GF overskudsdelinbg.
Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-08 10:13

Ja så kom checken .. Altid rart at få penge tilbage selvom det selvfølgelig
ville være bedre ikke at have betalt for meget i første omgang. Men så endte
forsikringen for 2007 på 3437kr - De første 3 måneder var en skoda fabia og
siden en citroen c5.

Ja det hjælper på præmien at være elitebilist og bo langt ude på landet ....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-08 03:52

On Mar 10, 10:12 am, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
> siden en citroen c5.
>
> Ja det hjælper på præmien at være elitebilist og bo langt ude på landet ....

Findes der en tommelfingerregel for tilbagebetalingen ?
Hvis nu man beregner sig frem til en pris på 4.500 hvad kan man så
tænkes at ville få tilbage når året er omme ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-08 11:17

> Findes der en tommelfingerregel for tilbagebetalingen ?
> Hvis nu man beregner sig frem til en pris på 4.500 hvad kan man så
> tænkes at ville få tilbage når året er omme ?

Afhænger af hvilken klub man er i og hvordan æret er gået. Men den fleste
klubber har de seneste år tilbagebelat mere end 10%

For GF Viborg har de sidste år været imellem 16 og 19%

/A

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 12:43

> For GF Viborg har de sidste år været imellem 16 og 19%

Vores klub sydsjælland giver 10% tilbage i år, men man kan se hvad der
bliver givet tilbage på gf-forsikring.dk :)

Mvh
Morten

Fra : Mikker

Dato : 10-03-08 13:36

23% her ;)

Så bil + campingvogn = 5800-23% = 4466 :)

Kun bil = 3059 :) Kasko naturligvis :)

Jeg er 37

Hygge

Mikker

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-08 14:56

"Mikker" <her@faaerdumig.ik> skrev i meddelelsen
> 23% her ;)
>
> Så bil + campingvogn = 5800-23% = 4466 :)
>
> Kun bil = 3059 :) Kasko naturligvis :)

Husk dækningen er bedst i Trekroner, når du har cv.

Hvis jeg tager min billigste cv med i mine beregninger, betaler jeg det
samme i Trekroner som du gør - men med bedre dækning.
--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Per Tolbøll

Dato : 10-03-08 17:27

> Findes der en tommelfingerregel for tilbagebetalingen ?
> Hvis nu man beregner sig frem til en pris på 4.500 hvad kan man så
> tænkes at ville få tilbage når året er omme ?

Vintervejret

- Det afhænger meget af din klub, om der f.eks. er overvægt i
"blød-hat-og-cerut"-segmentet, er en firmaklub eller noget i den stil.

/Per (der fik 32% tilbage)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-08 07:10

On Mar 10, 1:36 pm, "Mikker" <h...@faaerdumig.ik> wrote:
> 23% her ;)
>
> Så bil + campingvogn = 5800-23% = 4466 :)
>
> Kun bil = 3059 :) Kasko naturligvis :)

Får man billigere priser ved at henvende sig til dem i telefonen i
forhold til at beregne den på siden ?

Fra : Mikker

Dato : 10-03-08 19:10

nej det tror jeg ikke (jeg ku ikke få noget....:( ), 10% samlerabat men det
er med i tilbuddet når du læser resultatet af prisberegningen på deres side

--
Hygge

Mikker

Fra : Esben

Dato : 10-03-08 22:56

On Mar 10, 1:36 pm, "Mikker" <h...@faaerdumig.ik> wrote:

> Får man billigere priser ved at henvende sig til dem i telefonen i
> forhold til at beregne den på siden ?

24596,- (!) skal jeg give for ansvar+kasko ifølge deres beregner .

--
Esben

Fra : Mikker

Dato : 10-03-08 23:00

Så håber jeg ikke du kommer i min klub ;)

Hygge

Mikker

Fra : Esben

Dato : 10-03-08 23:43

"Mikker" <her@faaerdumig.ik> skrev i en meddelelse
> Så håber jeg ikke du kommer i min klub ;)

Næe, det er jo åger.

--
Esben

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-03-08 18:11

> [...]
og
> siden en citroen c5.
>
> Ja det hjælper på præmien at være elitebilist og bo langt ude på landet

Ja du slipper da lidt billigere som mig .. Eller gør du.. 4500 i forsikring
for et år.. i en halvstor 4wd .. Ja og vægtafgiften svier lidt .. 9500 incl
misundelse :P

Erik

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-08 20:40

> Ja du slipper da lidt billigere som mig .. Eller gør du.. 4500 i
> forsikring
> for et år.. i en halvstor 4wd ..

Forsikringer er meget svært at sammenligne. Der er mange selskaber der alle
har deres egne måder at beregne risiko og dermed præmier på. Den primære
grund til at vi stadig har det hele samlet hos GF er at de på den samlede
pakke er meget konkurrencedygtige _og_ at de gange jeg har testet deres
skadesbehandling har været fint tilfreds (det er vist blevet til 2 gange
indbo, 3 gange elskade og 1 motorcykel kasko (hvor modparten havde hele
skylden - men han var svensker så jeg var meget glad for at have et
forsikringsselskab til at tage den diskussion da han ville løbe fra
ansvaret. På stedet var han godt klar over at han havde kvajet sig ved at
lave et højresving tværs over en spærreflade, men efter at være kommet hjem
og havde regnet på hvor dyrt det blev for ham mente han at det var min
fejl))

Af atypiske forsikringer er mine motorcykler og så at vi bor på et nedlagt
landbrug med udhus der er lidt større end gennemsnitlig garage i et
villakvarter. Det gør at mange af de selskaber der elles ofte er attraktive
ikke ønkser os som kunder - og min erfaring er at begynder man først at
splitte forsikringerne op i flere selskaber er det endnu sværere at få en
god samlet pris.

Mange selskaber har f.eks også 20% selvrisiko på en mc kasko - hvor mange
bilister ville mon finde sig i et sådant vilkår på deres bil ?

> Ja og vægtafgiften svier lidt .. 9500 incl
> misundelse :P

Den er jeg til gengæld ikke misundelig på ...

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-03-08 01:25

> Den er jeg til gengæld ikke misundelig på ...

Ja jeg gad også godt at slippe men der er for få andre biler der må trække
hestetrailer med 2 heste i..

Skal jeg betale dyrt for at have en stor bil så skal den også være stor :D

Erik

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-03-08 18:36

> [...]
> var en skoda fabia og siden en citroen c5.
>
> Ja det hjælper på præmien at være elitebilist og bo langt ude på landet

Det er et smart trick at opkræve for meget og så give tilbage og så er folk
pisseglade.
Præcis som når man får penge tilbage i skat, det er ens egne penge man har
betalt for meget, men man er sgu alligevel glad for at få noget tilbage.

Hvis de ville kunne de naturligvis beregne den rigtige præmie fra starten.

Mvh Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-08 20:49

> [...]
>
> Hvis de ville kunne de naturligvis beregne den rigtige præmie fra starten.

Nu er der lige den forskel at GF ikke skal give overskud. Tidligere
risikerede man også en ekstraregning hvis det havde været et dyrt år, men
det er man gået væk fra.... Og så kører man det koncept at alle opkræves
præmie efter samme taksskema, mens overskuddet beregnet på klub nivea.

Det gør at der faktis er ret stor forskel på hvor meget der kommer retur.
Jeg får skrevet 19%, og andre har nævnt 23% og 10%.

Forsikringsklubben Midtkraft/Midtjyske Net Klub 115 : 45,05%

Jeg har ikke set hvad højeste er...

Det er dog ikke rent filantropi - Der er stadig mange ansatte der skal have
deres løn. Men der sidder trods alt ikke en gruppe aktionærer der forventer
et stort afkast hvert år ...

Men præmierne blev generelt sat lidt ned per 1. januar 2007 og overskuddet
er også mindre i 2007 end i 2006.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-03-08 08:54

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis de ville kunne de naturligvis beregne den rigtige præmie fra starten.

Hvordan? Med en glaskugle?

Ole Thomsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-03-08 15:34

> Hvordan? Med en glaskugle?
>
> Ole Thomsen

Erfaring.

Mvh Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-03-08 03:53

On Mar 10, 10:55 pm, "Esben" <esbenSENDSPAMH...@gruf.LAND> wrote:

> 24596,- (!) skal jeg give for ansvar+kasko ifølge deres beregner .

Vildt.
Vi betaler ca. 4000 for 306 HDi stc og 3800 for Renaul Clio, begge
fuld ansvar og kasko, trinsikring.
Men GF kunne ikke matche Nykredit så de er droppet igen.