Kø ved Århus N afkørsel
Fra : Brian

Dato : 04-03-08 20:16

Hejsa,

Imorgen lagde jeg mærke til en ting, som jeg har set, og undret mig over, et
par gange før.

Ved Århus N afkørslen i nordgående spor, er der som regel en fin kø i højre
spor. Ved samme afkørsel, men i sydgående spor, er køen altid trukket ind i
nødsporet.

Er der en grund til at folk kører derind ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 20:22

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
> [...]
> trukket ind i nødsporet.
>
> Er der en grund til at folk kører derind ?

Har jeg også tænkt på. Det har været sådan i mange år.
De gange jeg skal med færgen Århus - Odden mandag morgen er der altid kø og
den trækker ind i nødsporet ca 500m før afkørsel til Århus N. HVIS nu der
skulle ske en ulykke og falck har brug for nødsporet så er den helt gal. Det
kan næsten ikke passe at det har været et problem efter så mange år?!?

--
/HB
Nu med 2007 Honda FR-V til salg

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 20:37

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-03-08 21:19

> [...]
> trukket ind i nødsporet.
>
> Er der en grund til at folk kører derind ?

Det har været et problem i årevis, dog er det blevet værre og værre de 6 år
jeg har kørt den vej. Jeg tror det er startet i frygt for at blive knust af
de bagfrakørende der kommer op ad bakken og rundt i svinget, nu er det bare
blevet en naturlig del af at køre af der. Og det er nemt at spotte hvis folk
ikke pendler der hver dag, for de er som regel halvvejs forbi "kø'en" inden
de opdager hvad det er der sker. Heldigvis er de fleste obs. på det og
hurtige til at give plads så folk kan komme ind i "sikkerhed". Som vi så i
Station 2 den anden aften er det jo en strækning som der ofte køres meget
stærkt på!

Skrev engang til Amtet, men fik aldrig svar tilbage.

Stef

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-03-08 08:35

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> de bagfrakørende der kommer op ad bakken og rundt i svinget, nu er det bare
> blevet en naturlig del af at køre af der.

Da jeg for nogle år siden pendlede fra Aalborg til Århus var det godt
nok tæt på uheld... kom kørende i højre spor op ad bakken og skulle jo
af Århus N, kørte vel omkring 100, lige da jeg kom over bakken der holdt
bilerne sgu helt stille i nødsporet, holdt fast det kom som et chok. Nu
er der nok nogle der vil prædike at man skal være opmærksom, men lige
netop der kan det være overordentlig svært at se rundt hjørnet, og
tvivler på det gavner sikkerheden at man altid kører rundt det hjørne
med 40kmt, just in case.

Thomas

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-03-08 15:49

> [...]
> det gavner sikkerheden at man altid kører rundt det hjørne med 40kmt, just

Lige netop, det kan være svært at genneskue, også hvornår køen starter. Så
jeg tøffer næsten altid derop over med 70-80 km/t.

Stef

Fra : Brian

Dato : 05-03-08 15:57

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> blive knust af de bagfrakørende der kommer op ad bakken og rundt i
> svinget, nu er det bare blevet en naturlig del af at køre af der.

Det kan da godt være det er derfor, svinget er nu også lidt specielt - mon
ikke bare en skiltning kunne klare det problem ?

> [...]
> så folk kan komme ind i "sikkerhed". Som vi så i Station 2 den anden
> aften er det jo en strækning som der ofte køres meget stærkt på!

Og lige omvendt er det i det nordgående spor. Skulle en formaste sig til at
"snyde" foran i køen, bliver det lynhurtigt markeret

/Brian

Fra : Martin

Dato : 04-03-08 22:29

Brian wrote:
> Hejsa,
>
> Imorgen lagde jeg mærke til en ting, som jeg har set, og undret mig over, et
> par gange før.

Wow... du kan se frem i tiden!! :D

Fra : Brian

Dato : 05-03-08 15:57

Martin wrote:

> Wow... du kan se frem i tiden!! :D

Så god er jeg!

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-08 05:02

On Mar 4, 8:16 pm, "Brian" <n...@tak.du> wrote:
> [...]
> nødsporet.
>
> Er der en grund til at folk kører derind  ?

Næ, men du har ret.
Dem sydpå trækker ind, dem nordpå gør ikke.

Ser det selv hver dag.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Jesper

Dato : 05-03-08 22:25

Hvornår er køen der ? Kommer den vej ved 16-17 tiden hver dag, men har kun
få gange oplevet kø uden for frakørslen :)

Jesper

Fra : Ivan, Århus

Dato : 05-03-08 22:51

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
news.t7ka27brcdhq1q@stuepc...
> Hvornår er køen der ? Kommer den vej ved 16-17 tiden hver dag, men har kun
> få gange oplevet kø uden for frakørslen :)

Det er en morgen-ting ... indtil videre.
Nu starter der nemlig et anlægsarbejde, som strækker sig til sommeren 2010.
Spændende, hvad det kommer til at betyde

Ivan, Århus.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-03-08 00:47

> Det er en morgen-ting ... indtil videre.
> Nu starter der nemlig et anlægsarbejde, som strækker sig til sommeren
> 2010.
> Spændende, hvad det kommer til at betyde

At den gamle landevej igen bliver brugt

Stef

Fra : Martin Kiefer

Dato : 07-03-08 00:26

"Ivan, Århus" <bakkehegnetSPAM@stofanet.dk> wrote in message

> Det er en morgen-ting ... indtil videre.
> Nu starter der nemlig et anlægsarbejde, som strækker sig til sommeren
> 2010.
> Spændende, hvad det kommer til at betyde

Sjovt, køen er der meget sjældent mellem 8:30 og 9 når jeg kommer forbi...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk