Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket kort kan det bedst betale sig at k~
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-07-01 03:12

Det er ved at være på tide at få mit gamle voodoo 3 2000 kort skiftet ud med
et hurtigere.

Jeg har kigget på følgende kort:

Chaintech GeForce2 MX400 w/TV-Out AGP / 64MB - 925 kr.

HighTech HIS GeForce2 MX400 w./TV-Out AGP / 32MB - 725 kr.

Asus AGP-V6600MX Pure Retail AGP / 32MB SD / 2048x1536 / GeForce256 -
656 kr.

Hvilket kort kan det bedst betale sig at købe?

Det skal koste <1000 kr., og skal helst have tv-out, men samtidigt være
hurtigt til spil.
Hvordan ligger ydelsen ved de tre nævnte kort i forhold til hinanden? og ved
overclocking?

Resten af min computer:

T-Bird 800@880 (Slot A)
Gigabyte ga7IXE bundkort agp x2
256 mb Apacer ram

Fra : Mikael Jensen

Dato : 18-07-01 08:42

Drop Asus kortet hvis det er vigtigt for dig at det er billigt. MX-chippen
er et must hvis du tænker mere på pris end ydelse. JEG ER I TVIVL!!! Jeg
mener at MX kort kun har SD ram, men jeg er ikke sikker. ER DET TIlFÆLDET:
Får du ikke ret meget ud af de sidste 32 ram i Chaintech kortet da skrive
hastigheden til RAMéne vil blive en flaske hals. Husker jeg forkerk og er
det med DDR ram, vil jeg helt klart anbefale Chaintech kortet.

Jeg kender ingen af kortene, så jeg kan ikke hjælpe dig med OC muligheder.
Erfaringen siger dog at MX-chipper er væsenlig sværre at OC end andre
GeForce chips (men heller ikke dette er jeg 100% sikker på)

GL

Mikael

Fra : PH

Dato : 18-07-01 08:48

On Wed, 18 Jul 2001 04:11:40 +0200, "Thomas Rasmussen"
<tr0706t9@edu.fhavnts.dk> wrote:

> [...]
>hurtigt til spil.
>Hvordan ligger ydelsen ved de tre nævnte kort i forhold til hinanden? og ved

Hej Thomas
Jeg kan kun anbefale Daytona Geforce 2 gts pro med 32 mb ram.

Jeg har også lige skiftet min voodoo3 ud til fordel for daytona gts og
jeg er ikke blevet skuffet,jeg har fået en forøgelse på ca 75 % i
3dmark2000 og 2001.
Og nu kan jeg også spille i 32 bit farver.
Jeg købte kortet hos compumail.dk og havde det dagen efter,det må vi
da sige er hurtig service. Kortet kostar ca 1000 kr.

Celeron 566@850
abit bh6
256 mb ram.

PH

Fra : Case

Dato : 18-07-01 10:39

> [...]
GeForce256 -
> 656 kr.
>

> Hvilket kort kan det bedst betale sig at købe?

Daytona GTS Pro, selvom det måske har langsommere ram så vil det stadig
meget bedre end noget MX.

http://www.hardwaretidende.dk/hard/stories.php?story=01/06/02/4913426

Se en "test" af flere forskellige kort.

Daytona GeForce2 GTS Pro AGP / 32MB DDR / 2048x1536 / GeForce2 GTS 1.079
kr.
GeForce2 Pro w./TV-Out AGP / 64MB DDR / 2048x1536 / GeForce2 Pro 1.399 kr

Da Daytonaen har lidt langsommere ram så er det ikke det mest overclock
venlige men selv i standard version pisker et GTS enhvert overclocket MX.