Volvo S80 T6 / V70
Fra : Hr. Poulsen

Dato : 09-03-08 00:51

Hvad er plus / minus ved et valg mellem S80 og en V70 Volvo ?
Den ene sedan , den anden Stationcar. Naturligvis , men sådan alt taget i
betragtning ? Har hørt lidt om dårlige Volvo tomatgearkasser..?
Begge koster lige omkring de 250.000kr.
Meget brugt naturligvis.
Har ikke tid til at kigge på en ny !!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-03-08 08:50

> [...]
> Den ene sedan , den anden Stationcar. Naturligvis , men sådan alt taget i
> betragtning ? Har hørt lidt om dårlige Volvo tomatgearkasser..?

Der har været børnesygdomme på 98 modellen af S80 herunder T6. Visse af dem
har haft problemer med gearkasserne, men det er vist langt fra alle.
Problemerne skulle være løst på de nyere modeller og repareret på de gamle.
Men nogen garanti på gear osv. holder i årevis får man jo ikke på en 10 år
gammel bil som har kørt over 200.000 km. Jeg har dog set flere brugttest
hvor man ikke nævner automtgearet overhovedet som noget man skal være
opmærksom på. S80 er en dyr bil i vedligehold og drift og brugtværdien er
tvivlsom.

Jeg vil gå efter en V70 2.4T som fås i den nyere udgave fra 2001. Der får
man et pænt eksemplar med fornuftige km til de 250.000 kr. Vil man acceptere
noget højere km kan man få en T5 version, hvis ydelsen skal være i top.
Hvis ikke det skal være stationcar, hvad så med en S60, bagsæde pladsen er
ikke super til voksne, men kører man alene i bilen er det jo lige gyldigt.
Så får man næsten en 2003 2.4T med 100.000 km til de 250.000 kr.

Mvh Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-03-08 08:52

"Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse
> [...]
> taget i
> betragtning ? Har hørt lidt om dårlige Volvo tomatgearkasser..?

For at starte med det du har hørt/læst om BJ's gearkasse, så var det
største problem at han havde fået utrolig dårlig service af Volvo
Danmark - jeg vil tro at den reservedel der skulle skiftes koster
omkring 500,-, istedet påstod Volvo der skulle en ny gearkasse til.

Det eneste jeg er rigtig træt af er den elendige konstruktion af
håndbremsen....

Så til det sjove

Hvis ikke du decideret har brug for en stationcar, skal du kigge på
S80 - den er flere gange set billigere end V70! - hvis du vil have
T6'eren er den nok lidt dyrere end en V70 med samme stand / Km.
V70 er IMO et sikrere valg, ihvertfald op til 5/2000 da der i grove træk
er tale om en kraftigt faceliftet 850'er, og det er således gennemprøvet
teknik der bare spiller.

Jeg har nu haft min 1998 V70 2,5T Aut. i 2½ år, og udover alm service,
som jeg udfører selv, har den kostet mig 63,- til en pakdåse ved
pulsgiveren på udstødningsknasten, der er dog begyndende støj fra højre
forhjulsleje, så der er et lille projekt til Påskeferien.
Den har lige rundet 154000Miles - ( 247786km )
Motor og gearkasse kører fint og bruger eller spilder ingen olie.

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : prt

Dato : 09-03-08 12:02

V 70, årgang 2005, 2,4, 125 kWatt, er en velfungerende bil uden problemer /
store udgifter, men er HELT enig med bemærkningen om håndbremsen.
Konstruktionen er i bund og grund OK, men Volvo skulle bare finde ud af,
hvorledes man limer bremsebelægningen på, så de bliver siddende.

Hvis man ikke kan finde en egnet lim, så brug da undersænkede nitter,
sliddet på belægningen skulle gerne være minimal.

Skulle der påpeges et meget lille minus, nærlyset er lidt svagt i forhold
til fjernlys, hvilket kommer til udtryk ved skift mellem dem.
Der er tale om almindelige lyskilder.

Jeg vil prøve at udbedre det ved at benytte en af de forskellige typer af
lyskilder til forskellige kørselsforhold. Yderligere kan findes på Osrams,
Philips hjemmeside. Er der nogen der har erfaring ?. Måske skal vi til at
skifte lyskilder beregnet for sommer og vinter. Lige som vi har lært at
skifte dæk.

I V 70 er bagagepladsen prima, hvis det er det man har brug for.

Held og lykke med det du vælger.

mvh
Preben

Fra : BJ

Dato : 09-03-08 10:55

"Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er plus / minus ved et valg mellem S80 og en V70 Volvo ?
> Den ene sedan , den anden Stationcar. Naturligvis , men sådan alt taget i
> betragtning ?

Du giver selv svaret..

Der ud over mellem 132 og 22 Hk. samt en bunke udstyr.

I det nyeste nummer af Motor er der gjort en brugtbilstest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/5235A65D-85F4-4E95-997E-A553DFB53460/0/5863_Motor03.pdf

mvh
Bjørn J.

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-03-08 16:47

> [...]
> Den ene sedan , den anden Stationcar. Naturligvis , men sådan alt taget i
> betragtning ? Har hørt lidt om dårlige Volvo tomatgearkasser..?

Ifølge div. taxavognmænd så har volvoerne nogen af de bedste autokasser på
markedet
Mercer + div passat og touran (ikke DSG) æder 2-3 auto kasser i deres
levetid som taxa (250.000km)
Volvoerne har vi endnu ikke prøvet at få skiftet gearkasse i.. Ikke engang
i den der blev kørt så hårdt at den flækkede topstykket

Vi har pt. eb volvo V70 kørende med 400.000+km på klokken stadig med samme
gearkasse + motor .. faktisk slet ike blevet reppet på e 2 ting

Erik

Fra : Hr. Poulsen

Dato : 10-03-08 11:25

> [...]
> Den ene sedan , den anden Stationcar. Naturligvis , men sådan alt taget i
> betragtning ? Har hørt lidt om dårlige Volvo tomatgearkasser..?

Så konklusionen er , en stationcar eller sedan.?
Ikke de store problemer uanset om det er en V70 eller S80.?
Takker sør`me for, at i gider hjælpe

Fra : BJ

Dato : 10-03-08 12:37

"Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse

KLIP

> Takker sør`me for, at i gider hjælpe

Derfor ikke og selv årsag.

mvh
Bjørn J.
Volvo S80 T6 (+300.000 km)
Volvo S40 2.4i (+110.000 km)

Fra : Hr. Poulsen

Dato : 10-03-08 14:38

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Derfor ikke og selv årsag.
>
> mvh
> Bjørn J.
> Volvo S80 T6 (+300.000 km)
> Volvo S40 2.4i (+110.000 km)

WOW ! Du har en S80 T6 med over 300.000km på tælleren !!
Lyder ikke som om jeg behøves at være bange for en S80 med nogle km på
bagen.
Når du får tid , kunne det være interessant at høre om hvad den har kostet
i service / rep./ drift hen ad vejen

Fra : BJ

Dato : 10-03-08 15:23

"Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når du får tid , kunne det være interessant at høre om hvad den har kostet
> i service / rep./ drift hen ad vejen

Dyre biler er generelt dyre at vedligeholde (alt efter temperament og
pengepung)..

Jeg har kun én anke, og det er de 35.000 kr. til en ny gearkasse som der er
nævnt af en af de andre i tråden.

Bilen står stadig som ny dog med en let patina på førerstolen.

Alt er helt og 100% ubeskadiget.

Det er i sandhed en godt bygget potte og konens S40 intet mindre.

mvh
Bjørn J.

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-03-08 22:36

"Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse

> "Hr. Poulsen" <hh@pjat.trut> skrev i en meddelelse
>
> Så konklusionen er , en stationcar eller sedan.?
> Ikke de store problemer uanset om det er en V70 eller S80.?

Der findes jo også en S70.....

> Takker sør`me for, at i gider hjælpe

Selv tak

--