Kontrol af bilforhandlere
Fra : es335

Dato : 12-03-08 16:39

Hej,
vi skal ud at kikke på biler i påsken, men før vi lægger penge hos en
forhandler vil jeg godt kontrollere at forhandleren hare generelt rent
mel i posen.
Findes der en hjemmeside eller noget andet hvor jeg kan finde
oplysninger og det? Jeg tænker på ham bilforhandleren i Søborg i
svinget tæt på krydset mod Vangede og Nørrebro. Hans ry er ret dårligt
trods mange ejerskifte.
Men der kunne være andre ting som gør at forhandleren måske ikke er en
decideret svindler med bare ikke en man burde handle med hvis man skal
være sikker på fiar behandling i en garantisag.
Mere konkret vil jeg kikke på bla. SMC i Hillerød, Virum motor
konpagni, Autocenter i Glostrup, MD auto i Tåstrup, Steen Andersen i
Brøndby, Cawi biler i Søborg (ved ikke om det er ham jeg nævner
ovenfor) og endelg Lyngby autocenter i ballerup.

På forhånd tak.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 13-03-08 10:37

es335 skrev:
> Hej,
> vi skal ud at kikke på biler i påsken, men før vi lægger penge hos en
> forhandler vil jeg godt kontrollere at forhandleren hare generelt rent
> mel i posen.

De findes, men jeg syntes der kan være langt imellem dem.

Jeg hørte engang en der talte noget om brugtvognsforhandlere, og han kom
med det udsagn, at han kunne se på en sælger når han løj -- hans læber
bevægede sig!!

Hvordan man lige finder den rigtige sælger, som man kan have tillid til,
og som vil efterkomme ens krav efter en handel, ja det ved jeg ikke, men
jeg har da prøvet et par stykker, men det var så i Jylland. Jeg har kun
købt bil én gang på Sjælland, men fik dog en god handel, og en god
service. Det var ved Carsale i Køge.

Jesper

Fra : Møller

Dato : 13-03-08 11:56

Jesper Jacobsen wrote:

> [...]
> Jeg hørte engang en der talte noget om brugtvognsforhandlere, og han kom
> med det udsagn, at han kunne se på en sælger når han løj -- hans læber

Hvad kalder man en ærlig brugtvognshandler:
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Arbejdsløs

Ellers:
se om han er her:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

Man kan måske godt handle med dem alligevel, men så ved man da at der har været noget.
Og sørg for at få alle aftaler der er til fordel for dig på skrift, vil han ikke skrive sine løfter
på slutseddel, kan man jo blot undre sig og konstatere, at så gik den tid da med det, medens man
kører til den næste.

Møller

Fra : Robert Andersen

Dato : 14-03-08 05:29

> [...]
> jeg har da prøvet et par stykker, men det var så i Jylland. Jeg har kun
> købt bil én gang på Sjælland, men fik dog en god handel, og en god

Og jeg købte en Felicia hos Carsale i Køge, der var ingen rust ud over en
bussemand på bagklappen bedyrede sælgeren..

Det tror faen, de havde jo lige salgslakeret skærmkanterne, så efter 14 dage
var der masser af rust...

Handler der aldrig igen!!!

Fra : tinus nielsen

Dato : 13-03-08 15:56

her er en liste over dem der har været sager på¨

Fra : Møller

Dato : 13-03-08 23:21

tinus nielsen wrote:
> her er en liste over dem der har været sager på¨
>
> http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/

Ku' du ikke ha' kopieret begge mine links )