/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Læderindtræk og børn
Fra : bo@familiendudek.dk


Dato : 18-03-08 23:03

Hey

Vi har to børn på hhv. 2½ og 4½ år. Samtidig er vi ejer af en VW
Passat Stationcar med mørkegråt læderindtræk. De gange, hvor den har
været beskidt på læderet foran, har jeg brugt en varm klud til at
fjerne det med - det har fungeret perfekt.

Men kan jeg regne med, at jeg i længden kan fjerne børnenes fodspor på
bagsiden af forsæderne?

Jeg kunne sagtens hænge sådan nogle beskyttelses-fætre bagpå
forsæderne, men bilen bliver sgu så grim af det. Men omvendt har jeg
heller ikke lyst til, at en del af indtrækket ligner mormors
kolonihavehus efter 6 måneder.

Forslag?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

 
 
Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 07:01

bo@familiendudek.dk skriver:
>
> Men kan jeg regne med, at jeg i længden kan fjerne børnenes fodspor på
> bagsiden af forsæderne?

Ja, indtil der er ridser i læderet af sand fra undersiden af ungernes
sko.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Torben Scheel (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-03-08 07:54

bo@familiendudek.dk wrote:

> Forslag?
>
Opdragelse. Evt. suppleret med fixering

Eller lev og lad leve - det er ikke fremtidens klassiker du kører rundt
i - blot en brugsting.

--
vh
Torben

OZ3BTO (19-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 19-03-08 08:48


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47e0b873$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> bo@familiendudek.dk wrote:
>
> > Forslag?
> >
> Opdragelse. Evt. suppleret med fixering
>
> Eller lev og lad leve - det er ikke fremtidens klassiker du kører rundt
> i - blot en brugsting.
>
> --
> vh
> Torben


Eller lær ungerne at lade være med at sidde med fødderne på sæderne



Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 08:54

OZ3BTO skriver:
>
> Eller lær ungerne at lade være med at sidde med fødderne på sæderne

Det er sku svært emd en på 2½ skulle jeg hilse og sige. Stolen passer
med at hans ben stritter lidt fremad og den fylder så megt ud fra
ryglænet på bagsædet at forsæderyglænet er meget tæt på. Specielt, hvis
stolen vippes op i "sovestilling".

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

OZ3BTO (19-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 19-03-08 17:00


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:47E0C6A7.575CE1F7@du.kan.finde.den...
> OZ3BTO skriver:
> >
> > Eller lær ungerne at lade være med at sidde med fødderne på sæderne
>
> Det er sku svært emd en på 2½ skulle jeg hilse og sige. Stolen passer
> med at hans ben stritter lidt fremad og den fylder så megt ud fra
> ryglænet på bagsædet at forsæderyglænet er meget tæt på. Specielt, hvis
> stolen vippes op i "sovestilling".
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Så er det da bare af med skoene



Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 18:47

OZ3BTO skriver:
>
> Så er det da bare af med skoene

I en bil der er -5 grader varm ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Møller (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 19-03-08 20:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> OZ3BTO skriver:
>> Så er det da bare af med skoene
>
> I en bil der er -5 grader varm ?

ja ,-))

En ting der har undret mig længe: hvorfor må døde ting ikke bruges?
Biler forsynes med sædeovertræk, så sæderne er som nye når bilen skrottes.
Huse må ikke være slid mærker nogen stede.
I min barndom, ja ja det er længe siden, da blev dørtrin slidt runde af træsko- do-støvler.
I dag tager man skoene af næsten inden man kommer ind i huset.
Ja mit hus er blevet og bliver brugt, man kan ikke andet med 2 Granddanoiserne: slid på gulv,
bidmærker i dørkarme: men h.v.f. hvis de der engang skal overtage slottet ikke kan leve med det, og
det kan de jo nok ikke, så kan de skifte gerigter for få kr i forhold til husprisen, og gulve det
kan man betale sig fra også det er småpenge, når man nu alligevel skal have et samtalekøkken, som
man ikke aner hvordan man skal bruger, udover mikrobølgeovnene altså.
jeg kan ligesågodt bruge min 40 mm massive bordplade, den skal jo også udskiftes med plastlaminat
Gad vide om man kan lave en 1-værelses af den )

Nå det var et sidespor, men dem kender du jo.
Det må du vide: er det slut med damplokomotiv på Slangerupbanen nu hvor man har 10 min. drift?

Møller

Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 20:21

Møller skriver:
>
> ja ,-))

No way, lille pusser fryser om tæerne så. Der er desværre ikke oliefyr i
øsen og nej, jeg starter den ikke ½ time før afgang for at varme den op
- så der bliver skidt på bagsiden af føresædet, hvis det er sådan det
er.

> En ting der har undret mig længe: hvorfor må døde ting ikke bruges?
> Biler forsynes med sædeovertræk, så sæderne er som nye når bilen skrottes.

Jeps.

> jeg kan ligesågodt bruge min 40 mm massive bordplade, den skal jo også udskiftes med plastlaminat

Hvem fanden gider da at have sådan en massiv bordplade. Den bliver jo
grim at se på hurtigt, med mindre at man render og renser den hele
tiden. Så er det altså lettere med en laminat, den kan man da skifte,
når den er grim.

> Nå det var et sidespor, men dem kender du jo.
> Det må du vide: er det slut med damplokomotiv på Slangerupbanen nu hvor man har 10 min. drift?

Fisk - jeg gør mest i 1:87 og tysk/jyske baner i 1:1... men det lader
ikke til at være tilfældet.
http://www.veterantoget.dk/timetable/timetable.html


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent Friis (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-03-08 21:42

Den Wed, 19 Mar 2008 20:20:52 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Møller skriver:
>>
>> ja ,-))
>
> No way, lille pusser fryser om tæerne så.

Sokker. Sko er alligevel ikke sundt for fødderne.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 22:37

Kent Friis skriver:
>
> Sokker. Sko er alligevel ikke sundt for fødderne.

Vinterstøvler.

Han er trods alt 2½ nu.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leonard (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-03-08 16:39

On Wed, 19 Mar 2008 20:03:22 +0100, Møller wrote:

> En ting der har undret mig længe: hvorfor må døde ting ikke bruges?
> Biler forsynes med sædeovertræk, så sæderne er som nye når bilen skrottes.

Lige netop min tanke, da jeg købte Lupo'n for snart 8 år siden.
Der smider jeg min kørestol ind på bagsædet og det ser da ikke for kønt
ud. Der er også dækspor i loftet, når jeg lige rammer med et af de ikke
altid rene hjul og der er olie fra akslerne på ryglænet af forsædet.
Jeg overvejede et sædeovertræk, men tænkte så, at hvis jeg nogensinde
skal sælge den bil, så må det bare blive med afslag i prisen til
rengøring eller ombetrækning, hellere det og så at jeg får glæde af
synet af det indtræk, der passer til bilen.

Nakkestøtterne på bagsædet tog jeg ud som det første, de tog udsynet i
bagruden og jeg har kun haft personer på bagsædet en eneste gang.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 10:11

On Wed, 19 Mar 2008 07:53:39 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>bo@familiendudek.dk wrote:
>
>> Forslag?
>>
>Opdragelse. Evt. suppleret med fixering
>
>Eller lev og lad leve - det er ikke fremtidens klassiker du kører rundt
>i - blot en brugsting.

>--

Du har formentlig ikke noget imod at jeg, hvis jeg nogensinde skulle
sælge en brugt bil til dig, bruger dit argument når du står og vil
have et prisnedslag p.gr.a. hærget interiør?

--

Venlig hilsen
Folmer

Torben Scheel (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 19-03-08 10:34

Folmer Rasmussen wrote:

> Du har formentlig ikke noget imod at jeg, hvis jeg nogensinde skulle
> sælge en brugt bil til dig, bruger dit argument når du står og vil
> have et prisnedslag p.gr.a. hærget interiør?
>
Du kan bruge alle de argumenter du vil - jeg betaler alligevel ikke mere
end den er værd. Men jeg synes at tanken om en reproducerende Folmer er
noget skræmmende

Mit argument for prisnedslag vil nok mest være at den er tilkokset pga.
konstant 89.99997 km/t.

--
vh
Torben

Folmer Rasmussen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-03-08 10:53

On Wed, 19 Mar 2008 10:34:18 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Du har formentlig ikke noget imod at jeg, hvis jeg nogensinde skulle
>> sælge en brugt bil til dig, bruger dit argument når du står og vil
>> have et prisnedslag p.gr.a. hærget interiør?
>>
>Du kan bruge alle de argumenter du vil - jeg betaler alligevel ikke mere
>end den er værd. Men jeg synes at tanken om en reproducerende Folmer er
>noget skræmmende

>--

Næringssorg!

Og m.h.t. din bekymring, så forstår jeg den.

>--

>Mit argument for prisnedslag vil nok mest være at den er tilkokset pga.
>konstant 89.99997 km/t.

>--

Må jeg være fri?

Tror du jeg er en fartbølle?

Næh du. 87 Garmin-kilometer, det er hvad det kan blive til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-08 09:26


Men kan jeg regne med, at jeg i længden kan fjerne børnenes fodspor på
bagsiden af forsæderne?


Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Hej Bo
I vores Avensis er det overhovedet ikke at se, når den bliver gjordt ren. Og
guderne skal vide at den er blevet brugt, der bliver slæbt sand og mudder
ind i stor stil, med tre unger på 2, 3 og 6år.
Jeg havde selv troet at det ville ridse men nej, selv når man tager stolene
ud og de står på en masse sand, er det ikke at se.
Jeg tror der er stor forskel fra bil til bil, jeg har haft en Mercedes A med
dellæder, og det var meget sart over for ridser.

Mvh Ove som er meget glad for kombinationen af børn og læder



-= JF =- (19-03-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-03-08 10:41

Ove skrev:

> Mvh Ove som er meget glad for kombinationen af børn og læder

Hvem futter den her over i dk.sexualitet.fetish )

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Ukendt (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-08 13:43


"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
news:43369$47e0dfb4$3e3d8c6c$22963@news.arrownet.dk...
> Ove skrev:
>
>> Mvh Ove som er meget glad for kombinationen af børn og læder
>
> Hvem futter den her over i dk.sexualitet.fetish )
>
> --
> Mvh. John

Hmmmm tyv tror hver mand stjæler ))

Jeg vil medgi at den formulering skulde jeg nok have læst igennem en gang
mere, før jeg trykede send ;-(

Mvh Ove som syntes at lædersæder er praktiske og nemme at rengøre efter
beskidte børn



-= JF =- (19-03-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-03-08 20:00

Ove skrev:
> Hmmmm tyv tror hver mand stjæler ))


> Mvh Ove som syntes at lædersæder er praktiske og nemme at rengøre efter
> beskidte børn
Jeg kan kun gi' dig ret!
Jeg har sart lyst beige stofbetræk i Mondeoen - og tro mig... når jeg
henter knægten og to-tre af hans kammersjukker fra spejder, er man ikke
i tvivl om at de har været på travetur i det sumpede skovområde omkring
spejderhytten.
Der kunne det have været rart med lædersæder og en fugtig klud!


--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Ukendt (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-08 20:17

-= JF =- <null@null.null> skrev :

>Der kunne det have været rart med lædersæder og en fugtig klud!

Er det ikke nemmere at medbringe x antal sorte plastsække til poderne
?


--
Jan_stevns

-= JF =- (19-03-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 19-03-08 23:04

jan_stevns skrev:

> Er det ikke nemmere at medbringe x antal sorte plastsække til poderne

Er prøvet - men de slap ud, de møgunger!

Men jo - da jeg så hvordan bagsæde og opland så ud første gang jeg
hentede dem, gjorde jeg det til en regel at tage en nævefuld
plasticposer med som de ku' stikke fødderne i inden de hoppede ind i bilen!

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Leonard (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-03-08 16:42

On Wed, 19 Mar 2008 20:16:46 +0100, jan_stevns wrote:

> Er det ikke nemmere at medbringe x antal sorte plastsække til poderne

Så er det da nemmere bare at smide dem op i traileren
Den skal nok være med låg, så andre ikke får onde tanker om en og
adviserer socialforvaltning og politi ...

Fordelen ved traileren er at der kan poderne få luft, det kan godt knibe
nede i en sort plastiksæk.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

KASO (19-03-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 19-03-08 14:39


<bo@familiendudek.dk> skrev i meddelelsen
news:f931aa4f-2ffe-4a32-8858-112b448a62fd@m44g2000hsc.googlegroups.com...
Hey

Vi har to børn på hhv. 2½ og 4½ år. Samtidig er vi ejer af en VW
Passat Stationcar med mørkegråt læderindtræk. De gange, hvor den har
været beskidt på læderet foran, har jeg brugt en varm klud til at
fjerne det med - det har fungeret perfekt.

Men kan jeg regne med, at jeg i længden kan fjerne børnenes fodspor på
bagsiden af forsæderne?

Jeg kunne sagtens hænge sådan nogle beskyttelses-fætre bagpå
forsæderne, men bilen bliver sgu så grim af det. Men omvendt har jeg
heller ikke lyst til, at en del af indtrækket ligner mormors
kolonihavehus efter 6 måneder.

Forslag?

--------------------------------------------------------------------------------

Pil skoene af ungerne indtil de er store nok til at nå gulvet. Det gjorde
vi - det er bare en vanesag.


Leo Jensen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 19-03-08 17:26


<bo@familiendudek.dk> skrev i meddelelsen
news:f931aa4f-2ffe-4a32-8858-112b448a62fd@m44g2000hsc.googlegroups.com...
Hey

Vi har to børn på hhv. 2½ og 4½ år. Samtidig er vi ejer af en VW
Passat Stationcar med mørkegråt læderindtræk. De gange, hvor den har
været beskidt på læderet foran, har jeg brugt en varm klud til at
fjerne det med - det har fungeret perfekt.

Men kan jeg regne med, at jeg i længden kan fjerne børnenes fodspor på
bagsiden af forsæderne?

Jeg kunne sagtens hænge sådan nogle beskyttelses-fætre bagpå
forsæderne, men bilen bliver sgu så grim af det. Men omvendt har jeg
heller ikke lyst til, at en del af indtrækket ligner mormors
kolonihavehus efter 6 måneder.



Ikke at det betyder det store, men er du sikker på at du har læder overalt
på dine lædersæder og ikke kun på siddefladerne ?

Leo


sidse (19-03-2008)
Kommentar
Fra : sidse


Dato : 19-03-08 20:11


<bo@familiendudek.dk> wrote in message
news:f931aa4f-2ffe-4a32-8858-112b448a62fd@m44g2000hsc.googlegroups.com...
Hey

Vi har to børn på hhv. 2½ og 4½ år.
Forslag?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek



Lære børnene at lade være med at sparke til forsæderne?

Henrik


Klaus D. Mikkelsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-03-08 20:24

sidse skriver:
>
> Lære børnene at lade være med at sparke til forsæderne?

Som beskrevet tidligere kan det være noget med fysikken at det er næsten
umuligt.

> Henrik

Kan du bestemme dig ?

Henrik eller Sidse
For øvrigt, overvej lige, hvor menget spam du vil have sendt til spam.dk


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

bo@familiendudek.dk (19-03-2008)
Kommentar
Fra : bo@familiendudek.dk


Dato : 19-03-08 15:05

[...]

> Ikke at det betyder det store, men er du sikker på at du har læder overalt
> på dine lædersæder og ikke kun på siddefladerne ?

yup, helt sikkert..

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Mogens (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-03-08 08:24

<bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
news:ade2d6db-c481-47dc-8bc3-460cc144c445@u10g2000prn.googlegroups.com...

> yup, helt sikkert..

Så er der ingen problem i det - sæderne tørres blot af med
sæbespåner i varmt vand og imprægneres fra tid til anden...
--
/Mogens
Min '04 Scenic dCi skal sælges - forhandlingspris 69.900 kr inkl. moms
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Scenic-1,9-5d.-dCi-Van-Pack-Auth._ID251819.htm



Peter Dalgaard (21-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 21-03-08 18:48

On Wed, 19 Mar 2008 20:20:52 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Møller skriver:

>> Nå det var et sidespor, men dem kender du jo. Det må du vide: er det
>> slut med damplokomotiv på Slangerupbanen nu hvor man har 10 min. drift?
>
> Fisk - jeg gør mest i 1:87 og tysk/jyske baner i 1:1... men det lader
> ikke til at være tilfældet.
> http://www.veterantoget.dk/timetable/timetable.html
>
>
> Klaus

Der har da vist ikke været _skinner_ til Slangerup siden 1954...



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Peter Dalgaard (21-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 21-03-08 23:01

On Fri, 21 Mar 2008 19:59:17 +0100, Møller wrote:

> Peter Dalgaard skrev:
>
>>> Klaus
>>
>> Der har da vist ikke været _skinner_ til Slangerup siden 1954...
>>
>>
>>
> Skarp iagtagelse, men når det gamle damplokomotiv var ude og køre, så
> vidt jeg husker grundlovedag, så blev strækningen fra Værløse til farum
> døbt Slangerupbanen.
>

Ov ja. Dem havde jeg helt glemt. Nåede aldrig at køre med dem selv om mine
forældre boede i Farum frem til 1994. Jeg kan se at de har kørt 17. og 24.
september 2006.

> men ellers har du fuldkommen ret.
>
> Men kan du så huske navnet på den båd der kørte på skinner fra Furesø
> til Farum sø. med kørende skrue i fri luft!
>

Det burde jeg vist egentlig, for der har været en del gamle fotos
udstillet ved Furesøbad for nylig, men den dukkede ikke lige op. Google
oplyser at den hed Svanen.

> Ved sejlklubbens slæbested ved Furesøbad, havde vi skinner til
> ophalervognen, det var før en vognmand med kran fik arbejdet med at
> søsætte både.
>
> Til spørgsmål om hvad de skinner var til, var svaret ofte: "båden der
> kører til Holte" man kan flot se den hvide kirke i Holte fra Furesøbad.
>
> Møller





--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste