/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den kører skævt...
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-03-08 18:46

Min dyt kører skævt. Den trækker til venstre når den skal køre ligeud og
når den skal rette op efter et sving stopper den for tidligt.

Jeg har fået den sporet (elektronisk styretøjsudmåling og justering) hos
Toyota men det har ik rigtig hjulpet.

Kan det være dækkene der er for brede og derfor "forstyrrer" bilen - eller
er det bare mig der er for krævende? ;)


--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

 
 
EXIT (03-03-2008)
Kommentar
Fra : EXIT


Dato : 03-03-08 19:14

hvad gør den når du bytter dækkene rundt højre på venstre og omvendt ?
Dækkene kan være slit skæve

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A56BEE73D614henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Min dyt kører skævt. Den trækker til venstre når den skal køre ligeud og
> når den skal rette op efter et sving stopper den for tidligt.
>
> Jeg har fået den sporet (elektronisk styretøjsudmåling og justering) hos
> Toyota men det har ik rigtig hjulpet.
>
> Kan det være dækkene der er for brede og derfor "forstyrrer" bilen - eller
> er det bare mig der er for krævende? ;)
>
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!



Henrik Stidsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-03-08 20:13

"EXIT" <Herogder@mestude.dk> wrote in
news:47cc3fce$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> hvad gør den når du bytter dækkene rundt højre på venstre og omvendt ?

Har jeg ikke prøvet.

> Dækkene kan være slit skæve

De ser ikke skæve ud.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Brian (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-03-08 21:04

Henrik Stidsen wrote:
>> Dækkene kan være slit skæve
>
> De ser ikke skæve ud.

Hvordan med lufttrykket ?

/Brian



Henrik Stidsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-03-08 21:14

"Brian" <nej@tak.du> wrote in
news:47cc59b2$0$90262$14726298@news.sunsite.dk:

>>> Dækkene kan være slit skæve

>> De ser ikke skæve ud.

> Hvordan med lufttrykket ?

Instruktionsbogen siger 2,2 bar men jeg kører ikke med standard dæk. Har
195/45 16" på hvilket Superdæk anbefaler mellem 2,6 og 2,9 bar. Kører med
2,7 men der var kun 1,8 i da jeg afhentede bilen. Ændringen af dæktryk har
iøvrigt ikke ændret på at den trækker skævt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Klaus D. Mikkelsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-03-08 19:18

Henrik Stidsen skriver:
>
> Min dyt kører skævt. Den trækker til venstre når den skal køre ligeud og
> når den skal rette op efter et sving stopper den for tidligt.
>
> Jeg har fået den sporet (elektronisk styretøjsudmåling og justering) hos
> Toyota men det har ik rigtig hjulpet.

Er det noget den pludesligt er begyndt med, eller er det lige så stille
belevet værre og værre ?

Står rattet i midterstilling når du kører ligeud ?

Har bilen været skadet ?

Er der ikke elektrisk servo ?
Man kunne tænke at sporingen sådan set er god nok, men at det
"elektriske midtpunkt" er justeret forkert.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-03-08 20:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:47CC40F5.E2F849F7@du.kan.finde.den:

> Er det noget den pludesligt er begyndt med, eller er det lige så stille
> belevet værre og værre ?

Har ikke engang haft den i 14 dage endnu så ved ik hvornår den er begyndt
på det.

> Står rattet i midterstilling når du kører ligeud ?

Så vidt som jeg kan se det.

> Har bilen været skadet ?

Sælgeren oplyste "ingen større skader".

> Er der ikke elektrisk servo ?
> Man kunne tænke at sporingen sådan set er god nok, men at det
> "elektriske midtpunkt" er justeret forkert.

Det lyder som en mulighed. Når den kører skævt kan jeg få den til at holde
op ved at dreje den lidt mere mod højre og tilbage til midt igen.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Klaus D. Mikkelsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-03-08 20:38

Henrik Stidsen skriver:
>
> Har ikke engang haft den i 14 dage endnu så ved ik hvornår den er begyndt
> på det.

http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/1999/4/yeah,-yeah,-yaris
Det burde ellers ikke være noget problem

"Bilen er ganske retningsstabil, så den er afslappende at holde på en
lige ud-kurs."

> Det lyder som en mulighed. Når den kører skævt kan jeg få den til at holde
> op ved at dreje den lidt mere mod højre og tilbage til midt igen.

Tilbage på værkstedet, hvor du har købt den.....

Skal du til at have en bil der holder meget på værksted igen ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-03-08 21:15

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:47CC53A8.9268C160@du.kan.finde.den:

> "Bilen er ganske retningsstabil, så den er afslappende at holde på en
> lige ud-kurs."

Den er også ganske retningsstabil - bare ikke i en ligeud retning...

>> Det lyder som en mulighed. Når den kører skævt kan jeg få den til at
>> holde op ved at dreje den lidt mere mod højre og tilbage til midt
>> igen.

> Tilbage på værkstedet, hvor du har købt den.....
> Skal du til at have en bil der holder meget på værksted igen ?

Den har fabriksgaranti til og med august - så det ka godt være den kommer
på værksted men det er ikke på min regning.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Torben E (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 04-03-08 15:53


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A56CE3136858henrikstidsendk@130.225.247.90...
>
> Det lyder som en mulighed. Når den kører skævt kan jeg få den til at holde
> op ved at dreje den lidt mere mod højre og tilbage til midt igen.
>


Tårnlejer der går trægt.

Torben E



Jesper Jacobsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Jacobsen


Dato : 03-03-08 19:49

Henrik Stidsen skrev:
> Min dyt kører skævt. Den trækker til venstre når den skal køre ligeud og
> når den skal rette op efter et sving stopper den for tidligt.

Den retter sig nok aldrig helt op, så bilen kører absolut lige ud, men
den skal rette så meget op, så du ikke skal dreje rattet ret meget, før
den kører lige ud.

>
> Jeg har fået den sporet (elektronisk styretøjsudmåling og justering) hos
> Toyota men det har ik rigtig hjulpet.

Hvis din bil har fået lavet en 4-hjuls sporing, så bør den køre lige.
Gør den ikke det, så må det være noget i ophængene der ikke er/står som
det skal. Jeg ville få tjekket hvad der er galt, for den skal kunne køre
lige ud, uden nogen problemer.

>
> Kan det være dækkene der er for brede og derfor "forstyrrer" bilen - eller
> er det bare mig der er for krævende? ;)

Jeg mener nu ikke, det er krævende, at en bil skal kunne køre lige ud.
Kan den ikke det, er der en fejl på enten ophæng eller styretøj.

Jesper


Henrik Stidsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-03-08 20:20

Jesper Jacobsen <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote in
news:47cc4804$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>> Min dyt kører skævt. Den trækker til venstre når den skal køre ligeud
>> og når den skal rette op efter et sving stopper den for tidligt.

> Den retter sig nok aldrig helt op, så bilen kører absolut lige ud, men
> den skal rette så meget op, så du ikke skal dreje rattet ret meget,
> før den kører lige ud.

Så er det ik noget problem der, det er ikke ret meget der skal til før den
kører ligeud. Er nok mest fordi den gamle var bedre til det.

>> Jeg har fået den sporet (elektronisk styretøjsudmåling og justering)
>> hos Toyota men det har ik rigtig hjulpet.

> Hvis din bil har fået lavet en 4-hjuls sporing, så bør den køre lige.

Det har den.

>> Kan det være dækkene der er for brede og derfor "forstyrrer" bilen -
>> eller er det bare mig der er for krævende? ;)

> Jeg mener nu ikke, det er krævende, at en bil skal kunne køre lige ud.
> Kan den ikke det, er der en fejl på enten ophæng eller styretøj.

Godt :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Tau (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 04-03-08 07:25


"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A56BEE73D614henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Min dyt kører skævt. Den trækker til venstre når den skal køre ligeud og
> når den skal rette op efter et sving stopper den for tidligt.
>
> Jeg har fået den sporet (elektronisk styretøjsudmåling og justering) hos
> Toyota men det har ik rigtig hjulpet.
>
> Kan det være dækkene der er for brede og derfor "forstyrrer" bilen - eller
> er det bare mig der er for krævende? ;)
>
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!


Jeg har haft sammen problem i en Citroen Jumper. Her vite det sig at være
noget de kaldte tårnlejer der var defekte. Det var ikke det store problem
når jeg kørte ligeud, men ved sving og når den skulle rettes op var det helt
tosset. Når bilen bliver målt stå hjulene nok til at køre ligeud og derfor
ses problemet måske ikke.
Jeg tror tårn lejet sidder oven på det øverste ophæng i styretøjet men jeg
ved det ikke.

vh
Poul



Henrik Stidsen (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-03-08 17:15

"Tau" <craner@craner.dk> wrote in
news:47cceb22$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har haft sammen problem i en Citroen Jumper. Her vite det sig at
> være noget de kaldte tårnlejer der var defekte. Det var ikke det store
> problem når jeg kørte ligeud, men ved sving og når den skulle rettes
> op var det helt tosset. Når bilen bliver målt stå hjulene nok til at
> køre ligeud og derfor ses problemet måske ikke.
> Jeg tror tårn lejet sidder oven på det øverste ophæng i styretøjet men
> jeg ved det ikke.

Hmmm, er der nogen nemme måder at kontrollere det på uden at involvere en
mekaniker? (bare så jeg har noget at komme med til Toyota).

Er ellers tæt på at have overbevist mig selv om at Toyotaen bare er mere
følsom overfor ændringer i vejen end Peugeoten er/var.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste