/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lastbiltur til Sverige
Fra : Morten Trab


Dato : 16-03-08 13:58

Ja, måske det ikke helt er bil, men eftersom jeg ved at Folmer og andre
herinde også kører lastbil prøver jeg lige lykken :)

Vognmanden har overtalt mig til at tage en tur til Sverige i lastbilen
:) Men da jeg ikke lige er langturschauffør, og aldrig har kørt Sverige
i lastbil før påtænker jeg at medbringe en passager (enten konen, hvis
hun kan få fri ellers min far da han gerne vil med), hvordan er det lige
med færgen i Frederikshavn samt i Göteborg??

Gælder færgebilleten kun for mig og bilen eller gælder den for bilen
plus evt. passager??

Mvh. Morten

 
 
J W Nielsen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : J W Nielsen


Dato : 16-03-08 15:05

Hej Morten

> Vognmanden har overtalt mig til at tage en tur til Sverige i lastbilen :)
> Men da jeg ikke lige er langturschauffør, og aldrig har kørt Sverige i
> lastbil før påtænker jeg at medbringe en passager (enten konen, hvis hun
> kan få fri ellers min far da han gerne vil med), hvordan er det lige med
> færgen i Frederikshavn samt i Göteborg??
>
Jamen, det lyder da som en god ide

> Gælder færgebilleten kun for mig og bilen eller gælder den for bilen plus
> evt. passager??
>
Det er nok nemmest at stille det spørgsmål direkte til Stena Lines bookning.
Når jeg taget over den vej (ret sjældent), mailer jeg til deres bookning
noget i denne retning:


-----
Vil gerne booke følgende:

Göteborg > Frederikshavn
Den dd.mm.åååå kl. tt.mm med xxxx (færgenavn)

Lastbil regnr: aa xx xxx
Længde: x,x m
Vægt: yyyyy kg

Chauffør 1: (navn)
Chauffør 2: (navn) (hvis der er een mere med)

Med venlig hilsen

bla bla bla
-----
Og det sender jeg til:
freightbooking.dk@stenaline.com

- det svarer ikke direkte på dit spørgsmål, men fortæller lidt om
proceduren.
Når du så tjekker ind, plejer de igen at spørge til antal personer i
vognen... Vi har konto, så hvorvidt man bliver faktureret for 1 eller 2
personer ved jeg ikke lige nu.

Mvh
Jørgen



Folmer Rasmussen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 16-03-08 15:17

On Sun, 16 Mar 2008 13:58:25 +0100, Morten Trab <morten@trab.dk>
wrote:

>Ja, måske det ikke helt er bil, men eftersom jeg ved at Folmer og andre
>herinde også kører lastbil prøver jeg lige lykken :)
>
>Vognmanden har overtalt mig til at tage en tur til Sverige i lastbilen
>:) Men da jeg ikke lige er langturschauffør, og aldrig har kørt Sverige
>i lastbil før påtænker jeg at medbringe en passager (enten konen, hvis
>hun kan få fri ellers min far da han gerne vil med), hvordan er det lige
>med færgen i Frederikshavn samt i Göteborg??
>
>Gælder færgebilleten kun for mig og bilen eller gælder den for bilen
>plus evt. passager??

>--

I udgangspunktet må du slet ikke have passagerer med.

Det er jo en bil på gule plader, med hvad deraf følger.

Der må gerne være to chauffører på vognen, men det kræver naturligvis
at vedkommende har de fornødne bogstaver i kørekortet

Det kræver samtidigt at vedkommende har skive i uret, eller førerkort
i tachographen.

Er der tale om farligt gods, må der under ingen omstændigheder være
mere end dig i bilen.

På de fleste færger bliver der bon'et for 2 personer, især på
overfarter hvor der serveres mad og der stilles lugar til rådighed.

Det bliver betalt enten af vognmanden eller speditøren, så de bør vide
besked, hvis du tager nogen med.

Hvis godsets beskaffenhed gør, at det er hensigtsmæssigt at have en
medhjælper med, er det selvfølgelig tilladt, men hvis man møder den
"forkerte" betjent, kan det godt blive anladning til en større
palaver.

Det er ikke så enkelt at være social.

--

Venlig hilsen
Folmer

alexbo (16-03-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-03-08 15:57


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev


> I udgangspunktet må du slet ikke have passagerer med.
> Det er jo en bil på gule plader, med hvad deraf følger.

Jeg tror du blander reglerne om privatkørsel sammen med reglerne for
passagerer.

Det er ikke forbudt at have passagerer med, ofte ser man lastbiler hvor et
af børnene får en tur, det er heller ikke forbudt at samle blaffere op.

Skatteministeriet:
Skatteministeriet har på spørgsmål fra DTL svaret, at de ikke ser noget
problem i, at en chauffør har f.eks. sit barn med i lastbilen. Parallelt
hermed har ITD fået et svar fra SKAT, som oplyser, at der ikke er problemer
i at have passagerer i lastbiler. SKAT understreger, at besvarelsen er sket
i relation til lastbiler med en tilladt totalvægt på over 4 tons. Det er
naturligvis en forudsætning, at lastbilen anvendes til godstransport, og at
passageren udelukkende er med "som selskab" for chaufføren.

mvh
Alex Christensen




Ukendt (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-03-08 16:07

On Sun, 16 Mar 2008 15:56:55 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev
>
>
>> I udgangspunktet må du slet ikke have passagerer med.
>> Det er jo en bil på gule plader, med hvad deraf følger.
>
>Jeg tror du blander reglerne om privatkørsel sammen med reglerne for
>passagerer.
>
>Det er ikke forbudt at have passagerer med, ofte ser man lastbiler hvor et
>af børnene får en tur, det er heller ikke forbudt at samle blaffere op.
>
>Skatteministeriet:
>Skatteministeriet har på spørgsmål fra DTL svaret, at de ikke ser noget
>problem i, at en chauffør har f.eks. sit barn med i lastbilen. Parallelt
>hermed har ITD fået et svar fra SKAT, som oplyser, at der ikke er problemer
>i at have passagerer i lastbiler. SKAT understreger, at besvarelsen er sket
>i relation til lastbiler med en tilladt totalvægt på over 4 tons. Det er
>naturligvis en forudsætning, at lastbilen anvendes til godstransport, og at
>passageren udelukkende er med "som selskab" for chaufføren.
>
Man skal lige være opmærksom på, at der kan være et forsikringsmæssigt
problem - at der ikke vil være nogen form for forsikring, der dækker
en passager. Det var i hvert fald hvad en bekendt fortalte, da vi
snakkede om muligheden for at han kunne have passagerer med - det var
direkte fyringsgrund at have passagerer i vognen. Så en snak med
ejeren af køretøjet ville nok være et godt udgangspunkt.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

alexbo (16-03-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-03-08 16:20


<Ivan Madsen> skrev


> Man skal lige være opmærksom på, at der kan være et forsikringsmæssigt
> problem - at der ikke vil være nogen form for forsikring, der dækker
> en passager. Det var i hvert fald hvad en bekendt fortalte, da vi
> snakkede om muligheden for at han kunne have passagerer med - det var
> direkte fyringsgrund at have passagerer i vognen. Så en snak med
> ejeren af køretøjet ville nok være et godt udgangspunkt.

Nu er det ikke mig der skal afsted,
men det med forsikringen er forkert, bilens ansvarsforsikring dækker
passagerer.

mvh
Alex Christensen



Folmer Rasmussen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 16-03-08 16:19

On Sun, 16 Mar 2008 15:56:55 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev
>
>
>> I udgangspunktet må du slet ikke have passagerer med.
>> Det er jo en bil på gule plader, med hvad deraf følger.
>
>Jeg tror du blander reglerne om privatkørsel sammen med reglerne for
>passagerer.
>
>Det er ikke forbudt at have passagerer med, ofte ser man lastbiler hvor et
>af børnene får en tur, det er heller ikke forbudt at samle blaffere op.
>
>Skatteministeriet:
>Skatteministeriet har på spørgsmål fra DTL svaret, at de ikke ser noget
>problem i, at en chauffør har f.eks. sit barn med i lastbilen. Parallelt
>hermed har ITD fået et svar fra SKAT, som oplyser, at der ikke er problemer
>i at have passagerer i lastbiler. SKAT understreger, at besvarelsen er sket
>i relation til lastbiler med en tilladt totalvægt på over 4 tons. Det er
>naturligvis en forudsætning, at lastbilen anvendes til godstransport, og at
>passageren udelukkende er med "som selskab" for chaufføren.

>--

Du har ret, men den indrømmelse fra SKAT er af nyere dato.

Man kan jo ikke følge med i det hele, vel?

Hvor véd du iøvrigt sådan noget fra? Er du i branchen, eller har du
ikke andet at lave, end at sidde og lave undergravende virksomhed på
mine påstande? )

--

Venlig hilsen
Folmer

alexbo (16-03-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-03-08 16:41


"Folmer Rasmussen" skrev i

> Man kan jo ikke følge med i det hele, vel?

Joh, hvis man følger med i gruppen her, bliver man konstant opdateret med de
nyeste tiltag.
Nu er lige det med reglerne ikke så nyt, det har aldrig været forbudt at
køre med passagerer.

Det er forbudt at tage penge for det, man kunne forestille sig at man tog et
par skiturister med til Norge, man skal i hvert fald ikke annoncere efter
dem.

> Hvor véd du iøvrigt sådan noget fra? Er du i branchen, eller har du
> ikke andet at lave, end at sidde og lave undergravende virksomhed på
> mine påstande? )
Da jeg startede i branchen for over 40 år siden gik det hurtigt op for mig,
at jeg blev nødt til selv at finde ud af tingene, de røverhistorier jeg
hørte holdt sjældent vand.
Dengang måtte man støve bibliotekerne igennem for at finde reglerne for alt
muligt, nu googler man det frem på få sekunder.

mvh
Alex Christensen




Folmer Rasmussen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 16-03-08 21:01

On Sun, 16 Mar 2008 16:40:40 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" skrev i
>
>> Man kan jo ikke følge med i det hele, vel?
>
>Joh, hvis man følger med i gruppen her, bliver man konstant opdateret med de
>nyeste tiltag.
>Nu er lige det med reglerne ikke så nyt, det har aldrig været forbudt at
>køre med passagerer.
>
>Det er forbudt at tage penge for det, man kunne forestille sig at man tog et
>par skiturister med til Norge, man skal i hvert fald ikke annoncere efter
>dem.
>
>> Hvor véd du iøvrigt sådan noget fra? Er du i branchen, eller har du
>> ikke andet at lave, end at sidde og lave undergravende virksomhed på
>> mine påstande? )
>Da jeg startede i branchen for over 40 år siden gik det hurtigt op for mig,
>at jeg blev nødt til selv at finde ud af tingene, de røverhistorier jeg
>hørte holdt sjældent vand.
>Dengang måtte man støve bibliotekerne igennem for at finde reglerne for alt
>muligt, nu googler man det frem på få sekunder.

>--

Der kunne jeg have lært noget. Jeg havde læst i Lastbilmagasinet, at
chefen for Tungvognsektionen indenfor færdselspolitiet havde været ude
med en bandbulle mod det at tage passagerer med i en vogn der er
registreret på gule plader til godstransport for fremmed regning.

Jeg har bare misset, at han måtte trække i land igen.

Jeg beklager.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 16-03-08 22:38

Folmer Rasmussen wrote:

>> Dengang måtte man støve bibliotekerne igennem for at finde reglerne for alt
>> muligt, nu googler man det frem på få sekunder.
>
>> --
>
> Der kunne jeg have lært noget.

Måske.

Jeg havde læst i Lastbilmagasinet, at
> chefen for Tungvognsektionen indenfor færdselspolitiet havde været ude
> med en bandbulle mod det at tage passagerer med i en vogn der er
> registreret på gule plader til godstransport for fremmed regning.
>
> Jeg har bare misset, at han måtte trække i land igen.
>
> Jeg beklager.

Av den trak vand ,-)

Møller



Folmer Rasmussen (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-03-08 14:51

On Sun, 16 Mar 2008 22:37:57 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>>> Dengang måtte man støve bibliotekerne igennem for at finde reglerne for alt
>>> muligt, nu googler man det frem på få sekunder.
>>
>>> --
>>
>> Der kunne jeg have lært noget.
>
>Måske.
>
>Jeg havde læst i Lastbilmagasinet, at
>> chefen for Tungvognsektionen indenfor færdselspolitiet havde været ude
>> med en bandbulle mod det at tage passagerer med i en vogn der er
>> registreret på gule plader til godstransport for fremmed regning.
>>
>> Jeg har bare misset, at han måtte trække i land igen.
>>
>> Jeg beklager.
>
>Av den trak vand ,-)

>--

Min autoritetstro har lidt et alvorligt knæk.

Man kan ikke stole på hvad man læser på internjetten og man kan ikke
stole på politiet.

Der er vel ikke andet for, end at tage sagerne i egen hånd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 17-03-08 14:55

Folmer Rasmussen skrev:


> Min autoritetstro har lidt et alvorligt knæk.
>
> Man kan ikke stole på hvad man læser på internjetten og man kan ikke
> stole på politiet.
Især ikke hvis man bruger den til at læse EB med ligneden der burde ryge direkte i spamfilteret før
det forlod server.

> Der er vel ikke andet for, end at tage sagerne i egen hånd.

og det er der så intet nyt i

Møller



Finn Guldmann (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-03-08 15:47

Folmer Rasmussen skrev:
> Min autoritetstro har lidt et alvorligt knæk.
> Man kan ikke stole på hvad man læser på internjetten og man kan ikke
> stole på politiet.
> Der er vel ikke andet for, end at tage sagerne i egen hånd.
>
Og hvorlænge er det lige siden at jeg begyndte at skrive om det?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Folmer Rasmussen (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-03-08 15:59

On Mon, 17 Mar 2008 15:47:28 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>> Min autoritetstro har lidt et alvorligt knæk.
>> Man kan ikke stole på hvad man læser på internjetten og man kan ikke
>> stole på politiet.
>> Der er vel ikke andet for, end at tage sagerne i egen hånd.
>>
>Og hvorlænge er det lige siden at jeg begyndte at skrive om det?

>--

Det véd jeg ikke, men din sidste optræden i ovennævnte blad var da
heller ikke tillidsvækkende.

Jeg tænker på den om CMR'erne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 17-03-08 16:16

Folmer Rasmussen skrev:

>
> Det véd jeg ikke, men din sidste optræden i ovennævnte blad var da
> heller ikke tillidsvækkende.

Fejl 1. link mangler.

> Jeg tænker på den om CMR'erne.

Fejl 2. : hvad er en CMR?

Skal man til at tage sagen i egen hånd?

Møller


Folmer Rasmussen (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 17-03-08 16:37

On Mon, 17 Mar 2008 16:15:35 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
>
>>
>> Det véd jeg ikke, men din sidste optræden i ovennævnte blad var da
>> heller ikke tillidsvækkende.
>
>Fejl 1. link mangler.

>--

Næh nej, du må abonnere.

>--

>> Jeg tænker på den om CMR'erne.
>
>Fejl 2. : hvad er en CMR?

>--

CMR (Convention relative au Contrat de Transport International de
Marchandises par Route)

Eller på dansk: Fragtbrev.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-03-08 18:11

Folmer Rasmussen skrev:
> CMR (Convention relative au Contrat de Transport International de
> Marchandises par Route)
> Eller på dansk: Fragtbrev.
>
Rettelse: INTERNATIONAL fragtbrev.

Selvom du nok kører det meste af dit gods på CMR-fragtbrev foregår en
stor del af den nationale transport altså stadig efter andre regler.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Møller (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 18-03-08 17:34

Folmer Rasmussen skrev:
>
>>> Det véd jeg ikke, men din sidste optræden i ovennævnte blad var da
>>> heller ikke tillidsvækkende.
>> Fejl 1. link mangler.
-
>
> Næh nej, du må abonnere.

Jo men det ville jeg jo så finde ud af nær jeg kom så vidt.

Og hvis jeg abonnerede, manglede jeg jo alligevel et link, for skulle jeg blader alle
strikkeopskrifterne igennem

Har du fået knyttet noget i den ufrivillige ferie?

Mølle

Finn Guldmann (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-03-08 18:09

Møller skrev:
>> Det véd jeg ikke, men din sidste optræden i ovennævnte blad var da
>> heller ikke tillidsvækkende.
> Fejl 1. link mangler.
>
Det ville være til en artikel der ligger på et område det koster
1300-1400 kr/år at få lov at læse.

>> Jeg tænker på den om CMR'erne.
> Fejl 2. : hvad er en CMR?
>
En international aftale om, bl.a., ansvarsfordelingen i forbindelse med
transport af gods.

> Skal man til at tage sagen i egen hånd?
>
Det er jo det det handler om lige nu.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Møller (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 18-03-08 17:31

Finn Guldmann skrev:

>>> Jeg tænker på den om CMR'erne.
>> Fejl 2. : hvad er en CMR?
>>
> En international aftale om, bl.a., ansvarsfordelingen i forbindelse med
> transport af gods.
Tænkte det nok,for der var jo også:

www.cmr.org

Centre for Medicines Research

Comprehensive Microbial Resource

men det var altså:
CMR (Convention relative au Contrat de Transport International de Marchandises par Route)

Men så kommer INCOTERMS 2000 vel også i anvendelse?

Møller




Finn Guldmann (18-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-03-08 21:19

Møller skrev:
>>>> Jeg tænker på den om CMR'erne.
>>> Fejl 2. : hvad er en CMR?
>> En international aftale om, bl.a., ansvarsfordelingen i forbindelse
>> med transport af gods.
> Tænkte det nok,for der var jo også:
> www.cmr.org
> Centre for Medicines Research
> Comprehensive Microbial Resource
> men det var altså:
> CMR (Convention relative au Contrat de Transport International de
> Marchandises par Route)
> Men så kommer INCOTERMS 2000 vel også i anvendelse?
>
Nok mere NSAB 2000. ("Nordisk Speditørforbunds Almindelige
Bestemmelser"9

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Møller (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 19-03-08 00:20

Finn Guldmann skrev:
000 vel også i anvendelse?
>>
> Nok mere NSAB 2000. ("Nordisk Speditørforbunds Almindelige
> Bestemmelser"9
>

Jeg har altid brugt INCOTERMS

Men nok fordi mange transporter var fra de sydlige udlande og ulande syd for Alperne

Møller

Finn Guldmann (17-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-03-08 18:07

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Min autoritetstro har lidt et alvorligt knæk.
>>> Man kan ikke stole på hvad man læser på internjetten og man kan ikke
>>> stole på politiet.
>>> Der er vel ikke andet for, end at tage sagerne i egen hånd.
>> Og hvorlænge er det lige siden at jeg begyndte at skrive om det?
> Det véd jeg ikke, men din sidste optræden i ovennævnte blad var da
> heller ikke tillidsvækkende.
> Jeg tænker på den om CMR'erne.
>
Du er sikker på dit ordvalg?

Hvad har det med tillid at gøre at stille spørgsmål til nogle jurister
om ansvaret for transporten?

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Møller (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 16-03-08 16:57

Folmer Rasmussen wrote:

>> -->
> Du har ret, men den indrømmelse fra SKAT er af nyere dato.
>
> Man kan jo ikke følge med i det hele, vel?
>
> Hvor véd du iøvrigt sådan noget fra? Er du i branchen, eller har du
> ikke andet at lave, end at sidde og lave undergravende virksomhed på
> mine påstande? )

Du er alt for ofte alt for længe hjemmefra

Ellers ville du havde bemærket, at da Alex gik på efterløn/pension steg antallet af indlæg
betydeligt

Og s.v.j.h. er Alex fra reparationsbranchen.

At han nu har ødelagt dine argumenter over for konen m.h.t. ture til udlandet højt hævet over andre
må du så tage med som en bonuspræmie.

Møller

Folmer Rasmussen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 16-03-08 21:04

On Sun, 16 Mar 2008 16:56:46 +0100, Møller <em@upsg2n.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>>> -->
>> Du har ret, men den indrømmelse fra SKAT er af nyere dato.
>>
>> Man kan jo ikke følge med i det hele, vel?
>>
>> Hvor véd du iøvrigt sådan noget fra? Er du i branchen, eller har du
>> ikke andet at lave, end at sidde og lave undergravende virksomhed på
>> mine påstande? )
>
>Du er alt for ofte alt for længe hjemmefra

>--

Ja.

>--

>Ellers ville du havde bemærket, at da Alex gik på efterløn/pension steg antallet af indlæg
>betydeligt

>--

Jeg har ikke den fjerneste anelse om. om Alex er gammel nok til den
slags.

>--

>Og s.v.j.h. er Alex fra reparationsbranchen.

>--

Det er også mit indtryk.

>--

>At han nu har ødelagt dine argumenter over for konen m.h.t. ture til udlandet højt hævet over andre
>må du så tage med som en bonuspræmie.

>--

Hun ville ikke have godt af at se, hvad der står af fristelser langs
de polske veje.

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 16-03-08 22:29

Folmer Rasmussen wrote:

>> --
>
> Hun ville ikke have godt af at se, hvad der står af fristelser langs
> de polske veje.
Anne Baastrup? Margrethe Auken? Marianne Jelved?


I din alder: lad falde hvad ej kan stå

Nu kender jeg ikke forholdne i PL.
Men jeg kan huske da jeg var på Hannover Messen for en del år siden, tog en god
forretningsforbindelse os med ud til et fodertrug indrettet i en nedlagt smedje, jeg ved ikke hvor
det var, kun at vi skulle køre gennem en skov derud, vi gjorde ikke holdet undevejs selvom jeg fik
indtryk af at det var Europas længste campingsplads, og så var der hjerter på alle vognene

Foderet var godt, gad vide om furageringsstedet eksisterer endnu?

Møller

OZ3BTO (16-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 16-03-08 16:43


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:6aaqt3hvjvl0kjhd67njh4clh3njn5bj9e@4ax.com...
> On Sun, 16 Mar 2008 13:58:25 +0100, Morten Trab <morten@trab.dk>
> wrote:
>
> >Ja, måske det ikke helt er bil, men eftersom jeg ved at Folmer og andre
> >herinde også kører lastbil prøver jeg lige lykken :)
> >
> >Vognmanden har overtalt mig til at tage en tur til Sverige i lastbilen
> >:) Men da jeg ikke lige er langturschauffør, og aldrig har kørt Sverige
> >i lastbil før påtænker jeg at medbringe en passager (enten konen, hvis
> >hun kan få fri ellers min far da han gerne vil med), hvordan er det lige
> >med færgen i Frederikshavn samt i Göteborg??
> >
> >Gælder færgebilleten kun for mig og bilen eller gælder den for bilen
> >plus evt. passager??
>
> >--
>
> I udgangspunktet må du slet ikke have passagerer med.
>
> Det er jo en bil på gule plader, med hvad deraf følger.
>
> Der må gerne være to chauffører på vognen, men det kræver naturligvis
> at vedkommende har de fornødne bogstaver i kørekortet
>
> Det kræver samtidigt at vedkommende har skive i uret, eller førerkort
> i tachographen.
>
> Er der tale om farligt gods, må der under ingen omstændigheder være
> mere end dig i bilen.
>
> På de fleste færger bliver der bon'et for 2 personer, især på
> overfarter hvor der serveres mad og der stilles lugar til rådighed.
>
> Det bliver betalt enten af vognmanden eller speditøren, så de bør vide
> besked, hvis du tager nogen med.
>
> Hvis godsets beskaffenhed gør, at det er hensigtsmæssigt at have en
> medhjælper med, er det selvfølgelig tilladt, men hvis man møder den
> "forkerte" betjent, kan det godt blive anladning til en større
> palaver.
>
> Det er ikke så enkelt at være social.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer



Det var lige godt s..... .. Vi har i min fatters 20 år som vognmand aldrig
haft problemer med at have en med på passager sædet... En stor del af mine
28år opvækst er foregået på passagersædet i lastbiler... Kunne sige Volvo og
Scania før jeg kunne sige mor.. Født i en gammel N10 (no shit) og kunne
tumle en scania inden støttehjulene kom af cyklen :P


Erik :D



Folmer Rasmussen (16-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 16-03-08 21:07

On Sun, 16 Mar 2008 16:42:48 +0100, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:


>
>Det var lige godt s..... .. Vi har i min fatters 20 år som vognmand aldrig
>haft problemer med at have en med på passager sædet... En stor del af mine
>28år opvækst er foregået på passagersædet i lastbiler... Kunne sige Volvo og
>Scania før jeg kunne sige mor.. Født i en gammel N10 (no shit) og kunne
>tumle en scania inden støttehjulene kom af cyklen :P

>--

I vore dage skyer man ingen midler for at få fat i vores penge.

Jeg har heller aldrig tidligere haft problemer med hverken at være
passager, eller at have passagerer med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste