/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tak til de herrer der trækker ud i overhal~
Fra : brian


Dato : 06-03-08 21:33

Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
hastighed end der køres.

Det gør vores liv spændende.
Og dyrt


kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
Afstand til mig ca. 6 meter.
Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.

Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg checkede
om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min håndfri
stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket

Jeg måtte bremse hårdt og enda trække så langt mod venstre som muligt.
Bare pisse ærgeligt at der lå et stykke jern som lige ville lave en 10
cm flænge i mit venstre forhjul (Michelen pilot alpine)
Bang ned på fælgen.

Så må jeg jo bare håbe at styrtøjet ikke har lidt overlast af påkørsel
og fald ned på fælg.

Håber ikke for ham at jeg finder ham igen for så har han en regning
der skal betales. Men sansyneligheden er vist lige så lille som at
bløde hatte kan finde ud af at køre i trafikken.

Så mange mange mange mange tak ti enhver der støtter ideer om at man
må trække ud i hurtigere trafik og så bare regne med at de reagere og
stopper op.

Hilsen

Brian

 
 
Uffe Bærentsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 06-03-08 21:45


"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:idk0t3ha7qr1ngm2aigce1p4vdod3a45mp@4ax.com...
> Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
> tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
> hastighed end der køres.
>
> Det gør vores liv spændende.
> Og dyrt
>
>
> kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
> i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
> Afstand til mig ca. 6 meter.
> Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
> meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.
>
> Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg checkede
> om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min håndfri
> stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket
>
> Jeg måtte bremse hårdt og enda trække så langt mod venstre som muligt.
> Bare pisse ærgeligt at der lå et stykke jern som lige ville lave en 10
> cm flænge i mit venstre forhjul (Michelen pilot alpine)
> Bang ned på fælgen.
>
> Så må jeg jo bare håbe at styrtøjet ikke har lidt overlast af påkørsel
> og fald ned på fælg.
>
> Håber ikke for ham at jeg finder ham igen for så har han en regning
> der skal betales. Men sansyneligheden er vist lige så lille som at
> bløde hatte kan finde ud af at køre i trafikken.
>
> Så mange mange mange mange tak ti enhver der støtter ideer om at man
> må trække ud i hurtigere trafik og så bare regne med at de reagere og
> stopper op.


Det er efterhånden en ret så udbredt misforståelse en del bilister har fået.
I deres verden så gælder følgende:
JEG skal frem.
JEG behøver ikke at give plads, men de andre skal give plads for mig.

Somdu vist aner, så er jeg absolut ikke tilhænger af det du oplevede.
Den anden bilist (som burde aflevere kørekortet) har jo bare gjort som han
plejede:
1) Dreje på rattet.
2) Blinke.
3) Se sig for.
Han har vel at mærke altid gjort det i nævnte rækkefølge

Håber at din bil ikke har taget skade.
og gid du fik fat på tossen



--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i



Ukendt (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-08 22:48

Når der er jo en mondeo og der holder sq til det meste så håber at det
kun er dæk og fælg.
..

Martin Bak (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 06-03-08 21:42


"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:idk0t3ha7qr1ngm2aigce1p4vdod3a45mp@4ax.com...
> Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
> tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
> hastighed end der køres.
>
> Det gør vores liv spændende.
> Og dyrt
>
>
> kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
> i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
> Afstand til mig ca. 6 meter.
> Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
> meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.
>
> Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg checkede
> om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min håndfri
> stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket
>
> Jeg måtte bremse hårdt og enda trække så langt mod venstre som muligt.
> Bare pisse ærgeligt at der lå et stykke jern som lige ville lave en 10
> cm flænge i mit venstre forhjul (Michelen pilot alpine)
> Bang ned på fælgen.
>
Nå men så kører du da ikke i et stykke tid.
Det er tilladt at se hvor man kører og hvad man kører ind i.
Mototorvejskørsel som det skal være? Du kommer kørende med 114 km/t
(antagelig i andet spor, du behøver nemlig ikke at besvære dig med at holde
til højre). Der er en der trækker ud og du føler dig foranlediget til både
at bremse(!) OG trække helt ud til venstre...
Det lyder ikke som den allermest fornuftige plan.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Ukendt (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-08 22:03

On Thu, 6 Mar 2008 21:41:39 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>
>"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
>news:idk0t3ha7qr1ngm2aigce1p4vdod3a45mp@4ax.com...
>> Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
>> tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
>> hastighed end der køres.
>>
>> Det gør vores liv spændende.
>> Og dyrt
>>
>>
>> kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
>> i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
>> Afstand til mig ca. 6 meter.
>> Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
>> meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.
>>
>> Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg checkede
>> om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min håndfri
>> stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket
>>
>> Jeg måtte bremse hårdt og enda trække så langt mod venstre som muligt.
>> Bare pisse ærgeligt at der lå et stykke jern som lige ville lave en 10
>> cm flænge i mit venstre forhjul (Michelen pilot alpine)
>> Bang ned på fælgen.
>>
>Nå men så kører du da ikke i et stykke tid.
Jo der sidder sommerdækkene nu

>Det er tilladt at se hvor man kører og hvad man kører ind i.
Det er kraftedeme svært at se en metal dims med den reaktionstid der
er når en bil lige kommer flyvende ud foran.

>Mototorvejskørsel som det skal være? Du kommer kørende med 114 km/t
>(antagelig i andet spor, du behøver nemlig ikke at besvære dig med at holde
>til højre).

Øh jeg var lige kommet fra inderste bane og havde vurderet at der var
mere end rigelig plads til at overhale ellers havde jeg slækket farten
og ladet ham overhale først.
Han lå med ca samme afstand til lastbilen i lang tid mens jeg kom
nærmere.

Der er en der trækker ud og du føler dig foranlediget til både
>at bremse(!) OG trække helt ud til venstre...
>Det lyder ikke som den allermest fornuftige plan.

Der var 6 meter mellem os han er sq da heldig at det jeg når at
reagere og ikke topadere ham.

Når man får så kort tid til at reagere er det, naturligt at trække
længst muligt væk fra faren og på samme tid forsøge at få afstand til
faren.

Mener du at en bilist til en hver tid skal kunne afvige en metaldime
på måske 10 cm x 10 cm der ligger på kanten af den hvide stribe ind
mod midten? Så skal hastigheden da sættes ned til 50 km


Ukendt (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-08 23:06

brian skrev :

>>Det er tilladt at se hvor man kører og hvad man kører ind i.
>Det er kraftedeme svært at se en metal dims med den reaktionstid der
>er når en bil lige kommer flyvende ud foran.

Du har lidt af et forklaringsproblem nu ;)

Hvis han trækker ud 6 meter foran dig, er det jo kun cirka 30 meters
sigt han tog fra dig.
--
Jan_stevns

brian (07-03-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 07-03-08 08:58

On Thu, 06 Mar 2008 23:06:29 +0100, jan_stevns wrote:

>brian skrev :
>
>>>Det er tilladt at se hvor man kører og hvad man kører ind i.
>>Det er kraftedeme svært at se en metal dims med den reaktionstid der
>>er når en bil lige kommer flyvende ud foran.
>
>Du har lidt af et forklaringsproblem nu ;)
>
>Hvis han trækker ud 6 meter foran dig, er det jo kun cirka 30 meters
>sigt han tog fra dig.

Nej Han lavede min 900 meter fri bane om til 6 meter på 1 sek.

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 17:57

brian <no@no.dk> skrev :

>Nej Han lavede min 900 meter fri bane om til 6 meter på 1 sek.

Havde du inden dit udsyn pludseligt blev reduceret så voldsomt,
opdaget det stykke jern ?

Hvis nej, hvad er så dit problem ?

Hvis ja, burde du så dybest set ikke have været ekstra agtpågivende ?


jvfr ovenstående, er det jo nok ikke lige hans skyld du ikke så det
ligge der, men må konstatere at din opmærksomhed var rettet mod noget
andet en vejbanen
--
Jan_stevns

Henrik Stidsen (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-03-08 18:30

jan_stevns wrote in
news:jls2t31j70fvn2h23lbbqtqefumngqt16j@dtext.news.tele.dk:

>>Nej Han lavede min 900 meter fri bane om til 6 meter på 1 sek.

> Havde du inden dit udsyn pludseligt blev reduceret så voldsomt,
> opdaget det stykke jern ?

Hvis ikke han skulle undvige ville han næppe have kørt hele ude ved den
hvide stribe...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 19:22

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>Hvis ikke han skulle undvige ville han næppe have kørt hele ude ved den
>hvide stribe...

Well - jeg ved ikke lige fidusen med at skulle trække helt der ud -
hvis ellers scenariet er som beskrevet.

Det er jo lidt det vanlige at man ikke selv er der og kan se tingene
ske.

På min film, smutter den bagved kørende da bare højre om ham der trak
ud, der er jo 1-200 meter fri bane - jævnfør beskrivelsen ?


Jeg har da selv oplevet en knallert trække ud foran mig, da jeg kom
farende med damp på kedlen - der var 2 muligheder : droppe ankeret,
eller tage den højre om - det blev højre om ! og ud til venstre
igen, inden jeg skulle nærlæse nummerpladen på lastbilen.

Han havde nok bare fejlberegnet min fart, temmeligt meget - shit
happens

--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 19:52

On Fri, 07 Mar 2008 19:22:20 +0100, jan_stevns wrote:

>Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :
>
>>Hvis ikke han skulle undvige ville han næppe have kørt hele ude ved den
>>hvide stribe...
>
>Well - jeg ved ikke lige fidusen med at skulle trække helt der ud -
>hvis ellers scenariet er som beskrevet.

At jeg vandt de 50 cm der gjorde at hans venstre bagende ikke ramte
min højre forende.

>
>Det er jo lidt det vanlige at man ikke selv er der og kan se tingene
>ske.
>
>På min film, smutter den bagved kørende da bare højre om ham der trak
>ud, der er jo 1-200 meter fri bane - jævnfør beskrivelsen ?

Ja det var planen men blød hat ville bare alligevel presse sig ud.
>
>
>Jeg har da selv oplevet en knallert trække ud foran mig, da jeg kom
>farende med damp på kedlen - der var 2 muligheder : droppe ankeret,
>eller tage den højre om - det blev højre om ! og ud til venstre
>igen, inden jeg skulle nærlæse nummerpladen på lastbilen.

Det var der ikke tid til ellers havde jeg også gjort det
Jeg kunne bare ikke nærlæse nummerplade jeg havde nok i bare stille og
roligt at rulle hastigheden at på en fælg uden dæk

>
>Han havde nok bare fejlberegnet min fart, temmeligt meget - shit
>happens
>

Jeg tror ikke engang den bløde hat beregnet på min hastighed han
skulle jo bare trække ud for at overhale

Henrik Stidsen (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-03-08 19:57

jan_stevns wrote in
news:3m13t31mr313i8kb9sshgdbbrvnb01ic2g@dtext.news.tele.dk:

>>Hvis ikke han skulle undvige ville han næppe have kørt hele ude ved den
>>hvide stribe...

> Well - jeg ved ikke lige fidusen med at skulle trække helt der ud -
> hvis ellers scenariet er som beskrevet.

Nok også derfor vi ik er enige om hvorvidt det var korrekt reageret.

> På min film, smutter den bagved kørende da bare højre om ham der trak
> ud, der er jo 1-200 meter fri bane - jævnfør beskrivelsen ?

Jow, men 6 meter er altså ikke ret meget - i min verden vil det betyde
sammenstød hvis han trækker til højre.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:08

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>> Well - jeg ved ikke lige fidusen med at skulle trække helt der ud -
>> hvis ellers scenariet er som beskrevet.

>Nok også derfor vi ik er enige om hvorvidt det var korrekt reageret.

Som tidligere skrevet - kun Brian var der, vi andre må jo blot prøve
at visualisere ;)

>> På min film, smutter den bagved kørende da bare højre om ham der trak
>> ud, der er jo 1-200 meter fri bane - jævnfør beskrivelsen ?

>Jow, men 6 meter er altså ikke ret meget - i min verden vil det betyde
>sammenstød hvis han trækker til højre.

6 meter er da gennemsnitsafstanden på Køgebugt i myllertiden, med 110
derudaf ;)

Men ja - man skal eddergodnok håben tåben fastholder sit ønske om at
blive i den bane han trak ud i !

( Well - der er vel et nødspor ;)



--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:23

On Fri, 07 Mar 2008 22:08:07 +0100, jan_stevns wrote:

>Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :
>
>>> Well - jeg ved ikke lige fidusen med at skulle trække helt der ud -
>>> hvis ellers scenariet er som beskrevet.
>
>>Nok også derfor vi ik er enige om hvorvidt det var korrekt reageret.
>
>Som tidligere skrevet - kun Brian var der, vi andre må jo blot prøve
>at visualisere ;)
>
>>> På min film, smutter den bagved kørende da bare højre om ham der trak
>>> ud, der er jo 1-200 meter fri bane - jævnfør beskrivelsen ?
>
>>Jow, men 6 meter er altså ikke ret meget - i min verden vil det betyde
>>sammenstød hvis han trækker til højre.
>
>6 meter er da gennemsnitsafstanden på Køgebugt i myllertiden, med 110
>derudaf ;)
>
>Men ja - man skal eddergodnok håben tåben fastholder sit ønske om at
>blive i den bane han trak ud i !
>
>( Well - der er vel et nødspor ;)

Hvis jeg bare kune læse hvem du mener tåben var.
Men det var jo nok mig

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:39

brian skrev :

>Hvis jeg bare kune læse hvem du mener tåben var.
>Men det var jo nok mig

Hvis du bliver ved i den der "ingen forstår mig stil" - dør denne tråd
nok meget snart.


--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:43

On Fri, 07 Mar 2008 22:38:57 +0100, jan_stevns wrote:

>brian skrev :
>
>>Hvis jeg bare kune læse hvem du mener tåben var.
>>Men det var jo nok mig
>
>Hvis du bliver ved i den der "ingen forstår mig stil" - dør denne tråd
>nok meget snart.


men hven var tåben.

Er sq også ved at være lige glad for det er jo bare en gruppe til at
kaste mudder i ,der er ikke mange der vil forholde sig til en skid
alligevel.

Kom med noget konstruktivt så er der mening i det, og det gælder alle



Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:49

brian skrev :

>men hven var tåben.

Hvad i denne tekst forstod du ikke :

"Men ja - man skal eddergodnok håben tåben fastholder sit ønske om at
blive i den bane han trak ud i ! "


--
Jan_stevns

Henrik Stidsen (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-03-08 23:25

jan_stevns wrote in
news:fhb3t3lc3plahgb7j00o85793itc04u5ti@dtext.news.tele.dk:

>>Jow, men 6 meter er altså ikke ret meget - i min verden vil det betyde
>>sammenstød hvis han trækker til højre.

> 6 meter er da gennemsnitsafstanden på Køgebugt i myllertiden, med 110
> derudaf ;)

Det går også ret ofte galt på den vej gør det ik? ;)

> Men ja - man skal eddergodnok håben tåben fastholder sit ønske om at
> blive i den bane han trak ud i !

Ja det er en ting. Men bilen er jo næppe helt ude i 2. spor da Brian
begynder at reagere på vognbaneskiftet. Dvs, han skal længere til højre end
et almindeligt vognbaneskift for ikke at ramme den anden bil. Jeg kunne
sagtens forestille mig det havde været meget svært at styre bilen efter
sådan en pludselig manøvre.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 23:46

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>> 6 meter er da gennemsnitsafstanden på Køgebugt i myllertiden, med 110
>> derudaf ;)

>Det går også ret ofte galt på den vej gør det ik? ;)

Trafikmængden taget i betragtning ? Nej !

>> Men ja - man skal eddergodnok håben tåben fastholder sit ønske om at
>> blive i den bane han trak ud i !

>Ja det er en ting. Men bilen er jo næppe helt ude i 2. spor da Brian
>begynder at reagere på vognbaneskiftet. Dvs, han skal længere til højre end
>et almindeligt vognbaneskift for ikke at ramme den anden bil. Jeg kunne
>sagtens forestille mig det havde været meget svært at styre bilen efter
>sådan en pludselig manøvre.

Tjaehhh ..... Nu er det jo ikke 6 stationære metre vi taler om ;)

--
Jan_stevns

Henrik Stidsen (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 08-03-08 14:29

jan_stevns wrote in
news:tah3t3l3eu3coi4pv0ir30ctauff0acot9@dtext.news.tele.dk:

>>Ja det er en ting. Men bilen er jo næppe helt ude i 2. spor da Brian
>>begynder at reagere på vognbaneskiftet. Dvs, han skal længere til
>>højre end et almindeligt vognbaneskift for ikke at ramme den anden
>>bil. Jeg kunne sagtens forestille mig det havde været meget svært at
>>styre bilen efter sådan en pludselig manøvre.

> Tjaehhh ..... Nu er det jo ikke 6 stationære metre vi taler om ;)

Nej og bilerne kører heller ikke samme hastighed ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-08 14:35

Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk> skrev :

>> Tjaehhh ..... Nu er det jo ikke 6 stationære metre vi taler om ;)

>Nej og bilerne kører heller ikke samme hastighed ;)

Og vi ved med sikkerhed, at der lige i røven af ham "dåsken" der trak
ud, lå en bæskubber ?

(mon ikke der ville være ok plads, til at kyle sin egen sardindåse til
højre)


And the story goes on.........


--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 20:00

On Fri, 07 Mar 2008 17:56:55 +0100, jan_stevns wrote:

>brian <no@no.dk> skrev :
>
>>Nej Han lavede min 900 meter fri bane om til 6 meter på 1 sek.
>
>Havde du inden dit udsyn pludseligt blev reduceret så voldsomt,
>opdaget det stykke jern ?

Noget på størrelse med 10 x 10 cm liggende til venstre for den hvide
stribe mod mitter rabatten. Mener du dybt seriøst at den skal bilister
bare se ellers er det deres egen skyld?

>
>Hvis nej, hvad er så dit problem ?

Du mener nok hvis ja hvad er så dit problem
Så havde jeg nok ramt det alligevel ville nok foretrække en ridset
venstre side mod autoværnet istedet for en potintiel ullykke med
ukontrolleret drejen rundt om hinanden med det det nu medføre

>
>Hvis ja, burde du så dybest set ikke have været ekstra agtpågivende ?
>
igen 10 x 10 cm stykke jern ???


>
>jvfr ovenstående, er det jo nok ikke lige hans skyld du ikke så det
>ligge der, men må konstatere at din opmærksomhed var rettet mod noget
>andet en vejbanen

Hvor fanden skulle min opmærksomhed ellers være.

Nej jeg ser ikke på GPS
Nej jeg er ikke ved at ringe
Nej jeg sover ikke på bagsædet
Nej jeg er ikke ved at få et blowjob.

Helt ærligt er sikker på at du til enhvertid vil give mig skylden om
det så var en rustplet på min sneskovl i bagagerummet.

Jeg gentager hvis din holdning er gennerel så er jeg sq træt af at jeg
ikke bare topederede ham og fik rettens ord for hvem der var skyldig.

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:26

brian skrev :

>Noget på størrelse med 10 x 10 cm liggende til venstre for den hvide
>stribe mod mitter rabatten. Mener du dybt seriøst at den skal bilister
>bare se ellers er det deres egen skyld?

Det er svært at sige - men det er ikke den der kørte ud foran dig, der
har smidt lortet i vejkanten vel ?

At du føler, at du ikke kunne bremse hårdt nok til at redde
situationen, men derudover også valgte at placere et hjulsæt ude på
den anden side af vejens venstre del, er noget du gjorde, og ikke
andre

>igen 10 x 10 cm stykke jern ???

Tjaehhhh .... jeg havde nok heller ikke spottet det ! ret må være
ret - men jeg tror nu at et kast med ankeret, havde gjort at jeg var
blevet i banen, og måske nok have endt meget tæt på bilen foran, men
uden at klappe til den -

Hvis du kører 115, og han 80-90 stykker - og du havde påbegyndt en
nedbremsning så snart du så han krydsede stregen, tror jeg ikke der
var sket mere i den sag ( andet end man nok skulle hjem og skifter
underbenklæder)

Der er en del hvis, hvad, og måske .... alt er jo til tolkning

>Hvor fanden skulle min opmærksomhed ellers være.

>Nej jeg ser ikke på GPS
>Nej jeg er ikke ved at ringe
>Nej jeg sover ikke på bagsædet
>Nej jeg er ikke ved at få et blowjob.

Jeg ved ikke hvor din opmærksomhed var henne !

Mine alarmklokker bimler som BigBen - hvis jeg er ved at være tæt på
en i banen til højre for mig, og hans køretøj er tæt på min vejbane

Jeg har set for mange, der skifter bane uden at se sig for.

>Helt ærligt er sikker på at du til enhvertid vil give mig skylden om
>det så var en rustplet på min sneskovl i bagagerummet.

Nej jeg ville da ej - du kan sgu' da aldrig få skylden for en odder
trækker ud foran dig - men give ham skylden for *du* påkørte en stump
på vejen - Nope !

>Jeg gentager hvis din holdning er gennerel så er jeg sq træt af at jeg
>ikke bare topederede ham og fik rettens ord for hvem der var skyldig.

Min holdning er min - om andre deler den, må være deres egen sag

Om du kunne få rettens ord for at det var hans skyld du bragede op i
ham, er jeg tvivlsom overfor, beklager !

Har du vidner, til din fordel, har du nok en god sag, ellers ikke

*Jeg* ville ihvertfald ikke referere denne del af din tekst til
dommeren

citat "Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg
checkede om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min
håndfri stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket"

Dommeren ville nok kigge over brillekanten og pænt spørge indtil
omstændighederne omkring den tekst.


Jeg ved med mig selv, at jeg ikke skal have alt for mange tanker
flyvende rundt oppe i knolden, før noget af opmærksomheden på
trafikken ryger fløjten - f.eks hader jeg som pesten, at kagle i
telefon under kørsel. Det ved jeg er noget skidt (for mig)

Folk forstår ikke altid, at jeg holder pauser i samtalen ;)

Hvis jeg endeligt gider svare, that is !



--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:35


>citat "Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg
>checkede om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min
>håndfri stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket"
>
>Dommeren ville nok kigge over brillekanten og pænt spørge indtil
>omstændighederne omkring den tekst.
>

Ja og igen bliver det udeladt "set hastighed på GPS for 3 km siden og
kørt på fart pilot siden"

citat taget ude af kontekst for politikens skyld

Så dommeren vil nok have svært ved at sige den imod


Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:42

brian skrev :

>Ja og igen bliver det udeladt "set hastighed på GPS for 3 km siden og
>kørt på fart pilot siden"

Prøv lige at læse det indlæg, du startede tråden med.


--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:47

On Fri, 07 Mar 2008 22:41:56 +0100, jan_stevns wrote:

>brian skrev :
>
>>Ja og igen bliver det udeladt "set hastighed på GPS for 3 km siden og
>>kørt på fart pilot siden"
>
>Prøv lige at læse det indlæg, du startede tråden med.

Det er jo lige meget det har alle jo glemt for 100 år siden det er
bare lad os finde en ting vi kan brokke os ove3 så er vi med igen.

Nej der er hverken konstruktiv debat her eller forståelse så hva er
gruppen her for.

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:36

On Fri, 07 Mar 2008 22:25:36 +0100, jan_stevns wrote:

<...>
>
>Hvis du kører 115, og han 80-90 stykker - og du havde påbegyndt en
>nedbremsning så snart du så han krydsede stregen, tror jeg ikke der
>var sket mere i den sag ( andet end man nok skulle hjem og skifter
>underbenklæder)

Du skulle have set mine underbukser da jeg havde kørt med lillebror
fra Flensburg til grænsen med alt hvad Vectraen kunne trække (ca. 225
iflg speedo) hvor der var masser af danske plader i højre spor. De
trak ud som lemminger....og jo, bremserne blev i den grad prøvet - fik
et blåt mærke af selen. *suk*
Derfor har jeg efterhånden fået et "live and let live" forhold til
tåber i trafikken. At der er en enkelt der kan trigge mig kan skyldes
årstiden, månen, bilmærket eller bare almindelig depression Men
der er langt mellem dem - jeg giver endda plads til yderbanefjolser,
der skal krydse inderbanen for at nå deres afkørsel her og nu. Måske
ikke hvis forskærmene trænger til afløsere, men det er en anden dag
)
<...>
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Henrik Stidsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-03-08 23:06

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in
news:fqpkts$a4d$1@newsbin.cybercity.dk:

> Der er en der trækker ud og du føler dig foranlediget til både
> at bremse(!) OG trække helt ud til venstre...
> Det lyder ikke som den allermest fornuftige plan.

Hva i alverden ville du gøre i situationen? Fortsætte ligeud og ramme den
anden bil? Undvige til højre og ramme den anden bil?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Kent Friis (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 07-03-08 06:51

Den 06 Mar 2008 22:05:34 GMT skrev Henrik Stidsen:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in
> news:fqpkts$a4d$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> Der er en der trækker ud og du føler dig foranlediget til både
>> at bremse(!) OG trække helt ud til venstre...
>> Det lyder ikke som den allermest fornuftige plan.
>
> Hva i alverden ville du gøre i situationen? Fortsætte ligeud og ramme den
> anden bil? Undvige til højre og ramme den anden bil?

"Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter."

Det må nødvendigvis være afstanden til forankørende i højre spor
(der hvor "han" kom fra), eftersom Brian lige har skrevet han
selv havde 900m til forankørende inden "han" trak ud.

Så jo, jeg var trukket ind til højre i stedet for - hvis vi går ud
fra at der er to spor, og "helt ud til venstre" ikke er det tredje
spor.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Henrik Stidsen (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-03-08 16:58

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
news:47d0d7ba$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> Så jo, jeg var trukket ind til højre i stedet for - hvis vi går ud
> fra at der er to spor, og "helt ud til venstre" ikke er det tredje
> spor.

Hvis der er 6 meter til da han trækker ud, hvordan vil du så komme højre om
ham uden at ramme eller miste kontrollen?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Finn Guldmann (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-03-08 04:39

Martin Bak skrev:
> Nå men så kører du da ikke i et stykke tid.
> Det er tilladt at se hvor man kører og hvad man kører ind i.
> Mototorvejskørsel som det skal være? Du kommer kørende med 114 km/t
> (antagelig i andet spor, du behøver nemlig ikke at besvære dig med at holde
> til højre). Der er en der trækker ud og du føler dig foranlediget til både
> at bremse(!) OG trække helt ud til venstre...
> Det lyder ikke som den allermest fornuftige plan.
>
Når han er så tæt på som 6 m fra den der ligger i 1. spor har han
ligesom ikke rigtig noget at gøre der, men hører til i 2. spor og må
betragtes som værende igang med at overhale klaphatten (aka Blød hat).

Og at kunne nå at bremse og undvige på de 6 m der gives syntes jeg da
vidner om en vis opmærksomhed på hvad der sker omkring bilen.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Leonard (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 06-03-08 22:13

On Thu, 06 Mar 2008 21:32:53 +0100, brian wrote:

> kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
> i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
> Afstand til mig ca. 6 meter.
> Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
> meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.

Det der er der vist ingen herinde, der mener er god kørsel.
Jeg gør i hvert fald ikke.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ukendt (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-08 22:15

On Thu, 6 Mar 2008 22:13:27 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Thu, 06 Mar 2008 21:32:53 +0100, brian wrote:
>
>> kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
>> i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
>> Afstand til mig ca. 6 meter.
>> Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
>> meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.
>
>Det der er der vist ingen herinde, der mener er god kørsel.
>Jeg gør i hvert fald ikke.

Ser dog ud til at det er martins holdning at det var mig der kørte som
en sindsyg

Gamle (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 06-03-08 23:43


<brian> skrev i en meddelelse
news:tln0t3tofgpgvj2bp0va4nollto5bndel2@4ax.com...
>
> Ser dog ud til at det er martins holdning at det var mig der kørte som
> en sindsyg

Ja men han er jo også vant til at køre i Bak-gear

Mvh.
Torben



Jacob Rungwald (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 07-03-08 09:15


<brian> wrote in message news:tln0t3tofgpgvj2bp0va4nollto5bndel2@4ax.com...
> Ser dog ud til at det er martins holdning at det var mig der kørte som
> en sindsyg

Det skal du ikke tage dig af, der er altid personer der lever for at ophæve
sig selv ved andres fejl.

1. Det er svært for andre helt at forstå din situation uden selv at have
været der.

2. Der findes så 2 typer personer ud fra ounkt 1. Dem der selv kører så
meget bil at de godt kan forestille sig hvordan du har oplevet det, og dem
der ikke kan forestille sig det, og bliver sur på dig fordi du brokker dig
over andres kørsel i trafikken. Det er jo pr definition dig der nu er en
fartbølle og en hidsigprop og lider af roadrage og og og og. ALLE har jo ret
til at færdes i trafikken, også selvom der faktisk findes personer derude
der skulle fratages den ret på et splitsekund.

Mvh og god bedring til din bil :)

Jacob




ShutEye (08-03-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-03-08 13:19

>> Ser dog ud til at det er martins holdning at det var mig der kørte som
>> en sindsyg
>
> Det skal du ikke tage dig af, der er altid personer der lever for at
> ophæve sig selv ved andres fejl.
>
> 1. Det er svært for andre helt at forstå din situation uden selv at have
> været der.
>
> 2. Der findes så 2 typer personer ud fra ounkt 1. Dem der selv kører så
> meget bil at de godt kan forestille sig hvordan du har oplevet det, og
> dem der ikke kan forestille sig det, og bliver sur på dig fordi du brokker
> dig over andres kørsel i trafikken. Det er jo pr definition dig der nu er
> en fartbølle og en hidsigprop og lider af roadrage og og og og. ALLE har
> jo ret til at færdes i trafikken, også selvom der faktisk findes personer
> derude der skulle fratages den ret på et splitsekund.

Jacob jeg bliver bare nød til at sige: Fandens god betragting!

> Mvh og god bedring til din bil :)

Yep :)

> Jacob

Ole



René Løweneck (07-03-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 07-03-08 00:38

Hej Brian !

> Det gør vores liv spændende.
> Og dyrt

Det kommer an på farten (differencen) og chaufføren (og bilens
køreegenskaber).

> Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg checkede
> om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min håndfri
> stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket

Hastigheden aflæses på speedometeret, ikke på GPS'en.

> Jeg måtte bremse hårdt og enda trække så langt mod venstre som muligt.

Det tyder ikke på, at du er voldsomt erfaren. Hastighedsforskellen var kun
19 km/t, efter dit eget udsagn. Men du havde din opmærksomhed rettet mod
diverse gadgets og at du var sent på den i forvejen (aftalen). Havde du nu
haft din opmærksomhed rettet mod den store skærm og havde læst trafikken, så
havde resultatet jo nok været et andet.

> Så må jeg jo bare håbe at styrtøjet ikke har lidt overlast af påkørsel
> og fald ned på fælg.

Næ, mon dog. Jeg har engang tabt et forhjul (venstre) med 145 km/t. Der
skete ikke noget, bortset fra, at det rust man plejer at banke/skrabe af på
ydersiden af bremseskiven, var blevet slidt af på en "naturlig" måde ))

> Håber ikke for ham at jeg finder ham igen for så har han en regning
> der skal betales.

Keep on dreaming.

> ...så bare regne med at de reagere og stopper op.

Ih, det lyder spændende ))


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


ShutEye (07-03-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 07-03-08 01:31

> Hastigheden aflæses på speedometeret, ikke på GPS'en.

Kommer an på om du vil ha' en cirka eller en virkelig hastighed.
Det koster altså ikke mere opmærksomhed at kigge på GPS'ens tal end det gør
at kigge på speedo'ets tal.



Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 07:27

"ShutEye" <no@no.no> skrev :

>Det koster altså ikke mere opmærksomhed at kigge på GPS'ens tal end det gør
>at kigge på speedo'ets tal.

Man skal ikke fjerne opmærksomheden fra trafikken mange millisekunder,
før en kritisk situation kan opstå ... det skete vist her ?

( dermed ikke sagt, det kunne være sket for de fleste af os ! )


--
Jan_stevns

brian (07-03-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 07-03-08 09:06

On Fri, 07 Mar 2008 07:27:08 +0100, jan_stevns wrote:

>"ShutEye" <no@no.no> skrev :
>
>>Det koster altså ikke mere opmærksomhed at kigge på GPS'ens tal end det gør
>>at kigge på speedo'ets tal.
>
>Man skal ikke fjerne opmærksomheden fra trafikken mange millisekunder,
>før en kritisk situation kan opstå ... det skete vist her ?
>
>( dermed ikke sagt, det kunne være sket for de fleste af os ! )

HOLD DA KÆFT HVOR BLIVER MAN HARM OVER AT OVERHOVEDET AT LÆSE I DENNE
GRUPPE.

Nej nej og atter nej Jeg kigger aldrig på GPS'en hvis jeg er i
nærheden af trafik.

Men når bilen er på fart pilot og har været det de sidste 3 km så har
der været rigeligt tid til at se farten uden at HAVE VÆRET til fare.

Med de svar der kommer er jeg ved at være pisse træt af at jeg ikke
bare kørte op i røven på ham og så fik Politiets eller retttens ord
for hvem der kørte som et fjols.

Og hvis det næste er jamen havde du travlt med at kigge efter
telefonen så til info. Min telefon er betjent med et tryk på en knap
og så sige navnet.

CR (07-03-2008)
Kommentar
Fra : CR


Dato : 07-03-08 18:37


> HOLD DA KÆFT HVOR BLIVER MAN HARM OVER AT OVERHOVEDET AT LÆSE I DENNE
> GRUPPE.

Hehe... Jeg kan godt følge dig. Jeg forstår heller ikke hvorfor andre har så
travlt med at finde på alle mulige opfindsomme grunde til at det skulle være
din egen skyld. Ham der kørte ud foran dig skulle have set sig for og jeg
synes det er naturligt at trække til venstre i sådan et tilfælde. Det er
pisse ærgerligt med dit forhjul, det ville jeg også være træt af. Det er dog
et uheld og ikke fyrens skyld. Har har jo ikke placeret metalstykket der :)
Håber ikke der er sket noget med din bil.



Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 18:49

On Fri, 7 Mar 2008 18:36:42 +0100, "CR" <cr@notreal.dk> wrote:

>
>> HOLD DA KÆFT HVOR BLIVER MAN HARM OVER AT OVERHOVEDET AT LÆSE I DENNE
>> GRUPPE.
>
>Hehe... Jeg kan godt følge dig. Jeg forstår heller ikke hvorfor andre har så
>travlt med at finde på alle mulige opfindsomme grunde til at det skulle være
>din egen skyld. Ham der kørte ud foran dig skulle have set sig for og jeg
>synes det er naturligt at trække til venstre i sådan et tilfælde. Det er
>pisse ærgerligt med dit forhjul, det ville jeg også være træt af. Det er dog
>et uheld og ikke fyrens skyld. Har har jo ikke placeret metalstykket der :)
>Håber ikke der er sket noget med din bil.
>

Jamen blinkede ham i højre spor ikke? Det giver automatisk ret til at
skifte bane uden hensyn til noget som helst! Sådan ser det da ud her i
verden - at man er trukket ud for at overhale en langsommere bilist og
har oceaner af plads kan lige pludselig blive til ingen plads fordi
der dukker en lastbil op i horisonten *suk* Har også fået testet
bremser på den konto - og når man så er faldet til ro og blinker og
bare får bremselys i hovedet smutter man indenom og så får mr. knap
100 km/t ubegrænset travlt - bare en skam han kørte Suzuki Alto
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 19:13

brian <no@no.dk> skrev :

>HOLD DA KÆFT HVOR BLIVER MAN HARM OVER AT OVERHOVEDET AT LÆSE I DENNE
>GRUPPE.

Tag nu lige en slapper, inden du kammer helt over

Der er sgu'da ingen der bebrejder dig, at kvabtosken kører ud foran
dig så du skal bremse ned.

Problemet jeg ser, er at du får det til at lyde som hans skyld, der lå
noget på vejen, der ødelagde et af dine jul. *det* lå der jo nok også
før ham fætter smart trak ud foran dig, og jeg tror egentligt du burde
have set det ligge der, hvis du havde været mere fokuseret på vejen,
fremfor din GPS.

Men ! - det er da et held, det kun gik ud over din fælg.

Kan der monstro have ligger noget i den højre bane også, der kunne
give et hint om hvorfor der blev trukket ud ? bare en gisning.



>Nej nej og atter nej Jeg kigger aldrig på GPS'en hvis jeg er i
>nærheden af trafik.

Så er du en af de få


>Med de svar der kommer er jeg ved at være pisse træt af at jeg ikke
>bare kørte op i røven på ham og så fik Politiets eller retttens ord
>for hvem der kørte som et fjols.

Hvis du gjorde det, ville det blive temmeligt dyrt for dig, hvis der
ikke er nogen der gider vidne til din fordel.....



--
Jan_stevns

Kent Friis (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 07-03-08 20:00

Den Fri, 07 Mar 2008 19:13:16 +0100 skrev jan_stevns:
> brian <no@no.dk> skrev :
>
>>HOLD DA KÆFT HVOR BLIVER MAN HARM OVER AT OVERHOVEDET AT LÆSE I DENNE
>>GRUPPE.
>
> Tag nu lige en slapper, inden du kammer helt over
>
> Der er sgu'da ingen der bebrejder dig, at kvabtosken kører ud foran
> dig så du skal bremse ned.
>
> Problemet jeg ser, er at du får det til at lyde som hans skyld, der lå
> noget på vejen, der ødelagde et af dine jul. *det* lå der jo nok også
> før ham fætter smart trak ud foran dig, og jeg tror egentligt du burde
> have set det ligge der, hvis du havde været mere fokuseret på vejen,
> fremfor din GPS.

Når det ligger længere ude end manden har tænkt sig at køre,
hvorfor skulle han så kigge efter det?

> Kan der monstro have ligger noget i den højre bane også, der kunne
> give et hint om hvorfor der blev trukket ud ? bare en gisning.

Sandsynligvis har der ligget en lastbil i højre bane, indenfor
de næste par kilometer.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:31

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Når det ligger længere ude end manden har tænkt sig at køre,
>hvorfor skulle han så kigge efter det?

... hvorfor mener du man kun skal koncentrere sig om selve vejbanen ?

Nu har vi jo senere i tråden erfaret, det var en meget lille ting, som
vi nok ikke havde set, nogen af os, så det er jo lidt ordfægterier

Jeg har en lille leg med mig selv, at kunne refere køreturen oppe i
hovedet, herunder også hvad der var af ting i mit synsfelt

>> Kan der monstro have ligger noget i den højre bane også, der kunne
>> give et hint om hvorfor der blev trukket ud ? bare en gisning.

>Sandsynligvis har der ligget en lastbil i højre bane, indenfor
>de næste par kilometer.

Tjaehhhh - han skrev jo at bilen i højre side havde 1-200 meter fri
bane frem, så noget var der nok ;)


--
Jan_stevns

Kent Friis (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 07-03-08 22:43

Den Fri, 07 Mar 2008 22:31:28 +0100 skrev jan_stevns:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>
>>Når det ligger længere ude end manden har tænkt sig at køre,
>>hvorfor skulle han så kigge efter det?
>
> .. hvorfor mener du man kun skal koncentrere sig om selve vejbanen ?

Det er der man forventer at køre, og der (normalt) relevante
forhindringer er.

Hvad der ligger ude i nærheden af autoværnet er normalt fuldstændig
ligegyldigt i forhold til at holde øje med om ham ovre på højre
side kan finde ud af at blive i sit eget spor.

Det er jo motorvejskørsel vi snakker om, der bliver forhindringer
uden for vejbanen normalt hvor de er (i modsætning til bykørsel,
hvor man også skal holde øje med om de vader ud på vejen).

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:55

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Hvad der ligger ude i nærheden af autoværnet er normalt fuldstændig
>ligegyldigt i forhold til at holde øje med om ham ovre på højre
>side kan finde ud af at blive i sit eget spor.

Jeg ved ikke om ikke det snart er en gammel travel - men er det
efterhåden ikke reglen at når folk er 1-200 meter bag en bil, i den
bane man kører i - så begynder et ønske om at skifte vognbane sig ?

>Det er jo motorvejskørsel vi snakker om, der bliver forhindringer
>uden for vejbanen normalt hvor de er (i modsætning til bykørsel,
>hvor man også skal holde øje med om de vader ud på vejen).

Jeg har nu set en del murerbaljer etc, der qua et vindpust kan trille
tværs over KøgeBugt, og ved vintertide set en del meget store isflager
forlade en lastbil, og flyve pænt langt

( Nej Ivan ! - jeg så ikke de små grønne mænd ! :)


--
Jan_stevns

Kent Friis (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 08-03-08 08:26

Den Fri, 07 Mar 2008 22:54:59 +0100 skrev jan_stevns:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>
>>Hvad der ligger ude i nærheden af autoværnet er normalt fuldstændig
>>ligegyldigt i forhold til at holde øje med om ham ovre på højre
>>side kan finde ud af at blive i sit eget spor.
>
> Jeg ved ikke om ikke det snart er en gammel travel - men er det
> efterhåden ikke reglen at når folk er 1-200 meter bag en bil, i den
> bane man kører i - så begynder et ønske om at skifte vognbane sig ?

Det er jo netop derfor det er vigtigere at holde øje med om
idioten skifter vognbane uden at se sig for, end det er at holde øje med
hvad der ligger helt ude ved autoværnet.

>>Det er jo motorvejskørsel vi snakker om, der bliver forhindringer
>>uden for vejbanen normalt hvor de er (i modsætning til bykørsel,
>>hvor man også skal holde øje med om de vader ud på vejen).
>
> Jeg har nu set en del murerbaljer etc, der qua et vindpust kan trille
> tværs over KøgeBugt, og ved vintertide set en del meget store isflager
> forlade en lastbil, og flyve pænt langt

Stadig noget der sker sjældnere end at en tåbe trækker ud lige foran
en.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Ukendt (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-08 09:30

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Stadig noget der sker sjældnere end at en tåbe trækker ud lige foran
>en.

Ja - gid det var omvendt :(


--
Jan_stevns

Kent Friis (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 08-03-08 11:45

Den Sat, 08 Mar 2008 09:30:07 +0100 skrev jan_stevns:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :
>
>>Stadig noget der sker sjældnere end at en tåbe trækker ud lige foran
>>en.
>
> Ja - gid det var omvendt :(

Det kan da hurtigt ordnes. Det kræver bare lige lidt afgifter på
stropper til at spænde ting fast med...

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 20:07

On Fri, 07 Mar 2008 19:13:16 +0100, jan_stevns wrote:

>brian <no@no.dk> skrev :
>
>>HOLD DA KÆFT HVOR BLIVER MAN HARM OVER AT OVERHOVEDET AT LÆSE I DENNE
>>GRUPPE.
>
>Tag nu lige en slapper, inden du kammer helt over
>
>Der er sgu'da ingen der bebrejder dig, at kvabtosken kører ud foran
>dig så du skal bremse ned.
>
>Problemet jeg ser, er at du får det til at lyde som hans skyld, der lå
>noget på vejen, der ødelagde et af dine jul. *det* lå der jo nok også
>før ham fætter smart trak ud foran dig, og jeg tror egentligt du burde
>have set det ligge der, hvis du havde været mere fokuseret på vejen,
>fremfor din GPS.

Det er ham der presser mig ud i skidtet
Skidtet lå til venstre for den hvide fuldoptrukne streg
Jeg har igen forklaret at jeg slet ikke så på en GPS
Jeg fik end ikke et Blowjob af en lækker blondine

>
>Men ! - det er da et held, det kun gik ud over din fælg.
>
>Kan der monstro have ligger noget i den højre bane også, der kunne
>give et hint om hvorfor der blev trukket ud ? bare en gisning.

Teoretisk men resten af bilisterne kunne fint køre meget tæt på den
hvidestreg mod nødspor i de 5 min jeg var ved at skifte dæk så nej det
er ikke sandsyneligtog

>
>
>
>>Nej nej og atter nej Jeg kigger aldrig på GPS'en hvis jeg er i
>>nærheden af trafik.
>
>Så er du en af de få
>
>
>>Med de svar der kommer er jeg ved at være pisse træt af at jeg ikke
>>bare kørte op i røven på ham og så fik Politiets eller retttens ord
>>for hvem der kørte som et fjols.
>
>Hvis du gjorde det, ville det blive temmeligt dyrt for dig, hvis der
>ikke er nogen der gider vidne til din fordel.....

I så tilfælde at jeg måtte tabe en sådan sag kan jeg garantere at jeg
nok skulle tale til mandens dårlige samvitighed indtil den dag han gav
sig eller var blevet inlagt på pysikiatisk afdeling med depresion over
at have lavet noget skidt og være sluppet med at give den anden
skylden.

Gik det ikke så er der flere andre presse metoder.

Leonard (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-03-08 20:28

On Fri, 07 Mar 2008 20:06:42 +0100, brian wrote:

> I så tilfælde at jeg måtte tabe en sådan sag kan jeg garantere at jeg
> nok skulle tale til mandens dårlige samvitighed indtil den dag han gav
> sig eller var blevet inlagt på pysikiatisk afdeling med depresion over
> at have lavet noget skidt og være sluppet med at give den anden
> skylden.
>
> Gik det ikke så er der flere andre presse metoder.

Ser du, Brian, det er sådanne udtalelser, der får folk til at reagere
negativt på dig. Det er de færreste, der synes selvtægt er iorden.
Det har ikke noget med dit navn, din bil, din alder, din kørsel eler
andet at gøre, men når du giver udtryk for at du kan finde på at presse
langsomme bilister væk, forfølge folk osv. så er det altså svært at
finde sympati for dine andre synspunkter.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 20:30

On Fri, 7 Mar 2008 20:27:39 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Fri, 07 Mar 2008 20:06:42 +0100, brian wrote:
>
>> I så tilfælde at jeg måtte tabe en sådan sag kan jeg garantere at jeg
>> nok skulle tale til mandens dårlige samvitighed indtil den dag han gav
>> sig eller var blevet inlagt på pysikiatisk afdeling med depresion over
>> at have lavet noget skidt og være sluppet med at give den anden
>> skylden.
>>
>> Gik det ikke så er der flere andre presse metoder.
>
>Ser du, Brian, det er sådanne udtalelser, der får folk til at reagere
>negativt på dig. Det er de færreste, der synes selvtægt er iorden.
>Det har ikke noget med dit navn, din bil, din alder, din kørsel eler
>andet at gøre, men når du giver udtryk for at du kan finde på at presse
>langsomme bilister væk, forfølge folk osv. så er det altså svært at
>finde sympati for dine andre synspunkter.


Selvtægt er en nødvendig onde når samfundet spiller fallit.
Og det gør det sq næsten over alt efterhånden.

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 21:14

tro iøvrigt ikke at folks holdninger her er med til at skabe noget
positiv fremgang.
Det skaber mere negativ fremgang når man taler for at bare gør som du
vil så længe du er en af de langsomere bilister

Leonard (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-03-08 21:14

On Fri, 07 Mar 2008 20:30:03 +0100, brian wrote:

> Selvtægt er en nødvendig onde når samfundet spiller fallit.

Nej.
Og nu har du lige bevist at du ikke vil forstå ret meget.
Herefter slipper du for flere kommentarer fra mig, jeg har bedre at
spilde min energi på.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 21:28

On Fri, 7 Mar 2008 21:14:26 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Fri, 07 Mar 2008 20:30:03 +0100, brian wrote:
>
>> Selvtægt er en nødvendig onde når samfundet spiller fallit.
>
>Nej.
>Og nu har du lige bevist at du ikke vil forstå ret meget.

Ohhh ja bare forsøg at nedværdig andre så har du nok ret

Det er sjovt nok de eneste kommentare folk herinde har som argumenter

Glem alt om at tage stilling til andet end de dele hvor du kan forsøge
at nedgøre og nedværdige folk.

Hold da kæft hvor der en stor del af denne gruppe der kun er på
børnehave stadiet.


>Herefter slipper du for flere kommentarer fra mig, jeg har bedre at
>spilde min energi på.

Ja det er jo op til dig der er nok ikke flere steder du / måske andre
kan finde og kun nedgøre og nedværdige på så er det bedre ikke at sige
noget.

Plukke plukke og så spille helt. Vader


Torben Scheel (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-03-08 22:46

brian wrote:
>
> Hold da kæft hvor der en stor del af denne gruppe der kun er på
> børnehave stadiet.

*LOL* Du er sjov

--
vh
Torben

Hans Kjaergaard (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 07-03-08 21:55

On Fri, 07 Mar 2008 20:30:03 +0100, brian wrote:

>Selvtægt er en nødvendig onde når samfundet spiller fallit.
Ja, men dertil er samfundet ikke nået endnu, der er langt igen.

>Og det gør det sq næsten over alt efterhånden.
Lille dreng føler sig uretfærdigt behandlet og er sur ?

/Hans

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:18

On Fri, 07 Mar 2008 21:55:15 +0100, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>On Fri, 07 Mar 2008 20:30:03 +0100, brian wrote:
>
>>Selvtægt er en nødvendig onde når samfundet spiller fallit.
>Ja, men dertil er samfundet ikke nået endnu, der er langt igen.
>
>>Og det gør det sq næsten over alt efterhånden.
>Lille dreng føler sig uretfærdigt behandlet og er sur ?
>
>/Hans

Det har ikke noget med sur at gøre
Det har noget med insigt at gøre
Hvis ikke nogle tager ansvar og gør noget ved problemerne så ender vi
med at anakister som dem jeg er opppe imod bare vil gøre som de finder
"lovligt" uden hensyntagen til fornuft.

Det er som om kan jeg ikke dømmes så er det jeg gør nok 100% korrekt.

Lille dreng .......
Ja det kan jeg ikke forholde mig til

Udsagn som det jeg er uenig i at vi kunne gøre sådan for at komme den
rigtige vej kan jeg forholde mig til.
Især hvis de kommer med en bedre ide til hvordan vi fremme forståelsen
af at hvis vi alle opføre os godt i trafikken kommer alle hurtigere og
sikre frem.

Jeg har sq aldrig været bange for at sige jeg to fejl og gør det gerne
hvis nødvendiget igen.

Ja at presse en bil er forkert men hvem skulle efterhånden ellers gøre
noget ? (nævn blot i flæng jeg lytter gerne)

Jeg kunne bruge min tid til mange ting jeg har bare valgt ikke at lade
mig styre at folk der ved bedre uden at komme med bedre options.
For mig er tid i denne gruppe lig med tab af tid til at lave andre
mere inbringende ting(familie, penge, drikke bajer, se en film på tv)

Jeg kan og vil ikke acceptere folk der har holdningen bare jeg får
mine ønsker opfyldt så skide være med resten af folket.
Og når jeg presser en idiot er det for at give fyren nooget at tænke
over ikke fordi jeg ønsker at han skal skide i bukserne.
Havde hellere set at han gled med i trafikkken.
Men det er åbentbart holdningen her inde at mig mig mig så skidt være
med andre.

Og så er det åbentbart holdningen at klip en sætning ud og nedgør og
så glem at forholde dig til resten.

Jeg kunne for den sags skyld (og er igang) bare flytte uden om
trafikken. Ja det koster et par millioner men det er jo bare små
penge.

At jeg aldrig har været kendt for at strye folk med hårene er ikke en
hemmelighed og har skabt flere fjennder end venner JA det har jeg men
jeg har beholdt de vigtige der forstod planen.

Og at jeg af den årsag er en arbejder dreng der kunne købe en ferarri
idag og en anden i morgen skyldes at jeg ikke stryer folk med hårene
men derimod ikke er bange for at strye den anden vej.

og at jeg staver af helvede til ja det har ikke stoppet mig indtil
videre.

Ja ja jeg er bare en sur dreng.

Kom nu med noget konstruktivt i stedet for bare den sædvanelige du er
et svin du er helt ved siden af.

Og om 2 min så er der klippet 2 linier og resten er glemt

2 linier

Jeg har sq aldrig været bange for at sige jeg to fejl og gør det gerne
hvis nødvendiget igen.

og svaret er "Du er ved at lære det"

Lad os nu komme ud over det stadie



Hilsen

Brian

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:47

brian skrev :

>Og så er det åbentbart holdningen at klip en sætning ud og nedgør og
>så glem at forholde dig til resten.

Du er åbenbart ved at lære noget nu ;)

For at kommentere noget, behøver han ikke kommentere det hele.
--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:49

On Fri, 07 Mar 2008 22:46:54 +0100, jan_stevns wrote:

>brian skrev :
>
>>Og så er det åbentbart holdningen at klip en sætning ud og nedgør og
>>så glem at forholde dig til resten.
>
>Du er åbenbart ved at lære noget nu ;)
>
>For at kommentere noget, behøver han ikke kommentere det hele.

nej men det er sq ødelæggene for helheden

Det minder om politik

Og hvis det skal være sådan er det slut med fornuft

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:59

brian skrev :

>nej men det er sq ødelæggene for helheden

Deri er vi så ikke enige - hvis det f.eks tidligt i en tråd, er klart
for alle, hvem tåben var, er der ikke en disse der forhindrer at man
kan diskutere andre del-emner.

Sådan er usenettet, og i særdeleshed denne gruppe.

Denne tråd er nok lidt atypisk, at den ikke forlængst er feset ud af
en hel anden tanget


--
Jan_stevns

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 23:04

Nej gidder ikke engang

Hans Kjaergaard (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 07-03-08 23:34

On Fri, 07 Mar 2008 22:17:34 +0100, brian wrote:


>Det har ikke noget med sur at gøre
Du virker ikke særlig tilfreds med tingenes tilstand ?

>Det har noget med insigt at gøre
Når jeg læser hvad du skriver for jeg ikke det indtryk at du har
indsigt i ret meget andet end "dit eget ønske om at andre skal vise
hensyn til dig" og "dit ønske om at køre på din måde".

>Hvis ikke nogle tager ansvar
FL har beskrevet temmelig meget om ansvar ifb.m. kørsel på vejene,
følg den, også når den går imod dit ønske/behov for at køre med den
lovlige hastighed du ønsker at køre med.

>og gør noget ved problemerne så ender vi
>med at anakister som dem jeg er opppe imod bare vil gøre som de finder
>"lovligt" uden hensyntagen til fornuft.
Undskyld men det er dig der er anakisten og "de andre" der appelerer
til dig om at "udvise hensyn".
Når jeg læser det du skriver så mener du at hensynet ifh til dig går
forud for dit hensyn til andre.

>Det er som om kan jeg ikke dømmes så er det jeg gør nok 100% korrekt.
Ikke lige forstået, prøv igen.

>Lille dreng .......
>Ja det kan jeg ikke forholde mig til
>
>Udsagn som det jeg er uenig i at vi kunne gøre sådan for at komme den
>rigtige vej kan jeg forholde mig til.
>Især hvis de kommer med en bedre ide til hvordan vi fremme forståelsen
>af at hvis vi alle opføre os godt i trafikken kommer alle hurtigere og
>sikre frem.
Desværre for dig tager FL ikke hensyn til "kommer alle hurtigere
frem", kun "kommer alle sikre frem", og det er her kæden hopper af for
dig.

>Jeg har sq aldrig været bange for at sige jeg to fejl og gør det gerne
>hvis nødvendiget igen.
Mon vi ikke alle har det såden ?

>Ja at presse en bil er forkert men hvem skulle efterhånden ellers gøre
>noget ? (nævn blot i flæng jeg lytter gerne)
Din eneste lovlige mulighed er at ringe/kontakte politiet.

>Jeg kunne bruge min tid til mange ting jeg har bare valgt ikke at lade
>mig styre at folk der ved bedre uden at komme med bedre options.
>For mig er tid i denne gruppe lig med tab af tid til at lave andre
>mere inbringende ting(familie, penge, drikke bajer, se en film på tv)
Hvad fanden laver du så her ?

>Jeg kan og vil ikke acceptere folk der har holdningen bare jeg får
>mine ønsker opfyldt så skide være med resten af folket.
Det er jo din egen holdning du her giver udtryk for.

>Og når jeg presser en idiot er det for at give fyren nooget at tænke
>over ikke fordi jeg ønsker at han skal skide i bukserne.
Du skal ikke presse, forstå det nu.

>Havde hellere set at han gled med i trafikkken.
Andre skal ikke glide med den hastighed du finder rigtig, de (og du)
skal følge FL med de fordele og ulemper det nu giver.

>Men det er åbentbart holdningen her inde at mig mig mig så skidt være
>med andre.
Igen det er jo din egen holdning du giver udtryk for, se dog lige i
spejlet.

>Og så er det åbentbart holdningen at klip en sætning ud og nedgør og
>så glem at forholde dig til resten.
Jeg syntes ikke at folk neddgør dig, de forsøger at forklare at vi
alle skal overholde FL, det betyder at det ikke er dig der definerer
den hastighed andre skal køre med sålænge de andre ellers overholder
FL.
Du mener at det er forkert ikke at køre med den maksimale tilladte
hastighed når forholdene ellers tillader dette.
Det er en forkert mening at have, det er ikke i overensstemmelse med
FL, det er der du er gal på den.

Husk på at det er føren af køretøjet der vurderer hvilken hastighed
han/hun vil køre med, det er ikke dig.

Husk på at det er føren af køretøjet der vurderer hvornår der er plads
til at trække til højre, det er ikke dig.

Mener du at andres vurderinger/evner ikke rækker til at føre
motorkøretøj skal du henvende dig til politiet, hvad der er en del der
gør og det føre også til at nogen kommer til at afleverer kørekortet
hvis de ellers har et.
Politiet er den udøvende magt, det er du ikke.

>At jeg aldrig har været kendt for at strye folk med hårene er ikke en
>hemmelighed og har skabt flere fjennder end venner JA det har jeg men
>jeg har beholdt de vigtige der forstod planen.
Fritænkning, ytringsfrihed, nytænkning, "korrekte meninger",
"gendsidig forståelse", "sund fornuft" og ligsind trives nu bedst
blandt ligesindede.

>Og at jeg af den årsag er en arbejder dreng der kunne købe en ferarri
>idag og en anden i morgen skyldes at jeg ikke stryer folk med hårene
>men derimod ikke er bange for at strye den anden vej.
Men du håndterer ikke modgang særligt konstruktivt, du lader
tydeligvis dig gå på af dette.

>og at jeg staver af helvede til ja det har ikke stoppet mig indtil
>videre.
Fint nok, det er ikke stavningen, men meningerne vi skal have frem og
bedømmes på.

>Ja ja jeg er bare en sur dreng.
>
>Kom nu med noget konstruktivt i stedet for bare den sædvanelige du er
>et svin du er helt ved siden af.
Du er jo nok kun kommer frem i livet ved egen hårdt arbejdende
indsats, og det at det er gået frem (økonomisk ?) har givet dig det
indtryk at du har gjort det rigtige og at dine holdninger/meninger er
tilsvarende rigtige. Og mange mennesker ser formentelig op til dig som
et godt forbilled.
Her i gruppen møder du så nogle personer der ikke mener at du har ret
og de argumenterer mere eller mindre godt for deres sag.
Det er Brian ikke vand til og derfor bliver han meget stædig og
forstår ikke at der er altså den mulighed at Brian tager fejl i sin
vurdering af hvordan man bør geberde sig i trafikken.

Der er ingen af os trafikanter der kan fremvise de store glorier når
vi færdes i trafikken, men hvis vi kan opnå forståelse for at FL skal
forsøges overholdt også når det ikke lige er til egenfordel, er vi
kommet langt.

Vi vil jo altid gerne have/modtage den beskyttelse/fordel som FL giver
os når det passer ind i eget kram, ikk ? Så mangler der sgu ikke
argumenter for at de andre skal overholde FL.

Når du siger "hensyn" er det hensynet til din hurtige fremkommelighed,
under påskud af at det er alles hurtige fremkommelighed du tilsigter.

Når dine "modstandere" andre siger "hensyn" er det hensynet til at vi
alle skal have lov til at færdes sikkert på vejene så længe vi ellers
overholder FL.

Nu er indlæget blevet så langt, at det kun er dig og mig der er
tilbage Brian, de andre er faldet i søvn.
God weekend.

/Hans

Hr. Jensen (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 07-03-08 11:07

On Fri, 07 Mar 2008 07:27:08 +0100, jan_stevns wrote:

>Man skal ikke fjerne opmærksomheden fra trafikken mange millisekunder,
>før en kritisk situation kan opstå ...

Den herre bruger ikke spejlene under kørslen? (i modsat fald er blikket
fjernet fra trafikken forude i mere end et par millisekunder)

--
Jeg er ikke død endnu, jeg lugter bare.

ShutEye (07-03-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 07-03-08 19:28

>>Det koster altså ikke mere opmærksomhed at kigge på GPS'ens tal end det
>>gør
>>at kigge på speedo'ets tal.
>
> Man skal ikke fjerne opmærksomheden fra trafikken mange millisekunder,
> før en kritisk situation kan opstå ... det skete vist her ?

Nej nej, helt enig!
Det var bare GPS vs speedometer - de tager begge lige meget opmærksomhed.

> ( dermed ikke sagt, det kunne være sket for de fleste af os ! )

Ingen er perfekt.



Kent Friis (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 07-03-08 20:03

Den Fri, 7 Mar 2008 19:28:14 +0100 skrev ShutEye:
>>>Det koster altså ikke mere opmærksomhed at kigge på GPS'ens tal end det
>>>gør
>>>at kigge på speedo'ets tal.
>>
>> Man skal ikke fjerne opmærksomheden fra trafikken mange millisekunder,
>> før en kritisk situation kan opstå ... det skete vist her ?
>
> Nej nej, helt enig!
> Det var bare GPS vs speedometer - de tager begge lige meget opmærksomhed.

Speedometret tager mere opmærksomhed for at finde den reelle hastighed.
Der skal man til at trække fejlvisningen fra.

Mvh
Kent
--
"So there I was surrounded by all these scary creatures
They were even scarier than what Microsoft call features"
- C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

brian (07-03-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 07-03-08 07:36

On Fri, 7 Mar 2008 00:38:17 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej Brian !
>
>> Det gør vores liv spændende.
>> Og dyrt
>
>Det kommer an på farten (differencen) og chaufføren (og bilens
>køreegenskaber).
>
>> Jeg havde lige set på GPS at min hastighed var 114 km da jeg checkede
>> om jeg kunne nå en aftale ellerom jeg måtte ringe fra min håndfri
>> stemmestyrede telefon og medele at jeg var forsinket
>
>Hastigheden aflæses på speedometeret, ikke på GPS'en.

Både og i min bil stemmer speedometet ikke og da det er mit ansvar som
føre at kende bilen deriblandt min præcise hastighed så er GPS'en
bedre.

Speedometer i biler stemmer aldrig de viser altid forkert. (måske 1 ud
af 100 stemmer)

Ja det gør den men GPS giver den rigtige hastighed det gør
speedometeret ikke
Det var kun for at diverse folk kunne få klarhed for at der ikke var
kørt med + 180 km/T
>
>> Jeg måtte bremse hårdt og enda trække så langt mod venstre som muligt.
>
>Det tyder ikke på, at du er voldsomt erfaren. Hastighedsforskellen var kun
>19 km/t, efter dit eget udsagn. Men du havde din opmærksomhed rettet mod
>diverse gadgets og at du var sent på den i forvejen (aftalen). Havde du nu
>haft din opmærksomhed rettet mod den store skærm og havde læst trafikken, så
>havde resultatet jo nok været et andet.

1 Jeg anslog en hastigheds diff jeg kan ikke måle den.

Nej jeg kiggede ikke på GPS'en det gør jeg aldrig i nærheden af andre
bilister der lytter jeg kun til den.
Og doooo bilen var på fartpilot og havde været det siden jeg afllæste
den.
(så nu var jeg nok uoverågen fordi bilen kørte på fartpilot)

>
>> Så må jeg jo bare håbe at styrtøjet ikke har lidt overlast af påkørsel
>> og fald ned på fælg.
>
>Næ, mon dog. Jeg har engang tabt et forhjul (venstre) med 145 km/t. Der
>skete ikke noget, bortset fra, at det rust man plejer at banke/skrabe af på
>ydersiden af bremseskiven, var blevet slidt af på en "naturlig" måde ))
>
>> Håber ikke for ham at jeg finder ham igen for så har han en regning
>> der skal betales.
>
>Keep on dreaming.

Ja man kan vinde i lotte så måske man er rigtig heldig at møde ham
igen

>
>> ...så bare regne med at de reagere og stopper op.
>
>Ih, det lyder spændende ))

Per Henneberg Kriste~ (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-03-08 09:53


"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i meddelelsen
news:47d08067$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Næ, mon dog. Jeg har engang tabt et forhjul (venstre) med 145 km/t. Der
> skete ikke noget, bortset fra, at det rust man plejer at banke/skrabe af
> på ydersiden af bremseskiven, var blevet slidt af på en "naturlig" måde
> ))

Det tyder ikke på du er voldsom erfaren - at køre rundt med et løst forhjul.

Der er trods alt flere der kører ind i forankørende fordi han kører ud foran
en end der er folk der mister et forhjul.

Faktisk må du være temmelig inkompetent bag et rat ;)

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,
toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads, god plads til 5
personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn


René Løweneck (07-03-2008)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 07-03-08 10:48

Hej Per !

> Det tyder ikke på du er voldsom erfaren - at køre rundt med et løst
> forhjul.

Nej, du har ret, Per. Jeg har kun kørt i 32 år, et par mill. km. og uden
skader. Så jeg har meget at lære endnu.

> Der er trods alt flere der kører ind i forankørende fordi han kører ud
> foran en end der er folk der mister et forhjul.

Ja, der er mange, der ikke kan finde ud af at køre bil.

> Faktisk må du være temmelig inkompetent bag et rat ;)

It takes one, to know one.
Så er vi jo i det mindst 2 herinde. Det er jo altid rart at vide.


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


Christian B. Andrese~ (10-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-03-08 03:22

On Mar 7, 8:30 pm, brian wrote:
> On Fri, 7 Mar 2008 20:27:39 +0100, Leonard <piper...@gmail.invalid>
> wrote:
>
>
>
>
>
> >On Fri, 07 Mar 2008 20:06:42 +0100, brian wrote:
>
> >> I så tilfælde at jeg måtte tabe en sådan sag kan jeg garantere at jeg
> >> nok skulle tale til mandens dårlige samvitighed indtil den dag han gav
> >> sig eller var blevet inlagt på pysikiatisk afdeling med depresion over
> >> at have lavet noget skidt og være sluppet med at give den anden
> >> skylden.
>
> >> Gik det ikke så er der flere andre presse metoder.
>
> >Ser du, Brian, det er sådanne udtalelser, der får folk til at reagere
> >negativt på dig. Det er de færreste, der synes selvtægt er iorden.
> >Det har ikke noget med dit navn, din bil, din alder, din kørsel eler
> >andet at gøre, men når du giver udtryk for at du kan finde på at presse
> >langsomme bilister væk, forfølge folk osv. så er det altså svært at
> >finde sympati for dine andre synspunkter.
>
> Selvtægt er en nødvendig onde når samfundet spiller fallit.
> Og det gør det sq næsten over alt efterhånden.

Mon ikke Troll lampen snart lyser med 1000000 lux ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Christian B. Andrese~ (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-03-08 01:16

On Mar 6, 9:32 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
> tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
> hastighed end der køres.
>
> Det gør vores liv spændende.
> Og dyrt

Jeg føler med dig, oplever det selv jævnligt, dog heldigvis endnu ikke
så tæt som dig.
Håber du får lavet bilen uden alt for meget besvær og udgifter for
dig.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 20:03

> Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
> tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
> hastighed end der køres.
>
> Det gør vores liv spændende.
> Og dyrt

Jeg har lige været tur/retur næstved/kolding og folk kører jo spændende :D
Og det er mest middelmodne mænd der er insane, en begyndte at blinke han lå
i indersporet, og så trækker han bare ud, og så er jeg på hornet, jeg er 1/4
oppe på siden af ham !! han er sq ligeglad, han mener vel at når han har
blinket så må man godt.. til sidst turde jeg sq ikke mere og trak mig
tilbage.. vanvittigt..

Og jeg kan fortælle mindst 3-4 mere af den slags oplevelser på den 4 timers
tur over fyn, sjovt nok KUN på fyn!! er fynboerne lidt retartede :D

Mvh
Morten



Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:43

On Thu, 06 Mar 2008 21:32:53 +0100, brian <no@no.dk> wrote:

>Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
>tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
>hastighed end der køres.
>
>Det gør vores liv spændende.
>Og dyrt
>
>
>kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
>i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
>Afstand til mig ca. 6 meter.
>Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
>meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.

Det lyder som et close-call. Og han blinkede ikke? Men uanset hvad er
der jo kun en klovn her, nemlig mr. 95 km/h der skifter vognbane i
utide.

--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:55

On Fri, 07 Mar 2008 22:42:48 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>On Thu, 06 Mar 2008 21:32:53 +0100, brian <no@no.dk> wrote:
>
>>Som subject siger så vil jeg gerne takke enhver der mener og giver
>>tilkende at man må trække ud i overhalingsporet med en del langsomere
>>hastighed end der køres.
>>
>>Det gør vores liv spændende.
>>Og dyrt
>>
>>
>>kl 16,45 idag mellem Århus V Hasselager sydgående var der en Blød hat
>>i en skrigrøn Renault der kom ud foran mig med vel omkring 95 km.
>>Afstand til mig ca. 6 meter.
>>Min fribane foran mig før han kom ud 900 meter min fribane bag mig 900
>>meter. Hans fribane til forankørende vel 100-200 meter.
>
>Det lyder som et close-call. Og han blinkede ikke? Men uanset hvad er
>der jo kun en klovn her, nemlig mr. 95 km/h der skifter vognbane i
>utide.

Jo han bkinkede da han var trukket ud over stregen

Ved at der er mange der er enige i din holdning men desværre er det
ikke her de skriver

Men tak for opbakningen

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 22:56

ps undskyld hvis mit svar bringer dig ud i en hetz

Ukendt (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-03-08 23:07

On Fri, 07 Mar 2008 22:56:09 +0100, brian wrote:

>ps undskyld hvis mit svar bringer dig ud i en hetz

det overlever jeg Jeg læste dit indlæg som om du var gået ud for
at overhale en 90-100 km/h bilist, der pludselig opdagede en lastbil ½
km fremme og trak ud uden at orientere sig. At der så er nogle, der
kalder dig fartbølle mv må du leve med, jeg kan såmænd også finde på
at køre 115 i en 110-zone (og har papir på 143, men det må du ikke
fortælle nogen, det er mange år siden )
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste