Omregistrering
Fra : Brian

Dato : 12-03-08 17:09

Hej

Jeg har lige købt en bil. og den skal jo omregistreres inden for tre uger.
- Så langt, så godt

Hvad sker der hvis jeg laver en skade, som forsikringen skal "blandes" ind
i?
- Er det så sælgers forsikring der dækker?
- Eller ligger det og venter til jeg omregistrerer?
- Eller hvad sker der?

Blot nysgerrig

--Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-03-08 17:16

"Brian" <not@me.again> skrev i meddelelsen
> [...]
> i?
> - Er det så sælgers forsikring der dækker?
> - Eller ligger det og venter til jeg omregistrerer?

Vent lige 3 uger med at få svaret ;)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Anders Thorup

Dato : 12-03-08 17:40

Brian wrote:
> [...]
> "blandes" ind i?
> - Er det så sælgers forsikring der dækker?
> - Eller ligger det og venter til jeg omregistrerer?

Det bliver betalt af en fælleskasse som alle selskaberne er med i, men du
skal nok ikke regne med at din nye forsikring bliver billig at oprette, for
når den kasse først betaler, kender alle medlemmerne også til din skade.

Mvh
Anders

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 12-03-08 18:07

Det er desværre en helt fejlagtig oplysning.

Det er sælgers forsikring der dækker din skade indtil 3 uger. Men det er kun
med den dækning han har. Måske kun med en ansvarsdækning, og så er dit
køretøj uforsikret mht. egen skade, kun 3.mands skade dækket.

Der bliver ikke noget der ligger og venter på din omregistrering, det er og
bliver din bonus fra tidligere der bestemmer hvilken klasse du indplaceres i
på omreg.tidspunktet.

Gå nu bare roligt i seng, og glem alt om hypoteserne. Du kørte vel skadefrit
før, og gør det forventeligt også i de tre uger.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : XS1100

Dato : 12-03-08 18:19

"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun med den dækning han har. Måske kun med en ansvarsdækning, og så er dit
> køretøj uforsikret mht. egen skade, kun 3.mands skade dækket.

Hej.
Ja det er sælgers forsikring der dækker og kører du galt og laver en skade,
så er det sælger der må lide et bonustab og må rykke to grupper ned.

Derfor sælger jeg kun et køretøj, når jeg er sikker på at det bliver
ejerskiftet, plejer gerne at kræve køber for oplysninger så papirerne bliver
udfyldt og jeg kan gå på motorkontoret næste dag.

Med venlig hilsen
Jarl

Fra : sidse

Dato : 12-03-08 21:12

"XS1100" <no@email.invalid> wrote in message

> [...]
> ejerskiftet, plejer gerne at kræve køber for oplysninger så papirerne
> bliver udfyldt og jeg kan gå på motorkontoret næste dag.

Dette er IKKE korrekt, læs dine forsikringspapirer igen.
Har du solgt et køretøj og køber laver en skade bliver du holdt skadesløs,
hvilket vil sige INGEN bonustab eller selvrisiko for sælger.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : XS1100

Dato : 13-03-08 08:46

"sidse" <inge@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har du solgt et køretøj og køber laver en skade bliver du holdt skadesløs,
> hvilket vil sige INGEN bonustab eller selvrisiko for sælger.

Hej.
Det vil jeg undersøge med min forsikring.
Mvh
Jarl

Fra : alexbo

Dato : 12-03-08 18:14

"Brian" skrev

> - Er det så sælgers forsikring der dækker?

Ja, men han vil som regel slippe for selvrisiko.

mvh
Alex Christensen