Søndagens klaphat
Fra : Per O.

Dato : 17-03-08 15:31

I søndags var konen og jeg på vej ind mod Vejle ad Horsensvej. Der er to
vejbaner, og der var kun en bil udover undertegnede. Da jeg nærmer mig den
forankørende, trækker jeg ud i venstre side, for at overhale. Jeg trækker ud
cirka 300 meter før jeg når den forankørende, så der er god ro på. Lige kort
før jeg er henne ved bilen (En sort Passat sedan) blinker Klåge Åge til
venstre, og trækker ud foran mig.
Jeg trækker så ind til højre, i stedet for at stå på bremsen, og smutter
højre om. Så synes jeg jo at alt var i sin orden, for ingen var jo kommet
noget til, selv om det er træls når folk ikke kan vente til man er kørt
forbi, især når vi var de eneste to biler på vejstykket. Godt forbi
Passat'en trækker jeg igen ud i venstre bane, da jeg skal dreje længere
fremme.
Jeg holder så for rødt lys, og opdager til min undren, at Passat'en nu
holder på min højre side, og dermed igen er trukket ind i højre side af
vejen (der er stadig to spor). Ind bag ved glasset sidder der en lille mand
og skriger og sprutter af ren og skær arrigskab. Da begge bilruder var
lukkede, slap jeg for at høre udvalget af gloser, men det var sikkert ikke
for børn.
Da vi så starter for grønt, synes Kloge Åge lige at han skal sætte tingene
på plads, så han giver fuld gas, krydser lige ind foran mig og videre over i
svingbåsen til venstre, så han kan fuldføre det sving han lagde an til for
en halv kilometer siden.

Nogen gange skulle den slags 'kaospiloter' se at få noget mere sex og til
gengæld slappe lidt mere af i trafikken .. det kan altså ikke være sundt for
helbredet at være så kolerisk.

Vi kørte roligt hjem og havde en god eftermiddag, og han har sikkert kørt
sydpå over Vejlefjord broen med et grundigt ødelagt humør. Jeg tror i hvert
fald godt jeg hvem der havde det sjovest den søndag eftermiddag

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-03-08 15:54

On Mon, 17 Mar 2008 15:31:13 +0100, "Per O."
<svarigruppen@ingenmail.dk> wrote:

> [...]
>forbi, især når vi var de eneste to biler på vejstykket. Godt forbi
>Passat'en trækker jeg igen ud i venstre bane, da jeg skal dreje længere

Uha, det er en grimmer sag du der har rodet dig ud i.

Nu får du over det halve af skribenterne herinde, på nakken.

For det første er jeg sikker på, at du vil blive skideballeret for at
trække ud til overhaling alt for tidligt. Hvorfra véd du, at der ikke
lige syd for Århus er en Porsche under fuld accelleration, som du vil
være til gene for, om et splitsekund?

Dernæst har du overhalet højre om, på trods af at farten ikke var
bestemt af den øvrige trafik. det koster klip, og evig vanære i dette
forum.

Nu skriver du ikke noget om, hvor langt fremme (gerne afstand i meter
med to decimaler), at du skal dreje, men du har helt sikkert trkket ud
alt for tidligt.

Stakkels dig. ,-)

> [...]

>og skriger og sprutter af ren og skær arrigskab. Da begge bilruder var
>lukkede, slap jeg for at høre udvalget af gloser, men det var sikkert ikke

Hvis han foruden at være lille, også var rødhåret, så har du allerede
forklaringen. Dansk har han helt sikkert været.

> [...]

>svingbåsen til venstre, så han kan fuldføre det sving han lagde an til for

Naturligvis.

> [...]

>gengæld slappe lidt mere af i trafikken .. det kan altså ikke være sundt for

Det kræver jo en partner, og hvem vil være interesseret i sådan en
hidsigprop?

> [...]

>sydpå over Vejlefjord broen med et grundigt ødelagt humør. Jeg tror i hvert
>fald godt jeg hvem der havde det sjovest den søndag eftermiddag

Gud véd hvor lang tid det tager for sådan en ka'l at blive normal
igen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per O.

Dato : 17-03-08 17:26

> [...]
>
> Nu skriver du ikke noget om, hvor langt fremme (gerne afstand i meter
> med to decimaler), at du skal dreje, men du har helt sikkert trkket ud

Hmm .. du har sikkert ret. Sagen er at det pågældende vejstykke er 965 meter
ifølge Google Earth, og jeg netop ville overhale en langsomt kørende som
befandt sig i inderbanen. Da vi var de eneste to biler på vejstykket, kunne
jeg jo godt forvente, at Kloge Åge i inderbanen lige ville vente til jeg var
kommet forbi. Men det er klart, at hvis manden tilhører den del af
bilisterne som mener at hvis man bare blinker, har man RET til at skifte
vognbane, så hjælper den slags forholdsregler jo ikke ret meget.

Og jo, han var lige så bleg som en sylte, så han var sikkert dansker med
rødder helt tilbage til Gorm den gamle

/Per O.

Fra : alexbo

Dato : 17-03-08 23:46

"Per O." skrev

> Hmm .. du har sikkert ret. Sagen er at det pågældende vejstykke er 965
> meter ifølge Google Earth, og jeg netop ville overhale en langsomt kørende
> som befandt sig i inderbanen.

Jeg tror også Folmer har ret.

Hvis vi ser lidt på tallene,
vejstrækningen er 965m, du trækker ud 300 m. bagved og har vel kørt 50 m på
vejen inden du beslutter at overhale.

Den langsomme kører 60 km/t du kører 90 km/t, så tager det 36 sekunder at
indhente bilen, på det tidspunkt er i begge to 950 meter henne af
vejstykket, så er det 15 m. til I begge skal dreje.

Han skal næsten have skubbet bilen eller du skulle have kørt over
klippegrænsen for at få tallene til at passe.

Han fortæller nok vennerne at han kom roligt kørende på landevejen, og da
han trak ud til sit venstresving kom der en bil farende med høj hastighed
højre om og lige ind foran ham.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per O.

Dato : 18-03-08 15:14

> [...]
> han trak ud til sit venstresving kom der en bil farende med høj hastighed

Beregninger er nok rigtig (jeg tror på dine evner i forhold til
lommeregneren) men forudsætningen er forkert. Jeg har rettet den
misforståelse andetsteds i tråden. Jeg skal først dreje fire lyskryds
fremme, og vil bare overhale. Manden som trækker ud skal første dreje tre
lyskryds fremme (viser det sig senere), og behøver derfor ikke trække ud
foran mig lige der, men kunne snilt have ventet til jeg var forbi. Vi kørte
begge over en halv kilometer efter hans vognbaneskift, før vi igen holdt
side om side, med ham på indersiden.

/Per O.

Fra : Ivan, Århus

Dato : 18-03-08 15:52

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Per, kan du ikke lægge koordinaterne på de 2 steder:
Der hvor du ville overhale og der hvor hatten ville dreje ?

Jeg tror det er heromkring:

55°44'30.74"N 9°37'41.12"E
og
55°43'24.80"N 9°34'28.49"E

Men lad os få de præcise, så kan 'folk' checke gerningsstedet på Google
Earth.

Hilsen Ivan, Århus

Fra : Per O.

Dato : 18-03-08 17:24

"Ivan, Århus" <bakkehegnetSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> 55°43'24.80"N 9°34'28.49"E
>
> Men lad os få de præcise, så kan 'folk' checke gerningsstedet på Google

Du var tæt på.

Facts er som følger:

"Åge" trækker ud foran mig her:
55°43'37.74"N 9°35'07.36"E

Her er han så stadigvæk på min højre side, selv om det er andet lyskryds,
hvor han kan dreje til venstre i:
55°43'29.52"N 9°34'41.92"E

Han skal åbenbart dreje ned på motorvejen her:
55°43'25.22"N 9°34'29.76"E

Og jeg skal dreje til venstre her:
55°43'20.90"N 9°34'16.64"E

Så en beregning viser, at "Åge" først behøver at trække ud over 600 meter og
to lyskryds senere end der hvor han absolut skal ud foran mig. Jeg kører
altså over 500 meter og trækker først ud i venstre bane efter cirka 400
meter, så jeg kan dreje til venstre i de næst kommende lyskryds.

/Per O.

Fra : Ivan, Århus

Dato : 18-03-08 18:03

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

OK, så blev det klarere for mig; men distancen ser kortere ud, end jeg
oprindelig havde forestillet mig.
Har Leonard ikke fat i noget med den motorvejsskiltning ?
Det ser ud somom de er ved Dandyvej ?

Hilsen Ivan
PS: Jeg var sgu osse trillet højre om. Lad os få det som på US Highways !

Fra : alexbo

Dato : 18-03-08 18:34

"Per O." skrev

>Vi kørte begge over en halv kilometer efter hans vognbaneskift, før vi
>igen holdt side om side, med ham på indersiden.

Det ændrer jo lidt så sagen, og i alle tilfælde er du den eneste af os der
var til stede.
Du har også valgt at skrive klaphat i emnelinie så man kan da bare springe
over, hvis man synes at der er rigeligt med klaphathistorier.

Personligt forventer jeg ikke at hverken jeg selv eller mine medtrafikkanter
kører perfekt, så jeg synes egentlig ikke at sådan en episode fortjener at
blive ophøjet til klaphat.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per O.

Dato : 17-03-08 17:28

KLIP

> Det kræver jo en partner, og hvem vil være interesseret i sådan en
> hidsigprop?

Der var i hvert fald en anden med i bilen, men om det var en partner m/k
eller bare en sagesløs passager ved jeg ikke

Men jeg har da medlidenhed med den pågældende uanset hvad status staklen
har.

/Per O.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-03-08 20:13

> Uha, det er en grimmer sag du der har rodet dig ud i.

ROFL

Fra : Leonard

Dato : 18-03-08 10:25

On Mon, 17 Mar 2008 15:54:17 +0100, Folmer Rasmussen wrote:

> Uha, det er en grimmer sag du der har rodet dig ud i.
>
> Nu får du over det halve af skribenterne herinde, på nakken.

Ja, desværre har Folmer ret igen.
Ikke desværre fordi Folmer har ret, men desværre fordi det er så nemt at
forudse, at en beskrivelse som denne giver en lang række tråde, hvor
skribenten skal hagles ned og gøres til en større idiot end alle andre
på vejene.

Jeg tror ikke på, at alle de efterfølgende skribenter i denne tråd ikke
har oplevet noget lignende, de har bare ikke skrevet om det.
Det er ganske umuligt at gengive en situation som den beskrevne på
skrift uden at en eller anden flueknepper begynder at regne på om det nu
også er sandsynligt og det der beskrivs som lang afstand, god plads,
lige ud foran osv. nu også var det, når man måler efter i teorien.

Per O. havde en oplevelse af en klaphat, som han beskriver og det er så
det. Om beskrivelsen er 100% korrekt er uvist, men læs den og grin med
eller zap videre.

Nåh, nej, det er jo dk.fritid.bil

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : alexbo

Dato : 18-03-08 11:00

"Leonard" skrev

> Per O. havde en oplevelse af en klaphat, som han beskriver og det er så
> det.

Ja, men man kunne håbe at nogle af klaphatfortællerne kunne se sig i det
spejl man holder op, og opdage at klaphattene er ikke kun de andre.

Man kan vælge at bruge denne NG som en rygklappergruppe, hvor man er enig i
at det er alle de andre der ikke kan køre bil.
Eller en NG hvor man sætter kravene lidt højere end den rene kaffeklub.

Jeg har heller ikke ret meget fidus til en skribent der synes det er morsomt
at en Mercedes bakker ind i en Citroen.

mvh
Alex Christensen

Fra : brian

Dato : 18-03-08 11:23

On Tue, 18 Mar 2008 11:00:28 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har heller ikke ret meget fidus til en skribent der synes det er morsomt

Men man kan i alle tilfælde være sikker på at om man så holdt på en
mark og der skete noget ude på en vej.
Så skal man ikke berette om det her for så er det skribenten der er en
"klaphat"

Fra : alexbo

Dato : 18-03-08 11:42

"brian" skrev

> Men man kan i alle tilfælde være sikker på at om man så holdt på en
> mark og der skete noget ude på en vej.
> Så skal man ikke berette om det her for så er det skribenten der er en
> "klaphat"

Ja, det er også noget klaphatteri at bønderne pladrer vejen til, så bilerne
kører galt mens bonden sidder på traktoren og kigger på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 18-03-08 16:45

On Tue, 18 Mar 2008 11:00:28 +0100, alexbo wrote:

> Jeg har heller ikke ret meget fidus til en skribent der synes det er morsomt
> at en Mercedes bakker ind i en Citroen.

Jeg har så lært, at hvis man ikke har noget pænt at sige, så kan jeg
vælge at holde min kæft, specielt hvis det alligevel ikke bidrager med
noget nyt.
Og at påstå at det er ham, der dytter, der er skyld i at den der bakker
ikke ser sig for, det er simpelthen for langt ude. Om jeg så vælger at
grine med af bakkeren eller at have ondt af dend er blev bakket ind, det
lader jeg blive hos mig selv.

Fra : alexbo

Dato : 18-03-08 18:42

"Leonard" skrev

> Jeg har så lært, at hvis man ikke har noget pænt at sige, så kan jeg
> vælge at holde min kæft,

Det lyder også smukt og rigtigt, men jeg vælger som regel at sige min
mening, i hvert fald når jeg sidder trygt og godt bag skærmen.
Man kan jo selv lukke diskussionen når man synes den har varet længe nok,
det er sværere i det virkelige liv der skal man overveje om det er værd at
vikle sig ind i lange diskussioner bare fordi man synes at en eller anden
siger noget man er uenig i.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 18-03-08 19:03

On Tue, 18 Mar 2008 18:42:00 +0100, alexbo wrote:

> det er sværere i det virkelige liv

For mig er der ikke den store forskel på at diskutere online eller
face-to-face. Det tager tid og energi begge dele.
Den største forskel er at her kan jeg ikke gemme mig og huskes for
evigt, og da jeg helst ikke vil huskes som en dum kværulant så læser jeg
oftest det jeg skriver 2 gangen inden jeg sender det (nogengange slettes
det bare uden at komme ud af min PC).

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-03-08 23:39

Leonard wrote:

> [...]
> vælger at grine med af bakkeren eller at have ondt af dend er blev
> bakket ind, det lader jeg blive hos mig selv.

Nu er unuanceret dytten jo ikke den bedste kommunikationsform. Hvad med lige
at pege udover at dytte?

Det mener jeg ikke kom på tale i det omtalte scenarie?

/F

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-03-08 09:49

On Tue, 18 Mar 2008 16:44:49 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Jeg har så lært, at hvis man ikke har noget pænt at sige, så kan jeg
>vælge at holde min kæft, specielt hvis det alligevel ikke bidrager med
>noget nyt.

Det er en udvidelse af Janteloven: "Hvis du ikke er enig med os, så hold
din kæft!"

--
I'm not dead yet, I just smell bad.

Fra : Leonard

Dato : 19-03-08 11:02

On Wed, 19 Mar 2008 09:49:20 +0100, Hr. Jensen wrote:

> Det er en udvidelse af Janteloven: "Hvis du ikke er enig med os, så hold
> din kæft!"

Nu skrev jeg jo, at jeg kan vælge at holde min kæft ikke at jeg skal.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-03-08 23:37

alexbo wrote:
> [...]
> Jeg har heller ikke ret meget fidus til en skribent der synes det er
> morsomt at en Mercedes bakker ind i en Citroen.

Nej .. Jeg må ærligt indrømme at jeg ögså ser sandheden en smule mere
nuanceret og skal bestemt ikke gøre skribenterne mere klaphatfri end dem de
beskriver.

Som skrevet af andre: Overvej hver gang hvor vidt og hvad du kunne gøre for
at dette ikke endte med at blive til en klaphattehistorie.

/F

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-03-08 18:24

Historien minder mig om det man ser gang på gang i eks. Station 2, roadrage,
hvor to bilister ikke kan finde ud af at gebærde sig i trafikken.
Ingen af dem mener de selv har lavet nogen fejl. Denne gang endte det så
heldigvis ikke i vold.

Mvh Niels

Fra : Per O.

Dato : 17-03-08 22:33

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trafikken.
> Ingen af dem mener de selv har lavet nogen fejl. Denne gang endte det så

Kan du fortælle mig hvad jeg kunne have gjort anderledes?

Per O.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-03-08 22:52

> Kan du fortælle mig hvad jeg kunne have gjort anderledes?
>
> Per O.

Simpelt, undgået at overhalet indenom, det er faktisk så ulovligt det giver
klip i kørekortet. Samtidig giver for tæt kørsel også klip, så have politiet
været på pletten var der måske et par flere der skulle op til køreprøve og
lære de elementære regler for placering på vejen forfra.

Du har fremprovokeret en situation du kunne have undgået ved at køre
fornuftigt, han ligeså, ingen af jer ville give sig. Den ene blev sur over
det den anden grinede, tja hvad skal man snart sige.

Mvh Niels

Fra : Per O.

Dato : 17-03-08 23:06

> [...]
> fornuftigt, han ligeså, ingen af jer ville give sig. Den ene blev sur over
> det den anden grinede, tja hvad skal man snart sige.

Så er jeg mere rolig. Du har åbenbart slet ikke læst/fattet hvad jeg skrev.

Jeg havde valget mellem at klodse bremserne, ramle op bag i ham der trak ud
eller trække højre om og undgå de to andre alternativer. Så det var en
unvigemanøvre indenom, hvilket jeg ikke tror nogen betjent ville have noget
imod. Du ville måske hellere have klodset bremserne, men det er vel ikke et
krav at man skal vælge den mulighed?
Jeg ved så ikke hvordan jeg har fremprovokeret noget som helst. Jeg vil lave
en forbikørsel i venstre vejbane (overhaling) og manden trækker ud lige
foran mig. Hvordan har jeg provokeret nogen ved den manøvre? I så fald er
alle overhalinger provokerende .. og så er vi godt nok mange som skal til
køreprøve

/Per O.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-03-08 23:37

> [...]
> lige foran mig. Hvordan har jeg provokeret nogen ved den manøvre? I så
> fald er alle overhalinger provokerende .. og så er vi godt nok mange som

Allerede da jeg skrev svaret var jeg klar over du ikke var åben for at
modtage det, men du bad om det og jeg svarede, hvilket jeg godt kan se jeg
ikke skulle have gjort.
Jeg vil slutte af med at sige, at jeg synes du skal tænke over, at havde det
været 4 unge mennesker du havde provokeret, så er det ikke sikkert de havde
nøjedes med at råbe af dig, uanset om du så har ret eller ej. Det så man i
Station 2 for en uge siden, da en familiefar kom til at spærre for deres
fremkørsel ved at placere sig forkert på vejen, det fortryder han helt
sikkert idag han gjorde. Noget banalt for en selv, kan være en voldsom
provokation for andre og medføre vold.

Mvh Niels

Fra : Per O.

Dato : 18-03-08 15:10

> [...]
> helt sikkert idag han gjorde. Noget banalt for en selv, kan være en
> voldsom provokation for andre og medføre vold.

Jeg kan godt se, at der mangler noget information i denne sag. Alle antager
at jeg umiddelbart efter at have passeret højre om kørte ud i venstre bane
igen. Det gjorde jeg så ikke. Jeg blev i højre bane et stykke tid, og det
var først to lyskryds fremme, at jeg igen var ude i venstre side. På det
tidspunkt regnede jeg jo med at ham der trak ud for længst havde drejet til
venstre, som han jo lagde an til. Det var derfor jeg blev såre overrasket
over at han åbenbart slet ikke skulle dreje med det samme, men bare lige
skulle ud foran mig, selv om der var over en halv kilometer samt to lyskryds
til han skulle dreje.
Så jeg provokere netop ikke, hvilket jo gjorde at jeg var noget overrasket
over reaktionen fra hans side.

/Per O.

Fra : Leonard

Dato : 18-03-08 16:52

On Tue, 18 Mar 2008 15:10:25 +0100, Per O. wrote:

> [...]
> skulle ud foran mig, selv om der var over en halv kilometer samt to lyskryds

Hvis jeg ikke husker forkert, så er der skiltet med at skal man på
motorvejen, så skal man ud i venstre spor og disse skilte begynder meget
langt før og flere lyskryds inden det er nødvendigt, når der ikke er
noget trafik. Ikke at det undskylder noget, men det forklarer måske
hvorfor han valgte at trække ud lige der.

Fra : Per O.

Dato : 18-03-08 19:01

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget trafik. Ikke at det undskylder noget, men det forklarer måske
> hvorfor han valgte at trække ud lige der.

Det har du sikkert også ret i, og hvis han ikke lige havde valgt at tage min
bremselængde fra mig, var jeg da også ophøjet ligeglad med at han kørte ud.
Det var nu nærmest hans reaktion senere, med at køre højre om og krydse lige
ind foran mig i bar arrigskab, og ind midtvejs i svingbåsen på min venstre
side, som jeg mener berettiger betegnelsen klaphat.

/Per O.

Fra : Leonard

Dato : 18-03-08 19:27

On Tue, 18 Mar 2008 19:01:16 +0100, Per O. wrote:

> Det var nu nærmest hans reaktion senere, med at køre højre om og krydse lige
> ind foran mig i bar arrigskab, og ind midtvejs i svingbåsen på min venstre
> side, som jeg mener berettiger betegnelsen klaphat.

Tjah, ligesom der findes små personligheder herinde, så findes de også
ude på vejene. Jeg har opdaget, at jeg alligevel ikke kan gøre noget
imod hverken den ene eller anden slags, så jeg nøjes for det meste med
at tænke det.
Nogengange siger jeg det højt for mig selv, men det skal være direkte
livstruende før jeg gider gøre mere ved det.

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-08 19:42

On Tue, 18 Mar 2008 19:27:14 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>Nogengange siger jeg det højt for mig selv, men det skal være direkte
>livstruende før jeg gider gøre mere ved det.

Jeg måtte bruge hornet i eftermiddags, det var simpelthen for tumpet -
men så var det også overstået. (noget med at køre langsommere end
lastbilerne og parkere i midtersporet iført trailer og ingen vilje til
at trække ind) )
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-03-08 23:45

Per O. wrote:
> [...]
> højre om og krydse lige ind foran mig i bar arrigskab, og ind
> midtvejs i svingbåsen på min venstre side, som jeg mener berettiger
Ofte skyldes den slags voldsomme vredsudbrud hos eller normalt besindige
mennesker at de er blevet chokeret eller bange.

Man kan jo ikke forvente at andre har ens egen stærke nerver.

/F

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-08 23:33

Niels Bengaard skrev:
> [...]
> været på pletten var der måske et par flere der skulle op til køreprøve og
> lære de elementære regler for placering på vejen forfra.

Nu er det ulovlige vist ikke at fortælleren kører højre om. Den der
trækker til højre uden at der er nogen at overhale viser jo kun at ville
dreje til venstre lidt senere. Og i den situation er det jo en
forbikørsel og ikke en overhaling.

Er der noget ulovligt er det at der efter forbikørslen også trækkes til
venstre.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-03-08 10:11

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> wrote in news:508e1$47dee3f7$55185ddc
$26288@news.arrownet.dk:

> Kan du fortælle mig hvad jeg kunne have gjort anderledes?

Kan du fortælle hvad du opnåede ved at overhale indenom?

Ja, du mødte en klaphat... men gjorde klaphatten ikke osse det?

Op i røven med hastigheder, vigepligter, love og politivedtægter. Det
handler sgu om trafikmoral. I havde vist begge samme udgangspunkt:

Det er MIN vej!

Ingen fordømmelse herfra. Jeg tror de fleste i et øjebliks kådhed kunne
ha' gjort noget tilsvarende. Når bare vi lærer noget og efterfølgende kan
se at det nok ikke var det smarteste.

Det skiller de gode billister fra klaphattene. Så spørgsmålet er vel
nærmest, om du ville gøre det igen hvis den samme situation opstår på
søndag?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-03-08 23:47

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Det skiller de gode billister fra klaphattene. Så spørgsmålet er vel
> nærmest, om du ville gøre det igen hvis den samme situation opstår på

Hørt !!

/F

Fra : brian

Dato : 18-03-08 11:20

Kan snilt sætte mig ind i hvordan dette har foregået.
Men mon ikke folk endag lære at køre bil.

Der er ikke andet at gøre end at smille til den bløde hat og have
overbærenhed med ham. Han er jo sikkert ikke helt frisk mere.

Men det var jo dig der bevægede dig hurtigst så du får skylden fra nu
af, du kunne jo bare have kørt langsommere end ham så havde der aldrig
blevet nogle problemer, om så du kravlede forbi ham er det sikkert din
skyld.

Håber din næste søndagstur bliver en bedre oplevelse.