Plastic til fronten på VW
Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 04-03-08 01:58

Hey

De fleste ved vel efterhånden, at vi har fået fingrene i en VW Passat
her i Bulgarien. Super-lækkert køretøj! Men de færreste ved nok, at
konen her til morgen på vej i bakgear ud af porten i morges mente, at
bilen var kortere end virkeligheden er. Resultatet kan ses på de
nedenstående 3 billeder.

Vi kører til den lokale VW pusher om lidt, men vil gerne have jeres
besyv med. Hvad ville det koste at fixe i Denmark? Umiddelbart kan jeg
'kun' se en bule i højreforskærm og så er fronten revet ud af skruer
6-8 steder frem til midt på fronten, og dertil kommer at låsen til
motorhjelmen er trykket lidt skæv. Umiddelbart er der ingen
ledningsskader og des lige.

Kan plastik lak-repareres, så det bliver ordentligt?
Bulen på skærmen er lige i knækket, men det kan vel fixes?
Pris-idéer?

Billede 1: http://picasaweb.google.com/bokampdudek/Diverse02/photo#5173802146293592418
Billede 2: http://picasaweb.google.com/bokampdudek/Diverse02/photo#5173802163473461618
Billede 3: http://picasaweb.google.com/bokampdudek/Diverse02/photo#5173802180653330818

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 10:41

On Tue, 4 Mar 2008 00:58:05 -0800 (PST), bo@familiendudek.dk wrote:

> [...]
>
>Kan plastik lak-repareres, så det bliver ordentligt?
>Bulen på skærmen er lige i knækket, men det kan vel fixes?

Jeg har ikke den fjerneste idé om, hvad det vil koste, men kan det
være sket p.gr.a. de monterede luftgummiringe?

Af personlig erfaring ved jeg, at nede i de kommuner kan der i
vinterperioden komme endog meget anselige mængder sne, og at den
efterfølgende snerydning lader en del tilbage at ønske.

Det er derfor særdeles demoraliserende for os forståsigpåere, der i
årevis har prædiket vinterdæk til hele folket, at du nu publicerer
disse afslørende billeder.

Desuden er det min opfattelse, at kvinders plads i biler er i den del
af møblerne der ikke er udstyret med nogen betjeningsanordninger
beregnet til fremførelse af køretøjet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 04-03-08 02:45

[...]

Folmer, min ven, din humor er stor, men jeg fatter simpelthen ikke,
hvad du skriver til mig. Måske det er fordi jeg allerede har vænnet
mig til sproget hernede, måske ikke. Kan du omformulere eller?

довиждане а приятен ден!

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-08 10:54

bo@familiendudek.dk wrote:
> [...]
> hvad du skriver til mig. Måske det er fordi jeg allerede har vænnet
> mig til sproget hernede, måske ikke. Kan du omformulere eller?

Folmer tror vist at det er sket fordi både/enten det var en kvinde bag
rattet og/eller fordi der ikke var vinterdæk på.

> довиждане а приятен ден!

Allerede?

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 10:57

On Tue, 04 Mar 2008 10:53:34 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Folmer tror vist at det er sket fordi både/enten det var en kvinde bag
>rattet og/eller fordi der ikke var vinterdæk på.

>--

Hvad laver ordet vist i den sætning?

>--

>Allerede?

>--

Allerede hvad??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-08 11:05

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvad laver ordet vist i den sætning?

Bidrager til kompositionen, harmonien og helhedsindtrykket :D

> Allerede hvad??

Allerede nu.

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 10:54

On Tue, 4 Mar 2008 01:44:58 -0800 (PST), bo@familiendudek.dk wrote:

> [...]
>hvad du skriver til mig. Måske det er fordi jeg allerede har vænnet
>mig til sproget hernede, måske ikke. Kan du omformulere eller?

Bo, min ven. )

Din bil er monteret med sommerdæk, og vinteren er ikke slut endnu.

Det var den korte version.

I anden halvdel af skriveriet står der i den korte version, at kvinder
ikke kan køre bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 11:08

> Bo, min ven. )
>
> Din bil er monteret med sommerdæk, og vinteren er ikke slut endnu.

Officielt eller uofficielt?

> Det var den korte version.
>
> I anden halvdel af skriveriet står der i den korte version, at kvinder
> ikke kan køre bil.

Bare fordi dit foretrukne hunkønsvæsen ikke er udstyret med slige
færdigheder,
behøver det ikke at være tilfældet med alle hunkønsvæsener.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 11:48

On Tue, 4 Mar 2008 11:08:11 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Officielt eller uofficielt?

>--

Jeg er græsk-katolsk overfor om det er officielt eller ej.

Den her var i hvert fald ligeglad med datoen:

http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=37557&

Naturlove, Uffe............naturlove. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 12:31

> Jeg er græsk-katolsk overfor om det er officielt eller ej.

Hvilken religion er mon dominerende hvor Bo med familie residerer?

> Den her var i hvert fald ligeglad med datoen:
>
> http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=37557&

Sh**.
Et par nye underhylere, tak.
Hvis jeg var fører af det køretøj, tror jeg det havde været ordene........

> Naturlove, Uffe............naturlove. )

Kun en tåbe frygter ikke hunkønsvæsener.

))

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 11:05

<bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse

> Folmer, min ven, din humor er stor, men jeg fatter simpelthen ikke,
> hvad du skriver til mig. Måske det er fordi jeg allerede har vænnet
> mig til sproget hernede, måske ikke. Kan du omformulere eller?

Tag dig ikke af Folmer, han er bare en (ikkesur)-gammel mand

Hvad han siger er følgende:
Vinterdæk skal sidde påmonteret køretøjet om vinteren.
Han har blot glemt at det offiecielt er forår nu.

Husk på en ting: Der er trods alt kun en bil.

> ????????? ? ??????? ???!

???????

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 11:56

On Tue, 4 Mar 2008 11:05:13 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

><bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse

>Tag dig ikke af Folmer, han er bare en (ikkesur)-gammel mand

>--

Det hedder ikke gammel. Det hedder erfaren. )

>--

>Hvad han siger er følgende:
>Vinterdæk skal sidde påmonteret køretøjet om vinteren.
>Han har blot glemt at det offiecielt er forår nu.

>--

Denne ignorante bemærkning har jeg kommenteret andetsteds.

>--

>Husk på en ting: Der er trods alt kun en bil.

>--

At komme med en slig bemærkning i dette forum, vidner om enten stort
mod, eller en spirende sindssyge. ))

Jeg er dog bekendt med, at der i detailhandelen kan købes væsker på
returnerbare flasker, der kan fremkalde lignende symptomer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 12:27

> Det hedder ikke gammel. Det hedder erfaren. )

Men vidner desværre om manglende erfaring udi den svære diciplin,
der hedder kommunikation med væsentlig yngre humane væsener.
Det er en vanskelig diciplin, da de ikke er udstyret med det samme
vokabularium,
som ældre humane væsener.

> Denne ignorante bemærkning har jeg kommenteret andetsteds.

> At komme med en slig bemærkning i dette forum, vidner om enten stort
> mod, eller en spirende sindssyge. ))

At komme sig efter at det pneumatiske sysem er saboteret efter infektion,
har underlige bivirkninger.

> Jeg er dog bekendt med, at der i detailhandelen kan købes væsker på
> returnerbare flasker, der kan fremkalde lignende symptomer.

Piller er mere effektivt.

Så slipper jeg også for at tænke på returen

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 12:53

On Tue, 4 Mar 2008 12:26:33 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>der hedder kommunikation med væsentlig yngre humane væsener.
>Det er en vanskelig diciplin, da de ikke er udstyret med det samme

Jeg har for længst indset mine begrænsede pædagogiske evner, men i
lighed med adskillige trafikanters stærkt begrænsede evner til at føre
bil, vil det ikke afholde mig fra at prøve. .............dag ud og
dag ind.

>--

>At komme sig efter at det pneumatiske sysem er saboteret efter infektion,
>har underlige bivirkninger.

>--

Nu kommer jeg til at tænke på hydro-pneumatiske bremsesystemer, men da
du næppe er udstyret med slige ting, formoder jeg at du er blevet
angrebet af en luftvejsinfektion, der øjeblikkeligt har fået dig til
at overveje begrænsninger i tobaksforbruget. )

>--

>Piller er mere effektivt.

>--

I modsætning til udtræk fra sukkerrør der er blevet underkastet indtil
flere naturlige processer, i daglig tale kaldet rom, er piller noget
syntetisk lort.

Begge midler har dog nogle fælles træk. Det er ikke tilrådeligt at
føre vogn efter indtagelsen, og de har begge bivirkninger, omend disse
er noget forskellige.

>--

>Så slipper jeg også for at tænke på returen

>--

Sådan er vi jo forskellige.

Her i huset kan der godt opstå ordvekslinger når herren i huset
indtager et par dråber alkohol, men der er ikke noget i vejen når
fruen skal pante flasker, og køber minkpels for udbyttet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 13:11

> [...]
> lighed med adskillige trafikanters stærkt begrænsede evner til at føre
> bil, vil det ikke afholde mig fra at prøve. .............dag ud og

Hellere begrænsede end manglende evner

> [...]
> angrebet af en luftvejsinfektion, der øjeblikkeligt har fået dig til
> at overveje begrænsninger i tobaksforbruget. )

Det pneumatiske system blev desværre til et hydro-pneumatisk system.
Det tyktflydende fluidum er dog ikke noget behageligt stads.

Hvordan kan jeg begrænse et forbrug der i forvejen er på 0?

> I modsætning til udtræk fra sukkerrør der er blevet underkastet indtil
> flere naturlige processer, i daglig tale kaldet rom, er piller noget
> syntetisk lort.

Gælder det også hvis de indeholder antibiotika?

> Begge midler har dog nogle fælles træk. Det er ikke tilrådeligt at
> føre vogn efter indtagelsen, og de har begge bivirkninger, omend disse
> er noget forskellige.

Det køretøj jeg sidst har ført er dette:
http://shop.lego.com/Product/?p=7249
At have børn giver visse fordele

> [...]
> indtager et par dråber alkohol, men der er ikke noget i vejen når
> fruen skal pante flasker, og køber minkpels for udbyttet.

Et par dråber eller et par kasser.
Hvis det daglige udsyn fordrer briller, så er forskellen vel ikke så stor.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 12:08

On Tue, 4 Mar 2008 11:05:13 +0100, Uffe Bærentsen wrote:

> Husk på en ting: Der er trods alt kun en bil.

Vi mangler så bare at blive enige om hvilken bil, der er den eneste ene?

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 12:36

On Tue, 4 Mar 2008 12:07:41 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Vi mangler så bare at blive enige om hvilken bil, der er den eneste ene?

>--

Hvis vi nu forudsætter at vi stadig har kvinder og biler på nethinden,
så er jeg meget tilfreds med, at smag og behag stadig er forskellig
fra mand til mand.

Det er godt at der er forskellige modeller og årgange at vælge
imellem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 12:38

> [...]
> fra mand til mand.
>
> Det er godt at der er forskellige modeller og årgange at vælge

Kan faktisk kun sige følgende: Enig

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 13:00

Men nu var det jo dig der skrev:
> [...]

Og dermed må du jo mene at alle andre end den ene bil ikke er værdige
til at blive nævnt?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 13:16

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Og dermed må du jo mene at alle andre end den ene bil ikke er værdige
> til at blive nævnt?

Nu lægger du mig ord i munden som jeg aldrig har haft intentioner om at
ytre.

Hellere sige: Ingen nævnt, ingen glemt

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 13:32

On Tue, 4 Mar 2008 13:16:19 +0100, Uffe Bærentsen wrote:

> Nu lægger du mig ord i munden som jeg aldrig har haft intentioner om at
> ytre.

Ja, OK, så kan jeg nok ikke trække mere halm ud af den tastefejl

Fra : René Løweneck

Dato : 05-03-08 06:49

Hej Leonard !

> Vi mangler så bare at blive enige om hvilken bil, der er den eneste ene?

Hvordan kan man være i tvivl om, hvilken bil der er den eneste ene ?

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-03-08 09:03

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Leonard !

> Hvordan kan man være i tvivl om, hvilken bil der er den eneste ene ?

Den lange version?
Man har prøvet dem alle

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : N/A

Dato : 04-03-08 10:54

Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 04-03-08 03:44

[...]

> Bo, min ven. )
> Din bil er monteret med sommerdæk, og vinteren er ikke slut endnu.

Folmer, min ven, det er korrekt, at der er vinter i Denmark, og at der
var vinter i Bulgarien for et par uger siden, men f.eks. i dag er der
i skrivende stund 28.2 graders varme udenfor på min terasse (!), så
det er nok ikke dækvalget, der er grunden..

[...]
> I anden halvdel af skriveriet står der i den korte version, at kvinder
> ikke kan køre bil.

- lad os i stedet antage, at dette er grunden ;)

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-03-08 12:01

On Tue, 4 Mar 2008 02:44:18 -0800 (PST), bo@familiendudek.dk wrote:

> [...]
>i skrivende stund 28.2 graders varme udenfor på min terasse (!), så
>det er nok ikke dækvalget, der er grunden..

Den køber jeg. .o))

Men tag dig i agt. En forkert vind ude fra Sortehavet, og så er du
begavet i sne.

>--

>- lad os i stedet antage, at dette er grunden ;)

>--

Now you are talking. . Men det skulle ikke undre mig, om det er
forbundet med livsfare, hvis du lader kvinden i dit liv læse denne
tråd. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : bo@mediegruppen.net

Dato : 04-03-08 04:12

[...]

> Now you are talking. . Men det skulle ikke undre mig, om det er
> forbundet med livsfare, hvis du lader kvinden i dit liv læse denne
> tråd. )

Holy crap, den havde jeg ikke tænkt på.. ehm.. hvor sidder DELETE i
denne gruppe? måske jeg skal nærlæse vores forsikringsbetingelser
omkring postings i nyhedsgrupper og deraf følgende lemlæstelser..

Tak for den - efterhånden - forståelige humor ;)

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : SGF

Dato : 04-03-08 19:02

Hej Bo

Et MEGET løst gæt ud fra billederne siger ny kofanger, lygte og skærm samt
arbejdsløn og lakering. Et kvalificeret gæt i dk er mindst 10-12.000+moms.
Mvh
Søren