patikelfilter 307 hdi
Fra : Brian

Dato : 18-03-08 15:54

har en 307 hdi 2,0 2004 og der står i servicebogen at der skal
udskiftes fap ved 120000 er det barer noget man får gjort eller kommer
den med en fejl når det er ved tiden det der væske skal selvfølig på
men meller den osse fejl når det mangler.
det der fap filter er nyt for mig har altid selv skiftet "blod" og div
ander ting selv hvad der er sparert er tjent men her kan det måske
blive dyrt at sparer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-03-08 23:29

Brian skrev:
> [...]
> det der fap filter er nyt for mig har altid selv skiftet "blod" og div
> ander ting selv hvad der er sparert er tjent men her kan det måske

Der kommer en lamper der lyser. Det kan være ret bekosteligt. Selve
filtret er på ombytningsbasis. Væsken koster en del. Sidst jeg forhørte
om prisen lå det på omkring kr.8.000. Elektronikken kan ikke altid
nulstilles. Så skal der ny boks på. Den koster kun kr.6.000.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 18-03-08 23:51

> Der kommer en lamper der lyser.
Lampen er ikke en "det er snart tid" men en "nu er det for sent" lampe,
styreboksen går på nødprogram, turbo slukket, max 2500 omdrejninger, ingen
trækkraft.

Keld
406 HDI med første generations partikkelfilter og 80000 interval.

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-03-08 06:27

Keld Rasmussen skrev:
> Lampen er ikke en "det er snart tid" men en "nu er det for sent" lampe,
> styreboksen går på nødprogram, turbo slukket, max 2500 omdrejninger, ingen
> trækkraft.

Tager de strømmen til turboen? Eller monstro det er pga den lave
indsprøjtningsmængde, og deraf manglenden udstødningsgas at turboen ikke
laver noget.

mvh Tommy Fer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-03-08 10:39

Keld Rasmussen skrev:
> Lampen er ikke en "det er snart tid" men en "nu er det for sent" lampe,
> styreboksen går på nødprogram, turbo slukket, max 2500 omdrejninger, ingen
> trækkraft.

Lad os sige det er midt i mellem. Det er en "Det ER tid" lampe. Og som
alle lamper skal det respekteres. Men ud over det så er det en voldsom
udskrivning, som mange ikke tænker på.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-03-08 13:53

> Lad os sige det er midt i mellem. Det er en "Det ER tid" lampe. Og som
> alle lamper skal det respekteres. Men ud over det så er det en voldsom
> udskrivning, som mange ikke tænker på.

Er det en af de lamper man ikke accepterer lyser ved et syn, som eks. fejl
på motorstyring?

Mvh Niels

Fra : Brian

Dato : 19-03-08 09:35

On 19 Mar., 13:52, "Niels Bengaard" <benga...@FJERNDETTE850r.dk>
wrote:

> Er det en af de lamper man ikke accepterer lyser ved et syn, som eks. fejl
> på motorstyring?
>
> Mvh Niels

men hvad koster det??er det godt nok 8000KR eller hvad

brian

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-03-08 17:08

> [...]
> på motorstyring?
>
> Mvh Niels

men hvad koster det??er det godt nok 8000KR eller hvad

Efter lidt søgning fandt jeg følgende, 5170 kr.
http://www.bilbasen.dk/Forums/ForumReadPost.aspx?PostId=59676
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/407898D4-D511-4BF5-8234-13B459F64556/0/7275.pdf

Mvh Niels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-03-08 23:10

Niels Bengaard skrev:

> men hvad koster det??er det godt nok 8000KR eller hvad

Om det lige er 8000kr ved jeg ikke. Jeg er kommet i tanker om det var en
406 jeg spurgte på. Det var bruttopriser jeg fik hos den lokale
forhandler. Prisen skyldtes at den mængde der skulle på anlægget
fordrede at der netop skulle tages hul på nok en dunk.

På dit spørgsmål om den lysnede lampe og syn. Så tror/ved at det må den
ikke. Ingen advarselslamper må lyse.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Brian

Dato : 23-03-08 01:30

On 22 Mar., 23:09, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> fordrede at der netop skulle tages hul på nok en dunk.
>
> På dit spørgsmål om den lysnede lampe og syn. Så tror/ved at det må den

det jeg ville var barer ikke at bruge 5-8kg på noget der virker måske
20000 km inu