/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tanker om bil reklamer.
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 06-03-08 16:24

Hej

Er der nogen af jer der har overvejet følgende:

Toyota sender en reklame der varer 90 sekunder.
Denne reklame sendes bla. på Discovery Channel.

Er der behov for at reklamere så meget for en bil der er 112% iorden?
Hvad er prisen for at vise reklamen?
Hvad var prisen for at producere reklamen?
Hvor meget betaler Toyota købere i overpris for at finansiere den reklame?


Bare nogle strøtanker............






PS.: Toyota i dag, andre mærker andre dage.
Det er ikke ment som en hetz mod Toyota.


--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i



 
 
Møller (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 06-03-08 16:46

Uffe Bærentsen wrote:
>
> Er der nogen af jer der har overvejet følgende:
>
> Toyota sender en reklame der varer 90 sekunder.
> Denne reklame sendes bla. på Discovery Channel.
>
> Er der behov for at reklamere så meget for en bil der er 112% iorden?
> Hvad er prisen for at vise reklamen?
> Hvad var prisen for at producere reklamen?
> Hvor meget betaler Toyota købere i overpris for at finansiere den reklame?
>
>
> Bare nogle strøtanker............

Det er elementær markedsføringsviden:

Hvad hjælper det at du har verdens bedst produkt, hvis ingen andre ved det.
Det er også gevinstmaksimering:
Ved at sælge flest mulige enheder, så kan prisen pr. enhed komme ned incl.
markdesføringsomkostninger pr. enhed.
Så overprisen kan let blive til en prisreduktion. Igen elementær markedsføringsteori.


Møller

Anders Majland (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-03-08 19:17

> Er der nogen af jer der har overvejet følgende:
....
> Bare nogle strøtanker............

Mon ikke et kursus på handelshøjskolen var en ide ... Reklamen skulle jo
gerne give et mersalg der og øge markedsandelen... Og ikke mindst brande
mærket. Folks kendskab til et brand er meget væsenligt for deres valg...

Men for at fortsætte ud af en tangent. Prøv at se på
nødhjælpsindsamlingernes reklamebudgetter. Det er rigtigt mange millioner de
bruger på markedsføring - og det gør de kun fordi det kan betale sig...
Altså en stor del at de penge du giver til nødhjælp går til adminstrarion og
markedsføring ...



Uffe Bærentsen (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 06-03-08 22:16


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:47d05803$1$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Er der nogen af jer der har overvejet følgende:
> ...
>> Bare nogle strøtanker............
>
> Mon ikke et kursus på handelshøjskolen var en ide ... Reklamen skulle jo
> gerne give et mersalg der og øge markedsandelen... Og ikke mindst brande
> mærket. Folks kendskab til et brand er meget væsenligt for deres valg...

Brande mærket?
Jo, det er lykkedes dem at brænde sig ind på nethinden ved mig.
At det så ikke var en positiv reaktion er en helt anden snak


> Men for at fortsætte ud af en tangent. Prøv at se på
> nødhjælpsindsamlingernes reklamebudgetter. Det er rigtigt mange millioner
> de bruger på markedsføring - og det gør de kun fordi det kan betale sig...
> Altså en stor del at de penge du giver til nødhjælp går til adminstrarion
> og markedsføring ...

Kan også kun undres over det



--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste