters biljagt.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 17:30 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:XWvEj.20$IG1.19@news.get2net.dk...
> Møller wrote:
>>
>> men har man glemt the one and only: Eleanor
>>
>
> Det der er jo kun en efterligning af den rigtige Eleanor.
> I den oprindelige film var det en '73 Mustang Mach 1 (gul) som var
> hovedpersonen i en ca. 50 minutters biljagt.
Hvad er det for en film. den gad jeg sgi godt se!
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 17:33 |
|
Lasse K. wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:XWvEj.20$IG1.19@news.get2net.dk...
>> Møller wrote:
>>>
>>> men har man glemt the one and only: Eleanor
>>>
>>
>> Det der er jo kun en efterligning af den rigtige Eleanor.
>> I den oprindelige film var det en '73 Mustang Mach 1 (gul) som var
>> hovedpersonen i en ca. 50 minutters biljagt.
>
> Hvad er det for en film. den gad jeg sgi godt se!
http://www.imdb.com/title/tt0071571/
Som film er den ikke specielt god (mangel på skuespillere), men hvis man er
bilfreak, så er den ret feeed
(jeg har den selvfølgeligt i DVD samlingen og var også inde og se den til
premieren i sin tid )
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (25-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-03-08 06:25 |
|
Så er den set (den originale "Gone in 60 seconds). Det må siges at være en
ret dårlig film, men med en kæææmpe lang biljagt. Fedt nok!
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:TkwEj.25$1o2.19@news.get2net.dk...
> Lasse K. wrote:
>> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
>> meddelelse news:XWvEj.20$IG1.19@news.get2net.dk...
>>> Møller wrote:
>>>>
>>>> men har man glemt the one and only: Eleanor
>>>>
>>>
>>> Det der er jo kun en efterligning af den rigtige Eleanor.
>>> I den oprindelige film var det en '73 Mustang Mach 1 (gul) som var
>>> hovedpersonen i en ca. 50 minutters biljagt.
>>
>> Hvad er det for en film. den gad jeg sgi godt se!
>
> http://www.imdb.com/title/tt0071571/
>
> Som film er den ikke specielt god (mangel på skuespillere), men hvis man
> er bilfreak, så er den ret feeed
> (jeg har den selvfølgeligt i DVD samlingen og var også inde og se den til
> premieren i sin tid )
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 18:17 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 18:26 |
| | |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 18:29 |
|
Lasse K. wrote:
>
> Jeg har fundet dvd'en med filmen, så den skal ses i påsken.
Bliv nu ikke for skuffet, det er en udpræget B (minus) film, set udfra
skuespiller præstationerne.
> Tak for tippet
You're welcome
PS: Iøvrigt en anden fed bil-lyds film, Mad Max (etteren), den lyder heller
ikke tosset
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 19:01 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:J9xEj.30$tC2.13@news.get2net.dk...
> Lasse K. wrote:
>>
>> Jeg har fundet dvd'en med filmen, så den skal ses i påsken.
>
> Bliv nu ikke for skuffet, det er en udpræget B (minus) film, set udfra
> skuespiller præstationerne.
>
>> Tak for tippet
>
> You're welcome
>
> PS: Iøvrigt en anden fed bil-lyds film, Mad Max (etteren), den lyder
> heller ikke tosset
Ja den er fed. Har set den utallige gange. Det er ikke bare lyden der er
fed, men også især scenen hvor Goose (tror jeg han hedder) fyrer den af på
motorcikel, lige inden han kører galt
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 19:11 |
|
Lasse K. wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:J9xEj.30$tC2.13@news.get2net.dk...
>>
>> PS: Iøvrigt en anden fed bil-lyds film, Mad Max (etteren), den lyder
>> heller ikke tosset
>
> Ja den er fed. Har set den utallige gange. Det er ikke bare lyden der
> er fed, men også især scenen hvor Goose (tror jeg han hedder) fyrer
> den af på motorcikel, lige inden han kører galt
Ja, det er bare synd, at min MadMax DVD ikke har nær så god lyd, som den
gamle originale VHS (HiFi) video jeg har, der er meget mere dybde/"bulder" i
motorlyden på VHS'en.
Har du iøvrigt set "Gumball Rally" ?
http://www.imdb.com/title/tt0074597/
Også en ret fed 70'er bilfilm, hvor hovedpersonerne kører i AC Cobra og
Ferrari Daytona
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 21:47 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:oNxEj.32$QZ3.13@news.get2net.dk...
> Lasse K. wrote:
>> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
>> meddelelse news:J9xEj.30$tC2.13@news.get2net.dk...
>>>
>>> PS: Iøvrigt en anden fed bil-lyds film, Mad Max (etteren), den lyder
>>> heller ikke tosset
>>
>> Ja den er fed. Har set den utallige gange. Det er ikke bare lyden der
>> er fed, men også især scenen hvor Goose (tror jeg han hedder) fyrer
>> den af på motorcikel, lige inden han kører galt
>
> Ja, det er bare synd, at min MadMax DVD ikke har nær så god lyd, som den
> gamle originale VHS (HiFi) video jeg har, der er meget mere dybde/"bulder"
> i motorlyden på VHS'en.
Jeg købte den i sin tid også på VHS, med original australsk lydspor. Det
virkede, så vidt jeg husker, ganske fint.
>
> Har du iøvrigt set "Gumball Rally" ?
> http://www.imdb.com/title/tt0074597/
> Også en ret fed 70'er bilfilm, hvor hovedpersonerne kører i AC Cobra og
> Ferrari Daytona
Hmm nej jeg har altid troet det var den, der på dansk, hed "ud at køre med
de skøre", men det kan jeg set det ikke er. Den er fundet på dvd og skal ses
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
| |
Ukendt (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-03-08 10:57 |
|
>
> Har du iøvrigt set "Gumball Rally" ?
> http://www.imdb.com/title/tt0074597/
> Også en ret fed 70'er bilfilm, hvor hovedpersonerne kører i AC Cobra og
> Ferrari Daytona
>
Jep, det har jeg nu. En ok film, hvis man bare lader være med at forvente
det helt store på forhånd. Svovt at se, at det var hurtigt dengang at køre
120-140 mph. Det er det jo også i dag, men nok ikke på film
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
| |
Kim Voss Schrader (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 20-03-08 18:49 |
|
Hej!
Lasse K. wrote:
....
> Jeg har fundet dvd'en med filmen, så den skal ses i påsken. Tak for tippet
>
Og så genser du lige "Bulitt" samtidigt, ikke? En biljagt med to af de fedeste
'kanere ever - dét' mums :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 19:03 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:47e2a371$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Lasse K. wrote:
> ...
>> Jeg har fundet dvd'en med filmen, så den skal ses i påsken. Tak for
>> tippet
>
> Og så genser du lige "Bulitt" samtidigt, ikke? En biljagt med to af de
> fedeste 'kanere ever - dét' mums :)
Jo, det kunne være en god ide. Der ligger jo heldigvis ingen pres på ens
skuldre, for at gå i haven her i påsken, med den nuværende vejrsituation
Tror faktisk aldrig jeg har set den.
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 19:06 |
|
Lasse K. wrote:
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:47e2a371$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej!
>>
>> Lasse K. wrote:
>> ...
>>> Jeg har fundet dvd'en med filmen, så den skal ses i påsken. Tak for
>>> tippet
>>
>> Og så genser du lige "Bulitt" samtidigt, ikke? En biljagt med to af
>> de fedeste 'kanere ever - dét' mums :)
>
> Jo, det kunne være en god ide. Der ligger jo heldigvis ingen pres på
> ens skuldre, for at gå i haven her i påsken, med den nuværende
> vejrsituation Tror faktisk aldrig jeg har set den.
Det er en ganske okay film, hvis man kan lide typiske 70'er US film.
Bare synd at biljagten er så kort
Og at der kun er én biljagt
En anden jeg lige kom i tanker om "Ronin" med De Niro, den er absolut værd
at se og så er den jo strikket sammen af den samme instruktør, som den gamle
"Grand Prix" film, også den er værd at se.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 21:34 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:NIxEj.31$MJ3.20@news.get2net.dk...
> Lasse K. wrote:
>> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47e2a371$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Hej!
>>>
>>> Lasse K. wrote:
>>> ...
>>>> Jeg har fundet dvd'en med filmen, så den skal ses i påsken. Tak for
>>>> tippet
>>>
>>> Og så genser du lige "Bulitt" samtidigt, ikke? En biljagt med to af
>>> de fedeste 'kanere ever - dét' mums :)
>>
>> Jo, det kunne være en god ide. Der ligger jo heldigvis ingen pres på
>> ens skuldre, for at gå i haven her i påsken, med den nuværende
>> vejrsituation Tror faktisk aldrig jeg har set den.
>
> Det er en ganske okay film, hvis man kan lide typiske 70'er US film.
> Bare synd at biljagten er så kort
> Og at der kun er én biljagt
>
> En anden jeg lige kom i tanker om "Ronin" med De Niro, den er absolut værd
> at se og så er den jo strikket sammen af den samme instruktør, som den
> gamle "Grand Prix" film, også den er værd at se.
Ja, den har jeg set. Det er vist en Audi A8 der er "stjernen"?
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
| |
Kim Voss Schrader (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 20-03-08 19:57 |
|
Hej!
Lasse K. wrote:
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
> news:47e2a371$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
....
>>Og så genser du lige "Bulitt" samtidigt, ikke? En biljagt med to af de
>>fedeste 'kanere ever - dét' mums :)
>
> Jo, det kunne være en god ide. Der ligger jo heldigvis ingen pres på ens
> skuldre, for at gå i haven her i påsken, med den nuværende vejrsituation
> Tror faktisk aldrig jeg har set den.
Kan du SÅ komme igang. Det er jo en klassiker :) Og nej, vejret indbyder ikke
til en tur i haven.
Jeg fik dog alligevel lavet lidt på bilen selvom det var koldt. Fjernede de
forbistrede stænklapper på min Escort fra '96. De samler mudder bagved så man
risikerer gennemtæring af den nederste del af forskærmene og panelerne, så nu må
de lade livet. Så må jeg leve med lidt stenslags-udsatte paneler og huske at
bruge lakstiften i så fald.
Har efterhånden haft den æske i 9 år - som tiden dog går...
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 21:41 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:47e2b37f$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Lasse K. wrote:
>
>> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47e2a371$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> ...
>>>Og så genser du lige "Bulitt" samtidigt, ikke? En biljagt med to af de
>>>fedeste 'kanere ever - dét' mums :)
>>
>> Jo, det kunne være en god ide. Der ligger jo heldigvis ingen pres på ens
>> skuldre, for at gå i haven her i påsken, med den nuværende vejrsituation
>>
>> Tror faktisk aldrig jeg har set den.
>
> Kan du SÅ komme igang. Det er jo en klassiker :)
Yes sir, will do
Og nej, vejret indbyder ikke
> til en tur i haven.
>
> Jeg fik dog alligevel lavet lidt på bilen selvom det var koldt. Fjernede
> de forbistrede stænklapper på min Escort fra '96. De samler mudder bagved
> så man risikerer gennemtæring af den nederste del af forskærmene og
> panelerne, så nu må de lade livet.
Ja af med skidtet, men er det ikke lidt for sendt hvis de har sat der i 9
år?
Så må jeg leve med lidt stenslags-udsatte paneler og huske at
> bruge lakstiften i så fald.
Ok..
>
> Har efterhånden haft den æske i 9 år - som tiden dog går...
Jep. Vi bliver efterhånden nogle gamle mænd Ligesom vores biler. Men
gamle biler sjæl og stil.... gælder det ikke også for os
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kim Voss Schrader (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 20-03-08 21:46 |
|
Hej!
Lasse K. wrote:
....
> Yes sir, will do
Godt :)
> Ja af med skidtet, men er det ikke lidt for sendt hvis de har sat der i 9
> år?
Åbenbart ikke - de er stadig fine. Men der er også blevet behandlet med tectyl
hvert andet år. Til gengæld har den ene stænklap gnavet helt igennem lakken et
sted, men metallet er stadig helt blankt. Nuvel, den får lige lidt lak :)
> Jep. Vi bliver efterhånden nogle gamle mænd Ligesom vores biler. Men
> gamle biler sjæl og stil.... gælder det ikke også for os
Hmm, stil er nok ikke det jeg forbinder min bil med, men ok :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:01 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:47e2cd11$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Lasse K. wrote:
> ...
>> Yes sir, will do
>
> Godt :)
>
>> Ja af med skidtet, men er det ikke lidt for sendt hvis de har sat der i 9
>> år?
>
> Åbenbart ikke - de er stadig fine. Men der er også blevet behandlet med
> tectyl hvert andet år. Til gengæld har den ene stænklap gnavet helt
> igennem lakken et sted, men metallet er stadig helt blankt. Nuvel, den får
> lige lidt lak :)
>
>> Jep. Vi bliver efterhånden nogle gamle mænd Ligesom vores biler. Men
>> gamle biler har sjæl og stil.... gælder det ikke også for os
>
> Hmm, stil er nok ikke det jeg forbinder min bil med, men ok :)
Jo da. Den var da kanon hot, da Escorten kom frem. Nå ok.... ja det er
ligesom vores Opel Astra st.car fra '98. Praktsisk, kvatratisk, men ikke
sjov
>
>
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 21:59 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>Jep. Vi bliver efterhånden nogle gamle mænd Ligesom vores biler. Men
>gamle biler sjæl og stil.... gælder det ikke også for os
Øehhh Escort og stil ? Det hører ikke til i samme sætning ;)
--
Jan_stevns
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 22:02 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:05 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:12 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>Arhh, ikke helt rigtigt:
> http://www.avoclub.com/avosite/images/rs16/rs16_5a.jpg
kigger lige på de sider - omtalen af Mexico'en er da rodet lidt rundt
stødstangs kent motor, boret op til 1834 - er sgudda ikke en crossflow
motor ??
citat
"Originally Ford intended to use Escorts with the Twin Cam or BDA
engine, but after reconnaissance work it was decided that high speeds
and high power were less important than reliability and ease of
servicing; therefore the Kent pushrod engine was used in the escort
shell - and engine that was once praised by Stuart Turner for
"Bombproof Reliability !"
The specification of these cars was a big wing version of the heavy
duty "Type 49" bodshell with an extensive roll cage built in. The
engine was the familiar 1600cc Kent crossflow unit but bored out to
1834cc to give about 140 bHP."
Hvordan pokker vil man lave cross flow i et stødstangs topstykke ?
--
Jan_stevns
| |
Møller (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-03-08 22:56 |
|
jan_stevns skrev:
Kent crossflow unit but bored out to
> 1834cc to give about 140 bHP."
>
> Hvordan pokker vil man lave cross flow i et stødstangs topstykke ?
no problems:
indsugning på den ene side og så måske udstødning på den anden side.
Ikke megen flow, men cross.
kajne hexerai nur behendigkait eller hvad man nu siger nede hos Fly
D-stavekontrol disabled
Møller
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 23:44 |
|
jan_stevns wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>
>> Arhh, ikke helt rigtigt:
>> http://www.avoclub.com/avosite/images/rs16/rs16_5a.jpg
>
>
> kigger lige på de sider - omtalen af Mexico'en er da rodet lidt rundt
>
> stødstangs kent motor, boret op til 1834 - er sgudda ikke en crossflow
> motor ??
>
> citat
>
> "Originally Ford intended to use Escorts with the Twin Cam or BDA
> engine, but after reconnaissance work it was decided that high speeds
> and high power were less important than reliability and ease of
> servicing; therefore the Kent pushrod engine was used in the escort
> shell - and engine that was once praised by Stuart Turner for
> "Bombproof Reliability !"
>
> The specification of these cars was a big wing version of the heavy
> duty "Type 49" bodshell with an extensive roll cage built in. The
> engine was the familiar 1600cc Kent crossflow unit but bored out to
> 1834cc to give about 140 bHP."
>
>
>
> Hvordan pokker vil man lave cross flow i et stødstangs topstykke ?
Det eneste crossflow betyder, det er jo, at indsugning sidder på den ene
side og udstødning på den anden side af topstykket.
Og det gør det på Kent motoren.
I '68 lavede Ford Escort TC, som var med samme 1600ccm 8V TwinCam motor, som
lå i Cortina Lotus.
Senere (mener det var i '71) udviklede Ford (i samarbejde med Cosworth) så
RS1600 (eller BDA Belt Driven A-series), det var en 1600ccm Kent motor, med
et 16V topstykke og Twin Cam.
Escort Mexico var med en 1600ccm 86 HK Kent motor (har selv haft en), men
samtidigt med Mexico'en kom jo også RS2000, som var med 2,0 OHC'eren og
omkring 100 HK.
I de fabriks tunede udgaver (til banerace og rally) var maskinerne borede op
til flere ccm og BDA'eren ydede i fabriks banetrim omkring 300 hypper,
ganske pænt til de små 800 kg bil.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 08:22 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>Det eneste crossflow betyder, det er jo, at indsugning sidder på den ene
>side og udstødning på den anden side af topstykket.
>Og det gør det på Kent motoren.
i den visualisering jeg har på nethinden, er der et problem med at
regne ud hvordan man har kreeret den mekanik ;)
stødstængerne må jo sidde et eller andet sted ?
--
Jan_stevns
| |
Brian Sørup (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 21-03-08 09:05 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:oeo6u3hhfp195j603fkshrt7vsa2kc1dst@news.tele.dk...
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>
>>Det eneste crossflow betyder, det er jo, at indsugning sidder på den
>>ene
>>side og udstødning på den anden side af topstykket.
>>Og det gør det på Kent motoren.
>
>
> i den visualisering jeg har på nethinden, er der et problem med at
> regne ud hvordan man har kreeret den mekanik ;)
>
> stødstængerne må jo sidde et eller andet sted ?
Skam dig Jan....
Spirilen har stødstænger og er også en CrossFlow maskine - det problem
løstes for maaaaange år siden.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 10:34 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>Skam dig Jan....
>
Næ hvorfor skamme sig ;)
Jeg ku' bare ikke få visualiseringen til at passe
>Spirilen har stødstænger og er også en CrossFlow maskine - det problem
>løstes for maaaaange år siden.
Ja - jeg havde bare den der gamle v8 flathead på hjernen, og aner
ikke hvorfor ;)
--
Jan_stevns
| |
Brian Sørup (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 21-03-08 11:30 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:8507u3hbldv3pjjimegk3lip2187fb74tp@news.tele.dk...
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>
> Ja - jeg havde bare den der gamle v8 flathead på hjernen, og aner
> ikke hvorfor ;)
Man husker jo bedst ting fra sin ungdom ..
[dukker_mig.avi]
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 14:28 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>Man husker jo bedst ting fra sin ungdom ..
>
lømmel ! ;)
>[dukker_mig.avi]
<<< leder_efter_en_møggreb.avi >>>
--
Jan_stevns
| |
Per Beer Hansen (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 21-03-08 09:26 |
|
jan_stevns wrote:
>
> i den visualisering jeg har på nethinden, er der et problem med at
> regne ud hvordan man har kreeret den mekanik ;)
>
> stødstængerne må jo sidde et eller andet sted ?
Jeps, de sidder mellem udstødningskanalerne, hvor der jo er rigeligt plads.
Forestil dig den helt gamle maskine, hvor indsugning og udstødning sad på
samme side, stødstængerne fylder jo væsentligt mindre end
indsugningskanalerne gør der, så der er god plads.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Uffe Bærentsen (22-03-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-03-08 01:06 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:XMBEj.41$Ph7.4@news.get2net.dk...
> jan_stevns wrote:
>> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>>
>>> Arhh, ikke helt rigtigt:
>>> http://www.avoclub.com/avosite/images/rs16/rs16_5a.jpg
>>
>>
>> kigger lige på de sider - omtalen af Mexico'en er da rodet lidt rundt
>>
>> stødstangs kent motor, boret op til 1834 - er sgudda ikke en crossflow
>> motor ??
>>
>> citat
>>
>> "Originally Ford intended to use Escorts with the Twin Cam or BDA
>> engine, but after reconnaissance work it was decided that high speeds
>> and high power were less important than reliability and ease of
>> servicing; therefore the Kent pushrod engine was used in the escort
>> shell - and engine that was once praised by Stuart Turner for
>> "Bombproof Reliability !"
>>
>> The specification of these cars was a big wing version of the heavy
>> duty "Type 49" bodshell with an extensive roll cage built in. The
>> engine was the familiar 1600cc Kent crossflow unit but bored out to
>> 1834cc to give about 140 bHP."
>>
>>
>>
>> Hvordan pokker vil man lave cross flow i et stødstangs topstykke ?
>
> Det eneste crossflow betyder, det er jo, at indsugning sidder på den ene
> side og udstødning på den anden side af topstykket.
> Og det gør det på Kent motoren.
> I '68 lavede Ford Escort TC, som var med samme 1600ccm 8V TwinCam motor,
> som lå i Cortina Lotus.
> Senere (mener det var i '71) udviklede Ford (i samarbejde med Cosworth) så
> RS1600 (eller BDA Belt Driven A-series), det var en 1600ccm Kent motor,
> med et 16V topstykke og Twin Cam.
> Escort Mexico var med en 1600ccm 86 HK Kent motor (har selv haft en), men
> samtidigt med Mexico'en kom jo også RS2000, som var med 2,0 OHC'eren og
> omkring 100 HK.
> I de fabriks tunede udgaver (til banerace og rally) var maskinerne borede
> op til flere ccm og BDA'eren ydede i fabriks banetrim omkring 300 hypper,
> ganske pænt til de små 800 kg bil.
Hvad har RS1800 dog gjort, siden den ikke må nævnes?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Møller (22-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 22-03-08 09:56 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
>
> Hvad har RS1800 dog gjort, siden den ikke må nævnes?
>
Kørt i forvejen?
Møller
| |
Per Beer Hansen (22-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 22-03-08 13:53 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
>
> Hvad har RS1800 dog gjort, siden den ikke må nævnes?
Svjv findes der ikke en decideret RS1800 (i Mk1 udgave), men kun som fabriks
racere og dem har jeg netop nævnt, som de opborede versioner
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Uffe Bærentsen (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 23-03-08 01:12 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:mi7Fj.22$w23.16@news.get2net.dk...
> Uffe Bærentsen wrote:
>>
>> Hvad har RS1800 dog gjort, siden den ikke må nævnes?
>
> Svjv findes der ikke en decideret RS1800 (i Mk1 udgave), men kun som
> fabriks racere og dem har jeg netop nævnt, som de opborede versioner
Pas, bogen ligger for langt væk lige nu.
Men den findes da i allerhøjeste grad som Mk2.
1 stk. BDA motor + 1 stk. Mk2 = 1 stk. RS1800 (ok, + diverse andre dele
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Per Beer Hansen (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 23-03-08 10:11 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
>
> Pas, bogen ligger for langt væk lige nu.
> Men den findes da i allerhøjeste grad som Mk2.
Jeps, men nu gik snakken jo på Mk1
Mk1'eren findes også som 1,8'er, men svjv kun som fabriksracere, altså ikke
som en decideret gadeversion.
> 1 stk. BDA motor + 1 stk. Mk2 = 1 stk. RS1800 (ok, + diverse andre
> dele
Den oprindelige BDA motor, er jo kun en 1600ccm, 1800'eren er jo blot en
videreudvikling af den.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Uffe Bærentsen (24-03-2008)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 24-03-08 00:14 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:w8pFj.3$J15.1@news.get2net.dk...
> Uffe Bærentsen wrote:
>>
>> Pas, bogen ligger for langt væk lige nu.
>> Men den findes da i allerhøjeste grad som Mk2.
>
> Jeps, men nu gik snakken jo på Mk1
Pas, troede snakken startede med Kims Escort.
Svjv er det en 'Model-sen-Escort' Mk3 eller Mk4
> Mk1'eren findes også som 1,8'er, men svjv kun som fabriksracere, altså
> ikke som en decideret gadeversion.
>
>> 1 stk. BDA motor + 1 stk. Mk2 = 1 stk. RS1800 (ok, + diverse andre
>> dele
>
> Den oprindelige BDA motor, er jo kun en 1600ccm, 1800'eren er jo blot en
> videreudvikling af den.
Hmmmm, ville da også hellere have en BDT
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:07 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:uuj5u3tefedlbtb0skr947o7acej7rm8i8@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>Jep. Vi bliver efterhånden nogle gamle mænd Ligesom vores biler. Men
>>gamle biler sjæl og stil.... gælder det ikke også for os
>
> Øehhh Escort og stil ? Det hører ikke til i samme sætning ;)
Nej, men egentlig så mente jeg også gamle klasiske biler. Men da jeg var
dreng og fik min første "Bilrevyen" var special modellen af Escort (kan ikke
huske hvad den hed) da noget man kunne drømme om. Ja måske ikke våde drømme,
men da heller ikke mareridt
>
> --
> Jan_stevns
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:14 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>Nej, men egentlig så mente jeg også gamle klasiske biler. Men da jeg var
>dreng og fik min første "Bilrevyen" var special modellen af Escort (kan ikke
>huske hvad den hed) da noget man kunne drømme om. Ja måske ikke våde drømme,
>men da heller ikke mareridt
BDA, RS1600, Mexico ?? De var da hype i 70'erne ;)
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:21 |
|
On Thu, 20 Mar 2008 22:14:10 +0100, jan_stevns wrote:
>"Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>Nej, men egentlig så mente jeg også gamle klasiske biler. Men da jeg var
>>dreng og fik min første "Bilrevyen" var special modellen af Escort (kan ikke
>>huske hvad den hed) da noget man kunne drømme om. Ja måske ikke våde drømme,
>>men da heller ikke mareridt
>
>BDA, RS1600, Mexico ?? De var da hype i 70'erne ;)
Mexico'en var vel den første der var til at komme i nærheden af
Havde en professor i historie, der var knastør i undervisningen - men
da vi så hans Mexico røg hans agtelse en anelse op
Men Mexico'-modellen var vel egentlig ikke noget særligt (den skulle
vel læse bageste nummerplade på en Kadett GT/E, og var vel egentlig
"bare" dukket op pga. en rallysejr og så havde man taget en
Taunus-motor og stoppet i den, eller sådan noget), BDA var seriøs
svjh. RS1600 var heller ikke uden evner.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:28 |
|
Ivan Madsen <> skrev :
>Men Mexico'-modellen var vel egentlig ikke noget særligt
Århhhhh.... 140 hypper i den bette karosse, var sgu ok ;)
>den skulle vel læse bageste nummerplade på en Kadett GT/E, og var vel egentlig
>"bare" dukket op pga. en rallysejr og så havde man taget en
>Taunus-motor og stoppet i den, eller sådan noget), BDA var seriøs
>svjh. RS1600 var heller ikke uden evner.
Historikken dur ikke - GT/E'en kom først i 74 ;)
Jeg tror ikke der var nogle datids kadetter, der kunne hamle op
mexico'en
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:38 |
|
On Thu, 20 Mar 2008 22:27:51 +0100, jan_stevns wrote:
>Ivan Madsen <> skrev :
>
>>Men Mexico'-modellen var vel egentlig ikke noget særligt
>
>Århhhhh.... 140 hypper i den bette karosse, var sgu ok ;)
>
>>den skulle vel læse bageste nummerplade på en Kadett GT/E, og var vel egentlig
>>"bare" dukket op pga. en rallysejr og så havde man taget en
>>Taunus-motor og stoppet i den, eller sådan noget), BDA var seriøs
>>svjh. RS1600 var heller ikke uden evner.
>
>
>Historikken dur ikke - GT/E'en kom først i 74 ;)
>
>Jeg tror ikke der var nogle datids kadetter, der kunne hamle op
>mexico'en
Mexico'en havde nu ikke så meget
http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/1307/
Men en en Rallye-Kadett B ville nu også give den seriøse problemer -
den havde vel 100/105/110 HK i seneste aftapning. Opel var squtte til
at finde ud af i den periode, de udviklede godt nok til den store
guldmedalje - 2.0'eren har vel rekorden i flest mulige ydelser )
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Møller (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-03-08 23:06 |
|
jan_stevns skrev:
> Ivan Madsen <> skrev :
>
>> Men Mexico'-modellen var vel egentlig ikke noget særligt
>
> Århhhhh.... 140 hypper i den bette karosse, var sgu ok ;)
Jo men man fik nu alligevel lidt klumper i halsen, da en Mixikaner stod og brændte på en kornmart
(høstet) da jeg kørte forbi i Måløv, på samme mark, men så var der jo en konkurrent mindre.
>
>> den skulle vel læse bageste nummerplade på en Kadett GT/E, og var vel egentlig
>> "bare" dukket op pga. en rallysejr og så havde man taget en
>> Taunus-motor og stoppet i den, eller sådan noget), BDA var seriøs
>> svjh. RS1600 var heller ikke uden evner.
>
>
> Historikken dur ikke - GT/E'en kom først i 74 ;)
>
De der hvepsefarvede Opler var sgu giftige på det tidspunkt
> Jeg tror ikke der var nogle datids kadetter, der kunne hamle op
> mexico'en
Nej, men da GTE og GTI'erne begyndte at rode rundt var der, efter datidens forhold, fart over feltet.
men vi morede os da i Mascotten og Chevetten. (og GS'en )
Hvem husker ikke Ole Kristiansen, Ole Gulerod, Jan Glad, Stannis Bertelsen m.fl. i bilerne.
Møller
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 23:15 |
|
On Thu, 20 Mar 2008 23:05:52 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
<...>
>
>Nej, men da GTE og GTI'erne begyndte at rode rundt var der, efter datidens forhold, fart over feltet.
>
>men vi morede os da i Mascotten og Chevetten. (og GS'en )
Den der 2.3/2.4'er Chevette var eddermaneme et giftigt projekt - ikke
alene havde den rigeligt med power, den skulle altså også styres )
>
>Hvem husker ikke Ole Kristiansen, Ole Gulerod, Jan Glad, Stannis Bertelsen m.fl. i bilerne.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Møller (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-03-08 23:42 |
|
Ivan Madsen skrev:
> On Thu, 20 Mar 2008 23:05:52 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:
>
> <...>
>> Nej, men da GTE og GTI'erne begyndte at rode rundt var der, efter datidens forhold, fart over feltet.
>>
>> men vi morede os da i Mascotten og Chevetten. (og GS'en )
>
> Den der 2.3/2.4'er Chevette var eddermaneme et giftigt projekt - ikke
> alene havde den rigeligt med power, den skulle altså også styres )
>
ja, jeg måtte nøjes med en den lidt mindre, men med lidt udstyr fra GB, ZF, DTI, en vinter og en
masse værkstedsarebejde, kunne den godt flytte sig.
Jeg solgte den til reservede i Jylland. Der var en der var så "flink" at flytte baglysene op på
bagsædet, eller der hvor det burde være, alt var jo ude.
Der kørte flere 2300 HRS'er i DK: en i Varde: Betty, En i Valby, en i Holbæk og det var vist det.
Men en lyd og en maskine og og og...
http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/-680625015/
http://www.youtube.com/watch?v=QhwmiFjzo_k
m.fl.
Jo jeg havde det sjovt i den, men det kostede kassen ;-((
Møller
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 08:25 |
|
Møller <em@upsg2n.dk> skrev :
>De der hvepsefarvede Opler var sgu giftige på det tidspunkt
ja - men dælme da ikke ab fabrik - med mindre man legede med maskinen
var der vist kun op til 110 hypper i dem, og en forbistret tung klods
ude foran
CIH'eren giver kun spas, når man piller ved den, men så er 140-180
hypper da også inden for rækkevidde
( Sölve og andre var på banen )
--
Jan_stevns
| |
Møller (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 21-03-08 12:48 |
|
jan_stevns skrev:
> Møller <em@upsg2n.dk> skrev :
>
>> De der hvepsefarvede Opler var sgu giftige på det tidspunkt
>
> ja - men dælme da ikke ab fabrik - med mindre man legede med maskinen
> var der vist kun op til 110 hypper i dem, og en forbistret tung klods
> ude foran
Ja, støbejern vejer
Men så skal du jo sammenligne med hvad der ellers var i 110 HK-klassen.
Så det var en kamp mellem træk på for eller baghjul
I klassen 0-1300 var der jo ikke så mange i standard trim der kunne gøre Golf og GTE rangen stridig.
De fik hvad reglementet og homologeringen tillod.
Mølle
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:28 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:vqk5u3hdh0lo3ug6unq6qrufeufmr7ru87@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>Nej, men egentlig så mente jeg også gamle klasiske biler. Men da jeg var
>>dreng og fik min første "Bilrevyen" var special modellen af Escort (kan
>>ikke
>>huske hvad den hed) da noget man kunne drømme om. Ja måske ikke våde
>>drømme,
>>men da heller ikke mareridt
>
> BDA, RS1600, Mexico ?? De var da hype i 70'erne ;)
Så gammel er jeg sgi ikke! Jeg er lige et årti længere fremme. Men Apropos
overskriften på denne tråd, så kan man godt få en gammel Escort til at være
sjov. Escort Mk1 med V8
http://www.youtube.com/watch?v=DGZav6sRs5E&feature=related
>
>
> --
> Jan_stevns
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:35 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>Så gammel er jeg sgi ikke! Jeg er lige et årti længere fremme. Men Apropos
>overskriften på denne tråd, så kan man godt få en gammel Escort til at være
>sjov. Escort Mk1 med V8
> http://www.youtube.com/watch?v=DGZav6sRs5E&feature=related
Jojo - de må dælme ha haft fat i vaselinebøtten for at skovle en rover
3.5'er ned i den smulel motorrum ;)
hva' pokker, når den kan ligge i en møgskot ;)
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:42 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:k2m5u3li4g1e4gf485bi2012peiped3036@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>Så gammel er jeg sgi ikke! Jeg er lige et årti længere fremme. Men Apropos
>>overskriften på denne tråd, så kan man godt få en gammel Escort til at
>>være
>>sjov. Escort Mk1 med V8
>> http://www.youtube.com/watch?v=DGZav6sRs5E&feature=related
>
> Jojo - de må dælme ha haft fat i vaselinebøtten for at skovle en rover
> 3.5'er ned i den smulel motorrum ;)
>
> hva' pokker, når den kan ligge i en møgskot ;)
Det lyder som et spændende projekt. Jeg har oplevet en gammel Volvo med V8
fra en Rover. Den kunne nemt køre fra min vens gamle Kadett
>
>
> --
> Jan_stevns
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:48 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>> hva' pokker, når den kan ligge i en møgskot ;)
>Det lyder som et spændende projekt. Jeg har oplevet en gammel Volvo med V8
>fra en Rover. Den kunne nemt køre fra min vens gamle Kadett
Mjoehhh - jeg ville nu ikke gøre dem kunsten efter
i starten af 80'erne lå nogle af os og legede med Amazoner og
turboladere - toppen var vel 180 hypper ud af en b20'er
( med de faldt døde om på stribe )
Rover v8'erne (som egentligt mere er en Buick) - fylder og vejer jo
ikke en dyt ;) de kostede heller ikke ret meget - skrotpladserne var
næsten fyldt med dem fra diverse røvere ;)
--
Jan_stevns
| |
Møller (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-03-08 23:25 |
|
jan_stevns skrev:
>
> i starten af 80'erne lå nogle af os og legede med Amazoner og
> turboladere - toppen var vel 180 hypper ud af en b20'er
>
>
Nu var vi nogle der startede tidligere.
jeg husker da Anders Kolstrup med et ret hidsigt hundehus i midt 70'erne.
og han leger da stadig med biler:
http://www.g-powertech.com/komp.htm
http://www.rotrex.dk/
Kolstrup Tuning (Anders Kolstrup) Valby
director at rotrex
Scanpower Tuning ApS
Skelmosevej 6
2500 Valby
those was the days.......
Møller
| |
Finn Guldmann (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 21-03-08 00:52 |
|
Møller skrev:
>> i starten af 80'erne lå nogle af os og legede med Amazoner og
>> turboladere - toppen var vel 180 hypper ud af en b20'er
> Nu var vi nogle der startede tidligere.
> jeg husker da Anders Kolstrup med et ret hidsigt hundehus i midt 70'erne.
> og han leger da stadig med biler:
>
Det var frydefuldt at se ham når han skulle ind og ud af sin Møskot.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Mogens (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 21-03-08 07:43 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:frutac$14l$1@newsbin.cybercity.dk...
> Det var frydefuldt at se ham når han skulle ind og ud af sin Møskot.
Du tænker på hans højde ift. den afkortede Mini - knap 2 meter
I vort racerteam havde vi også sådan en Mini med en 2 liters Ford-motor
monteret samt turbolader. Den rykkede pænt
--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm
| |
Møller (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 21-03-08 12:26 |
|
Finn Guldmann skrev:
>> jeg husker da Anders Kolstrup med et ret hidsigt hundehus i midt 70'erne.
>> og han leger da stadig med biler:
>>
> Det var frydefuldt at se ham når han skulle ind og ud af sin Møskot.
Han er stadig stor, før sammenlignede jeg ham lidt med Thomas Koppel, RIP, så kunne de fleste
forestille sig personen.
At se ham i special saloon car sammen med vilde svenskere: race!
Mølle
| |
Møller (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 21-03-08 12:56 |
|
Finn Guldmann skrev:
>> jeg husker da Anders Kolstrup med et ret hidsigt hundehus i midt 70'erne.
>> og han leger da stadig med biler:
>>
> Det var frydefuldt at se ham når han skulle ind og ud af sin Møskot.
>
jeg har lige checket i arkiverne:
26.april 1981 kørte han på Jyllands-ringen med 400 Hk i en MINI
Det var Karsten Bryde der fandt de sidste heste,
I 1980 kørte Anders kun med 300 HK i en formel 2 motor i enkelte løb.
Men ellers var 1981 sæsonen med en 1428 ccm motor på ca. 275 HK
i en MINI
Møller
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 23:40 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:rjm5u35d8kggro7992b3h9i2t1hmj9kh9m@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>> hva' pokker, når den kan ligge i en møgskot ;)
>
>>Det lyder som et spændende projekt. Jeg har oplevet en gammel Volvo med V8
>>fra en Rover. Den kunne nemt køre fra min vens gamle Kadett
>
> Mjoehhh - jeg ville nu ikke gøre dem kunsten efter
>
> i starten af 80'erne lå nogle af os og legede med Amazoner og
> turboladere - toppen var vel 180 hypper ud af en b20'er
Nice
>
> ( med de faldt døde om på stribe )
R.I.P.
>
> Rover v8'erne (som egentligt mere er en Buick) - fylder og vejer jo
> ikke en dyt ;) de kostede heller ikke ret meget - skrotpladserne var
> næsten fyldt med dem fra diverse røvere ;)
>
>
> --
> Jan_stevns
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 08:29 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>> i starten af 80'erne lå nogle af os og legede med Amazoner og
>> turboladere - toppen var vel 180 hypper ud af en b20'er
>Nice
Det var svært spas - dengang lærte vi først sent at tændingsbanken var
roden til alt ondt ;)
>> ( med de faldt døde om på stribe )
>R.I.P
det må du nok sige ...... Heldigtvis var det typisk blot toppen der
lettede - men lette, det kunne den ;)
(ok - der røg nok også en blok eller 3)
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 09:03 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:kpo6u3hpgldudsngp70l9apectssdtusft@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>> i starten af 80'erne lå nogle af os og legede med Amazoner og
>>> turboladere - toppen var vel 180 hypper ud af en b20'er
>
>>Nice
>
> Det var svært spas - dengang lærte vi først sent at tændingsbanken var
> roden til alt ondt ;)
>
>>> ( med de faldt døde om på stribe )
>
>>R.I.P
>
> det må du nok sige ...... Heldigtvis var det typisk blot toppen der
> lettede - men lette, det kunne den ;)
>
> (ok - der røg nok også en blok eller 3)
Hehe, det lyder som en dyr hobby
> --
> Jan_stevns
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 10:36 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>> (ok - der røg nok også en blok eller 3)
>
>Hehe, det lyder som en dyr hobby
narjjjj..... man var gode venner med div ophuggere !
(En hel b18/20 maskine kostede en plovmand, og noget knofedt, så hvad
pokker)
--
Jan_stevns
| |
Vestman (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Vestman |
Dato : 27-03-08 11:13 |
|
"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:rjm5u35d8kggro7992b3h9i2t1hmj9kh9m@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
> --
> Jan_stevns
Hej Jan,
Jeg har forgæves forsøgt at skrive til dig på den mail du står til at have
herinde, men den bouncer. Kan du fortælle mig din email, evt. på
lars.vestman gmail.com?
M.v.h. Lars Vestman
| |
Ukendt (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-03-08 22:53 |
|
"Vestman" <lars.vestman@gmail.com> skrev :
>Hej Jan,
>
>Jeg har forgæves forsøgt at skrive til dig på den mail du står til at have
>herinde, men den bouncer. Kan du fortælle mig din email, evt. på
>lars.vestman gmail.com?
Hva hulen Lars
long time no see - mailen virker igen !
-Jan
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:40 |
|
On Thu, 20 Mar 2008 22:28:17 +0100, "Lasse K." <lasse> wrote:
>
><jan_stevns> skrev i en meddelelse
>news:vqk5u3hdh0lo3ug6unq6qrufeufmr7ru87@news.tele.dk...
>> "Lasse K." <lasse> skrev :
>>
>>>Nej, men egentlig så mente jeg også gamle klasiske biler. Men da jeg var
>>>dreng og fik min første "Bilrevyen" var special modellen af Escort (kan
>>>ikke
>>>huske hvad den hed) da noget man kunne drømme om. Ja måske ikke våde
>>>drømme,
>>>men da heller ikke mareridt
>>
>> BDA, RS1600, Mexico ?? De var da hype i 70'erne ;)
>
>Så gammel er jeg sgi ikke! Jeg er lige et årti længere fremme. Men Apropos
>overskriften på denne tråd, så kan man godt få en gammel Escort til at være
>sjov. Escort Mk1 med V8
> http://www.youtube.com/watch?v=DGZav6sRs5E&feature=related
>
Det der er ikke nytårsløjer, det er hærværk - her kommer morfar i sin
pæne blå Escrot eller?????? )
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:47 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:0dm5u39il2gdpauk6hnuinp42q46mv8o83@4ax.com...
> On Thu, 20 Mar 2008 22:28:17 +0100, "Lasse K." <lasse> wrote:
>
>>
>><jan_stevns> skrev i en meddelelse
>>news:vqk5u3hdh0lo3ug6unq6qrufeufmr7ru87@news.tele.dk...
>>> "Lasse K." <lasse> skrev :
>>>
>>>>Nej, men egentlig så mente jeg også gamle klasiske biler. Men da jeg var
>>>>dreng og fik min første "Bilrevyen" var special modellen af Escort (kan
>>>>ikke
>>>>huske hvad den hed) da noget man kunne drømme om. Ja måske ikke våde
>>>>drømme,
>>>>men da heller ikke mareridt
>>>
>>> BDA, RS1600, Mexico ?? De var da hype i 70'erne ;)
>>
>>Så gammel er jeg sgi ikke! Jeg er lige et årti længere fremme. Men Apropos
>>overskriften på denne tråd, så kan man godt få en gammel Escort til at
>>være
>>sjov. Escort Mk1 med V8
>> http://www.youtube.com/watch?v=DGZav6sRs5E&feature=related
>>
> Det der er ikke nytårsløjer, det er hærværk - her kommer morfar i sin
> pæne blå Escrot eller?????? )
Der er garanteret nogen der er blevet overrasket mellem lyskrydsene, når de
har prøvet at jorde den gamle Escort!
> --
> med pt. fire OES'ere i hytten.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
| |
Kim Voss Schrader (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 20-03-08 18:48 |
|
Hej!
Per Beer Hansen wrote:
>
> Det der er jo kun en efterligning af den rigtige Eleanor.
> I den oprindelige film var det en '73 Mustang Mach 1 (gul) som var
> hovedpersonen i en ca. 50 minutters biljagt.
Tja, men det er den nye Eleanor folk kender. Og med 725hk i SS'en kan jeg godt
forstå dem :)
Daaaaaaamn nice hvis du spørger mig. Og så har den baglygter fra en T-bird :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Anders Houmark (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 21-03-08 11:47 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:XWvEj.20$IG1.19@news.get2net.dk...
> Møller wrote:
>>
>> men har man glemt the one and only: Eleanor
>>
>
> Det der er jo kun en efterligning af den rigtige Eleanor.
> I den oprindelige film var det en '73 Mustang Mach 1 (gul) som var
> hovedpersonen i en ca. 50 minutters biljagt.
Og hold kæft en fed biljagt. Den første film er omkring 2-3 gange så god som
efterfølgeren.. Det er fedt, at bilen faktisk bliver totalskadet.. den laver
også et mærkeligt hop, som i den nye film, men i den gamle knækker bunden af
bilen..
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 17:29 |
| | |
Jan Vennike (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 20-03-08 17:34 |
| | |
Møller (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-03-08 11:56 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 12:11 |
|
Ikke efter min mening Men derfor kan man godt være ret misundelig
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47e209e1$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> news:47e189cd$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
>> kommentarer
>>
>
> Her er en der lyder mindst ligeså godt :
> http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
>
| |
Kent Oldhøj (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 20-03-08 11:15 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 12:13 |
| | |
Jan Vennike (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 20-03-08 15:07 |
|
"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Xns9A67726C19D13kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Lasse K." <lasse> wrote in news:47e189cd$0$2093
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
>> kommentarer
>
> Listen and weap...
>
> http://youtube.com/watch?v=it6Hny77PPM&feature=related
> http://youtube.com/watch?v=BSL-o-Eumlk&feature=related
>
> Tadek Marek er Gud.
Beklager
Kun US biler kan give den helt rigtige V8 bulder - alle andre er wannabee's.
--
Jan
Remove the cat in the emailaddress to reach me
| |
Morten Trab (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Morten Trab |
Dato : 20-03-08 18:21 |
|
Jan Vennike skrev:
> Kun US biler kan give den helt rigtige V8 bulder - alle andre er wannabee's.
Beklager...En Scania V8 for fri udblæsning, gerne med turbo compound er
nu det bedste :)
Mvh. Morten
| |
hanzen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 20-03-08 11:20 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 12:13 |
|
Genialt....
"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse
news:47e23a5b$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> news:47e189cd$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
>> kommentarer
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=_aJArubrZSk&NR=1
>>
>> Venligst Lasse K.
>>
> Den skal nok gøre lille Peter populær i børnehaven.
> http://fpn.dk/motor/mc/article1299518.ece
>
> Lyder sikkert O.K.
>
> --
> hilzen
> hanzen
>
| |
Lars Ehlers (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Lars Ehlers |
Dato : 20-03-08 20:54 |
| | |
Mogens (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-03-08 11:44 |
| | |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 11:54 |
| | |
Mogens (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-03-08 12:29 |
| | |
Kent Oldhøj (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 20-03-08 12:05 |
|
"Mogens" <forget@it.dk> wrote in news:0erEj.5091$R_4.4459@newsb.telia.net:
> Jow jow men dette Ferrari F1-lydklip slår alt. Prøv at smide hoved-
> telefonerne på og så ellers fuld knald på volumen. Damm !!!
Så vil du helt sikkert også finde glæde ved dette lydklip af en BRM V16
F1'er fra 50'erne:
http://youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE
Det originale lydklip er selvfølgelig både længere (flere hele omgange) og
bedre (man er osse med i bilen), især med lyttebøffer. Hvis det har
interesse kan jeg da smide det online.
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 12:07 |
|
Kent Oldhøj wrote:
>
> Så vil du helt sikkert også finde glæde ved dette lydklip af en BRM
> V16 F1'er fra 50'erne:
>
> http://youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE
>
> Det originale lydklip er selvfølgelig både længere (flere hele
> omgange) og bedre (man er osse med i bilen), især med lyttebøffer.
> Hvis det har interesse kan jeg da smide det online.
Ja tak, bring it on
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:01 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 16:58 |
| | |
Mogens (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 20-03-08 19:54 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
news:47e28994$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det lyder som en Corolla på speed. Personligt synes jeg ikke det lyder
> særligt fedt.
Meget kan man byde en Ferrari, men at sammenligne den med en Toyota, var nok
noget af det mest absurde, jég har hørt i nyere tid
--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 21:55 |
|
"Mogens" <forget@it.dk> skrev i en meddelelse
news:7pyEj.5115$R_4.4493@newsb.telia.net...
> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> news:47e28994$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det lyder som en Corolla på speed. Personligt synes jeg ikke det lyder
>> særligt fedt.
>
> Meget kan man byde en Ferrari, men at sammenligne den med en Toyota, var
> nok noget af det mest absurde, jég har hørt i nyere tid
Ja ok. Overdrivelse fremmer forståelsen. Men jeg har aldrig fundet moderne
F1 motorer særligt "lækre" i lyden. Det fedeste jeg har set/hørt var dog, da
Rich Hammond fra Top Gear skulle prøve en F1. Mekanikerne havde lige koblet
den bærbare til motoren og ved hjælp af forskellige tonefald ved forskellige
omdrejninger, spillede motoren "God save the Queen"
> --
> /Mogens
> Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
> www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm
>
| |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 22:17 |
|
Det er åbenbart et party trick Renault bruger. Der ligge flere videoer på
youtube. Her er en http://www.youtube.com/watch?v=1JPBdBIFGNQ
"Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
news:47e2cf2b$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mogens" <forget@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:7pyEj.5115$R_4.4493@newsb.telia.net...
>> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
>> news:47e28994$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Det lyder som en Corolla på speed. Personligt synes jeg ikke det lyder
>>> særligt fedt.
>>
>> Meget kan man byde en Ferrari, men at sammenligne den med en Toyota, var
>> nok noget af det mest absurde, jég har hørt i nyere tid
>
> Ja ok. Overdrivelse fremmer forståelsen. Men jeg har aldrig fundet moderne
> F1 motorer særligt "lækre" i lyden. Det fedeste jeg har set/hørt var dog,
> da Rich Hammond fra Top Gear skulle prøve en F1. Mekanikerne havde lige
> koblet den bærbare til motoren og ved hjælp af forskellige tonefald ved
> forskellige omdrejninger, spillede motoren "God save the Queen"
>
>> --
>> /Mogens
>> Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
>> www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm
>>
>
>
| |
Finn Guldmann (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 20-03-08 22:36 |
|
Lasse K. skrev:
> Det er åbenbart et party trick Renault bruger. Der ligge flere videoer på
> youtube. Her er en http://www.youtube.com/watch?v=1JPBdBIFGNQ
>
De er skøre de romere.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Per Beer Hansen (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 20-03-08 11:46 |
| | |
Ukendt (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-03-08 17:15 |
|
Den er da ok ..
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:RfrEj.10$Z%5.5@news.get2net.dk...
> Lasse K. wrote:
>> Den her bil gad jeg godt prøve.
>
> Eller den her:
>
> http://youtube.com/watch?v=kZy7_c9h9ow
>
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>
| |
Møller (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 20-03-08 11:54 |
| | |
Brian Axelgaard (20-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 20-03-08 13:52 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen
news:47e189cd$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den her bil gad jeg godt prøve. Læg i øvrigt mærke til kameramandens
> kommentarer
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_aJArubrZSk&NR=1
Han skal da ikke bremse på et rullefelt? Det er måske fordi han er ved at
køre den ind?
| |
tinus nielsen (21-03-2008)
| Kommentar Fra : tinus nielsen |
Dato : 21-03-08 09:27 |
| | |
Claus Frørup (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 21-03-08 10:35 |
|
Isang tao pinangalanan, tinus nielsen nagsulat:
>nu var i inde på film tidligere jeg synes smokey and the bandit er den
>bedste.
>
>
> http://youtube.com/watch?v=8_bzeg24oW4
>
De kvikke læsere har vel observeret hvilken speciel dyt den gode
Sherif Buford T Justice bevæger sig rundt i?
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Per Beer Hansen (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 21-03-08 10:45 |
|
Claus Frørup wrote:
>
> De kvikke læsere har vel observeret hvilken speciel dyt den gode
> Sherif Buford T Justice bevæger sig rundt i?
Er det noget der begynder med S og er gult ?
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 15:09 |
| | |
Claus Frørup (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 21-03-08 17:57 |
|
Isang tao pinangalanan, Per Beer Hansen nagsulat:
>Claus Frørup wrote:
>>
>> De kvikke læsere har vel observeret hvilken speciel dyt den gode
>> Sherif Buford T Justice bevæger sig rundt i?
>
>Er det noget der begynder med S og er gult ?
>
Jow,jow
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 13:14 |
|
"tinus nielsen" <tinushnielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47e37143$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> nu var i inde på film tidligere jeg synes smokey and the bandit er den
> bedste.
>
>
> http://youtube.com/watch?v=8_bzeg24oW4
>
Ja lige siden jeg har set den film, har min drømme amerikaner været Trans Am
fra 1979. Men er det rigtigt at den aldrig blev lavet med en "rigtig" (mange
hk) motor?
Venligst Lasse K.
| |
Brian Sørup (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 21-03-08 14:26 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
news:47e3a670$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "tinus nielsen" <tinushnielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47e37143$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> nu var i inde på film tidligere jeg synes smokey and the bandit er
>> den bedste.
>>
>>
>> http://youtube.com/watch?v=8_bzeg24oW4
>>
> Ja lige siden jeg har set den film, har min drømme amerikaner været
> Trans Am fra 1979. Men er det rigtigt at den aldrig blev lavet med en
> "rigtig" (mange hk) motor?
>
Jepz - det er svjh. omkring 250Hk i den model med 400 CUI. motoren The
Bandit kører i, vi skal tilbage til slutningen af tresserne , starten af
halvfjerdserne for at finde de store effekter - den sidste 455 Firebird
blev vist bygget i 1972.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 14:49 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47e3b780$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> news:47e3a670$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "tinus nielsen" <tinushnielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:47e37143$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> nu var i inde på film tidligere jeg synes smokey and the bandit er den
>>> bedste.
>>>
>>>
>>> http://youtube.com/watch?v=8_bzeg24oW4
>>>
>> Ja lige siden jeg har set den film, har min drømme amerikaner været Trans
>> Am fra 1979. Men er det rigtigt at den aldrig blev lavet med en "rigtig"
>> (mange hk) motor?
>>
>
> Jepz - det er svjh. omkring 250Hk i den model med 400 CUI. motoren The
> Bandit kører i, vi skal tilbage til slutningen af tresserne , starten af
> halvfjerdserne for at finde de store effekter - den sidste 455 Firebird
> blev vist bygget i 1972.
Ok. Den ser jo meget voldsom ud i filmen
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
>
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 14:46 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>Ja lige siden jeg har set den film, har min drømme amerikaner været Trans Am
>fra 1979. Men er det rigtigt at den aldrig blev lavet med en "rigtig" (mange
>hk) motor?
delvist - ab fabrik måtte de jo oftest ligge under lovkrav og deslige
der er/var et kæmpe marked for guf, der ret let kan sætte krudt i
tønden
Min Spiril ( en Pontiac Grand Lé Mans ) har en maskine, der også var
at finde i en Trans Am ( 400cui ~ 6.6Liter V8 ) omkring 180 hypper
fra fødsel - min er rullet til omkring 350Hk
Der findes mange "kit" til dem - der gradvist kan øge effekten i
maskinen
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 14:50 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:b2e7u3hsnvi9dak1f1ceujfmrgk8i4mc02@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>Ja lige siden jeg har set den film, har min drømme amerikaner været Trans
>>Am
>>fra 1979. Men er det rigtigt at den aldrig blev lavet med en "rigtig"
>>(mange
>>hk) motor?
>
> delvist - ab fabrik måtte de jo oftest ligge under lovkrav og deslige
>
> der er/var et kæmpe marked for guf, der ret let kan sætte krudt i
> tønden
>
> Min Spiril ( en Pontiac Grand Lé Mans ) har en maskine, der også var
> at finde i en Trans Am ( 400cui ~ 6.6Liter V8 ) omkring 180 hypper
> fra fødsel - min er rullet til omkring 350Hk
>
> Der findes mange "kit" til dem - der gradvist kan øge effekten i
> maskinen
Hvor mange heste kan man komme op på uden det bliver alt for dyrt og man
smadrer motoren?
>
> --
> Jan_stevns
| |
Ukendt (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-08 14:57 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>Hvor mange heste kan man komme op på uden det bliver alt for dyrt og man
>smadrer motoren?
prisen er jo relativ - så hvornår er det for dyrt ?
der findes f.eks sæt fra Edelbrock der giver op til 6-700 hypper.
Det herlige ved de store maskiner, er jo nok mest at de er temmeligt
robuste.
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-03-08 09:09 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:mhf7u3h6rdiqpiccpht289fsl29i17kpb2@news.tele.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev :
>
>>Hvor mange heste kan man komme op på uden det bliver alt for dyrt og man
>>smadrer motoren?
>
> prisen er jo relativ - så hvornår er det for dyrt ?
>
> der findes f.eks sæt fra Edelbrock der giver op til 6-700 hypper.
WoW det lyder sjovt
>
> Det herlige ved de store maskiner, er jo nok mest at de er temmeligt
> robuste.
Dejligt at høre. Jeg går og leger med tanken om, når jeg får råd engang, at
anskaffe mig en 'kaner med V8. Det har altid været min drøm. Men hvordan er
det med reservedele osv? Er de dyre/til at få fingrene i?
>
>
>
>
> --
> Jan_stevns
| |
Ukendt (23-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-03-08 09:26 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev :
>WoW det lyder sjovt
Det er det også ;)
>> Det herlige ved de store maskiner, er jo nok mest at de er temmeligt
>> robuste.
>Dejligt at høre. Jeg går og leger med tanken om, når jeg får råd engang, at
>anskaffe mig en 'kaner med V8. Det har altid været min drøm. Men hvordan er
>det med reservedele osv? Er de dyre/til at få fingrene i?
lidt afhængigt af hvad man har, er det nogenlunde - og de fleste er
overkommeligt mht priser
--
Jan_stevns
| |
Vestman (27-03-2008)
| Kommentar Fra : Vestman |
Dato : 27-03-08 09:28 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen
news:47e61019$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Det herlige ved de store maskiner, er jo nok mest at de er temmeligt
>> robuste.
>
> Dejligt at høre. Jeg går og leger med tanken om, når jeg får råd engang,
> at anskaffe mig en 'kaner med V8. Det har altid været min drøm. Men
> hvordan er det med reservedele osv? Er de dyre/til at få fingrene i?
Det er overhovedet ikke noget problem, så længe man holder sig til de
nogenlunde udbredte modeller. Men alt kan skaffes fra staterne. Jeg skulle
have en ny fjeder til blinkerarmen på min 1989 Chevrolet Caprice, og de
havde flere stk. på lager hos www.lynegaard.dk , Spekuler ikke på det med
stumper. De er endda ret billige. Bageste dæmpere til min fås for et par
hundreder stykket. www.streetparts.dk har også det meste.
Se på www.smallblock.dk, - der er forum, køb og salg, og en masse flinke
mennesker der kan hjælpe een i gang.
Lev drømmen ud!
M.v.h. Lars Vestman
| |
Ukendt (28-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-08 00:48 |
|
"Vestman" <lars.vestman@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:47eb5aa2$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen
> news:47e61019$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Det herlige ved de store maskiner, er jo nok mest at de er temmeligt
>>> robuste.
>>
>> Dejligt at høre. Jeg går og leger med tanken om, når jeg får råd engang,
>> at anskaffe mig en 'kaner med V8. Det har altid været min drøm. Men
>> hvordan er det med reservedele osv? Er de dyre/til at få fingrene i?
>
> Det er overhovedet ikke noget problem, så længe man holder sig til de
> nogenlunde udbredte modeller. Men alt kan skaffes fra staterne. Jeg skulle
> have en ny fjeder til blinkerarmen på min 1989 Chevrolet Caprice, og de
> havde flere stk. på lager hos www.lynegaard.dk , Spekuler ikke på det med
> stumper. De er endda ret billige. Bageste dæmpere til min fås for et par
> hundreder stykket. www.streetparts.dk har også det meste.
>
> Se på www.smallblock.dk, - der er forum, køb og salg, og en masse flinke
> mennesker der kan hjælpe een i gang.
>
> Lev drømmen ud!
>
> M.v.h. Lars Vestman
>
Hej Lars
Det var da en meget positiv indlæg du kom med her. Det lyder altså rigtig
spændende med sådan en slæde med V8. Nu skal konen bare lige blive færdig
med sin uddannelse, så der kan komme penge i husholdningskassen og så tror
jeg, jeg skal til at studere markedet lidt mere intenst
Tak for inputtet.
Venligst Lasse K.
| |
Vestman (28-03-2008)
| Kommentar Fra : Vestman |
Dato : 28-03-08 08:53 |
|
"Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen
news:47ec3220$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Lars
> Det var da en meget positiv indlæg du kom med her. Det lyder altså rigtig
> spændende med sådan en slæde med V8. Nu skal konen bare lige blive færdig
> med sin uddannelse, så der kan komme penge i husholdningskassen og så tror
> jeg, jeg skal til at studere markedet lidt mere intenst
> Tak for inputtet.
> Venligst Lasse K.
Jamen det er da fordi det er så positivt at køre amerikaner
Lidt penge i lommen er altid en god idé, men husk at du kan blive meget
fornuftigt kørende for selv 30-40k. Lidt højere op ad skalaen finder man
denne her, magen til min: http://www.strandvejensbiler.dk/ [Over
40.000,-] -> øverste bil til højre. Den er endda familievenlig
Hvis det skal være en søndagsbil, som godt må gå 4-5-6 på literen, er denne
en ordentlig færge:
http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=49646 -
afgiften er vel 20-40k, da den er veteran.
Men hold godt øje med www.Smallblock.dk, samt www.blocket.se. De har enormt
mange amerikanere i Sverige. Tag til et par træf her i løbet af sommeren, og
snak med så mange mennesker som muligt - træfkalender på smallblock.dk.
M.v.h. Lars Vestman
| |
Ebbe Kristensen (28-03-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 28-03-08 10:31 |
|
Lasse K. wrote:
> Det var da en meget positiv indlæg du kom med her. Det lyder altså
> rigtig spændende med sådan en slæde med V8. Nu skal konen bare lige
> blive færdig med sin uddannelse, så der kan komme penge i
> husholdningskassen og så tror jeg, jeg skal til at studere markedet
> lidt mere intenst
Du ku' jo osse prøve selv at tjene kronerne istedet for at vente på at konen
gør det
Ebbe
| |
Specks6812 (21-03-2008)
| Kommentar Fra : Specks6812 |
Dato : 21-03-08 13:54 |
| | |
|
|