Tyks kandidat til en Darwin
Fra : Leonard

Dato : 07-03-08 19:07

Nu er det ikke dagligdag for mig, at bevæge mig rundt i vadehavet, men
jeg har svært ved at fatte, hvordan det kan komme som en overraskelse at
vadnet stiger.

Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Kent Friis

Dato : 07-03-08 20:09

Den Fri, 7 Mar 2008 19:07:17 +0100 skrev Leonard:
> Nu er det ikke dagligdag for mig, at bevæge mig rundt i vadehavet, men
> jeg har svært ved at fatte, hvordan det kan komme som en overraskelse at
> [...]

Det er nok fordi der ikke er mere end ~50 km til havet næsten
uanset hvor i DK man befinder sig. En der hele livet har boet
midt i tyskland har højst en smule teoretisk folkeskole-viden om
emnet.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 20:17

On Fri, 7 Mar 2008 19:07:17 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Nu er det ikke dagligdag for mig, at bevæge mig rundt i vadehavet, men
>jeg har svært ved at fatte, hvordan det kan komme som en overraskelse at
> [...]

Sker jævnt tit på de kanter.
Folk der ikke er kender til lavt hav kan ikke forestille sig at en
tange kan blive oversvømmet.
Kan egengligt godt forstå det er svært at forstå for almindelige
strande hvor tidevandet kommer der kan man jo bare vende med ryggen
til vandet og stille og roligt gå mod land.

Har selv fortalt de første 100 tyskere at de skal passe på og deres
svar er altid jamen hvis vandet stiger så går vi jo bare tilbage.
Når man så lige tegner det for dem så forstår de det.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-08 10:16

> Sker jævnt tit på de kanter.

Vandet kommer også fra land. Især i usigtbart vejr bliver de fanget, der er
sket drukneulykker.

70% af jordens overflade er dækket af vand. 30% er dækket af landkrabber :)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-08 09:22

> Vandet kommer også fra land. Især i usigtbart vejr bliver de fanget, der
> er sket drukneulykker.

Og 2 ældre tyskere er lige drevet i land. I modsætning til dem der blev
reddet havde de nok ikke en mobiltelefon med ....

Men sådan en unimog er da et rart stykke legetøj - jeg ville gerne set et
billede af den med radaren. På DR er det bare et arkivbillede af en i en
ørken ...