Røde blinklys
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-03-08 21:40

Så lige en bil der viste af med røde blinklys. Er det et ulovligt
hjemmebygningseksperiment? Kan da ikke forestille mig, at den ville blive
godkendt nogen steder.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 13-03-08 21:43

On Thu, 13 Mar 2008 21:40:22 +0100, Preben Riis Sørensen wrote:

> Kan da ikke forestille mig, at den ville blive
> godkendt nogen steder.

Jo, det er tilladt i mange lande, men ikke i Danmark

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-03-08 21:46

On Thu, 13 Mar 2008 21:43:28 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Jo, det er tilladt i mange lande, men ikke i Danmark

>--

Er der ikke noget med, at en "kaner", hvis den er gammel nok, godt må
blinke rødt bag?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-03-08 22:15

On Thu, 13 Mar 2008 21:46:04 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Er der ikke noget med, at en "kaner", hvis den er gammel nok, godt må
>blinke rødt bag?
Alle før 1-1-1966 må.
Også for vetaranbil hvis de orginalt kunne fås med rødbagblinklygte.

Detailforskrifter for Køretøjer er kilden
http://www.fstyr.dk/sw22949.asp

/Hans

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-03-08 21:50

> Så lige en bil der viste af med røde blinklys. Er det et ulovligt
> hjemmebygningseksperiment? Kan da ikke forestille mig, at den ville blive
> godkendt nogen steder.

Det var en dansk, nyere mellemklassebil.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-03-08 16:18

> Det var en dansk, nyere mellemklassebil.

Honda Prelude (måske Accord)? Sådan en har jeg set for nylig også. Undrede
mig over det samme. :)

- Martin

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-03-08 21:00

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev

> Honda Prelude (måske Accord)? Sådan en har jeg set for nylig også. Undrede
> mig over det samme. :)

Det kunne det nemt være. Hvordan er den smuttet gennem typegodkendelsen med
det?
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Ivar

Dato : 13-03-08 22:02

Preben Riis Sørensen skrev:

> Så lige en bil der viste af med røde blinklys.

Ekstremt gammeldags!

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?