Hastighedsbøder i zone
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-03-08 07:57

Kan man få en bøde for at køre for stærk i en 40-km ZONE?`

Ditto spørgsmål for de blå 30 km zoner ...

Begge tilfælde forudsætter uden uheld...

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : claus b. p.

Dato : 11-03-08 09:18

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in message
> Kan man få en bøde for at køre for stærk i en 40-km ZONE?`
>
> Ditto spørgsmål for de blå 30 km zoner ...
>
> Begge tilfælde forudsætter uden uheld...

1: Zoner som er afmærket med alm. tavle med rød kant gælder som alle andre
steder med hastighedsbegrænsning, så ja.
2: Blå tavle er en anbefaling, så der kan man ikke få bøde. Der gælder den
almindelige regel for byzone mv.

/Claus

Fra : Lynge-Nielsen

Dato : 11-03-08 20:26

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Kan man få en bøde for at køre for stærk i en 40-km ZONE?`
> Ditto spørgsmål for de blå 30 km zoner ...
> Begge tilfælde forudsætter uden uheld...
> Per

Ikke for at køre for stærkt, men du kan få en bøde efter:

§ 3 hvor du skal optræde hensynsfuldt, så der ikke opstår fare eller
forvoldes skade eller ulempe så færdslen ikke umødigt forstyres.
Der skal også vises hensyn over for dem der bor eller opholder sig ved
vejen.

§ 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter
forholdene med særligt hensyn til
andres sikkerhed. Den kørende skal herved tage vej-, vejr- og
sigtforholdene, køretøjets tilstand og
belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden må
aldrig blive større, end at
føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Der skal kunne standses på
den strækning af
kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver
hindring, der kan påregnes.

Fra : Flemming

Dato : 11-03-08 22:11

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Kan man få en bøde for at køre for stærk i en 40-km ZONE?`
>
> Ditto spørgsmål for de blå 30 km zoner ...
>
> Begge tilfælde forudsætter uden uheld...

Som opfølgnings spørgsmål, kunne jeg godt tænke mig at høre om der er
nogle der ved, om Politiet eller andre i Fields kan lave fartkontrol?
Der er der nemlig 10 km/t skilte ! Enhver der bare nærmer sig de 20km/t
vil jo blive betragtet som totale idioter....

--
Mvh. Flemming

Fra : Kent Friis

Dato : 12-03-08 16:28

Den Tue, 11 Mar 2008 22:11:22 +0100 skrev Flemming:

> [...]
> Der er der nemlig 10 km/t skilte ! Enhver der bare nærmer sig de 20km/t
> vil jo blive betragtet som totale idioter....

Dengang der stadig var grænsekontrol hernede, stod der skilte med
20 km/t. Og det var ikke engang de blå, det var de runde røde og
hvide skilte, så bøde fra 23 km/t, klip (nå nej, det var ikke
indført) fra +30% = 26 km/t og af med kørekortet fra +60% = 32 km/t.

En dag vi kørte over grænsen prøvede vi om det overhovedet kunne
lade sig gøre, og jo, en Ford Transit kan faktisk køre så langsomt
i første gear.

Det resulterede så i at da vi endelig nåede hen til paskontrollen,
blev samtlige pas checket grundigt...

(Vi kørte over flere gange om dagen, så normalt var det nok bare at
holde passene op i vinduet, så blev vi vinket videre).

Mvh
Kent

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-03-08 17:18

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> En dag vi kørte over grænsen prøvede vi om det overhovedet kunne
> lade sig gøre, og jo, en Ford Transit kan faktisk køre så langsomt

Min Golf (6 gear) kører 8 km/t i første gear, 15 i 2. og 23-24 stykker i 3.
..... og jeg gætter på en Transit kører langsommere ;)

Målt med gps.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-03-08 18:04

Den Wed, 12 Mar 2008 17:18:07 +0100 skrev Per Henneberg Kristensen:

> [...]
>
> Min Golf (6 gear) kører 8 km/t i første gear, 15 i 2. og 23-24 stykker i 3.
> .... og jeg gætter på en Transit kører langsommere ;)

Det har du sikkert ret i, men nu var hastighedsgrænsen på stedet 20 km/t,
og det var den vi forsøgte at overholde.

Og det fandt vi så ud af at man ikke skal.

Mvh
Kent

Fra : Flemming

Dato : 12-03-08 18:42

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Min Golf (6 gear) kører 8 km/t i første gear, 15 i 2. og 23-24 stykker i
> 3. .... og jeg gætter på en Transit kører langsommere ;)

Min (firmaets) Seat Altea med DSG, skal jeg trykke på bremsen for at
kunne køre under 10km/t :-0

--
Mvh. Flemming

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-03-08 19:02

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Min (firmaets) Seat Altea med DSG, skal jeg trykke på bremsen for at kunne
> køre under 10km/t :-0

Målt med GPS og i første gear?

Fra : Flemming

Dato : 12-03-08 19:41

Per Henneberg Kristensen skrev:

> "Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Målt med GPS og i første gear?

nej, det var bare speedometer, men jeg prøver med GPS imorgen

--
Mvh. Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-03-08 14:26

> Min Golf (6 gear) kører 8 km/t i første gear, 15 i 2. og 23-24 stykker
> i 3. .... og jeg gætter på en Transit kører langsommere ;)

Jeg prøvede lige hva min kører i tomgang i 1. gear - men speedometeret
sagde 0km/t og jeg havde ik lige GPS'en med ...