parkere bilen i bilelevator
Fra : Bo

Dato : 12-03-08 02:08

Når bilen skal parkeres, kører du bilen ind i bilelevatoren, stiller
bilen på platformen og forlader den. Herefter sænker elevatoren bilen
ned under jorden og transporterer den hen til en ledig
parkeringshylde.
http://jp.dk/indland/kbh/article1293013.ece
Så stiller spm. Da bilen skal "skubbes" ud af elevatoren og ind på en
hylde, må den ikke være sat i gear eller håndbremse ? Hvordan får man
fat i bilen igen ? og hvorlænge skal man vente i tid ? Hvordan kan du
stå over jorden og forlange din bil udleveret ? Jeg går udfra at der
ingen "døgn-mandskab" er til betjening ?
vh Bo

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-03-08 09:13

Bo wrote:
> [...]
> stå over jorden og forlange din bil udleveret ? Jeg går udfra at der
> ingen "døgn-mandskab" er til betjening ?

Bilen køres typisk ind på en platform, som så trækkes rund i hele
manegen. Du får en billet med en stregkode. Når du så vil have din bil,
stikker du billetten i betalingsautomaten og betaler. Herefter kommer
din bil til synes igen. Stregkoden indeholder data om begyndelsestid og
platformnummer. Computeren holder så styr på i hvilken bås platformen
med din bil er placeret.

Fly

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 12-03-08 14:28

> [...]
> synes igen. Stregkoden indeholder data om begyndelsestid og
> platformnummer. Computeren holder så styr på i hvilken bås platformen med

Genialt system! Håber bare det virker.... Men ingen utilpassede unge der
render rundt og smadrer ens bil eller klaphatte der laver hærværk!

/Carsten

Fra : Harald Blaatand

Dato : 12-03-08 15:20

"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> wrote in message
klip

> Genialt system! Håber bare det virker.... Men ingen utilpassede unge der
> render rundt og smadrer ens bil eller klaphatte der laver hærværk!
>
> /Carsten

Det har virket i Japan i mange år ,så mon ikke det fungerer her også ?

- -

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-08 16:10

> Det har virket i Japan i mange år ,så mon ikke det fungerer her også ?

Ja lad os håbe de har købt en standardløsning istedet for at forsøge at
udvikle noget selv ...

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-03-08 16:36

Anders Majland wrote:

> Ja lad os håbe de har købt en standardløsning istedet for at forsøge at
> udvikle noget selv ...

Prøv du at få Ritt til at købe en billig standardløsning. Det er der
ingen prestige i.

Fly

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-03-08 16:35