/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvis I mener danske veje er farlige så se ~
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-03-08 01:48

Hej NG

Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:

http://www.darkroastedblend.com/2006/11/most-dangerous-roads-in-world.html

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

 
 
Folmer Rasmussen (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-03-08 10:31

On Tue, 4 Mar 2008 00:48:17 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:
>
>http://www.darkroastedblend.com/2006/11/most-dangerous-roads-in-world.html

>--

Det er helt unødvendigt at rejse til Bolivia for at opleve den slags
infrastruktur.

De er fuldt leveringsdygtige i Norge.

De fleste steder er dog efterhånden lagt i tunneller, men de gamle
veje er de fleste steder bibeholdt, men med ringere vedligeholdelse.
Det gør dem ikke mindre spændende.

--

Venlig hilsen
Folmer

Christian B. Andrese~ (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-03-08 02:42

On Mar 4, 10:31 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> On Tue, 4 Mar 2008 00:48:17 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >Hej NG
>
> >Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:
>
> >http://www.darkroastedblend.com/2006/11/most-dangerous-roads-in-world...
> >--
>
> Det er helt unødvendigt at rejse til Bolivia for at opleve den slags
> infrastruktur.
>
> De er fuldt leveringsdygtige i Norge.
>
> De fleste steder er dog efterhånden lagt i tunneller, men de gamle
> veje er de fleste steder bibeholdt, men med ringere vedligeholdelse.
> Det gør dem ikke mindre spændende.

Det kan jeg forestille mig, men dør der 100-200 / år på den værste
norske vej ?
Det gør der på den bolivianske:
"A fatal accident happens there every couple of weeks, 100-200 people
perish there every year."

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Folmer Rasmussen (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-03-08 10:51

On Tue, 4 Mar 2008 01:42:19 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>On Mar 4, 10:31 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
>> On Tue, 4 Mar 2008 00:48:17 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
>>
>> <t...@tiscali.dk> wrote:
>> >Hej NG
>>
>> >Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:
>>
>> >http://www.darkroastedblend.com/2006/11/most-dangerous-roads-in-world...
>> >--
>>
>> Det er helt unødvendigt at rejse til Bolivia for at opleve den slags
>> infrastruktur.
>>
>> De er fuldt leveringsdygtige i Norge.
>>
>> De fleste steder er dog efterhånden lagt i tunneller, men de gamle
>> veje er de fleste steder bibeholdt, men med ringere vedligeholdelse.
>> Det gør dem ikke mindre spændende.
>
>Det kan jeg forestille mig, men dør der 100-200 / år på den værste
>norske vej ?
>Det gør der på den bolivianske:
>"A fatal accident happens there every couple of weeks, 100-200 people
>perish there every year."

>--

Nej, det gør der ikke, men det ændrer ikke på at vejene ligner
hinanden.

At der er meget færre dræbte i Norge beror nok på en blanding af
betydeligt bedre køretøjer, og en anden mentalitet.

Det er ikke så længe siden at der var en tråd om en finsk
lastbilchauffør på norske vinterveje, der valgte at forlade skuden, på
trods af at den var vinterudstyret ud over alle grænser.

Så vidt jeg husker endte det med at de norske myndigheder ikke engang
turde påbegynde en bjergning af lastbilen.

--

Venlig hilsen
Folmer

OZ3BTO (05-03-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 05-03-08 00:50


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5g6qs3ljpeqcj1lofudvjecvqr4fu3e0i2@4ax.com...
> On Tue, 4 Mar 2008 01:42:19 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> wrote:
>
> >On Mar 4, 10:31 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> >> On Tue, 4 Mar 2008 00:48:17 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
> >>
> >> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >> >Hej NG
> >>
> >> >Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:
> >>
> >>
>http://www.darkroastedblend.com/2006/11/most-dangerous-roads-in-world...
> >> >--
> >>
> >> Det er helt unødvendigt at rejse til Bolivia for at opleve den slags
> >> infrastruktur.
> >>
> >> De er fuldt leveringsdygtige i Norge.
> >>
> >> De fleste steder er dog efterhånden lagt i tunneller, men de gamle
> >> veje er de fleste steder bibeholdt, men med ringere vedligeholdelse.
> >> Det gør dem ikke mindre spændende.
> >
> >Det kan jeg forestille mig, men dør der 100-200 / år på den værste
> >norske vej ?
> >Det gør der på den bolivianske:
> >"A fatal accident happens there every couple of weeks, 100-200 people
> >perish there every year."
>
> >--
>
> Nej, det gør der ikke, men det ændrer ikke på at vejene ligner
> hinanden.
>
> At der er meget færre dræbte i Norge beror nok på en blanding af
> betydeligt bedre køretøjer, og en anden mentalitet.
>
> Det er ikke så længe siden at der var en tråd om en finsk
> lastbilchauffør på norske vinterveje, der valgte at forlade skuden, på
> trods af at den var vinterudstyret ud over alle grænser.
>
> Så vidt jeg husker endte det med at de norske myndigheder ikke engang
> turde påbegynde en bjergning af lastbilen.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer


De startede med at bolte den fast til klippevæggen for at sikre den indtil
vejret blev bedere

Da det gav godt vejr forsøgte de at trække den op igen men opgav og lod
traileren falde ned i vandet et godt stykke længere nede

De turde ikke engang redde lasten der bestod af fisk


Erik



Jesper Lauridsen (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 08-03-08 22:01

On Tue, 04 Mar 2008 10:50:48 +0100, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Tue, 4 Mar 2008 01:42:19 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
><trav@tiscali.dk> wrote:
>
>>On Mar 4, 10:31 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
>>>
>>> Det er helt unødvendigt at rejse til Bolivia for at opleve den slags
>>> infrastruktur.
>>>
>>> De er fuldt leveringsdygtige i Norge.
>>>
>>> De fleste steder er dog efterhånden lagt i tunneller, men de gamle
>>> veje er de fleste steder bibeholdt, men med ringere vedligeholdelse.
>>> Det gør dem ikke mindre spændende.
>>
>>Det kan jeg forestille mig, men dør der 100-200 / år på den værste
>>norske vej ?
>>Det gør der på den bolivianske:
>>"A fatal accident happens there every couple of weeks, 100-200 people
>>perish there every year."
>
>>--
>
>Nej, det gør der ikke, men det ændrer ikke på at vejene ligner
>hinanden.
>
>At der er meget færre dræbte i Norge beror nok på en blanding af
>betydeligt bedre køretøjer, og en anden mentalitet.

Tror du ikke snarere hænger sammen med at denne bolivianske vej
tilsyneladende er en hovedfærdselsåre, mens de tilsvarende norske
veje er uden den store betydning?


Folmer Rasmussen (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 08-03-08 23:06

On Sat, 08 Mar 2008 22:01:08 +0100, Jesper Lauridsen
<rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

>On Tue, 04 Mar 2008 10:50:48 +0100, Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>On Tue, 4 Mar 2008 01:42:19 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
>><trav@tiscali.dk> wrote:
>>
>>>On Mar 4, 10:31 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
>>>>
>>>> Det er helt unødvendigt at rejse til Bolivia for at opleve den slags
>>>> infrastruktur.
>>>>
>>>> De er fuldt leveringsdygtige i Norge.
>>>>
>>>> De fleste steder er dog efterhånden lagt i tunneller, men de gamle
>>>> veje er de fleste steder bibeholdt, men med ringere vedligeholdelse.
>>>> Det gør dem ikke mindre spændende.
>>>
>>>Det kan jeg forestille mig, men dør der 100-200 / år på den værste
>>>norske vej ?
>>>Det gør der på den bolivianske:
>>>"A fatal accident happens there every couple of weeks, 100-200 people
>>>perish there every year."
>>
>>>--
>>
>>Nej, det gør der ikke, men det ændrer ikke på at vejene ligner
>>hinanden.
>>
>>At der er meget færre dræbte i Norge beror nok på en blanding af
>>betydeligt bedre køretøjer, og en anden mentalitet.
>
>Tror du ikke snarere hænger sammen med at denne bolivianske vej
>tilsyneladende er en hovedfærdselsåre, mens de tilsvarende norske
>veje er uden den store betydning?

>--

Nej, det tror jeg sg'u ikke.

Flere af de veje i Norge, jeg har i tankerne, er Europaveje.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ove Kjeldgaard (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 09-03-08 12:43

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Sat, 08 Mar 2008 22:01:08 +0100, Jesper Lauridsen
><rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:
>>
>>> klip <<<
>>
>>Tror du ikke snarere hænger sammen med at denne bolivianske vej
>>tilsyneladende er en hovedfærdselsåre, mens de tilsvarende norske
>>veje er uden den store betydning?
>
>>--
>
>Nej, det tror jeg sg'u ikke.
>
>Flere af de veje i Norge, jeg har i tankerne, er Europaveje.

Kan du sætte nogle numre på de Europaveje?

Jeg har efterhånden kørt en del tusind kilometre i det norske, og selv om jeg
forsøger at finde de små veje, så kan jeg ikke mindes noget så spændenede som de
billeder fra Bolivia.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Folmer Rasmussen (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 09-03-08 13:21

On Sun, 09 Mar 2008 12:42:54 +0100, Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>On Sat, 08 Mar 2008 22:01:08 +0100, Jesper Lauridsen
>><rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:
>>>
>>>> klip <<<
>>>
>>>Tror du ikke snarere hænger sammen med at denne bolivianske vej
>>>tilsyneladende er en hovedfærdselsåre, mens de tilsvarende norske
>>>veje er uden den store betydning?
>>
>>>--
>>
>>Nej, det tror jeg sg'u ikke.
>>
>>Flere af de veje i Norge, jeg har i tankerne, er Europaveje.
>
>Kan du sætte nogle numre på de Europaveje?

>--

Ja, det kan jeg sagtens, men jeg vil ikke.

Der er ikke så mange af dem deroppe, så det kan være noget problem for
dig, selv at nummerere dem. Jeg kan opsummere for dig, hvilke veje jeg
har i tankerne.

Vi kan starte med fjeldovergangen Haukeli, der i lighed med de fleste
andre norske veje er blevet lagt i tunneller. Den er ramt af
kollonnekørsel gentagne gange hver vinter. Den har stadig partier,
hvor det er umuligt for 2 store køretøjer at passere hinanden. Især om
vinteren, hvor snevoldene gør vejene smallere.

Så er der riksvejen over Hardangervidda, som også er Europavej. Den
har f.eks. nedkørslen til Måbødalen som et livsfarligt stykke. Det er
også delvist lagt i tunnel.

Hele det fylke som hedder Sogn og Fjordane er spækket med veje, hvor
der skal bakkes og regeres for at møde hinanden. Flere af dem har
status som Europavej. Jeg kan nævne området omkring Lærdal, som et
godt eksempel på dårlig vej.

Sådan kunne jeg fortsætte hele dagen, hvis hele Norge skulle dækkes.


>--

>Jeg har efterhånden kørt en del tusind kilometre i det norske, og selv om jeg
>forsøger at finde de små veje, så kan jeg ikke mindes noget så spændenede som de
>billeder fra Bolivia.

>--

Jeg har ikke det fjerneste grundlag for at bedømme, hvad der ligger
bag den sætning.

Jeg har kendskab til folk, der fordi de har været på skiferie til
Lillehammer 5-6 gange, tror de véd alt om at køre bil i Norge. Jeg
aner ikke om du er mere rutineret, eller ej.

Jeg har selv kørt turistbus deroppe i 15 sæsoner, og kørt lastbil
deroppe i yderligere 15 år. På grundlag af den spinkle ballast har jeg
jo i al ydmyghed gået og troet at jeg havde et sporadisk kendskab til
området.

Nu kommer du så og udbeder dig dokumentation for mine påstande. Det
bringer mig jo noget ud af balance, fordi jeg af gammel vane er vant
til at blive troet, når jeg udtaler mig.

Der er ingen grund til at tro, at vejene i Bolivia ikke er af samme
ringe standard, eller ringere, men mit ærinde var såmænd bare at
påpege, at vi har samme kvalitet i "baghaven".

--

Venlig hilsen
Folmer

Møller (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 09-03-08 13:37

Folmer Rasmussen wrote:
KLIP

>
> Ja, det kan jeg sagtens, men jeg vil ikke.
>
> Der er ikke så mange af dem deroppe, så det kan være noget problem for
> dig, selv at nummerere dem. Jeg kan opsummere for dig, hvilke veje jeg
> har i tankerne.
>
> Vi kan starte med fjeldovergangen Haukeli, der i lighed med de fleste
> andre norske veje er blevet lagt i tunneller. Den er ramt af
> kollonnekørsel gentagne gange hver vinter. Den har stadig partier,
> hvor det er umuligt for 2 store køretøjer at passere hinanden. Især om
> vinteren, hvor snevoldene gør vejene smallere.
>
> Så er der riksvejen over Hardangervidda, som også er Europavej. Den
> har f.eks. nedkørslen til Måbødalen som et livsfarligt stykke. Det er
> også delvist lagt i tunnel.
>
> Hele det fylke som hedder Sogn og Fjordane er spækket med veje, hvor
> der skal bakkes og regeres for at møde hinanden. Flere af dem har
> status som Europavej. Jeg kan nævne området omkring Lærdal, som et
> godt eksempel på dårlig vej.
>
> Sådan kunne jeg fortsætte hele dagen, hvis hele Norge skulle dækkes.
>

Dårlige veje, jo men mange af dem er nu udnævnt til "turistveje" og vedligeholdes sporadisk.

Hvorfor tror du jeg tager derop hver sommer, det er da snart de eneste vejstrækninger der er værd at
køre på.

Og så undgår jeg så vidt muligt at se Norge indefra, Så det er op over Lærdalsvejen. o. lign.
Troldstigen o.s.v
For ikke at komme ind på de mindre veje, dem uden cifre. men ellers kan man rolig tage 3-cifrede
veje hvis man vil lidt udenfor normal trafik.

Jeg træffer hvert år bilister deroppe fra vore sydlige nabolande, der skal hjælpes ned.
De tør ikke bevæge sig mere for egen hjælp, så de bliver hentet ned af redningsmandskab eller politi.
Men en dag får man måske selv en skramme.

Som man man sagde før i tiden om vinteren til skibsfarten, gælder også for biler i Norge: fartøjer
med ringe maskinkraft bør blive i havn.

Det er dog utroligt så mange lastvogne der er sakset i de sidste 14 dage, men de har jo også fået en
skøn blanding af sne og regn og hertil storm.
Så er der dømt glat føre ,-)
Og nyere fjeldhytter der har givet efter for snetrykket, våd sne er tung og glat.

Møller



Ove Kjeldgaard (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 09-03-08 16:34

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Sun, 09 Mar 2008 12:42:54 +0100, Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk>
>wrote:
>>
>>Kan du sætte nogle numre på de Europaveje?
>
>>--
>
>Ja, det kan jeg sagtens, men jeg vil ikke.
>
>Der er ikke så mange af dem deroppe, så det kan være noget problem for
>dig, selv at nummerere dem. Jeg kan opsummere for dig, hvilke veje jeg
>har i tankerne.
>
>Vi kan starte med fjeldovergangen Haukeli, der i lighed med de fleste
>andre norske veje er blevet lagt i tunneller. Den er ramt af
>kollonnekørsel gentagne gange hver vinter. Den har stadig partier,
>hvor det er umuligt for 2 store køretøjer at passere hinanden. Især om
>vinteren, hvor snevoldene gør vejene smallere.
>
>Så er der riksvejen over Hardangervidda, som også er Europavej. Den
>har f.eks. nedkørslen til Måbødalen som et livsfarligt stykke. Det er
>også delvist lagt i tunnel.
>
>Hele det fylke som hedder Sogn og Fjordane er spækket med veje, hvor
>der skal bakkes og regeres for at møde hinanden. Flere af dem har
>status som Europavej. Jeg kan nævne området omkring Lærdal, som et
>godt eksempel på dårlig vej.
>
>Sådan kunne jeg fortsætte hele dagen, hvis hele Norge skulle dækkes.
>
>

De strækninger har vist alle status af Riksvei?

Jeg indrømmer at der sikkert kan være problemer visse steder med to gange 48 ton
i hver sin retning.
Men jeg oplever også at der bliver hilst pænt, når man kommer i persobil og
giver plads for lastbilerne.

>>--
>
>>Jeg har efterhånden kørt en del tusind kilometre i det norske, og selv om jeg
>>forsøger at finde de små veje, så kan jeg ikke mindes noget så spændenede som de
>>billeder fra Bolivia.
>
>>--
>
>Jeg har ikke det fjerneste grundlag for at bedømme, hvad der ligger
>bag den sætning.
>
>Jeg har kendskab til folk, der fordi de har været på skiferie til
>Lillehammer 5-6 gange, tror de véd alt om at køre bil i Norge. Jeg
>aner ikke om du er mere rutineret, eller ej.

Jeg har noget der efterhånden må ligne 25000 km. på de norske sommerveje.
Og her trækker lidt over syv tusind km. til Nordkapp og retur selvfølgelig op.

Områdemæssigt har det meste været syd for en linie ca. Atlanterhavsvegen, Oppdal
og Røros.

>Jeg har selv kørt turistbus deroppe i 15 sæsoner, og kørt lastbil
>deroppe i yderligere 15 år. På grundlag af den spinkle ballast har jeg
>jo i al ydmyghed gået og troet at jeg havde et sporadisk kendskab til
>området.
>
>Nu kommer du så og udbeder dig dokumentation for mine påstande. Det
>bringer mig jo noget ud af balance, fordi jeg af gammel vane er vant
>til at blive troet, når jeg udtaler mig.

Jeg ser sandelig heller ingen større grund til at tvivle på dine udtalelser
men jeg har også lidt svært ved at holde kæft, hvis der er noget jeg uenig i...

>Der er ingen grund til at tro, at vejene i Bolivia ikke er af samme
>ringe standard, eller ringere, men mit ærinde var såmænd bare at
>påpege, at vi har samme kvalitet i "baghaven".

Jeg kan ikke se ret meget lighed mellem "North Yungas Road" og selv strækninger
i de norske fjelde. Selv ikke ned til Lysebotn kan få min puls op.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Folmer Rasmussen (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 09-03-08 16:58

On Sun, 09 Mar 2008 16:34:03 +0100, Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>On Sun, 09 Mar 2008 12:42:54 +0100, Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk>
>>wrote:

>>Hele det fylke som hedder Sogn og Fjordane er spækket med veje, hvor
>>der skal bakkes og regeres for at møde hinanden. Flere af dem har
>>status som Europavej. Jeg kan nævne området omkring Lærdal, som et
>>godt eksempel på dårlig vej.
>>
>>Sådan kunne jeg fortsætte hele dagen, hvis hele Norge skulle dækkes.
>>
>>
>
>De strækninger har vist alle status af Riksvei?

>--

Det er rigtigt, men en anseelig mængde af dem er i tilgift udstyret
med et Europavejsnummer.

>--

>Jeg indrømmer at der sikkert kan være problemer visse steder med to gange 48 ton
>i hver sin retning.
>Men jeg oplever også at der bliver hilst pænt, når man kommer i persobil og
>giver plads for lastbilerne.

>--

Naturligvis bliver der hilst pænt. ). Har du nogensinde gjort dig
nogen overvejelser om, hvad der sker, hvis man uforvarende kommer bare
nogle få cm. for langt ud over kanten med de 48 tons du omtaler?
Vejkanterne i Norge er ikke særligt solide, kan jeg hilse dig og sige.

En anden ting er, at de nyere lastbiler der er forsynet med Lane
Guard, ikke kommer ud at køre i Norge, før den er afbrudt. Der er ikke
nogen der kan holde ud at høre på det spektakel. . Det siger noget
om bredden på vejene.

>--

>>>Jeg har efterhånden kørt en del tusind kilometre i det norske, og selv om jeg
>>>forsøger at finde de små veje, så kan jeg ikke mindes noget så spændenede som de
>>>billeder fra Bolivia.
>>
>>>--
>>
>>Jeg har ikke det fjerneste grundlag for at bedømme, hvad der ligger
>>bag den sætning.
>>
>>Jeg har kendskab til folk, der fordi de har været på skiferie til
>>Lillehammer 5-6 gange, tror de véd alt om at køre bil i Norge. Jeg
>>aner ikke om du er mere rutineret, eller ej.
>
>Jeg har noget der efterhånden må ligne 25000 km. på de norske sommerveje.
>Og her trækker lidt over syv tusind km. til Nordkapp og retur selvfølgelig op.

>--

Nu har jeg været inde og kigge lidt på din hjemmeside, og man kunne
godt få den tanke, at mesteparten af de km. er tilbagelagt til fods.
)

>--

>>Der er ingen grund til at tro, at vejene i Bolivia ikke er af samme
>>ringe standard, eller ringere, men mit ærinde var såmænd bare at
>>påpege, at vi har samme kvalitet i "baghaven".
>
>Jeg kan ikke se ret meget lighed mellem "North Yungas Road" og selv strækninger
>i de norske fjelde. Selv ikke ned til Lysebotn kan få min puls op.

>--

Det er heller ikke så slemt som det har været, men det er ikke længe
siden at der var adskillige kilometer Europavej deroppe der ikke var
asfalteret. Lysebotn?? Er det ikke nede ved Prædikestolen? Hvis ja,
så skal du jo gå det meste af vejen alligevel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ove Kjeldgaard (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 09-03-08 17:55

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>>Jeg har noget der efterhånden må ligne 25000 km. på de norske sommerveje.
>>Og her trækker lidt over syv tusind km. til Nordkapp og retur selvfølgelig op.
>
>>--
>
>Nu har jeg været inde og kigge lidt på din hjemmeside, og man kunne
>godt få den tanke, at mesteparten af de km. er tilbagelagt til fods.
> )

Jeg er efterhånden for magelig til de lange vandreture - det er faktisk kun
dagsture det bliver til nu.
Men det med at tage af sted stort set uden ruteplanlægning gælder stadig - hvis
ikke lige jeg fandt en Sydamerika på tværs tur, som bare ser for spændende ud.

>>--
>
>>>Der er ingen grund til at tro, at vejene i Bolivia ikke er af samme
>>>ringe standard, eller ringere, men mit ærinde var såmænd bare at
>>>påpege, at vi har samme kvalitet i "baghaven".
>>
>>Jeg kan ikke se ret meget lighed mellem "North Yungas Road" og selv strækninger
>>i de norske fjelde. Selv ikke ned til Lysebotn kan få min puls op.
>
>>--
>
>Det er heller ikke så slemt som det har været, men det er ikke længe
>siden at der var adskillige kilometer Europavej deroppe der ikke var
>asfalteret. Lysebotn?? Er det ikke nede ved Prædikestolen? Hvis ja,
>så skal du jo gå det meste af vejen alligevel.
>

Prædikestolen ligger yderst ved Lysefjorden, og der er en pæn travetur fra
parkeringspladsen.

Lysebotn - tada - i bunden af Lysefjorden, og man kan køre der ned.
Faldt lige over denne film af de første 2/3 af de 800 højdemetre ned:
http://www.youtube.com/watch?v=LLfALEQNzjg

>>--

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Møller (09-03-2008)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 09-03-08 15:34

Folmer Rasmussen wrote:
KLIP
>
> Så vidt jeg husker endte det med at de norske myndigheder ikke engang
> turde påbegynde en bjergning af lastbilen.
>

Ja det var første udmelding, men de fik den bjerget.
Ellers var den havnet på bunden af en fjord. der ligger der så meget mærkeligt i forvejen f.eks
fra WWII

Møller

Christian B. Andrese~ (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-03-08 02:56

On Mar 4, 10:50 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> On Tue, 4 Mar 2008 01:42:19 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
>
>
>
>
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >On Mar 4, 10:31 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> >> On Tue, 4 Mar 2008 00:48:17 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
>
> >> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >> >Hej NG
>
> >> >Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:
>
> >> >http://www.darkroastedblend.com/2006/11/most-dangerous-roads-in-world....
> >> >--
>
> >> Det er helt unødvendigt at rejse til Bolivia for at opleve den slags
> >> infrastruktur.
>
> >> De er fuldt leveringsdygtige i Norge.
>
> >> De fleste steder er dog efterhånden lagt i tunneller, men de gamle
> >> veje er de fleste steder bibeholdt, men med ringere vedligeholdelse.
> >> Det gør dem ikke mindre spændende.
>
> >Det kan jeg forestille mig, men dør der 100-200 / år på den værste
> >norske vej ?
> >Det gør der på den bolivianske:
> >"A fatal accident happens there every couple of weeks, 100-200 people
> >perish there every year."
> >--
>
> Nej, det gør der ikke, men det ændrer ikke på at vejene ligner
> hinanden.

Det vælger jeg så at tro dig på, du har erfaringen med norske veje.

> At der er meget færre dræbte i Norge beror nok på en blanding af
> betydeligt bedre køretøjer, og en anden mentalitet.

Det er nok rigtigt.

> Det er ikke så længe siden at der var en tråd om en finsk
> lastbilchauffør på norske vinterveje, der valgte at forlade skuden, på
> trods af at den var vinterudstyret ud over alle grænser.
>
> Så vidt jeg husker endte det med at de norske myndigheder ikke engang
> turde påbegynde en bjergning af lastbilen.

Der er lidt vildt må man sige.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Kent Oldhøj (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 04-03-08 11:57

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in
news:594e2eb8-8f2a-4e61-87bd-570d3b90d7d3@f47g2000hsd.googlegroups.com:

> Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:

Fandt især dette billede interessant. Tror godt jeg kan holde mig...

http://static.flickr.com/111/293648975_64200319fd_o.jpg

Folmer Rasmussen (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 04-03-08 12:05

On 04 Mar 2008 10:57:07 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in
>news:594e2eb8-8f2a-4e61-87bd-570d3b90d7d3@f47g2000hsd.googlegroups.com:
>
>> Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:
>
>Fandt især dette billede interessant. Tror godt jeg kan holde mig...
>
>http://static.flickr.com/111/293648975_64200319fd_o.jpg

>--

Jeg kan garantere dig for, at jeg har holdt mit obligatoriske døgnhvil
på rastepladser af ringere standard end denne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Kent Oldhøj (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 04-03-08 13:53

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:k2bqs350ps3jlfm13jvunfstj6tt2lk50c@4ax.com:

>>http://static.flickr.com/111/293648975_64200319fd_o.jpg
> Jeg kan garantere dig for, at jeg har holdt mit obligatoriske døgnhvil
> på rastepladser af ringere standard end denne.

Rastepladsen, foderbrædtet, jordhulen... kært hjem har mange navne

Niels Pein (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 05-03-08 00:26

"Folmer Rasmussen" skrev ...
>
> Jeg kan garantere dig for, at jeg har holdt mit obligatoriske døgnhvil
> på rastepladser af ringere standard end denne.
>
Du må jo kunne lide det, ellers lavede du vel noget andet.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



Folmer Rasmussen (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-03-08 09:35

On Wed, 5 Mar 2008 00:26:28 +0100, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.landekode> wrote:

>"Folmer Rasmussen" skrev ...
>>
>> Jeg kan garantere dig for, at jeg har holdt mit obligatoriske døgnhvil
>> på rastepladser af ringere standard end denne.
>>
>Du må jo kunne lide det, ellers lavede du vel noget andet.

>--

Nu har jeg ikke den fjerneste idé om hvad du laver, men det skulle
undre mig, om du har en arbejdsplads hvor der ikke er plads til
forbedringer.

I mit embede er afgørelsen om, hvor soveværelse og kantine er
placeret, bestemt af køre- og hviletidsbestemmelserne.

Disse afgørelser er ikke nødvendigvis de mest optimale kan jeg hilse
dig og sige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Christian B. Andrese~ (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-03-08 04:34

On Mar 4, 12:04 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> On 04 Mar 2008 10:57:07 GMT, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
>
> >"Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote in
> >news:594e2eb8-8f2a-4e61-87bd-570d3b90d7d3@f47g2000hsd.googlegroups.com:
>
> >> Hvis I mener danske veje er farlige så se lige disse:
>
> >Fandt især dette billede interessant. Tror godt jeg kan holde mig...
>
> >http://static.flickr.com/111/293648975_64200319fd_o.jpg
> >--
>
> Jeg kan garantere dig for, at jeg har holdt mit obligatoriske døgnhvil
> på rastepladser af ringere standard end denne.



--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste