Så kan han lære det!
Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-03-08 21:16

Ikea, Århus, Lørdag eftermiddag

På vej ud af parkerings pladsen er der kø. Foran mig står en lille Citroen
og venter på at komme videre.

En fyr i en stor ældre Mercedes giver sig til at bakke ud af pakeringsbåsen,
med retning mod den lille Citroen, som han tydeligvis ikke har set.

Jeg båtter for at gøre ham opmærksom på at der er noget galt. Han kigger på
mig over skuldren, stopper op et øjeblik, men fortsætter så med at bakke.
Jeg båtter igen, denne gang hårdt og længere.

Han kigger igen over skulderen, med et blik der siger: jeg er da lige glad,
du må bare vente på at far her får sin store Mercedes ud.
Tja - øjensynligt tror han at, jeg båtter, fordi han er ved at bakke ud
foran mig.

Bonk, kronsch ... Damen i den lille Citroen var dælme gal i skralden. Ramte
jeg dig spørger Mercedes "Karl" forbløffet og uskyldigt ... hold da kæft
mand, jeg var ved at dø af grin der - Så kan han sgu lære det, båttnakken.

Ville lige dele denne lille morsomme hverdags historie med jer.

Mvh

KA

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-08 22:10

Hej!

Klaus Andersen wrote:
> [...]
> mand, jeg var ved at dø af grin der - Så kan han sgu lære det, båttnakken.

Og det var ikke dit dytteri der fik ham til at overse hendes bil?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Søren Blom

Dato : 16-03-08 23:09

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Og det var ikke dit dytteri der fik ham til at overse hendes bil?

Min første tanke. Hvilken trudsel man har hængende over hoved fra konen
siden man tager i Ikea en lørdag

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-03-08 23:33

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev

> Min første tanke. Hvilken trudsel man har hængende over hoved fra konen
> siden man tager i Ikea en lørdag

He he - du kender ikke min kone

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-03-08 23:32

> Hej!

> Og det var ikke dit dytteri der fik ham til at overse hendes bil?

I så fald må han have været synsk, for han begyndte at bakke inden jeg
dyttede

Uden at kunne vide det med sikkerhed og med fare for at gøre nogen uret;
nej - jeg tror såmænd bare han var almindligt hensynsløs.

Mvh

KA

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-03-08 08:47

> Uden at kunne vide det med sikkerhed og med fare for at gøre nogen uret;
> nej - jeg tror såmænd bare han var almindligt hensynsløs.

Du tror altså at bakkede ud i Citroenen med vilje ? og derved påførte sig
selv unødvendige udgifter og besvær ?
Tror du ikke nærmere at han overså bilen, og at du ved at dytte flyttede
hans fokus fra området lige bag ved ham og over på dig selv, og du derved er
en lille smule med skyldig.
Man kan så undrer sig over at Citroenen ikke selv dyttede for at stoppe
uheldet.

Men hvad du blev vel og tilbød dig selv som vidne ? Så han rigtigt "kan lære
det" den grimmer karl i en stor bil.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-03-08 09:00

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad du blev vel og tilbød dig selv som vidne ? Så han rigtigt
> "kan lære det" den grimmer karl i en stor bil.

Hvis Mercer-chafutten er så så dum at bakke uden at se sig tilbage, selv
når der bliver dyttet gentagne gange, er han IMO en båtnakke, også
selvom han havde siddet i en Volvo ( se min signatur)......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 17-03-08 09:14

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> wrote in message
>, er han IMO en båtnakke, også

He he, "Båt" nakke, hehe :)

Mvh
Jacob

Fra : John Sahl

Dato : 17-03-08 09:16

Brian Sørup wrote:
> Hvis Mercer-chafutten er så så dum at bakke uden at se sig tilbage,
> selv når der bliver dyttet gentagne gange, er han IMO en båtnakke,
> også selvom han havde siddet i en Volvo ( se min signatur)......

Den lille Citroén var sikkert gemt i en blind vinkel, it happens, men min
tanke er også at fokus er blevet fjernet fra den pga. den bagvedholdende
støjsender.

--
John Sahl
1.372ccm - 234Hk/300Nm - 7,8km/l - Pure fun

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-03-08 10:04

> Den lille Citroén var sikkert gemt i en blind vinkel, it happens, men min
> tanke er også at fokus er blevet fjernet fra den pga. den bagvedholdende
> støjsender.

Det vil jeg give dig ret i. Den dytten hjalp i hvert fald ikke kan man
konstatere. Havde jeg siddet og dyttet, havde jeg bagefter ærgret mig over
det ikke havde stoppet uheldet, frem for nærmest at fryde mig over Mercedes
ejeren ikke forstod det.
Nu er skaden sket, og vi er alle med til at betale for den repareres via vor
forsikringer.

Mvh Niels

Fra : Møller

Dato : 17-03-08 10:32

John Sahl wrote:

> Den lille Citroén var sikkert gemt i en blind vinkel, it happens, men min
> tanke er også at fokus er blevet fjernet fra den pga. den bagvedholdende
> støjsender.

Selvfølgelig blev han som vidne det ville enhver normaltænkende bilist gøre, senest trak jeg ind til
siden, på motorvejen for at meddele de uheldige, at jeg ville vidne hvis de havde brug for det, Jo
trafikken var gået i stå p.g.a. af uheld længere fremme. Det er de mest fantastiske historier den
skyldige part kan opfinde for at slippe for ansvar, hvilket vil få mig til at tilbyde mig som vidne
hver gang.

og så kan jeg ikke tro, at dytteriet kan havde bortledt MB'ens opmærksomhed fra Citronen, han vil i
en bil ikke have mulighed for at stedbestemme en bagfrakommende lyd, når han har to tætstående biler
at vælge mellem

Ham har klart overset den lille bil inde fra sin færge med skodder der hindrer 360 gr. udsyn.

Møller

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-03-08 09:43

Jørgen L. skrev:
> [...]
> hans fokus fra området lige bag ved ham og over på dig selv, og du derved er

Hvis man ikke er mere end almindelig dum orienterer man sig da hele
vejen rundt hvis der er nogen der dytter.

> Man kan så undrer sig over at Citroenen ikke selv dyttede for at stoppe
> uheldet.

Hvis Merceren har kurs mod venstre bagskærm af Citronen er det jo ikke
lige det område der er størst opmærksomhed på.

Og så er det jo godt at andre kan finde ud af at gøre opmærksom på at
der er noget der er ved at gå galt.

> Men hvad du blev vel og tilbød dig selv som vidne ? Så han rigtigt "kan lære
> det" den grimmer karl i en stor bil.

Havde det været Citronen der var ved at bakke ud i Merceren havde
situationen jo været den samme.

Så skal vi ikke blot lade være med at skyde hinanden lumske hensigter i
skoen?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Klaus Andersen

Dato : 18-03-08 19:29

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> Du tror altså at bakkede ud i Citroenen med vilje ? og derved påførte sig
> selv unødvendige udgifter og besvær ?

Sig mig ... er du middelsvært dum, eller er du bare ikke i stand til at læse
et indlæg.

Nej, din plørehjerne, jeg tror at han bakkede ud, uden at orientere sig, at
han så mig da jeg dyttede og troede jeg dyttede fordi han var ved at bakke
ud foran mig, og at han var ligeglad.

Jeg havde flere gange øjenkontakt med ham, og hans udtryk, blik i øjnene og
attityde, sagde at: her kommer jeg, sa bare glem det.

Og i øvrigt bakkede han jo inden jeg dyttede, ik - men det læste du vel så
heller ikke - vel?

Så hvis jeg ikke havde dyttet, havde jeg gjort mig skyldig ikke at forsøge
at forhindre en ulykke - jeg gjorde i mindste noget.

Gud fader bevares .. sikke dog en gang unskyldende, svagpissende gang lort
man må stå model til nogen gange... Damn

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-08 03:49

Klaus Andersen wrote:
> [...]
> lære det, båttnakken.
> Ville lige dele denne lille morsomme hverdags historie med jer.

Øhh... ??
Morer du dig altid over andres ulykke?
Jeg kender godt typen... sørgeligt liv, siger jeg bare.
Uha, store fæle Mercedes mod den lille Citroen. Ja han skal sgu ikke tro han
er noget.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 18-03-08 18:49

"Søren P." <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kender godt typen... sørgeligt liv, siger jeg bare.
> Uha, store fæle Mercedes mod den lille Citroen. Ja han skal sgu ikke tro

Lille ven ... læs nu lige mit indlæg igen.

Du var der ikke - og så ikke Mercedes i øjnene, og ej heller hans åbenlyse
foragt da han så på mig. (eller var det dig? - så trar da fanden du snakker
som om nogen havde skidt dig i kraniet)

Og husk at vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger.

Med væmmelig Hilsen

KA