Reservedelsbudget - Getz
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 18-03-08 21:32

Hvor stort reservedelsbudget bør man lave til en
Hyundai Getz 1,4. 3 år gammel, kørt 10.000km.

Og er der nogen der kan genkende at denne motor ikke går ret langt på
literen? Jeg målte et forbrug der hed 12km/l ved 120km/t over 100km. Stille
og rolig kørsel.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 21:45

"Thomas B. Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev :

>Jeg målte et forbrug der hed 12km/l ved 120km/t over 100km. Stille
>og rolig kørsel.

lyder da meget tilforladeligt med 12km/l

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 21:57

> lyder da meget tilforladeligt med 12km/l

Jeg kører 13,7 i snit (målt over 11.000 km)
Jeg kører stort set kun motorvej og bykørsel (Enten rundt i København eller
langtur til Jylland).
Bedste tankful er 15,5 km/l og dårligste 11,9

Allan
Getz 1,4

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 18-03-08 22:38

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører 13,7 i snit (målt over 11.000 km)
> Jeg kører stort set kun motorvej og bykørsel (Enten rundt i København
> eller langtur til Jylland).
> Bedste tankful er 15,5 km/l og dårligste 11,9

Hej, hvilken årgang og hvor langt har den gået?
Jeg kørte det pæneste jeg har lært med 120, og det blev 12km/l
Til sammenligning giver min golf 2 1,6td 17,4 km/l ved samme kørselsmønster.

> Allan
> Getz 1,4

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 09:23

> Hej, hvilken årgang og hvor langt har den gået?
> Jeg kørte det pæneste jeg har lært med 120, og det blev 12km/l
> Til sammenligning giver min golf 2 1,6td 17,4 km/l ved samme
> kørselsmønster.

Den er 15 måneder gammel, og de 11.000 er alt hvad den har kørt.
Jeg forsøger at køre pænt ved bykørsel, på motovej ligger den nok lidt på
den gode side (+ 10 - 15 i forhold til grænserne.)

Kilometerstand Kilometer Liter km/l
40
360 320 26,6 12,0
845 485 36,0 13,5
1248 403 34,0 11,9
1730 482 35,5 13,6
2208 478 33,8 14,1
2595 387 32,0 12,1
3093 498 35,2 14,1
3328 235 17,8 13,2
3751 423 34,0 12,4
4246 495 33,8 14,6
4788 542 41,0 13,2
5299 511 33,0 15,5
5821 522 35,3 14,8
6265 444 30,0 14,8
6788 523 36,6 14,3
7272 484 35,2 13,8
7811 539 39,1 13,8
8395 584 38,0 15,4
8778 383 28,5 13,4
9243 465 39,0 11,9

9885 642 47,5 13,5
10400 515 37,0 13,9
10848 448 36,0 12,4
11372 524 35,5 14,8
11892 520 35,5 14,6
12392 500 37,0 13,5

Allan

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 19-03-08 05:25

"Thomas B. Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og er der nogen der kan genkende at denne motor ikke går ret langt på
> literen? Jeg målte et forbrug der hed 12km/l ved 120km/t over 100km.

lige meget om det er morfar eller brian, ligger jeg mellem 12 og 13,5 for en
12/2006 der nu har rundet 55000 km

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-03-08 06:23

Gilbert....(5750) skrev:
> "Thomas B. Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse

> lige meget om det er morfar eller brian, ligger jeg mellem 12 og 13,5 for en
> 12/2006 der nu har rundet 55000 km

Det er nok normalt for bilen. Men hold da op hvor er det et trist tal.
Min 206 2,0 benzin ligger imellem 13 og 15 alt efter hvordan jeg kører
den. Da jeg boede i kbh kunne den dog godt komme ned omkring de 12. :S

mvh Tommy Fer

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 07:22

> [...]
>
> Og er der nogen der kan genkende at denne motor ikke går ret langt på
> literen? Jeg målte et forbrug der hed 12km/l ved 120km/t over 100km.

Jeg kender også en Getz ejer, og han oplever samme forbrug, så tror det er
meget normalt desværre.

--
Søren Jakobsen
Nu uden Aygo

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-03-08 10:24

On Tue, 18 Mar 2008 21:32:18 +0100, "Thomas B. Andersen"
<andersen@thomasbuus.dk> wrote:

> [...]
>
>Og er der nogen der kan genkende at denne motor ikke går ret langt på
>literen? Jeg målte et forbrug der hed 12km/l ved 120km/t over 100km. Stille

Min var ganske vist en 1,3'er, men den gik i snit 15,5 km/l ved primært
landevejskørsel.
På de få lange motorvejsture kørte den ca. 13,5-14 km/l med fartpiloten
på 110 GPS-km/t, men derover steg forbruget hurtigt, så jeg valgte at
køre lidt langsommere og til gengæld spare benzin.

Men vores Matrix 1,6....det er en helt anden historie.

Koreanske bilmærker hører desværre til i den lige lovligt optimistiske
ende af skalaen, når vi taler om brændstoføkonomi.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-03-08 07:31

On 19 Mar., 10:23, Hr. Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på 110 GPS-km/t, men derover steg forbruget hurtigt, så jeg valgte at
> køre lidt langsommere og til gengæld spare benzin.

Nå det er derfor der er nogen der kører mindre end 130 km/t. Jeg
troede sq det var for at irritere...

Så overhaler du også lastbilerne sådan her: Træk ud, blink og så kigge
i spejlet. Og trækker ind ganske langsomt, hvis der altså er rigtig
langt op til næste lastbil og du er sikker på at kunne komme ud
igen...

*Det gas, du kan ta' det*

Min potte går heldigvis næsten lige langt på literen med 120 og 140 km/
t. Med 90-100 km/t går den 'langt', men det kan jeg ikke klare
psykisk...

Leo