Hvis du skal køre for stærkt...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-03-08 21:55

.... så gør det på en forholdsvis øde vej og lad være med at køre alt for
stærkt. Så slipper du med en advarsel.

Var det ik cirka budskabet i aftenens Station2 Patrulje? :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-03-08 21:58

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> ... så gør det på en forholdsvis øde vej og lad være med at køre alt
> for
> stærkt. Så slipper du med en advarsel.
>
> Var det ik cirka budskabet i aftenens Station2 Patrulje? :)

Budskabet giver ihvertfald rigeligt med føde til den gamle(?) fordom om
at Taxa'er slipper billigere end alm. dødelige bilister....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Mogens

Dato : 17-03-08 22:02

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Budskabet giver ihvertfald rigeligt med føde til den gamle(?) fordom om at
> Taxa'er slipper billigere end alm. dødelige bilister....

He he - en betjent som blot havde en anelse forstand på at
vejre stemningen og ikke blindt dele ud af bøder og klip. Vi
troede godt nok, taxa'en mistede kortet, men nope

Ikke som sidst hvor en betjent sad foran skærmen og forsvarede
folk på motorvejen, som hovedløst/grundløst lå i venstre vognbane
og "blot fulgte trafikken" som betjenten sagde. Gosh...

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 22:23

"Mogens" <forget@it.dk> skrev :

>Vi troede godt nok, taxa'en mistede kortet, men nope

Den enes blev da lavet til konfetti på stedet ;)

--
Jan_stevns

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-03-08 23:52

Mogens wrote:
> [...]
> folk på motorvejen, som hovedløst/grundløst lå i venstre vognbane
> og "blot fulgte trafikken" som betjenten sagde. Gosh...

Betjenten havde nok indset logikken i at alternativet var zigzagkørsel som
ind i helvede. Intet system og regel er jo uden ulemper.

At folk kører i højre vognbane er jo kun et problem når de ikke trækker ind
for bagvedkommende trafik der vil forbi.

/F

Fra : Leonard

Dato : 17-03-08 22:03

On Mon, 17 Mar 2008 21:57:53 +0100, Brian Sørup wrote:

> Budskabet giver ihvertfald rigeligt med føde til den gamle(?) fordom om
> at Taxa'er slipper billigere end alm. dødelige bilister....

Sådan var det, da jeg kørte hyrevogn og sådan bliver det nok ved med at
være. Det er jo ret nemt for politiet at få hjælp, når børn, gamle eller
forvirrede mennesker savnes. Et opkald til taxacentralen, der skriver
efterlysningen ud i vognene og personen er ofte fundet efter ganske kort
tid. Almindelig logik at det er meget hurtigere at få 200 chauffører til
at lede, som jo også kommer på alle de små og blinde vænger, end det er
for 3-4 patruljevogne at lede en by igennem. Dette er bare et eksempel
på det samarbejde politi og taxa har. For det meste hjælper de hinanden
og sålænge der er en god tone imellem dem, så er det jo nok bedst.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : OZ3BTO

Dato : 17-03-08 22:58

> [...]
> >

> Budskabet giver ihvertfald rigeligt med føde til den gamle(?) fordom om
> at Taxa'er slipper billigere end alm. dødelige bilister....

Taxaer er lettere fredet på vejene om natten .. Vi skal dog ikke køre
sindsygt ..

130 slipper man nemt med på alm. landevej og 150-160 på motorvejen.. Det
høre man intet for i taxa.. Og har da heller ikke oplevet det i privaten

Derimod inde i byerne er de mindst lige så meget efter taxaer som private ..
Selv en fredag aften/nat kan de finde på at stå her inde i byen selv om 80+%
af bilerne der kommer forbi har taxa skilt på taget

Derimod i Tyskland forventer policen at taxaer køre mindst 170-180kmt på
motorvejen.. mindst .... Er blevet stoppet af den tyske police på vej retur
fra hamborg.. Fik et lille vink med en vognstang om at taxaer asso kan køre
meget stærkere på motorvejen om natten .. kørte 140kmt da de stoppede mig

Erik

Fra : blue

Dato : 18-03-08 18:28

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Taxaer er lettere fredet på vejene om natten .. Vi skal dog ikke køre
> sindsygt ..
>
> 130 slipper man nemt med på alm. landevej og 150-160 på motorvejen.. Det
> høre man intet for i taxa..

Det var da generaliseringer, der ville noget!

> Og har da heller ikke oplevet det i privaten

Er du så også fredet som privatbilist?

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 22:22

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>Var det ik cirka budskabet i aftenens Station2 Patrulje? :)

Var det ikke rimeligt velovervejet , det der skete - labanerne fik en
ørefigen, og dem der trængte blev hevet lidt i øret ?

Jeg griner sgu' stadig over reaktionen på ham flyveren på vej mod
lufthavnen - Der var eddergodnok skrald på læggehønen ;)
--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-03-08 22:38

Hej!

jan_stevns wrote:

> Var det ikke rimeligt velovervejet , det der skete - labanerne fik en
> ørefigen, og dem der trængte blev hevet lidt i øret ?

Enig. Jeg synes faktisk han virkede som en meget sympatisk type med et
fornuftigt forhold til loven.

> Jeg griner sgu' stadig over reaktionen på ham flyveren på vej mod
> lufthavnen - Der var eddergodnok skrald på læggehønen ;)

Ham han ikke kunne fange? Hvad var hans reaktion da? Ja, det er allerede en time
siden

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 18-03-08 06:12

> Ham han ikke kunne fange? Hvad var hans reaktion da?

Betjenten skønnede, at han ikke kunne nå bilisten. Endvidere
var han nervøs for at køre 220 km/t på motorvejen ud mod
kastrup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-03-08 23:37

jan_stevns wrote in news:55ott3dti7v0q85cv3oc0kb1nj19aj5mjp@news.tele.dk:

> Var det ikke rimeligt velovervejet , det der skete - labanerne fik en
> ørefigen, og dem der trængte blev hevet lidt i øret ?

Jo der var ret god fornuft i hvem der fik bøde og hvem der fik en løftet
pegefinger. Men det er jo alligevel lidt det samme som "hvis du skal køre
for stærkt så gør det når du er alene - og lad være med at køre alt for
stærkt".

> Jeg griner sgu' stadig over reaktionen på ham flyveren på vej mod
> lufthavnen - Der var eddergodnok skrald på læggehønen ;)

Han kørte altså også ganske hurtigt når han ikke engang kunne indhente ham
med 220km/t. Gad vide hvor hurtigt han egentlig kørte...

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 07:32

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>Jo der var ret god fornuft i hvem der fik bøde og hvem der fik en løftet
>pegefinger......

Jep.

>Men det er jo alligevel lidt det samme som "hvis du skal køre
>for stærkt så gør det når du er alene - og lad være med at køre alt for
>stærkt".

Det er jo næsten logik for perlehøns ...

Det var ret tydeligt at han (betjenten) lagde godt vægt på forholdende

også ham "trilleren" - han blev jo hevet i øret, fordi kørslen var
upædagogisk ;)

>Han kørte altså også ganske hurtigt når han ikke engang kunne indhente ham
>med 220km/t. Gad vide hvor hurtigt han egentlig kørte...

Aner det ikke, men der var skrald på - hvis hurtigløberen kørte f.eks
230, skal man nok selv fra stilstand, op på en hastighed hinsides det
fornuftige, og det var jo netop Schmeissers' vurdering - det er sgu'
for risikabelt

Cadeau' til ham !

kender ikke potentialet i videobilen, men den der bestemt ikke sløv ;)
--
Jan_stevns

Fra : Ellen

Dato : 18-03-08 10:10

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Cadeau' til ham !
>
> kender ikke potentialet i videobilen, men den der bestemt ikke sløv ;)
> --
> Jan_stevns

Ja man skal ikke lade sig slå ihjel for at passe sit arbejde.

De får nok fat på denne fartidiot et andet tidspunkt. Folk der er så
ligegyldige med andres liv fortjener at få taget sit eget.

Kh Lene

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 18-03-08 12:46

Efter min mening gjorde betjenten det helt rigtige ved at se tingene i et
større perspektiv.

Han kunne da godt tage kortet fra chaufføren. Men så har manden ingen
arbejde, og ingen penge, og så skal han have undersøttelse.

Derfor er det smart at lave den vurdering.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-08 13:38

"Thomas B. Andersen" skriver:

> [...]
> arbejde, og ingen penge, og så skal han have undersøttelse.
>
> Derfor er det smart at lave den vurdering.

Fedt du har lige givet mig løbepas til at køre som ind i helvede, for
uden mit kørekort har jeg heller ekke noget arbejde.

Gad vide hvor mange har i gruppen det tæller ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 18-03-08 13:53

> Fedt du har lige givet mig løbepas til at køre som ind i helvede, for
> uden mit kørekort har jeg heller ekke noget arbejde.
>
> Gad vide hvor mange har i gruppen det tæller ?

Du skal jo lige læse den sidste linie som jeg har valgt at medtage i denne
post.
VURDERING! Han kørte hverken som død eller som helvede. Han kørte over det
tilladte,
men han var ikke direkte til fare for nogen.

> Klaus

Thomas

Fra : Ellen

Dato : 18-03-08 14:24

"Thomas B. Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilladte,
> men han var ikke direkte til fare for nogen.

Jeg tror i taler forbi hinanden.

Der var en der kørte som død og helvede og som politiet opgav at følge og så
var der taxa chaufføren som vist var lidt overtræt.

Fra : Kent Friis

Dato : 18-03-08 19:06

Den Tue, 18 Mar 2008 13:52:33 +0100 skrev Thomas B. Andersen:

> [...]
> tilladte,
> men han var ikke direkte til fare for nogen.

Og vurderingen af om manden var til fare for nogen har ikke noget at
gøre med hvorvidt folk ikke kan arbejde uden kørekort.

Mvh
Kent

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 18-03-08 15:04

Man kan da også prøve at køre ca 260-270 km/t på motorvejen, så følger
schmeisser ikke med længere!!!!!

Mvh
Nicolai

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-03-08 15:39

On Tue, 18 Mar 2008 15:03:44 +0100, "Nicolai Mølgaard-Andersen"
<spoilerkit@mail.tele.dk> wrote:

>Man kan da også prøve at køre ca 260-270 km/t på motorvejen, så følger
>schmeisser ikke med længere!!!!!

Det gør Schmeisser ikke, nej, men Schmeisser har heldigvis kolleger.

Disse kolleger kan være længere fremme på motorvejen, og de har
com-radioer. )

I vanskelige tilfælde har de også sømmåtter og andet grej.

Hvis de vil ha' dig, så tager de dig.

Bare kør ordentligt, du også.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-03-08 16:10

On Tue, 18 Mar 2008 15:39:20 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>com-radioer. )
>
>I vanskelige tilfælde har de også sømmåtter og andet grej.

Men de bruger næppe sømmåtter mod én der kommer susende med 200+ km/t,
for så kunne de lige så godt åbne ild mod vedkommende, resultatet bliver
det samme.

Men en electro-bolt (i mangel af det rigtige ord) som i 2 Fast 2 Furious
kunne nok lette arbejdet.

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Mogens

Dato : 18-03-08 16:19

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men de bruger næppe sømmåtter mod én der kommer susende med 200+ km/t,
> for så kunne de lige så godt åbne ild mod vedkommende, resultatet bliver
> det samme.

Nope - sån virker sømmåtter ikke, siger min kammerat, der er
tro det eller lad være politibetjent. En måtte virker således, at
når bilens dæk passerer måtten, afbrækkes de hule søm, som
bliver siddende i dækket. Efterfølgende siver luften ud af dæk-
ket gennem sømmene, og bilen bringes "langsomt" til standsning.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-03-08 16:53

> [...]
> bliver siddende i dækket. Efterfølgende siver luften ud af dæk-
> ket gennem sømmene, og bilen bringes "langsomt" til standsning.

Jeps, har set det demonstreret på TV en gang - det foregår stille og
roligt - ikke noget med pludseligt flade hjul - det siver stille og roligt,
og man har god mulighed for at bremse ned inden kareten er flad.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-03-08 23:27

Hr. Jensen wrote:

> Men de bruger næppe sømmåtter mod én der kommer susende med 200+ km/t,
> for så kunne de lige så godt åbne ild mod vedkommende, resultatet
> bliver det samme.

En sømmåtte virker som en sivende punktering. Problemet er dog at ved 200
km/t er et fladt dæk ikke fladt, da det er tvunget ud af centrifugalkraften.
Hvorvidt det giver farlige situationer at anvende sømmåtter ved de høje
bastigheder ved vist hverken du eller jeg.

Nu er sømmåtter jo også sidste udvej. Retsplejeloven giver ikke hjemmel til
at smide en sømmåtte ud foran een der kører lidt voldsomt stærkt. Der skal
andre tiltag være forsøgt først.

(F

Fra : Ellen

Dato : 19-03-08 09:05

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er sømmåtter jo også sidste udvej. Retsplejeloven giver ikke hjemmel
> til at smide en sømmåtte ud foran een der kører lidt voldsomt stærkt. Der

Jeg kan ikke se hvorfor, hvis man kører voldsomt stærk udviser man total
ligegyldighed med andres liv.

Hvorfor skal man så tage hensyn til denne idiots liv ? For min skyld kan
politiet bare skyde dem på stedet, så slår de da ikke udkyldige ihjel.

Kh Lene

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-03-08 09:45

On Wed, 19 Mar 2008 09:04:40 +0100, "Ellen" <el-sam@viharingenmail.dk>
wrote:

>Hvorfor skal man så tage hensyn til denne idiots liv ? For min skyld kan
>politiet bare skyde dem på stedet, så slår de da ikke udkyldige ihjel.

Sikke et blodbad, det ville blive, hvis politiet skulle skyde alle, der
kører hensynsløst...

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Mogens

Dato : 19-03-08 10:11

"Ellen" <el-sam@viharingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvorfor skal man så tage hensyn til denne idiots liv ? For min skyld kan
> politiet bare skyde dem på stedet, så slår de da ikke udkyldige ihjel.

Var du til stede og så trafikforholdene? På TV så man ik' meget, IMO.
At køre stærkt er ikke lig med hensynsløst - se blot i Tyskalnd

Men jeg er enig i, at man i DK (!) kke skal hurtigere end loven tillader,
hvis
trafikken er heavy. Det værste jég personligt har været ude for, var en Audi
A8 4,2, der overhalede 2 bilister indenom med +200 km/t
(motorvejen var tom iøvrigt)

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-08 14:25

"Ellen" <el-sam@viharingenmail.dk> skrev :

>Jeg kan ikke se hvorfor, hvis man kører voldsomt stærk udviser man total
>ligegyldighed med andres liv.

Gør man ?

Det er da noget af en generalisering du fremsætter der.

( ps: lad nu være med det der "farten dræber" flæberi )

>Hvorfor skal man så tage hensyn til denne idiots liv ?

Hvorfor er vedkommende idiot ?

>For min skyld kan politiet bare skyde dem på stedet, så slår de da ikke udkyldige ihjel.

godt din "skyld" ikke tæller ;)

--
Jan_stevns