/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
? om peugeot 406 stationcar V6 3.0
Fra : vmx


Dato : 07-03-08 00:36

Gode / dårlige erfaringer ?
( Årgang 1998 )

Google gav ikke det store input,
udover at: V6 motoren åbenbart på
et "tidspunkt" ( 1998 / 1999 ) er blevet
revideret = bedre økonomi samt flere HK
Nogen der har viden om dette ?
Nogen der har et link til korrekte
tekniske specs på motoren ?


Pft.
R



 
 
Keld Rasmussen (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 07-03-08 06:35

"vmx" <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47d08056$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Gode / dårlige erfaringer ?
> ( Årgang 1998 )
>
> Google gav ikke det store input,
> udover at: V6 motoren åbenbart på
> et "tidspunkt" ( 1998 / 1999 ) er blevet
> revideret = bedre økonomi samt flere HK
> Nogen der har viden om dette ?
> Nogen der har et link til korrekte
> tekniske specs på motoren ?

Motoren er solid og giver ikke de store problemer, bortset fra en tendens
til at tændspolerne ikke holder evigt.
Tandremsskift er dyrt og besværligt, rundt om 10000, og skal ikke overlades
til personer uden erfaring med motoren, intervallet er 5 år / 180000 km
Motoren er ikke en bundtrækker, men skal have omdrejninger for at lave
noget.
210 hk udgaven sidder kun i den faceliftede version fra 2000 model og frem
(kom meget sidst i 1999) 1998 modellen er 194 hk, hvilket stadig er nok til
at dække et normalt behov.

Jeg har arbejdet med Peugeot i mange år og kun set en af disse maskiner
brække sig, og den havde overskredet tandremsintervallet med næsten 2 år, og
havde ikke fået skiftet olie de sidste 70000 kilometre, det var ikke
motorens skyld at det gik galt

Keld



NHF (07-03-2008)
Kommentar
Fra : NHF


Dato : 07-03-08 21:44

Hej

Uden at ane om 605 3.0 V6 kan sammenlignes med 406 3.0 V6, så ved jeg at en
605 3.0 V6 er et dyrt bekendtskab med alt. Uanset hvad der er galt med sådan
en bil, så koster det en bondegård, så mit råd vil være, sæt dig godt og
grundigt ind i reservedelspriser inden et evt køb.

NHF, Århus



Mikker (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Mikker


Dato : 08-03-08 01:11

Det var pga manglende smøring af knasaksler...er lavet om forlængst ;)

--
Hygge

Mikker
"NHF" <volvo4saleFJERNDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:47d1a908$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Uden at ane om 605 3.0 V6 kan sammenlignes med 406 3.0 V6, så ved jeg at
> en 605 3.0 V6 er et dyrt bekendtskab med alt. Uanset hvad der er galt med
> sådan en bil, så koster det en bondegård, så mit råd vil være, sæt dig
> godt og grundigt ind i reservedelspriser inden et evt køb.
>
> NHF, Århus
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste