Vægtafgift på gulpladebil
Fra : Steen Ø. Nielsen

Dato : 06-03-08 20:44

Hej

Overvejer at købe en gulpladebil til privat kørsel men er lidt i tvivl om
hvad vægtafgiften vil blive...

Tænker på en diesel fra 2005 og en totalvægt på under 2000 kg...

Ifølge www.skm.dk burde det give en årlig vægtafgift på 3420,-

Er dette korrekt forstået ?

/Steen

Fra : Ivan, Århus

Dato : 06-03-08 20:53

"Steen Ø. Nielsen" <steen.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad vægtafgiften vil blive...
>
> Tænker på en diesel fra 2005 og en totalvægt på under 2000 kg...

Joh; men plus misundelsesafgiften eller hvad den nu hedder.
Du skal regne med ca 9.000kr i alt.

Hilsen Ivan, Århus

Fra : Steen Ø. Nielsen

Dato : 06-03-08 21:15

"Ivan, Århus" <bakkehegnetSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Steen Ø. Nielsen" <steen.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Joh; men plus misundelsesafgiften eller hvad den nu hedder.
> Du skal regne med ca 9.000kr i alt.
>
> Hilsen Ivan, Århus

Hmm... som jeg læser det er de 3420 incl tillægsafgiften for
privatanvendelse..
Den har jo en totalvægt på under 2000 kg... og 1. registeringsdato er før
24. april 2007..

eller er jeg helt galt på den..

/Steen

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 21:18

On Thu, 6 Mar 2008 21:14:30 +0100, "Steen Ø. Nielsen"
<steen.nielsen@privat.dk> wrote:

> [...]
>privatanvendelse..
>Den har jo en totalvægt på under 2000 kg... og 1. registeringsdato er før

Det afhænger en hel del af, hvornår den er registreret 1. gang og om
der er foretaget nedvejning. Der er gang i skatteministeriet for at få
alle de formastelige, der dristede sig til at få en lavere afgift pga.
en fejl i lovgivningen til at betale fuld afgift igen. Så hvis den
havde en totalvægt under 2000 kg ved indregistrering er der ingen
problemer, men hvis det er fx. en Pug307 med nye vægtskilte ville jeg
nok lige tage en pause.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Steen Ø. Nielsen

Dato : 06-03-08 21:23

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde en totalvægt under 2000 kg ved indregistrering er der ingen
> problemer, men hvis det er fx. en Pug307 med nye vægtskilte ville jeg

Ja, det har jeg løst noget om..
Det er en Ford Focus C-max 1,6 TDCI det drejer sig om..

Hvad nu hvis man importerer en fra fx Tyskland der er en årgang 2005... Vil
den så være sidestillet med en
der er indreg. i DK fra den årgang ??

Fra : Tom Jensen

Dato : 06-03-08 21:31

"Steen Ø. Nielsen" <steen.nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har jeg løst noget om..
> Det er en Ford Focus C-max 1,6 TDCI det drejer sig om..

den skal du regne med de ca 9000 kr om året.
det er en som er blevet vejet ned sidst i 2007 for at spare penge , men den
er blevet reguleret tilbage igen til normal pris .
mvh tom

Fra : Martin Bak

Dato : 06-03-08 21:12

> [...]
> Du skal regne med ca 9.000kr i alt.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at skifte min gamle Mazda ud med denne her:
http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?body_type_id=6&dealer_ad=0&make_name=Ford&price_to=50000&altTemplate=bilzonen.dk+-+search+detail&ad_car_id=313146&ad_number=1&dt=201&tab=&

Jeg ved godt at det bliver en hel del dyrere. Men hvordan kan jeg gøre
smartest? Jeg skal bruge den i firmaet. Men det ville jo også være rart at
kunne bruge den priv. bare en gang imellem (ca. 1% ) Man bliver vel slagtet
på sådan en bil?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 06-03-08 21:22

> [...]
> smartest? Jeg skal bruge den i firmaet. Men det ville jo også være rart at
> kunne bruge den priv. bare en gang imellem (ca. 1% ) Man bliver vel

Og nu har jeg lige fået at vide at bilen er solgt... Det var en Ford
Explorer 4.0 xlt. på gule plader fra 10. ´98
Jeg er stadig interesseret i info om et køb af den slags. Er jeg nødt til at
have sådan en bil som "ren firma" for at undgå at blive flået?

--
Martin
www.martinbak.dk/